jovanovm
Advanced
Gospodo, hvala na tako brzom odgovoru.
Slažem se da je Deutsche Bahn imao 1.6 milijardi EUR profita, ali molim vas da obratite pažnju odakle ti profiti dolaze. Naime, u sklopu DB grupe je i koncern kargo rail prevoza Railion i to u Nemačkoj, Holandiji, Danskoj i Italiji. Kao mali primer iskrivljenosti tog podatka, reći ću vam da DB Station&Service, deo DB koja se brine samo o stanicama (ne o prevozu, itd), čini 270 miliona EUR tog profita o kome govorite. Ukoliko vas zanima profitabilnost putničkih železnica, upućujem vas npr. na sledeću studiju švedskog Instituta za prevoz i komunikacije (SIKA)
http://www.sika-institute.se/Doclib/Import/104/sr_2003_7es.pdf (PAŽNJA: PDF fajl)
ili Amtrak-a:
http://www.gao.gov/cgi-bin/getrpt?RCED-98-151 (PAŽNJA: PDF fajl)
Mislim da izjava da elektrificirani vozovi ne zagađuju okolinu i ne prave buku je sasvim pogrešna. Već sam spomenuo u svom prethodnom postu da električna energija mora da dođe od nekud, a u Srbiji, ona trenutno dolazi neobnovljivim metodama (vidite: http://www.eps.co.yu/onama/osnovnipodaci.htm ). Po EPS-u skoro 70% energije dolazi iz termoelektrana ili elektrana na gas, koje su izuzetno štetne za okolinu. Ne bih ni da govorim o nepoželjnim efektima gradnje hidroelektrana na plavnom području (a poplava već ima previše u Srbiji). Ovo je sve isuviše skupo, s obzirom da po toj varijanti država treba da investira u ceo elektro-energetski sistem, a ne privatni preduzetnici. Po meni, u Srbiji je stopa poreza već isuviše visoka, ne bih je više povećavao. Takođe, ne bih želeo da stvari ostanu ovako, jer je mnogo lakše očuvati prirodnu sredinu nego je posle opet čistiti (u nekim slučajevima ovo drugo je i nemoguće).
Inače, @Steva ... ovog gospodina znam prilično dobro, on je sve ali ne i pobornik američkog načina života. To je dečko koji je dobrovoljno otišao u Rusiju da radi za trećinu svoje plate u DOT zato što mu se tamo više sviđalo - a radio je na modernizaciji njihovog železničkog sistema. Ja jednostavno smatram da je prerano i preskupo razvijati međugradsku železnicu jer će nam želje prerasti mogućnosti. Inače, ovde u Americi, autobusi su misaona pojava, niko ih ne koristi - automobili i avioni se forsiraju, ali autobusi ne.
Inače što se udobnosti tiče, slažem se da je voz lepši - nikad neću zaboraviti putovanje DB-om od Hamburga do Amsterdama gde je voz išao 360km/h. Bilo je predivno. Mada, neka autobuska putovanja koja sam imao po Meksiku su isto bila veoma dobra - autobus je imao WC sa tuš-kabinom i mali kafe u sredini, i bilo je veoma udobno.
Slažem se da je Deutsche Bahn imao 1.6 milijardi EUR profita, ali molim vas da obratite pažnju odakle ti profiti dolaze. Naime, u sklopu DB grupe je i koncern kargo rail prevoza Railion i to u Nemačkoj, Holandiji, Danskoj i Italiji. Kao mali primer iskrivljenosti tog podatka, reći ću vam da DB Station&Service, deo DB koja se brine samo o stanicama (ne o prevozu, itd), čini 270 miliona EUR tog profita o kome govorite. Ukoliko vas zanima profitabilnost putničkih železnica, upućujem vas npr. na sledeću studiju švedskog Instituta za prevoz i komunikacije (SIKA)
http://www.sika-institute.se/Doclib/Import/104/sr_2003_7es.pdf (PAŽNJA: PDF fajl)
ili Amtrak-a:
http://www.gao.gov/cgi-bin/getrpt?RCED-98-151 (PAŽNJA: PDF fajl)
Mislim da izjava da elektrificirani vozovi ne zagađuju okolinu i ne prave buku je sasvim pogrešna. Već sam spomenuo u svom prethodnom postu da električna energija mora da dođe od nekud, a u Srbiji, ona trenutno dolazi neobnovljivim metodama (vidite: http://www.eps.co.yu/onama/osnovnipodaci.htm ). Po EPS-u skoro 70% energije dolazi iz termoelektrana ili elektrana na gas, koje su izuzetno štetne za okolinu. Ne bih ni da govorim o nepoželjnim efektima gradnje hidroelektrana na plavnom području (a poplava već ima previše u Srbiji). Ovo je sve isuviše skupo, s obzirom da po toj varijanti država treba da investira u ceo elektro-energetski sistem, a ne privatni preduzetnici. Po meni, u Srbiji je stopa poreza već isuviše visoka, ne bih je više povećavao. Takođe, ne bih želeo da stvari ostanu ovako, jer je mnogo lakše očuvati prirodnu sredinu nego je posle opet čistiti (u nekim slučajevima ovo drugo je i nemoguće).
Inače, @Steva ... ovog gospodina znam prilično dobro, on je sve ali ne i pobornik američkog načina života. To je dečko koji je dobrovoljno otišao u Rusiju da radi za trećinu svoje plate u DOT zato što mu se tamo više sviđalo - a radio je na modernizaciji njihovog železničkog sistema. Ja jednostavno smatram da je prerano i preskupo razvijati međugradsku železnicu jer će nam želje prerasti mogućnosti. Inače, ovde u Americi, autobusi su misaona pojava, niko ih ne koristi - automobili i avioni se forsiraju, ali autobusi ne.
Inače što se udobnosti tiče, slažem se da je voz lepši - nikad neću zaboraviti putovanje DB-om od Hamburga do Amsterdama gde je voz išao 360km/h. Bilo je predivno. Mada, neka autobuska putovanja koja sam imao po Meksiku su isto bila veoma dobra - autobus je imao WC sa tuš-kabinom i mali kafe u sredini, i bilo je veoma udobno.