Šta je novo?

Autobuska Stanica BAS

И да онда по цео дан кроз Нови Београд пролазе аутобуси који иду од станице до паркинга и обратно? Зар саобраћајна гужва није и сада довољно велика?
 
Arnorian":u4bvgn9w je napisao(la):
Нашкрабао сам како би станица у Блоку 42 могла да изгледа, у три новоа
Slažem se sa višespratnim konceptom stanice ali ovo što si dao prostora za parkiranje autobusa nije ni izbliza dovoljno a i parkirani autobusi u nivou partera deluju loše, taj nivo mora da bude što slobodniji i atraktivniji.
Ja bi autobuse oterao na krovni parking koji se proteže iznad celog kompleksa stanice a jedan deo parkinga bi i dodatno natkrio...
 
@Arnorian
Po toj logici bi onda i parkinge/garaže GSP-a trebalo izgraditi pored svih bitnih okretnica, znači uglaviti ih pored Zelenog venca, Trga, itd, da ne bi autobusi putovali na kraju smene do depoa...
 
Felix55":udrtha0v je napisao(la):
Grad može da ga sagradi negde na obodu Novog Bg-a, pa da onda ostvaruje dodatni prihod od naplaćivanja prevoznicima za njegovo korišćenje.

Daleko bilo... :lol:
Doduse ne znam ni podzemno kako bi iskopali... Obzirom da ovi slepci u 61-om bloku ne mogu celo leto da izliju temelj za zgradu sa podzemnom garazom...
 
@Arnorian
razumem u potpunosti sta hoces da kazes time i argument ti je na mestu. Glavni nas problem je u stvari sto je zeleznicki saobracaj tako los razvijen koji bi trebalo da zameni vecim delom autobuse. U tom slucaju kad bi se broj autobuskih linija tj. autobusa dosta smanjio ne bi vise bilo problema oko parkinga pa bio on u samom centru ili na periferiji. Tako nesto se jelte ipak nece skoro realizovati. U svakom slucaju ne bi voleo da vidim groblje autobusa u sred novog beograda.
 
Не узимајте ово што сам цртао превише озбиљно, ово је само идеја, мере нису у размери.

@Bobb
Размишљао сам и аутобуском паркингу на крову, могло би и тако.

@Felix55
Возила градског превоза не остају на окретницама по пар сати, као што међуградски аутобуси редовно раде.

@Milance
Од тога смо далеко, а и кад/ако железница буде радила најбоље што може, то неће драстично да утиче на број аутобуских полазака, јер велики број градова нема пругу.
Нови Београд и сада име гробње аутоуса, како кажеш, у депоу ГСП-а. Ако би станица била слична овоме што сам нацртао, аутобуси се не би ни видели, јер би били на доњем нивоу.
 
Nemamo para za tako nesto,trebamo biti srecni ako stanica bude imala 2 nivoa.
 
vucko":39rwg15i je napisao(la):
Nemamo para za tako nesto,trebamo biti srecni ako stanica bude imala 2 nivoa.
a imamo pare za faraonski most i akvapark petlje :p

Treba jednostavno pogledati primere iz sveta, nismo mi prvi koji zidaju autobusku stanicu :)

Mozete pogledati centralnu autobusku stanicu u Tel-Avivu, jednu od najvecih na svetu, koja ima ako se dobro secam 8 spratova (a moze da vam se desi da hvatate autobus na 4. spratu kroz shoping mall.)
Stanica u Madridu (Estacion de Sur) je otprilike kalibar koji je potreban Beogradu, delimicno je ukopana, vezana je tunelima direktno sa autoputem.
+1 prigradska zeleznica
0 stanicna zgrada i ulice
-1 peroni
-2 metro
12268858.jpg

parkiranje po @Arnorian

lamina_FOTO_3.jpg


nije bog zna kako lepa ali je dokaz da takva struktura moze biti vema jednostavna i samim tim jeftina. Samo je treba dobro postaviti i organizovati.
 
Zidar,bas i zbog toga nemamo.

Koliko kosta otprilike stanica koju ti predlazes?
 
Daj sta das, samo da ja pobedim na konkursu :D

kosta 10 puta manje od onog novca koji ce jos da ljuljnu u crnu rupu zvanu Prokop :bash:


Pozivam zainteresovane da procitaju knjigu koju su spanci objavili da objasne kako i zasto je u Madridu u poslednjih 15 godina napravljeno 5 novih podzemnih autobuskih cvorova.

Pdf na spanskom i engleskom sa gomilom ilustracija, 480 strana, 22 Mb, veoma interesantno stivo. Imali Spanci love do pre par godina...

http://www.madrid.org/cs/Satellite?...goBlobs&blobwhere=1271731643813&ssbinary=true
 
zidar":1zuxo3to je napisao(la):
+1 prigradska zeleznica
0 stanicna zgrada i ulice
-1 peroni
-2 metro

ово и није лоше, поготово што на НБГ има доста места да се копа
 
zidar":1172xpaf je napisao(la):
Daj sta das, samo da ja pobedim na konkursu :D

kosta 10 puta manje od onog novca koji ce jos da ljuljnu u crnu rupu zvanu Prokop :bash:


Pozivam zainteresovane da procitaju knjigu koju su spanci objavili da objasne kako i zasto je u Madridu u poslednjih 15 godina napravljeno 5 novih podzemnih autobuskih cvorova.

Pdf na spanskom i engleskom sa gomilom ilustracija, 480 strana, 22 Mb, veoma interesantno stivo. Imali Spanci love do pre par godina...

http://www.madrid.org/cs/Satellite?...goBlobs&blobwhere=1271731643813&ssbinary=true

A multi-milionsku hiper-ekstravagantnu nebulozu "centra za populaciju nauke" da ne govorimo. Za to ima para. Od kredita. Pored toga sto imas romvil a najboljom i potencijalno najskupljom lokacijom u gradu ti tutnje autobusi i rasprostrle se sine koje niko ne koristi.

:rant: :bash: :rant: :bash:
 
Milance":3mdwvf8j je napisao(la):
@Arnorian
Zasto bi parking za autobuse morao da obezbedi grad? Svaka firma treba da ima svoj parking ili nek se zajedno udruze pa naprave zajednicki koji definitivno ne treba da bude u centru grada!

Tako je, i neka se organizuju tako da se autobus brzo ocisti iznutra i odmah ide dalje iz Beograda. Na stanici bi mogle da rade posade koje to brzo rade kao na aerodromima.

Kao avioni koji ne zauzimaju aerodromske kapije doveka nego po samo pola sata. Dodjes u Beograd - iskrcas putnike - brzo ciscenje unutra - odmah krece tura IZ Beograda. Ocekivati da ces da parkiras autobus po nekoliko sati ili preko noci na tako skupoj centralnoj lokaciji je suludo.

I na Menhetn ide ogroman broj autobusa ali nekog velikog parkinga negde blizu nema sanse da bude.
http://en.wikipedia.org/wiki/Port_Authority_Bus_Terminal
 
JohnnyLee":2mu5jql3 je napisao(la):
zidar":2mu5jql3 je napisao(la):
+1 prigradska zeleznica
0 stanicna zgrada i ulice
-1 peroni
-2 metro

ово и није лоше, поготово што на НБГ има доста места да се копа


Zar ne beše neka priča da ne sme da se kopa dublje od 60-70m zbog močvarnog tla. Da aligatori ne izađu na površinu.
 
Verovatno je mislio na puno slobodnih parcela.A tih -2 nivoa bi bilo najvise 15-20 metara sto nije preduboko,sigurno su temelji recimo belvila i bloka 23 te dubine.

Da budemo realni umesto -1 da budu peroni umesto metroa i superiska.Posebno mi se svidja to spajanje glavne autobuske i zeleznicke.

Izgleda mi da je savski amfiteatar nas cardak ni na nebu ni na zemlji,tako blizu a tako daleko.Valjda ce ga preseljenje poste iz Savske 2012. godine da ga pogura u pravom pravcu...
 
vucko":1g36kznx je napisao(la):
A tih -2 nivoa bi bilo najvise 15-20 metara sto nije preduboko,sigurno su temelji recimo belvila i bloka 23 te dubine.

неће бити ни толико. узмеш за бус неких 6 метара, за метро 5 и ето ти 11 метара.
 
Na NBGD je lakse ici u visinu nego u dubinu, a i nece da smeta, u svakom slucaju u svim dimenzijama ima lufta, san za projektante, jedino ce silazak sa novog mosta to jest UMP malo da smeta i iskomplikuje stvari, ali to je jedina smetnja.

Ispod zeleznicke stanice se iskopa metar dva, da bude malo prostora izmedju onih stubova za dvoranu stanicne zgrade a onda ispod moze da se busi i iznad da se zida do mile volje.

Naravno valja barem duplirati broj koloseka na Z. stanici da bi bila iole funkcionalna u buducnosti.

Kao sto rece @Arnorian moze se iskoristiti rekonstruisan Stari Zeleznicki most za Zeleznicki cvor, jeftinija varijanta na kratke staze ipak zeleznica je projekat na nekoliko generacija, ali ja sam pre za direktnu vezu izmedju NBGD i Topciderske doline i oslobadjanje Sajma i obe strane Savskog Amfiteatra od zeleznickih okova. Uz to kraca/brza veza izmedju tehnicke stanice u Topcideru koja ce opsluzivati NBGD.

Zemun neka sluzi za BG:vozove a Topcider za NBGD i Rakovicu posto je tacno u sredini, vozovi za Zapad polazili bi iz Rakovice pa kroz NBGD a ka jugu sa NBGD pa kroz Rakovicu.
Naravno nadamo se da ce biti sto vise prolaznih vozova, bilo domacih Subotica-Nis ili medjunarodnih Bec-Istanbul...
Makis ostaje teretna i nema veze sa gradskim cvorom jer sve ide na zaobilaznicu Batajnica-Zeleznik-Vinca-Pancevo.

Dajte mi Zeleznicu i odresene ruke na sest meseci da se izivim :D
 
zidar":2ztq9jtu je napisao(la):
Kao sto rece @Arnorian moze se iskoristiti rekonstruisan Stari Zeleznicki most za Zeleznicki cvor, jeftinija varijanta na kratke staze ipak zeleznica je projekat na nekoliko generacija, ali ja sam pre za direktnu vezu izmedju NBGD i Topciderske doline i oslobadjanje Sajma i obe strane Savskog Amfiteatra od zeleznickih okova. Uz to kraca/brza veza izmedju tehnicke stanice u Topcideru koja ce opsluzivati NBGD.
Око овога се не слажем с тобом. Једини начин да пруга из Топчидера иде право до ж.с. Нови Београд је нешто као ово испод, са тунелом испод Сењака и мостом преко реке и Зимовника. Ближе мосту преко Аде не може, јер сметају делови УМП-а код Хиподрома и петље Радничка, који су са пругом испреплетени као змије које се паре. Такво решење је прескупо и по мени непотребно. Ослобађање Сајма од шина не доноси ништа, јер ту опет остаје ограда - Сајам не може да се отвори према улици.

Црвено је тунел, плаво је на стубовима/мост, обична пруга је жута.

topcnbg.jpg


Решење са реконструкцијом Старог ж. моста је драстично јефтиније и изводљивије, а оставља могућност за жел. стајалиште код Сајма.

topcnbg2.jpg
 
Zar ne ide tunel ispod Dedinja posle Prokopa i na kraju se ulije u ovu prugu prema Rakovici?

Stvarno ne vidim potrebu za tim mostom i tunelom. A i ne bih suze ronio ako bi se sine pored sajma najzad digle.
 
JohnyBgood":1s0ul57g je napisao(la):
Zar ne ide tunel ispod Dedinja posle Prokopa i na kraju se ulije u ovu prugu prema Rakovici?
Stvarno ne vidim potrebu za tim mostom i tunelom. A i ne bih suze ronio ako bi se sine pored sajma najzad digle.
Oво је из идеје о раздвајању градске и путничке железнице, и ж.с. Нбг као главне.
 
@Arnorian

u sustini novi most uzasno smeta mojoj ideji :)

Tvoj crtez sa tunelom kroz Senjak je zapravo moja zamisao, nema prostora za radijus skretanja izmedju senjaka i Save kako bi se iskoristila stara trasa kroz petlju radnicka. To je u sustini najbolje resenje za magistralnu prugu ali naravno vrazje skupo. Mogao bi i tunel ispod Save ali svodi se na istu kajganu (Sv. Petra :) ).

Slazem se sa tombom da je daleko racionalnije resenje iskoristiti staru trasu i rekonstruisati/zameniti/duplirati Stari Zeleznicki Most za tu svrhu. Em se maksimalno koristi postojeca cetvorokolosecna pruga em je prela zak preko Save laksi. Resenje je narocito smisleno ako se uzmu u obzir titanski radovi koji se trenutno odvijaju na petlji Radnicka kako bi se bas ta pruga sacuvala tu gde je.

Nedostaci su:

- izolovanost Sajma i rampe ali ajde to i nije strasno a moze da se resi automobilskim nadvoznjacima/podvoznjacima ili zaobilaznim putem iz pravca Bare Venecije posto tamo izmestanjem stare stanice nece vise biti pruge ili opet pokrivanjem pruge. Sve je to lakse izvesti nego tunel kroz Senjak.

- smanjena brzina vozova zbog radijusa pruge i duza trasa. Opet, nije strasno s'obzirom sta se sve dobija.

Predlog je prihvacen :kk: , "Najnoviji" Zeleznicki Most paralelan uz Most na Adi je otpisan. Trasa ostaje kakva jeste a na mestu Starog Zeleznickog pruga prelazi Savu.

Uz to ako je u Sremu Zeleznica sa severne a BG:voz sa juzne strane lakse je napraviti mu nezavisno skretanje za Aerodrom/Dobanovce/Surcin.
 
@Зидар
Битно је да нам идеје конвергирају :)
Сада нам се поклапа и траса линије ж.с. Нбг-Коњарник (зелена линија у фази три на твом новом плану).
 
da, da, ta tranzverzala je neophodna, jedino mi smeta sto dugo ide kroz slabo naseljen kraj od radnicke preko Topcidera i Dedinja pa sve do Vozdovca. Ali dobro, bolje to nego UMP tunel :)

U sustini sada su mi linije 1 Aerodrom-NBGD-Terazije-Vuk-Konjarnik-Medak-Banjica i 2 Karaburma-Terazije-Sajam-Banovo Brdo-Ibarska iste bilo da se ide preko novog mosta ili ne. Jedino 3. menja trasu juznije ili severnije od autoputa izmedju NBGD i Konjarnika.
 
Vrh