Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 298 94,6%
  • BMC

    Glasovi: 17 5,4%

  • Ukupno glasača
    315
Велика штета што су сви ти приватни зглобови пропали, осим чини ми се једног ИК-218 који вози за Ариву у Нишу или Пожаревцу беше.
 
88 solo BMC.

Ok može da se ugasi Sekretarijat za javni prevoz i GSP u kompletu.
Izvor: YouTube,
Nemoj tako bar je novi solo 😂,a sduge strane slika i prilika poslednjih zutih olupina iz Zemuna, lego kockice na delu sklapanje šta se prvo dohvati pod ruku, sva sreća sve ih je manje.

IMG_20220928_232332.jpg
 
Радили су сви ранији приватни зглобови (Ик-218, ФАП) на потезу 600, као и пар купљених ИК-201 са Златибора и новији купљени из иностранства Солариси и МАНови. Сећам се тадашњег негодовања што имају троја врата. Онда су се на истом потезу појавили МАЗови 215 и људи су се опет чудили какав је то експеримент са петоро врата. Набављени зглобни Конекто никад нису пуштени у саобраћај, а по преласку на потез 500 возе само Мазови.
 
Koliko me sećanje služi, svi ti koji su trebali da voze potez 600, dobili su potez 500.
Нису. На потезу 600 су радили поред садашњих на потезу 500 ЛДМ са Мазовима 103 и Унакрш са ИК218 од Крш и Крш транса.

Послато са M2102J20SG помоћу Тапатока
 
Иако је квалитет нижи, ипак је основа горенаведених добрим делом по угледу на тај чувени VÖV стандард. Иначе МБ Цитаро је по мом мишљењу бољи од Конекта, чвршћи и стабилнији.

VÖV standard definiše mnogo toga, od gabarita, preko dizajnerksih rešenja, pa do radnog mesta vozača. Malo je ko kod nas uspeo da uradi autobus, a da je dobrim delom u tom standardu, sem možda Ikarbus sa modelom 410. Kasnije i ovako svako radi vozila po svojim nacrtima, mislim na Nemačku, uz odsustvo te nekadašnje saradnje sa gomilom zajedničkih komponenti, uključujući tu i motore.

Citaro je svakako ispred Conecta. Citaro je namenjen razvijenim tržištima, dok Conecto ipak onim siromašnijim, koja su večito u razvoju. Od prvog dana Citaro je niskpodan, dok Conecto tek od treće generacije. No, sad je i Conecto postao dosta ozbiljan bus, mislim pre svega na izradu enterijera i vozačevog radnog mesta.
 
@Karlo del Ponte

Slažem se sa svim napisanim, ali ipak neka MAZ što više plasira vozila na matičnom tržištu. Bolje po nas. Ako ne može sa Zapada, neka onda dolaze bar iz Turske. Sad još dobija motore od kineskih proizvođača, a 303 je kao nešto i obećavao. Realno, brzo se rastresu i dođu u fazu raspada i 103 i 203, s izuzetkom kod onih koji im očigledno posvećuju mnogo pažnje. Kad sam pročitao da sami rade i boce za vazduh, nije me začudilo što posle dolazi do presedana u autobuskom svetu, gde pomenute mogu i da eksplodiraju, nešto što se ni jednom ovdašnjem proizvođaču nije desilo. Ne moraju baš sve sami da rade. Nešto neka i kupe, sigurnije je i po vozača, i po putnike.
 
Неоплан 4016 (МАЗ 103) веома подсећа на МБ, односно мени је деловао као да је рађен по угледу на норме VÖV стандарда. Е сад ако сам погрешио ви јављајте па да коригујемо онај списак изнад.
 
Kapiram da su ti slični, al kao što pisah pre VÖV standard podrazumeva sličnu karoseriju, faktički iste prozore, takođe u istom rasporedu, slična vrata (dva tri dostupna tipa na primer), pa i mehaniku na kraju. Sa spiska nemaš puno vozila baš po gore pomenutom standardu. 305-ica je izašla 69 godine, znači od tih serija kreće, a verovatno se to završava sredinom 90-tih. Već od niskopdnih 405-ica i MAN-ova NL, mnogo šta više prestaje da bude isto ili slično. Motori, dizajn, prozori itd. Sa celog spiska bukvalno sa naših prostora samo IK410, i on možda. Ostaje naravno mesto vozača, tj standardizovane table su tu, mada sa opet sa manjim ili većim razlikama u detaljima.
 
Kapiram da su ti slični, al kao što pisah pre VÖV standard podrazumeva sličnu karoseriju, faktički iste prozore, takođe u istom rasporedu, slična vrata (dva tri dostupna tipa na primer), pa i mehaniku na kraju. Sa spiska nemaš puno vozila baš po gore pomenutom standardu.
Сад видех поруку, пошто сам објавио ове слике. Јесте за механику тачно, мада је нисам ни помињао, то јест нисам их на том пољу ни поредио, више ми је деловало да имају сличну основу. Некако на први поглед кад се осмотре ова возила прво што падне на памет је 0405.
 
Da da, za ove gore vidi se da slede isti koncept. Malo sam proguglao da bi se podsetio nekih stvari, i da bile su dve generacije VÖV standardnih linijskih buseva, i to je tačno potrajalo do početka 2000-tih. N4016 jeste druga generacija VÖV standarda. No, ne treba ikoga da vezuješ toliko za Mercedes, jer je i on morao po unapred predviđenim standardima raditi vozila. A ovi gore su, naravno, predstavili svoja vozila po već toliko pominjanim standardima, ne bi li plasirali ista na određena tržišta.
 
Лепо си све рекао. Механика, висина пода и на крају квалитет знају поменута возила да раздвоје, али их ипак спаја та иницијатива њихових конструктора да прате 0405. А ево још једног возила које спада у другу генерацију VÖV:
1664452017562.png
 
Već 2 dana pretposlednji polazak kod mene radi Conecto #164.
Kosmaj stvarno očajan.

Vozilo jako istrošeno, solidno ide, brunda auspuh kao traktor.
 
Već 2 dana pretposlednji polazak kod mene radi Conecto #164.
Kosmaj stvarno očajan.

Vozilo jako istrošeno, solidno ide, brunda auspuh kao traktor.
Koliko sam mogao da vidim, poslednjih par dana se nešto dosta smanjio broj higera na potezu 300. Najviše viđam Conecte, ik-112LE, ik-112M i po nekog mutanta.
 
Da,radio je danas samo #3423, #164 je menjao #3521 a #194 (obožavam ga) #3448.
Izgleda da se Kineske kršine sve češće kvare.
#192 sam isto video na 302, #147 na 311,kao i nekog Conecta na 307.

Neka nam je Bog u pomoći, samo da ne krenu da se spaljuju svi 😂
 
Hvala Igoru što je uslikao i solo na 88 i zglob na 83. Lepo se vidi koliko manje putnika u njemu ima nego u solo. Takav je na 52 upravo danas bio 3072, a pre neki dan i 3048. Presedanje iz beloruske limenke pune sardina u Solaris bilo je pravo zadovoljstvo. Još sam i seo kod Sajma kad se još napunio. Da je naišao solo patike bi mi bile izgažene. U normalnoj zemlji bi Vesić odavno ribao obuću izgaženim putnicima.

Nisam pre neki dan ni pomenuo 3048, pravi ponos i diku Novog Beograda koji je pre neki dan bio na 52. Taj izgleda mnogo mlađe, kao da je godinama bio na klocnama. Vidi se po ostacima nalepnica da je za vreme šiznog stanja radio. Baš je čist, što posebno važi za donji deo vrata i neizgužvane harmonike.

A danas je u 13:15 u Požeškoj bio Vesićev performans 37-ice. Jedna puna Cobra, za njom dva prazna MAZ-a u smeru ka gradu. U suprotnom smeru Cobra sa 15 putnika. Sve to na 37. Naguraše se i 23-ke na Mostaru u razumaku od dva-tri minuta (uključujući i traktor 953), međutim zbog toga što nisu išle u konvoju kao solo 37-ice bile su jednako popunjene. Osim toga danas je na 38L bio 190, a pre neki dan sam video 199 kako sija na 57. Užasna greška što nisu uzeli O345G polovinom 2000-ih. Nazovi remontovani SG313 izgledaju mnogo gore od ovih Conecta, a bilo kakvi Ikarbusi bez obzira na starost su totalno neuporedivi.
83 juče u 19h iz Zemuna...
ce3b04e75bf0f46ce516f83f3be58d96.jpg


Послато са SM-A530F помоћу Тапатока
 
Vrh