Šta je novo?

Autoput Beograd-Bar

Status
Zatvorena za pisanje odgovora.
OK, nisam znao da Ibarska prolazi baš kroz naseljena mesta. Retko kad sam vozio Ibarskom dalje od Barajeva, pored kojeg prolazi na pristojnoj udaljenosti...
 
Osim sto prolazi kroz sela najveci problem je veliki broj traktora i kamiona. Nije resenje u prosirivanju bar na tom delu.

Deonica koja bi eventualno mogla da se ubrza je deo od Ljiga do rudnika. Ali nema ni tu prostora za neko veliko unapredjenje. mozda da se prosece neko brdo i tako ispeglaju krivine.

Preko Rudnika ima 2+1 traka i tu je saobracaj jako ubrzan u prvacku koji ima 2 trake. Ali se desavaju velike saobracajne nezgode kada neko ne moze da ceka i krene u obilazak kamiona na mestu gde nema preglednost.

Deonica koja ide kroz Gornji Milanovac je izuzetno spora. Tretira se kao gradska ulica 60kmh dozvoljeno. Narocito je nezgodno iz pravca Cacka. Ceo put od Cacka do Gornjeg Milanovca ide uzbrdo i kamioni ako su puni idu 40kmh.

Kroz Cacak za deonicu od 4-5km treba minimum 15-20 minuta. Veliki broj semafora i opet kamiona i traktora.

Deo pored Ovcara i Kablara ide izuzetno brzo sirok je put i otkako je ukinut onaj uski most i napravljen novi tunel.
 
u svakom slučaju, treba da se pravi novi put. i meni valja celom dužinom do granice sa CG, zato što mi je familija iz tog dela Srbije
 
pravice se novi put, a kao i u svim zemljama , a i kod nasih postojecih autoputeva, Ibarska ce biti alternativa za one koji nece da placaju putarinu .. Ibarska ce biti i praznija tako da ce biti prakticnija...
 
Ma ništa to nema veze sa opravdavanjem autoputa, to je bila i moja poenta. Bio je odgovor na tvojih 95% i ono mnogo manje. S tim što sam ja pročitao studije, a ti iznedrio broj iz vedra neba. :) Inače, hazard i GOJE su odgovorili otprilike kako bih i ja, čisto da ne bude zabune. :)

Realno u životu šta se gleda nije bitno, nego da se svi slažemo da autoputa treba biti do zapadne Srbije i dalje dole, a da nema smisla izgraditi autoput dotle bez produženja do CG. Ja samo komentarišem da smatram da je autoput ekonomski vrlo isplativ, a živi bili pa videli... :D
 
jovanovm":1oflaaxr je napisao(la):
Ma ništa to nema veze sa opravdavanjem autoputa, to je bila i moja poenta. Bio je odgovor na tvojih 95% i ono mnogo manje.
A ja sam pricao da to ne opravdava izgradnju.....babe i zabe.

Bice izgradjen i bice ekonomski isplativ. Ko kaze drugacije nije u pravu.

---------------------------------

Sigurno ce se raditi iz deonica tako da ce put biti izgradjen do Uzica prilicno brzo a onda taj deo koji bi povezao sa Crnogorskim delom. Mislim da bi rasprava trebala da ide dalje u tom pravcu. Ako neko zna gde ima projekat autoputa neka okaci.

Interesuje me kako su zamislili da rese kliziste kod Umke?
 
Ja sam pokusao sa idejom za autoput KG-Cacak...glatko sam odbijen.. :rant: ceracemo se jos.


Nije ni ovaj los,ima svoje prednosti i mane. Pokusao sam da pokazem da ima i druga varijanta,medjutim kada stavis dizgine onda se i ne vidi sa strane.
 
i put Batočina-Čačak ima smisla, zato što bi bio najbrža veza između Zapadne Srbije i Koridora 10, pravac ka Grčkoj i Bugarskoj
 
Ja se, ipak, nadam da nece biti autoputa Beograd-Uzice, vec Bg-Cacak-Pozega-Ivanjica-Pester-Cg. Objasnio sam i zasto (osetno kraci i jeftiniji, a ozivljava jedan prelepi deo Srbije). Uzice treba da se poveze sa ovom trasom onda kada bude radjen poprecni autoput Pojate-Krusevac-Kraljevo koji bi se spojio sa ovim kod Cacka, a potom od Pozege nastavio ka Uzicu, Visegradu i Sarajevu.
 
BG-KG-CA-UE-PP-CG Najjeftinija varijanta.
BG-VA-GM -CA-KR prosiriti na tri take.
 
Prva varijanta nije najjeftinija, jer je preko Uzica duza za cetrdesetak km duza od varijante preko Ivanjice i Pesteri (samim tim i skuplja za bar 150 miliona evra.

Koji je to put "BG-VA-GM -CA-KR". Ako mislis na Ibarsku magistralu, trebalo bi da znas da ona ne prolazi kroz Valjevo. Kraljevo je KV, a ne KR.
 
Logički mi se čini da je bolje izgraditi varijantu preko Peštera, pa raditi na razvoju kraka do Užica, koji bi mogla da finansira lokalna vlast...
 
Jeste blize preko Pestera. I 100% je jeftinije. Pogotovo sto bi taj krak do Uzica i dalje prema Bosni mogla da finansira lokalna vlast.

Samo....ja sam doziveo kako izgleda kada u zimi sa kolima udjete iz temperaturnog podrucja 0 u podrucje gde je -12. U momentu su se zaledila sva stakla. Kao u filmovima. I do tog trenutka auto je uspevao da naduva topao vazduh u auto,a kada je usao u 10-12 stepeni hladniji predeo vise nije uspevao,odnosno grejao je ali u kolima nije bilo +25 nego oko +15.

Pitam se kako bi bilo kada bi recimo ulazili iz +5 stepeni u -20...pretpostavljam da bi se to desavalo. Uvek mi zanimljivo ujutru da pogledam jutarnji program i vidim koliko je hladno u Sjenici. Jos ako se ukljuci faktor vece brzine na Autoputevima...120kmh+.

Kamioni koji idu na D2 bi verovatno rado izbegavali taj autoput. Nimalo im ne bi bilo prijatno da se zaledi nafta u Septembru-Oktobru kada je u ostatku Srbije +10.
 
Dobra poenta, miki00, nisam o tome razmišljao. Pitam se kako je to rešeno u drugim državama (npr. Kini, Kaliforniji, itd...)?
 
miki00":3foa98d4 je napisao(la):
Jeste blize preko Pestera. I 100% je jeftinije. Pogotovo sto bi taj krak do Uzica i dalje prema Bosni mogla da finansira lokalna vlast.

Samo....ja sam doziveo kako izgleda kada u zimi sa kolima udjete iz temperaturnog podrucja 0 u podrucje gde je -12. U momentu su se zaledila sva stakla. Kao u filmovima. I do tog trenutka auto je uspevao da naduva topao vazduh u auto,a kada je usao u 10-12 stepeni hladniji predeo vise nije uspevao,odnosno grejao je ali u kolima nije bilo +25 nego oko +15.

Pitam se kako bi bilo kada bi recimo ulazili iz +5 stepeni u -20...pretpostavljam da bi se to desavalo. Uvek mi zanimljivo ujutru da pogledam jutarnji program i vidim koliko je hladno u Sjenici. Jos ako se ukljuci faktor vece brzine na Autoputevima...120kmh+.

Kamioni koji idu na D2 bi verovatno rado izbegavali taj autoput. Nimalo im ne bi bilo prijatno da se zaledi nafta u Septembru-Oktobru kada je u ostatku Srbije +10.
Srbija je po pitanju temperaturnih promena smesna, autoputevi sasvim fino funkcionisu u mnogim drugim zemljama gde je to mnogo gore, dakle resenja postoje. Uostalom zar mislis da se nafta ne transportuje i zimi, na -20? Btw benzin se recimo smrzava na -60. Za sirovu naftu je tesko reci, jer ima mnogo razlicitih supstanci, ali ide do recimo -57.
 
Nije problem zimi kada su svi spremni za lose vreme i voze sa zimskim gumama,aditivima u gorivu i sl. Nego u ranu jesen kada je u ostatku srbije oko 10 stepeni a na pesteru zagudi recimo...-27. Ne govorim o tome da je nemoguce. Nego sam pokusao da ukazem na jedan faktor pesterske visoravni.

Pesterska visoravan je poznata po izuzetno niskim temperaturama...da ne razvlacim dalje o tome svi to znaju.

Ima resenja naravno. Zive ljudi i u sibiru i nista im ne fali,samo ne prave autoputeve tamo. I kamione voze na benzin.

Sto se tice snega,to se ocisti naravno,ali podseticu sve ovde da je prosla zima ostala upamcena po tome da su na autoputu kod Nisa autmobili ostali zarobljeni u sneznim nanosima. To je bilo na temperaturi od -5. I secam se da je bio prilog o tome kako su ljudi zavejani i kako je malo falilo da se smrznu. :(

Potpuno se slazem da autoputevi lepo funkcionisu...npr..u Austriji i Nemackoj. Oni imaju autoputeve na velikim visinama. Ponekad ih malo sneg prepadne,ali i dalje rade. :)

Ja sam opisao svoj dozivljaj kada je temperatura pala sa +-0 na -10 ,-12 u samo par km. Siguran sam da bi bilo bar 10x gore kada bi sa +5 otisla na -20.
 
Tacno je to Miki, ali Zlatibor i Zlatar su takodje planine i tu nema neke drasticne razlike sa Pesterom.
 
Mrkonjić: Autoput Beograd-južni Jadran od 2010.

Ministar za infrastrukturu Milutin Mrkonjić ponovio je danas u Valjevu da su prioriteti Vlade Srbije izgradnja koridora 10 i autoputa Beograd-južni Jadran.

On je u razgovoru sa novinarima u Valjevu precizirao da će do 1. januara 2010. biti završeni projekti i pripremljen deo eksproprijacije zemljišta, pa će radovi na autoputu Beograd-južni Jadran početi 1. marta 2010. godine.
http://www.blic.rs/ekonomija.php?id=101715
 
Mrkonjić: Beograd-Jadran od 2010.
14. jul 2009. | 17:49 | Izvor: Beta
Valjevo -- Ministar za infrastrukturu Milutin Mrkonjić ponovio je da su prioriteti Vlade Srbije izgradnja Koridora 10 i autoputa Beograd-južni Jadran.

On je u razgovoru sa novinarima u Valjevu precizirao da će do 1. januara 2010. biti završeni projekti i pripremljen deo eksproprijacije zemljišta, pa će radovi na autoputu Beograd-južni Jadran početi 1. marta 2010. godine.

"Još uvek nismo doneli odluku da li ćemo autoput raditi sopstvenim sredstvima ili kreditima, mada ni koncesija nije isključena", kazao je Mrkonjić i dodao da su za Vladu Srbije važne i lokalne saobraćajnice.

On danas nije želeo da govori o eventualnom nastavku davno započete izgradnje pruge Valjevo-Loznica.

http://www.b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2009&mm=07&dd=14&nav_category=9&nav_id=371332
 
sizif":68gd313w je napisao(la):
Tacno je to Miki, ali Zlatibor i Zlatar su takodje planine i tu nema neke drasticne razlike sa Pesterom.
Osim sto je Pester mnogo hladniji i tuda bi put prelazio visinu od 1200m a preko Zlatibora i Zlatara ne ide preko 700m. Inace je potpuno isto.
 
Turska gradi autoput kroz Sandžak
24. jul 2009. | 00:40 -> 13:04 | Izvor: B92, FoNet, Tanjug

Beograd -- Turska će finansirati izgradnju autoputa kroz Sandžak, poručio je šef turske diplomatije Ahmet Davutoglu tokom posete Novom Pazaru.

Na sastanku Davutoglua sa ministrima spoljnih poslova Srbije Vukom Jeremićem, ministrom rada i socijalne politike Rasimom Ljajićem i ministrom bez portfelja u Vladi Srbije Sulejmanom Uglajninom, dogovoreno je da će Turska investirati izgradnju autoputa kroz Sandžak.

"Imamo zajedničku viziju i dogovor, imaćemo autoput koji će prolaziti kroz Sandžak", rekao je Jeremić na konferenciji za novinare u Novom Pazaru.
http://www.b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2009&mm=07&dd=24&nav_category=11&nav_id=372946

Da li je ovo deo autoputa Beograd Bar (kako pretpostavljam) ili je nešto sasvim treće?
 
Bilo bi odlicno. Prvo, savremenu saobracajnicu bi dobio jedan periferni deo drzave. Drugo, prestala bi natezanja sa onima koji se zalazu za varijantu autoputa preko Zlatibora (50 km duzeg i 150-200 miliona evra skupljeg).
 
Ово је сјајна вест. :) Држимо палчеве да се и оствари убрзо и да није само скупљање јефтиних политичких поена. :violina:
 
Status
Zatvorena za pisanje odgovora.
Vrh