Šta je novo?

Autoput Beograd-Bar

Status
Zatvorena za pisanje odgovora.
sizif":u8axkf7t je napisao(la):
@miki00

Da li je moguce da nisi shvatio da su i crvena i plava opcija autoputevi?
Zasto bi prosecna brzina na autoputu Beograd-Cacak bila 50 km/h?
Ja zagovaram opciju da se plava linija i ne pravi. Jel si primetio to?
 
miki00 fura svoju priču, argumenti mu izgleda nisu toliko interesantni. :) Mislim da je varijanta do preko Peštera bolja, a naravno da se neće graditi od Požege do granice dok se ne napravi ugovor sa Crnogorcima o zajedničkom završetku autoputa. To je bilo u svim planovima. Nije nikome u interesu da autoput samo stane kod granice. Oni su malo dalje od nas što se toga tiče, neke firme su već osvojile taj tender, pa će se znati konačna trasa uskoro - bar za godinu dana. Kod nas neki projekti postoje, ali nisam siguran koliko je to detaljno. Takođe, mislim da ne bi trebalo mešati železnicu u ovo, već postoji jedan thread o tome, pa se tamo možemo raspisati...

@Nurko7000
To je i meni apsurdno, ali tako ide. :( Mаđarska firma uvozi pirinač iz tajlanda (ili srpska firma preko mađarskog veletrgovca), i onda prodaje nama. Mađari koriste Rijeku kao luku, iako imaju mnogo veći kontejnerski hub u Budimpešti :( Zato i on košta 2 evra kilo kod nas (inače roba koju možemo da gajimo sami, no dobro), a 50 evro centi u BP. I nije samo to u pitanju, i dosta druge robe tako ide. Zašto? Alternativa (ekonomski isplativa) trenutno ne postoji. A zašto mi ne bismo luku Bar iskoristili da radimo tako nešto? Autoputem bi bila najbliža Skopju, Sofiji, Temišvaru... Nas taj autoput povezuje sa tim tržištima, i omogućuje izvoz srpske robe bilo gde u svet bez posrednika (zbog sporazuma sa CG)... to je još jedna tačka koja je vrlo važna!
 
miki00":1c0z56f2 je napisao(la):
sizif":1c0z56f2 je napisao(la):
@miki00

Da li je moguce da nisi shvatio da su i crvena i plava opcija autoputevi?
Zasto bi prosecna brzina na autoputu Beograd-Cacak bila 50 km/h?
Ja zagovaram opciju da se plava linija i ne pravi. Jel si primetio to?
Da, a mi poredimo efekat autoputa jednom trasom i drugom. Ti si prvi tvrdio da je efekat oba puta isti, a sada da bi dokazao da je tvoj predlog bolji, poredis tvoj predlozeni autoput sa magistralom na drugoj trasi. I sada to malo izgleda kao da si ostao bez argumenata i da poredis babe i zabe - i kako onda da shvatimo ono sto pricas ozbiljno?
 
Ako sam uspeo da vam bar malo prestavim ideju ja sam srecan. Nadam se da je nekome interesantna ova kako je neko gore nazvao transverzarala :)
 
miki00":3ukyq3r8 je napisao(la):
Da smeksi...samo sto se cost-benefit analiza kod nas svodi na % koji dobija mika,zika i laza. Pa ako prodje pored mikine kuce on ce da potapse po ramenu i zakiti pevaljku. A posto je % diretkno zavisan od velicine investicije :) Svima odgovara da bude sto skuplje (osim poreskim obveznicima)
Ne svodi se cost-benefit analiza na to, ali ako je tebi lakše da veruješ da se tako razmišlja prilikom izrade studije ajde nek ti bude.
 
Shmeksi ti to priča iz iskustva dva regiona koja su konkurisala za sredstva iz NIP-a
 
Samo da Vas ispravim. Najkoriscenija luka je Rijeka i za izvoz i za uvoz. Ne Solun. Bar se manje koristi, mada je prevoz zeleznicom jeftiniji. Zeleznica se koristi i iz Rijeke, ali duze traje. Kontejner 40" iz Reke kosta oko 1100 Eu do Beograda. Iz Bara, skoro isto toliko.
 
^^^ Iz Soluna košta 700 EUR, lično organizovao uvoz za jednu domaću firmu. Ako se rano naruči i dobra količina, iz Pireja može i jeftinije (660EUR), ali to je više izuzetak...
 
creme-nadlle":8ce4sxd1 je napisao(la):
Samo da Vas ispravim. Najkoriscenija luka je Rijeka i za izvoz i za uvoz. Ne Solun. Bar se manje koristi, mada je prevoz zeleznicom jeftiniji. Zeleznica se koristi i iz Rijeke, ali duze traje. Kontejner 40" iz Reke kosta oko 1100 Eu do Beograda. Iz Bara, skoro isto toliko.
Nije li to pak luka Koper?
 
jovanovm":29wy4lyi je napisao(la):
z Soluna košta 700 EUR
To je priblizno 1e/km,koliko moze da bude jeftinije iz Bara?

ako je ista cena prevoza a bice nesto manje kilometara onda ce biti 400e (manje/vise neki eur)

Dok se izgradi autoput do CG 2020 dog. Ionako cemo do tada hteli ili ne biti u EU. A autoput do Soluna vec ima i dvokolosecna pruga ce biti gotova do Grcke.

Cemu onda taj autoput? Dok smo bili ista zemlja imalo je smisla...sada ne.

Ja vise volim da razmisljam o tome kao o autoputu Beograd-Uzice :)
 
miki00":1xq66jei je napisao(la):
Ja vise volim da razmisljam o tome kao o autoputu Beograd-Uzice :)
...što je i ispravan način da se razmišlja o tome, kao što u Crnoj Gori taj autoput zovu Bar-Boljare.

Definitivno je potreban zbog nas samih, zbog brže veze sa Užicem i Zlatiborskim krajem. Ovo za Crnu Goru mu dođe kao added bonus - kad sagrade i jadransko jonsku magistralu, moći ćemo brže i do hrvatskog mora. :d
 
@miki00

To je priblizno 1e/km,koliko moze da bude jeftinije iz Bara?
Mnogo, jer ne prolazi kroz više država, no najvažnije je to što Srbija i srpske kompanije nemaju mogućnost da kupe Solunsku luku, a Barsku imaju. :)

ako je ista cena prevoza, a bice nesto manje kilometara onda ce biti 400e (manje/vise neki eur)

Ne nešto manje nego mnogo manje. Trenutno se putuje do Soluna negde 650km, a do Bara bi trebalo autoputem da bude 390 ili manje. Sto se cifre, tako nešto računam i ja (trebalo bi biti manje, no i ovako nije lose). Malo li je ušteda od 41%?

Dok se izgradi autoput do CG 2020 dog. Ionako cemo do tada hteli ili ne biti u EU. A autoput do Soluna vec ima i dvokolosecna pruga ce biti gotova do Grcke.
Ako imamo prilaz dve luke onda su nam usluge samo jeftinije. Ovako imamo svoje luke (Smederevo, Pančevo, Beograd, NS), kao i autoput do tri luke nama najbliže (Solun, Bar, Rijeka). Mislim da to može samo biti bolje za nas.

Cemu onda taj autoput? Dok smo bili ista zemlja imalo je smisla...sada ne.
Jeste, imalo je mnogo smisla, no, to je na nekom drugom da se razmišlja. Ne treba zaboraviti porodične i rodbinske veze stanovništva Srbije, gde preko 80% stanovništva ima dalje ili bliže kontakte sa Crnom Gorom. Nije sve u trgovini, nego i u tome što mnogi od nas ne žele da se zlopate planinskim putevima. Meni je Jadran mnogo primamljivija destinacija od Budimpešte, Bukurešta ili Zagreba, npr...

Ja vise volim da razmisljam o tome kao o autoputu Beograd-Uzice smile
Ima li smisla izgraditi autoput do Užica (svi kažemo da je potreban), a onda ga ne spojiti sa crnogorskim autoputem do granice?
 
Bar smo se u necem usaglasili.

Autoput treba da se zove Beograd-Uzice....ili Uzice-Beograd. :) sa nastavljanjem na crnogorski autoput u buducnosti.

Vec vidim putovanje do Zlatibora za 1.5h :)


---------------------------

Jeftiniji je transport od Crne gore. 30-50% sigurno,to ne sporim.

--------------------------

95% Crne gore ima rodbinske veze sa Srbijom,mnogo manji je odnos u suprotnom smeru.
 
Rijeka se vise koristi od Kopra. Svi veci spediteri idu na Reku, 70%.
Iz Soluna moze 700,-Eu za 40", ali vozom. Iz Reke voz kosta 550,-Eu do Sida.
Zadnji put sam to radio u oktobru prosle godine.
Solun izbegavaju zbog zagusenja, a ovi iz Reke svi imaju ugovore sa domacim spediterima i to brzo ide. Ide i Kopar, ali se nesto redje koristi.

A u vezi CG i kako nismo ista drzava, i to je privremeno...Kad su ovde granice trajale? U ovakvim bananama u koje i sami spadamo?
Ne mogu da zamislim dugotrajnost drzava sa zastavama u obliku zuto plavih trouglova, zutih sunca na crvenom polju i zute kokoske na crveno polje.
Sto bi rekli u mom zavicaju: To je smijesno...Igrala se djeca
 
U sv. slučaju, modernizacija puta i železnice do Bara može samo finansijski da nam koristi, i da nas zbliži sa odaljenim crnogorcima (narodski, politički se peva druga pesma, no to nas ne interesuje).

Od konkurencije u lučkom saobraćaju možemo samo da imamo korist. I važno je napomenuti da ova dva projekta funkcionišu kao Koridor 10 - imaju smisla samo zajedno (automobilski i železnički).

@miki00
Po istorijskim i sociološkim studijama oko 80% srpskog stanovništva ima bliže ili dalje poreklo iz današnjih prostora Crne Gore.
 
Jovanovm. aj samo mi posalji neki link gde mogu da procitam tako nesto. Zanimljivo je,zaista. Da si rekao da vodimo poreklo 80% od Turaka ja ne bih mogao nista da dodam,ali ovo je vrlo zanimljivo. To znaci da je 8 od 10 ljudi koje ja znam vode poreklo od naroda koji je 10x manji. Nije bas tako... :) Opet ponavljam da mnogo ako ne i svi crnogorci imaju rodbinu u Srbiji ali da je to 10x manje u suprotnom smeru.
 
miki00, ako 80% stanovnistva vodi poreklo iz recimo Crne Gore, to ne znaci da su 80% Crnogorci. Dovoljno je da 80% ljudi ima jednog pretka (cukun-cukun-dedu recimo) koji je dosao iz Crne Gore i eto ti. Drugo pozabavi se seobama srpskog naroda, i time recimo kako i odakle je "punjenja" novo-oslobodjena Knezevina Srbija u 19. veku.
 
Nije Jovanovm pominjao toliko daleko unazad. Nego u zadnjih par generacija. Za koje ima smisla pominjati vrednost povezivanja sa autoputom. Ako imas babu i dedu i Niksicu onda ima smisla to. Ali ako su tvoji baba i deda imali babu i dedu u Niksicu....gde to vodi.

Moguce je da se nismo razumeli. Ja sam mislio na ovo realno..a jovanovm je mozda pominjao cukun cukun......ali to nema veze sa opravdavanjem autoputa.
 
miki,

Cela centralna Srbija je u krajem 18. veka bila prazna. Odatle i naziv: Šumadija. Pred 1. ustanak naseljena je uglavnom stanovništvom koje se doselilo sa prostora CG. Odatle je i zaključak o poreklu, koji je sasvim dovoljan, i ne treba ga dalje objašnjavati.
 
Goje,

Kakve to veze ima sa opravdavanjem autoputa? Ja nisam rekao da nije tako. Nego da nema smisla izvlaciti istorijske stvari i sa njima opravdavati autoput.

Realno u zivotu se gleda najvise 2 generacije unazad,to je ono sto je bitno.
 
Dakle, svi se slažemo da autoput treba da se gradi, samo još da se dogovorimo zašto... :D

Nego, da li neko zna, zbog čega nije jednostavnije jednostavno "upgrade"-ovati Ibarsku magistralu? Dodati joj žutu traku, i još jedan 2+1 kolovoz u drugom smeru?
 
ACR, koliko ja znam Ibarska magistrala prolazi kroz naseljena mesta...u nekim delovima je prakticno ulica...kuce uz put i tako dalje. Ibarsku svakako treba rekonstruisati...ali resavati sve te imovinsko pravne odnose zbog sirenja puta...pa denivelacija svih raskrsnica....drugo, poenta je da imas alternativni pravac. Ibarska je vec toliko zagusena...njom ide i tranzitni saobracaj...a ovako ako ides iz CG za Srbiju ili obratno mozes Ibarsku skroz da zaobidjes ukoliko naravno ti odrediste nije neko mesto pokraj Ibarske...
 
ACR":29fzufh7 je napisao(la):
Dakle, svi se slažemo da autoput treba da se gradi, samo još da se dogovorimo zašto... :D

Nego, da li neko zna, zbog čega nije jednostavnije jednostavno "upgrade"-ovati Ibarsku magistralu? Dodati joj žutu traku, i još jedan 2+1 kolovoz u drugom smeru?
Do Stepojevca je magistala praktično prigradska ulica, a zdušno se nastavlja u tom smeru i posle :bash:

Sa druge strane mislim da postoji obaveza alternativnog pravca, kod gradnje novih autoputeva.
 
Status
Zatvorena za pisanje odgovora.
Vrh