Šta je novo?

Autobuska Stanica BAS

Arnorian":qlp8mcl3 je napisao(la):
JohnyBgood":qlp8mcl3 je napisao(la):
Zar ne ide tunel ispod Dedinja posle Prokopa i na kraju se ulije u ovu prugu prema Rakovici?
Stvarno ne vidim potrebu za tim mostom i tunelom. A i ne bih suze ronio ako bi se sine pored sajma najzad digle.
Oво је из идеје о раздвајању градске и путничке железнице, и ж.с. Нбг као главне.

Ah, OK, planovi za XXII vek...
 
Dr Nikola Putnik, profesor beogradskog Saobraćajnog fakulteta u penziji, i prof. dr Nada Milosavljević uradili su 2003. godine "Studiju o povoljnostima postojeće lokacije autobuske stanice sa gledišta korisnika".

Iz Studije proizilazi da je lokacija kod današnjeg buvljaka jako loš izbor za buduću glavnu autobusku stanicu. Studija kaže da 77 odsto ljudi koji dolaze na današnju autobusku stanicu kreće se dalje po desnoj obali Save. 18 odsto dolazećih gostiju nastavlja pešice ka centru grada. 80% dolazećih autobusa u Beograd stiže iz niškog, avalskog, dunavskog, obrenovačkog, smederevskog pravca. Zaposlenost u Novom Beogradu je u velikom porastu, što rezultuje već ozbiljnim saobraćajnim haosom...

Sličnu studiju još šezdesetih godina prošlog veka izradio je stručni tim profesora sa Saobraćajnog fakulteta u Beogradu posle obilaska mnogih gradova u svetu. Koristeći njihova iskustva prilagođena našim geografskim podnebljem, tim eksperata sa profesorom Kabiljom predložio je izradu projekta autobuske stanice na Autokomandi, tik pored autoputa. Arhitekte su sačinile taj projekat i sve je nagoveštavalo skidanje sa dnevnog reda jedan od gorućih gradskih problema – selidbu Autobuske stanice iz centra grada. Ali, po usvajanju GUP-a 2003. godine taj plan je izmenjen i sve želje kao i veliki utrošeni novac pali su u vodu. Niko nije tada ni objasnio zašto je to tako učinjeno, da bi javnost nekoliko godina kasnije saznala da je to zemljište na Autokomandi prodato "Delti" za 16 miliona evra.

Arhitekta Branko Bojović smatra da ako će glavna železnička stanica biti u Prokopu onda i autobuska mora da bude pored nje, kao što se to radi u svetu.
Deluje da je gradu u ovom slučaju najbitnije isprazniti prostor sadašnje Autobuske stanice za nove graditelje, napraviti mnogo novih unosnih poslova, a sve ostalo je u drugom planu.


Izvor: Politika,
izdvojio sam najbitnije iz teksta http://www.politika.rs/rubrike/Ekonomija/t50829.lt.html
 
JohnyBgood":20jal104 je napisao(la):
Arnorian":20jal104 je napisao(la):
Oво је из идеје о раздвајању градске и путничке железнице, и ж.с. Нбг као главне.
Ah, OK, planovi za XXII vek...
Планирање само до следећих избора је од Београда направило урбанистичко ругло какво јесте.
 
JohnyBgood":t4idkp9t je napisao(la):
Ah, OK, planovi za XXII vek...

Zeleznica i BG:voz su vec de fakto odvojeni u trouglu NBGD-Pancevacki Most-Rakovica, osim na par stotina metara na prilazima stanicama NBGD i Rakovica.

Dupliranjem pruge na tim uskim grlima vec se dobijaju 2 potpuno nezavisna sistema.
Dupliranje pruge NBGD-Batajnica i Rakovica-Resnik je sledeci logican potez. Nije to neka naucna fantastika, a pametnija investicija nego zidanje cardaka na Prokopu.

Felix55":t4idkp9t je napisao(la):
"Studiju o povoljnostima postojeće lokacije autobuske stanice sa gledišta korisnika".

Da, sigurno bi narodu najvise odgovaralo da Autobuska bude na Trgu Republike.
Z.st NBGD je najpristupacnija saobracajna tacka u Beogradu, na ukrstanju Autoputa i pravca Ibarska-novi Most a okruzena sirokim Novobeogradskim Bulevarima.
Uz to Glavna Zeleznicka Stanica bice na Novom Beogradu, '74. je davno prosla.
Jos kada napravimo metro NBGD-Usce-Vuk...

Tragicno je da ekipa amatera na jednom Beobuildu iznosi smislenije analize i projekte od obrazovnih institucija (naucni rad) i nadleznih sluzbi kojima je to posao.
 
па ми се водимо љубављу за Београд, а они се воде љубављу за паре и својом сујетом
 
zidar":6hku2567 je napisao(la):
JohnyBgood":6hku2567 je napisao(la):
Ah, OK, planovi za XXII vek...

Zeleznica i BG:voz su vec de fakto odvojeni u trouglu NBGD-Pancevacki Most-Rakovica, osim na par stotina metara na prilazima stanicama NBGD i Rakovica.

Dupliranjem pruge na tim uskim grlima vec se dobijaju 2 potpuno nezavisna sistema.
Dupliranje pruge NBGD-Batajnica i Rakovica-Resnik je sledeci logican potez. Nije to neka naucna fantastika, a pametnija investicija nego zidanje cardaka na Prokopu.

Felix55":6hku2567 je napisao(la):
"Studiju o povoljnostima postojeće lokacije autobuske stanice sa gledišta korisnika".

Da, sigurno bi narodu najvise odgovaralo da Autobuska bude na Trgu Republike.
Z.st NBGD je najpristupacnija saobracajna tacka u Beogradu, na ukrstanju Autoputa i pravca Ibarska-novi Most a okruzena sirokim Novobeogradskim Bulevarima.
Uz to Glavna Zeleznicka Stanica bice na Novom Beogradu, '74. je davno prosla.
Jos kada napravimo metro NBGD-Usce-Vuk...

Tragicno je da ekipa amatera na jednom Beobuildu iznosi smislenije analize i projekte od obrazovnih institucija (naucni rad) i nadleznih sluzbi kojima je to posao.

Da li neko zna KO je zapravo i KAKO zapravo odabrao Prokop?

Lokacija sa koje je jako tesko napraviti vezu sa bilo kojom linijom gradskog prevoza. Dovedes ljude u Beograd vozom i onda sta? Gde da idu i kako?
 
Jos 1948. planirana je rekonstrukcija Beogradskog Zeleznickog Cvora:

- izmestanje pruge iz centra i sa obala
- prolazna pruga kroz Novi Beograd i dolinu Mokroluskog potoka
- 2 putnicke stanice na Novom Beogradu i Jatagan Mali
- tuneli ka zapadu/Kaludjerica i Jugu/Rakovica
- zaobilazna teretna pruga i mostovi Ostruznica i Vinca

31_bgd-1948.gif


Slican plan (zapadni krak zamenio je autoput) usvojen je 1975 zajedno sa planom za metro i regionalni metro.

Zeleznicke stanice planirane su na NBGD i Prokopu a 4 linije regionalnog metroa ukrstale bi se u Savskom Amfiteatru.
Sa nezavisnom mrezom regionalnog metroa i gradskim metroom do centra stanica na Prokopu i te kako je tada imala smisla.

32_bgd-1977-big.gif


Nazalost ni jedna ni druga sinska mreza nisu realizovane a gradnja Prokopa je pocela i nikada zavrsena.

Posto su tuneli za zeleznicki cvor prokopani a glavna stanica nije zavrsena, '90ih se javlja ideja prigradske zeleznice koja bi tu infrastrukturu koristila i tako nastaje Beovoz.

Problem sa stanicom u Prokopu danas je u tome sto se situacija za koju je osmisljena drasticno promenila.

Nema nezavisne mreze regionalnog niti gradskog metroa, prigradska zeleznica uspesno koristi infrastrukturu cvora a Beograd se znatno promenio i ekonomski centar se prebacio na levu obalu Save.

Iako ta stanica odavno nema smisla, svi se drze te ideje kao crkva dogme da je zemlja centar svemira uprkos dokazima da nije tako (Eppur si muove).
Vreme je da se to sujeverje odbaci i da se infrastruktura cvora optimalno iskoristi za ono za sta se pokazala kao najkorisnija a to je prigradska zeleznica koja ce samo da raste za razliku od standardne zeleznice koja stagnira i koju treba potpuno odvojiti i napraviti joj pravu stanicu na Novom Beogradu.

Samo na taj nacin oba sistema mocice da se razvijaju shodno svojim potrebama a da ne guse jedan drugog, narocito zato sto su pod nadleznosti razlicitih institucija (Grad-Bg:voz/Republika-Zeleznice Srbije)

Staviti u muzej plan iz '74., prekinuti svako ulaganje u Prokop, napraviti novi savremeni plan i sprovesti ga.
 
JohnyBgood":1eipf92s je napisao(la):
Da li neko zna KO je zapravo i KAKO zapravo odabrao Prokop?

Lokacija sa koje je jako tesko napraviti vezu sa bilo kojom linijom gradskog prevoza. Dovedes ljude u Beograd vozom i onda sta? Gde da idu i kako?
Локација Прокопа је планирана и грађена у неко друго време....од тада, град се неплански и ненормално проширио на неочекиване стране и поприлично обесмислио пројекат Железничког чвора и метроа из седамдесетих.

БИло би крајње смешно кривити те планере, јер су урадили јако добар систем за тадашње време и припремили Београд за планско ширење према тим системима масовног превоза. Београд је унакажен од деведесетих на овамо и ти људи нису криви за то, јер нису могли то да предвиде. Криве су градске власти, које су дозволили такву девастацију града и уништавање појединих делова града до те мере, да се никада неће моћи поправити штета.

Сам Прокоп је плановима саобраћајно доста добро осмишљен и био би одлично повезанб са остатком града. Не заборави да је предвиђена директна веза са Славијом надвожњацима преко Делиградске, као и кружним током код БИП-а, а са јужне стране петљом са Булеваром Кнеза Александра.
 
Kruzni tok kod BIPa?

Sto se tice nadvoznjaka preko Deligradske to bi u svakom slucaju bila dobra ideja za grad, sa Prokopom ili bez njega. Ali linija do Slavije nije zamena za to da uz samu stanicu prirodno iz zbog konfiguracije ulica ide veliki broj linija u razne delove grada. Takodje i Bul Kneza Aleksandra nije dovoljno blizu da bi se od stanice do njega islo peske, a ako ces da skreces trole onda se saoburacaj usporava za 5-10 minuta, a ipak manjina bi isla trolama na stanicu a vecina "u grad"

U svakom slucaju, sa te strane je lokacija u Novom Beogradu puno bolja, a i bilo bi puno bolje da su nekako uspeli (mada priznajem, mozda nije bilo dovoljno mesta ili je bilo preskupo) da uguraju Prokop sa druge strane Bul. Vojvode. Putnika. Tu bi onda okolo isli silni tramvaji i autobusi u svim mogucim pravcima.

No bilo kako bilo, ja mislim da ce glavnu stanicu na kraju ipak da izgrade u Prokopu, zbog inercije. A kad se to desi onda je bolje ugurati i autobusku stanicu tu, na mestu sadasnjeg BIPa ili tu negde...
 
Po mom misljenju, mislim da Beograd vec zasluzuje dva autobuska terminala. Slabo stojim sa gradom u delovima Vozdovca i sire okoline, pa i juznije. Ne znam da li postoji neka zgodna lokacija blizu autoputa u tom delu grada da se iskoristi za istocni terminal, a N. Bgd - buvljak zadrzao bih definitivno kao opciju zapadnog terminala.
 
Beograd nije toliko veliki i nema toliki saobracaj da bi morao da ima nezavisne terminala, to bi inace sa nasim gradskim prevozom bilo samo gubljenje vremena za presedanje izmedju njih.
Bolje je da bude NBGD jedini i glavni terminal, tu moze da se presedne sa svake liniije na svaku drugu, Terminal treba da omoguci ne samo putovanja provincija-Beograd vec i presedanje provincija-Beograd-provincija

Autobusi mogu da staju usput na malom broju prolaznih stanica tipa Autokomanda, kao sto danas staju u Zarkovu, kako bi se bolje opsluzio grad i opet izbegla nepotrebna putovanja gradskim prevozom.

Primer:

- Putnik 1 iz Pozarevca ide do Slavije. Sidje na prolaznoj stanici na Autokomandi i tramvajem ili busom ode do Slavije umesto da ode skroz do terminjala na NBGD pa nazad preko Save do odredista.

- Putnik 2 u istom autobusu iz Pozarevca ide za Sabac. On silazi na terminalu na NBGD i preseda na autobus za Sabac. Da je terminal na Autokomandi morao bi GSP-om do NBGD pa tek onda dalje na put.
 
Kad smo vec kod toga, ja bih jako voleo da vidim prolaznu stanicu ili, ako bi bas mogao da fantaziram i stanicu zeleznice, kod samog aerodroma.

Sarl de Gol aerodrom u Parizu ima TGV stanicu tako da neki ljudi recimo tako iz Amerike idu za Brisel ako nemaju direktan let. Jeftino do Pariza jer ima puno letova, presednes na voz odma' tu, i eto te u samom centru grada.

Steta sto pruga ne ide blize aerodromu ali moze da se napravi bar (prolazna) autobuska stanica. Kako se sve vise putuje avionom, aerodrom treba da sluzi jednako i Novom Sadu i Sapcu i drugim gradovima kao i Beogradu. A ne da klipses u grad da bi isao recimo u Sremsku Mitrovicu ili Suboticu...
 
JohnyBgood":ljwnm014 je napisao(la):
Kad smo vec kod toga, ja bih jako voleo da vidim prolaznu stanicu ili, ako bi bas mogao da fantaziram i stanicu zeleznice, kod samog aerodroma.

Moze vec sutra, ali Aerodrom Batajnica
 
@zidar

U neku ruku Autokomanda obavlja ono na sta sam mislio. Nije pravi terminal, ali je stajaliste. Ne znam samo da li svi autobusi koji prolaze tuda tu i staju. Ako ne, trebalo bi.
 
donato86":u76fx0os je napisao(la):
@zidar

U neku ruku Autokomanda obavlja ono na sta sam mislio. Nije pravi terminal, ali je stajaliste. Ne znam samo da li svi autobusi koji prolaze tuda tu i staju. Ako ne, trebalo bi.
Сви стају, али је јако небезбедно и ствара чеп.
Требало би само уретити терминал, тј. одвојити међуградски од градског да се не гузе сви на 50 метара.
 
zidar":1u0ovcia je napisao(la):
JohnyBgood":1u0ovcia je napisao(la):
Kad smo vec kod toga, ja bih jako voleo da vidim prolaznu stanicu ili, ako bi bas mogao da fantaziram i stanicu zeleznice, kod samog aerodroma.

Moze vec sutra, ali Aerodrom Batajnica

To mozda stvarno ne bi bilo lose.

I tako mi je muka od surcinskog aerodroma. Nerviraju me sva krajnje provincijalno napravljena parkiralista i pristupi. A kad dodjes u Beograd onaj izlazni hol i haos ispred njega su vise Kalkuta nego Evropa.
 
JohnyBgood":1lnbbf50 je napisao(la):
I tako mi je muka od surcinskog aerodroma. Nerviraju me sva krajnje provincijalno napravljena parkiralista i pristupi. A kad dodjes u Beograd onaj izlazni hol i haos ispred njega su vise Kalkuta nego Evropa.

Пријатељу мој, џаба ти све образовање и ерудиција. За људе са оваквим препотентним судовима Стерија је имао леп израз - "покондирена тиква".

Да ли је могуће да мислиш како нико сем тебе не путује и нема прилику да пореди Сурчин са другим ваздушним лукама? Да аеродром Никола Тесла, када је реч о друмском саобраћају, представља један од најприступачнијих европских аеродрома граду уз који је везан? Не разумем како те на Калкуту асоцира могућност да без проблема паркираш ауто на паркингу непосредно испред аеродорма, да шетњом од 50 метара дођеш до долазног терминала и сачекаш госте који не морају да се вуцарају стотинама метара до излазних врата.
 
Ma super je, i taksisti koji te vuku za rukav u samom holu, i HAOS ispred gde ti nije jasno ko tu ima pravo da parkira a ko ne, i gde (putokazi, ALO) se ide na autobuse, gde na taksije, a gde na parking. Koji je uzasno zapusten, prljav, i haotican (putokazi, ulazne i izlazne staze, ne zna se sta su zapravo parking mesta). I uvek sam za to da se do parkinga ide 25-50 m vise (ko ima puno stvari to se lako resava kolicima) ali da bude bar malo reda i da te grad ne "napadne" kao posetioca cim sletis na aerodrom.

Ako se to tebi trenutno stanje svidja, samo napred, ne pada mi na pamet da ti imputiram zasto tako mislis, i to je stvar ukusa, inteligencije, i vaspitanja. Inace, moj komentar je bio vise usmeren na to da je Batajnica bila bolja lokacija jer bi onda tu mogao da staje i voz pa da aerodrom bude istinski regionalni a ne samo gradski-beogradski. Da se dolazni putnici razvode na autobuse, voz, parking onda bi silom prilika bio manji haos. Valjda je i to rezon "pokondirene tikve".
 
Од свега што си набројао, у праву си једино за таксисте. Иначе, паркинг је довољно велик, обележен и није прљав. Подземна станица Беовоза је свакако предвиђена у даљој будућности, па не видим каква је предност Батајнице у односу на Сурчин који фактички излази на аутопут и омогућава ти да за 10-15 минута дођеш у центар Београда.

У прилици сам да сам релативно често путујем и још чешће да на Николи Тесли дочекујем и испраћам госте из региона и света. И, хвала Богу, њихове импресије о нашем аеродрому су дијаметрално супротне од твојих. "Аристократских".
 
Ne govorim o stanici Beovoza nego o regularnom vozu koji bi ljude vozio direkt za Novi Sad, Suboticu, Sremsku Mitrovicu, Sid.

Inace ispracaj jeste OK ali docek, i dalje tvrdim, ima "okus" Kalkute. Hol i kome te presrecu taksisti i onda natkriven prolaz u kome uopste nije jasno ko sme a ko ne sme da se parkira, ko gde staje (autobusi, taksiji, privatna kola), vrlo cesto je zakrcenje, i meni je to zapravo jos gore od samog hola. Parking ne samo da je prljav nego su i mesta premala i na mnogim delovima ti nije jasno da li su kola parkirana na oznacenom mestu ili se ostavljaju po sistemu "ma nema problema, ne blokiram nikoga". Izlazne naplatne kucice i staze su vise primerene gradilistu nego aerodromu. O putokazima na i oko aerodroma da ne govorim.

JG, ne slazemo se. I ne vidim zasto se uvode pojmovi kao "pokondirena tikva" i "aristokratija", ja samo hocu da Beograd izgleda bolje. A cini mi se da moze. Sa malo napora.
 
Vodeci se samo zahtevima a ne mogučnostima pomislio sam na mogucu još jednu lokaciju autobuske stanice
a koja možda može da ispuni ovde iznete zahteve

preko puta SRC 11aprila tj studentskog grada od Tošinog bunara pa celu kosinu i deo uzvišenja

laka dostupnost Niškog auto puta, Novosadskog puta , železničke pruge (+ Zemunska žel. stanica), aerodroma itd.
Terenska konfiguracija daje mogucnost izgradnje u više nivoa . . . . .
blizina svih Savskih mostova i blizina novog Dunavskog mosta (trazit)



Ovo je samo pomisao, a ne zaključak nakon studiske analize :)
 
@boca-ica
Мислим да та локација има све мане оне у Блоку 42, и то појачане, а нема никакву предност. Плус се ради о стрмини, што поскупљује изградњу.

Проблем даљине од ужег центра локације поред ЖС Нбг би могла да се реши (до изградње метроа) аутобуском линијом до Зелењака, Теразија и Славије, нешто овако:

34702065.jpg
 
Ok - hvala , ne mogu da branim ono što se samo meni učinilo zgodno
(lepo pokriva NBgd , Zemun i ima dobru saob. vezu ka centru )

Važno je da je lokacija spomenuta i da su je ljudi iz struke videli :)
 
@Arnorian

Te veze u sustini vec postoje, 95 za Trg i Zelenjak, 7. za Glavnu Z. St. i Slaviju, a 74 treba samo da svrati blok nize do stanice i dobija se veza preko Gazele i Kneza Milosa.

Glavni problem je to sto je sama stanica NBGD danas slabo umrezena, ne postoji recimo veza sa Opstinom NBGD, Zemunom niti Bezanijskom Kosom, ali to je vec stvar opste i nuzne reorganizacije cele mreze gde ce dobiti mesto i veze koje zasluzuje.
 
Vrh