Šta je novo?

Autobuska Stanica BAS

Зато им није у циљу да електронски описмене нацију. На форумима све остаје забележено.
 
Moram da priznam da mi nije baš jasno zašto se toliko kilavi sa izmeštanjem stanice ako je već rešeno da bude na Novom Beogradu, pošto ne verujem da je previše skupo izgraditi ono što već postoji na sadašnjoj stanici, a grad bi oslobodio zemljište.. slična priča kao i sa Železnicom i amfiteatrom, ali ovde grad ima sve u svojim rukama, nema čekanja na republičku birokratiju.. ok, treba sačekati da se završi novi most da se ne optereti Gazela dodatno, ali dok se završi stanica i sve što ide uz nju, biće gotov i most..
 
zadnja prica je iz vesti pre mesec-dva je da kad se zavrsi most i taj nesretni ump-bulevar ce izmestiti stanicu.Ali,naravno previse je komplikovano da to rade istovremeno,a to je jer imaju romvil issue koji ce sa zadovoljstvom ostaviti iducoj gradskoj vlasti da resava
 
He he he he, 'zasto se kilavi', pa brate zivis li ti ovde ili ne?
 
danas sam prolazio pored buvljaka oko 18h.
da li zato sto nije radio ili ne, ali cini mi se da su ga opet prepolovili (?) :kafa:
 
hmm naleteh na ovu temu pa pomislih možda bi nekom bilo zanimljivo da vidi diplomski rad koje je moja malenkost radila pre nekih 13-tak godina. Svi ćete prepoznati železnički stanicu N.Beograd, a objekat oblika strele uperene prema glavnom objektu je Autobuska stanica. Istina, nije zamišljena kao izmeštena glavna, već kao dodatna, ali je na zanimljivo indentičnom mestu koje je 10tak godina kasnije i izabrano... ;)

 
Hvala ljudi, a što se talenta tiče, nadam se da još uvek ne mora o njemu govoriti u prošlom vremenu... :p

Još jedna zanimljivost: ko-mentor za konstrukciju mi je bio, tada mlad, zgodan i perspektivan, a sada već afirmisan, gradski nam arhitekta.... :D :vops:

Ako kojim čudom Deki prati ovaj forum, ovim putem ga pozdravljam, možda će me se i setiti
 
Fino ovo izgleda Bobb-e,vidim i staro mesto kuda je planiran most :kk:

Sta bi rekli Belvilovci ako im reknemo da je tamo planiran naucni centar? :p
 
а какву би сте ви БАС волели да видите? ја бих лично волео да буде на два нивоа. на доњем да буду поласци и транзит (бусеви који иду кроз Београд), а на горњем да буду доласци
 
Autobuska stanica treba da ide IZNAD zeleznicke

+2 Autobuska stanica Medjunarodne/Medjugradske/prigradske linije
+1 Zeleznicka stanica Zeleznica + BG:voz
0 Gradske linije (autobus+tramvaj) i stanicna zgrada
-1 Metro

Medjunarodno-Medjugradski autobusi sa autoputa i Mosta na Adi vijaduktima prilaze stanici i ne mesaju se sa gradskim saobracajem.

Autobuska stanica postavljena normalno na Zeleznicku preko nje kao krst kako bi se dobila optimalna vertikalna komunikacija sa svih perona.

Iznad autobuske, po zelji: hotel, park, kancelarije, spa centar, heliodrom...
 
Hm... Da nije malo preambiciozno za nas i nas budzet? Interesantno zvuci u svakom slucaju...
 
zidar":38c1xpwc je napisao(la):
Autobuska stanica treba da ide IZNAD zeleznicke

+2 Autobuska stanica Medjunarodne/Medjugradske/prigradske linije
+1 Zeleznicka stanica Zeleznica + BG:voz
0 Gradske linije (autobus+tramvaj) i stanicna zgrada
-1 Metro

Medjunarodno-Medjugradski autobusi sa autoputa i Mosta na Adi vijaduktima prilaze stanici i ne mesaju se sa gradskim saobracajem.

Autobuska stanica postavljena normalno na Zeleznicku preko nje kao krst kako bi se dobila optimalna vertikalna komunikacija sa svih perona.

Iznad autobuske, po zelji: hotel, park, kancelarije, spa centar, heliodrom...

Mislim da u ovoj i tako grandioznoj zamisli nedostaje jos jedan nivo za komunikaciju pesaka iz stanicne zgrade na razne gradske linije. Znaci trebalo bi 5 a ne 4 nivoa.

Ja bih sa jedne strane voleo da vidim tako nesto mocno i "cutting edge", ali sa druge strane takva koncentracija nosi sa sobom i rizike. Tako da odvajanje autobuske od zeleznicke stanice, da budu blizu ali jos uvek relativno zgodne za presedanje zapravo ima smisla.

E sada, to se moze uraditi na Novom Beogradu ali i u Prokopu. Ova druga lokacija mi se nekako vise svidja zbog geografski centralnije lokacije ali sa druge strane mi se cini da je povezivanje sa velikim brojem linija gradskog saobracaja zapravo lakse na Novom Beogradu. Jos jedan beogradski paradoks.

Da je glavna Zeleznicka Stanica zamisljena na prostoru izmedju bulevara vojvoda Misica i Putnika, dakle sa malo nizim mostom i mozda cak malo smaknutim ka starom zeleznickom, ne bih imao nikakve dileme, tuda prolazi ogroman broj gradskih linija. A onda bi se neko ovakvo hrabro resenje sa 5 nivoa i samo nametnulo zbog ogranicenog prostora...
 
Wile E. Coyote":2mxf7q7l je napisao(la):
Хмм... Да није мало места за прилазе?

Sever:
od Autoputa do stanice ima 600 metara, sasvim dovoljno da se savlada visinska razlika, uz to Antifasisticke Borbe i Spanskih Boraca su bulevari dovoljno siroki da podnesu vijadukte i pojacan saobracaj.
Jug:
Most na Adi je vec uzvisen, jos lakse.

Milance":2mxf7q7l je napisao(la):
Hm... Da nije malo preambiciozno za nas i nas budzet? Interesantno zvuci u svakom slucaju...
Nesto malo stubova, to jest kubika betona, ne mora da bude neka preambiciozna struktura, lakse se resava i gradi od petlje u Radnickoj.

JohnyBgood":2mxf7q7l je napisao(la):
Mislim da u ovoj i tako grandioznoj zamisli nedostaje jos jedan nivo za komunikaciju pesaka iz stanicne zgrade na razne gradske linije. Znaci trebalo bi 5 a ne 4 nivoa.
Gradske linije (prolazne) staju u bulevarima oko stanicne zgrade, u ravni sa njom, zajedno sa automobilskim i taxi saobracajem.

JohnyBgood":2mxf7q7l je napisao(la):
Ja bih sa jedne strane voleo da vidim tako nesto mocno i "cutting edge", ali sa druge strane takva koncentracija nosi sa sobom i rizike. Tako da odvajanje autobuske od zeleznicke stanice, da budu blizu ali jos uvek relativno zgodne za presedanje zapravo ima smisla.

Poenta Huba ili Cvora je u raznolikim mogucnostima presedanja ali i u brzini i komforu.
Vertikalne veze koje izbegavaju kontakt sa gradskom sredinom (citaj ulicama) ispunjavaju oba uslova.
Mislite o putovanju Kaludjerica-Altina, Jagodina-NBGD-Aerodrom ili Bec-Zeleznik, jos sa prtljagom.

JohnyBgood":2mxf7q7l je napisao(la):
E sada, to se moze uraditi na Novom Beogradu ali i u Prokopu. Ova druga lokacija mi se nekako vise svidja zbog geografski centralnije lokacije ali sa druge strane mi se cini da je povezivanje sa velikim brojem linija gradskog saobracaja zapravo lakse na Novom Beogradu. Jos jedan beogradski paradoks.

Prokop jeste centralniji ali nema dobru vezu sa jugom Beograda i Srbije (Ibarska i Novi Most) ali sto je najvaznije ogranicen je u prostoru. Veliki komunikacioni cvor Zeleznica+Autobusi otvara ogromne mogucnosti za razvoj privrede u neposrednoj okolini. Oko Prokopa jedva da ima gradjevinskog zemljista a oko stanice Novi Beograd nekoliko praznih Blokova.
Zamislite 20 + solitera oko Z. St. Novi Beograd i marinu umesto brodogradilista. Autoput i Novi Most su tu, oba aerodroma na 20 min. Stari centar grada takodje na 20 min. Savski Amfiteatar preko puta ulice.
 
zidar":20w6h6qj je napisao(la):
Wile E. Coyote":20w6h6qj je napisao(la):
Хмм... Да није мало места за прилазе?

Sever:
od Autoputa do stanice ima 600 metara, sasvim dovoljno da se savlada visinska razlika, uz to Antifasisticke Borbe i Spanskih Boraca su bulevari dovoljno siroki da podnesu vijadukte i pojacan saobracaj.
Jug:
Most na Adi je vec uzvisen, jos lakse.

Milance":20w6h6qj je napisao(la):
Hm... Da nije malo preambiciozno za nas i nas budzet? Interesantno zvuci u svakom slucaju...
Nesto malo stubova, to jest kubika betona, ne mora da bude neka preambiciozna struktura, lakse se resava i gradi od petlje u Radnickoj.

JohnyBgood":20w6h6qj je napisao(la):
Mislim da u ovoj i tako grandioznoj zamisli nedostaje jos jedan nivo za komunikaciju pesaka iz stanicne zgrade na razne gradske linije. Znaci trebalo bi 5 a ne 4 nivoa.
Gradske linije (prolazne) staju u bulevarima oko stanicne zgrade, u ravni sa njom, zajedno sa automobilskim i taxi saobracajem.

JohnyBgood":20w6h6qj je napisao(la):
Ja bih sa jedne strane voleo da vidim tako nesto mocno i "cutting edge", ali sa druge strane takva koncentracija nosi sa sobom i rizike. Tako da odvajanje autobuske od zeleznicke stanice, da budu blizu ali jos uvek relativno zgodne za presedanje zapravo ima smisla.

Poenta Huba ili Cvora je u raznolikim mogucnostima presedanja ali i u brzini i komforu.
Vertikalne veze koje izbegavaju kontakt sa gradskom sredinom (citaj ulicama) ispunjavaju oba uslova.
Mislite o putovanju Kaludjerica-Altina, Jagodina-NBGD-Aerodrom ili Bec-Zeleznik, jos sa prtljagom.

JohnyBgood":20w6h6qj je napisao(la):
E sada, to se moze uraditi na Novom Beogradu ali i u Prokopu. Ova druga lokacija mi se nekako vise svidja zbog geografski centralnije lokacije ali sa druge strane mi se cini da je povezivanje sa velikim brojem linija gradskog saobracaja zapravo lakse na Novom Beogradu. Jos jedan beogradski paradoks.

Prokop jeste centralniji ali nema dobru vezu sa jugom Beograda i Srbije (Ibarska i Novi Most) ali sto je najvaznije ogranicen je u prostoru. Veliki komunikacioni cvor Zeleznica+Autobusi otvara ogromne mogucnosti za razvoj privrede u neposrednoj okolini. Oko Prokopa jedva da ima gradjevinskog zemljista a oko stanice Novi Beograd nekoliko praznih Blokova.
Zamislite 20 + solitera oko Z. St. Novi Beograd i marinu umesto brodogradilista. Autoput i Novi Most su tu, oba aerodroma na 20 min. Stari centar grada takodje na 20 min. Savski Amfiteatar preko puta ulice.

Idem od kraja:

(3) Ovo sve sto kazes na kraju zapravo stoji. I hvata me blaga jeza pri spoznaji da je Prokop iluzija na koju su bacene milijarde para i dragocene decenije u razvoju grada :( Neka me neko demantuje, please! Mada mi se i dalje cini da bi kad su vec bacali tolike pare, bolje to postavili sa druge strane bul. Vojvode Putnika.

(2) Kad sam pomenuo rizike mislio sam da se ne daj Boze desi neko sranje na jednom nivou onda ti je sve blokirano. Razdvajanjem dve stanice se dobija sistem koji je manje zgodan i efikasan ali koji je otporniji na neocekivane dogadjaje.

(1) Ako je stanicna zgrada u istoj ravni sa gradskim saobracajem bice puno prelazenja pesaka preko ulica i bice ludnica. Zato mislim da trebaju bar podzemni prolazi, dakle jedan nivo galerija da se omoguci svima pristup i odstup na onoj strani ulice na kojoj ce da cekaju tramvaj/autobus. Znaci jos jedan nivo, pogotovo sto bi se ta galerija mogla koristiti i za silazak u metro.
 
Mислим да је у саобраћајном погледу Блок 42 најбоље место за нову аутобуску станицу. Било би тешко добро повезати аутобуску станицу код Прокопa са аутопутем. Овако изгледају главне трасе међуградских аутобуса сада, и како би могле да изгледају.

autobuskipravci.jpg


Највећи проблем код пројектовања нове аутобиске станице би било обезбедити довољан паркинг за аутобусе. Код садашње станице БАС он заузима већи простор него сама станица са перонима.
 
A verujem i da ce biti manje koriscenje autobusa dok vremenom vozovi postanu pouzdaniji i brzi.
 
Arnorian":25773cr0 je napisao(la):
Највећи проблем код пројектовања нове аутобиске станице би било обезбедити довољан паркинг за аутобусе. Код садашње станице БАС он заузима већи простор него сама станица са перонима.

може да се стави где је сада Ромвил, дуж Црвене армије до Јурија Гагарина, или на месту ИМТ-а
 
@Arnorian
Zasto bi parking za autobuse morao da obezbedi grad? Svaka firma treba da ima svoj parking ili nek se zajedno udruze pa naprave zajednicki koji definitivno ne treba da bude u centru grada!
 
Паркинг за аутобусе треба да буде у склопу аутобуске станице јер се у супротоном повећава саобраћај. Није рационално да аутобуси који су на чекању одлазе на паркинг, па се враћају пре поласка. Тиме се само прави гужва, троши гориво и загађује ваздух. Земљиште је на Новом Београду прескупо да се користи као паркинг, боље је да станица има више нивоа.

Нашкрабао сам како би станица у Блоку 42 могла да изгледа, у три новоа:

Подземни ниво: паркинг за аутомобиле.

Приземље: саобраћајне траке улица и станице, аутобуски паркинг, полазни перони, долазни перони, аутомобилски и такси приступ путника, покретне степенице, обичне степенице.

Спрат: станичне просторије, [жуто]чекаоница[/жуто].

busstanica.jpg
 
Slazem se sa Milančetom, nije praksa u uređenim zemljama da se u centralne delove grada strpa ogroman parking za autobuse, obično se on nalazi negde na periferiji. Grad može da ga sagradi negde na obodu Novog Bg-a, pa da onda ostvaruje dodatni prihod od naplaćivanja prevoznicima za njegovo korišćenje.
 
Vrh