Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 238 95,2%
  • BMC

    Glasovi: 12 4,8%

  • Ukupno glasača
    250
Mnogo se sad drami oko toga, ne znam iz kog razloga.
''Drami se'' zato što je dokaz da je GSP socijalna ustanova koja nikad nije htela svojom voljom da plati ni prefarbavanje vozila, čak ni onda kada bi im drugi donirali sve a na njima je bilo samo da ih prilagode i prefarbaju za svoje potrebe. Dobiju na tacni 95% uslova i stvari potrebnih da se u njihovom voznom parku pojavi novo vozilo i neće da ulože 5% da kompletiraju proces. Jer su naviknuti još od 1945. da ''radio ne radio, svira mu radio'' a platica kaplje jer Grad i država dotiraju.

''Drami se'' zato što je preduzeće prepuno skandala, akcidenata i sramoćenja. Od autobusa kome otpada točak usred vožnje do nestajanja čitavih autobusa iz depoa.
''Drami se'' zato što moji roditelji i porodica plaćaju to preduzeće već decenijama, a ja lično imam mesečnu markicu od 13. godine koja je 95% vremena bila obnavljana odnosno uplaćivana svakog meseca od tada do danas. I koliko god plaćao, ili ne plaćao, uvek dobijam isto smeće od usluge. Ne toliko zbog švercera koliko zbog toga što je GSP socijalna ustanova koji vode politikanti, prevaranti i lopovi. Zato što kada imaš preduzeće koje funkcioniše kao crna rupa, koje usisava svaku paru koja mu se da, nebitno je koliki prihod bio od naplate, da li 0 ili 100%, sve će to biti uzalud kada stoje crne rupe u samom preduzeću koje ne dozvoljavaju da se poveća krajnji prihod.

''Drami se'' zato što iz istih razloga, u sadjestvu sa drugim faktorima, trolejbusi i tramvaji u Beogradu više ne rade nego što rade.

''Drami se'' zato što je prošlo preko 15 godina od konsolidacije GSPa, ITSa i same države a taj isti GSP ni dan danas ne može da se odluči da li će:
1) da prefarba i popravi preostale žute Divage i vrati ih u saobraćaj
2) ih rasturi, kanibalizuje za delove i ostatak uputi na otpad i presu u Železniku

Nego se ponaša kao pravi socijalni slučaj i kompulsivni sakupljač, pa drži te Divage u depou koji ne rade ništa osim što zauzimaju mesta i trule.

Mene bi bilo sramota da mi Bazel da nemali broj kvalitetnih tramvaja 2 puta u rasponu od 15-20 godina, a da ja ne mogu toliko guzicu da pomerim da ih prefarbam ili u slučaju drugog kontigenta - da ih osposobim za rad i pustim u promet. Da sam na mestu uprave grada Bazela, više nikad ništa ne bih donirao GSPu.
Skoro svuda su se kolor šeme menjale kroz vreme, usklađivale sa dizajnom, menjale boje u modernije itd
Da, pogotovu krajem 90ih i početkom 2000ih, kada su mnogi prevoznici po svetu bili u fazi teške i naporne tranzicije.
Od tada do danas prošlo je 15 godina. A GSP se i dalje ponaša kao da je 98'. Jedno farbanje neće da plati...
 
Poslednja izmena:
Када су беше старији Ик-161/166/111 ремонтовани и префарбани у жуто-плаву шему?
Реално нема неке праве унификације колор шема, из неког ко зна ког разлога Јапанци остадоше у жути са плавом штрафтом испод прозора, као и Швајцарци у зеленим и жуто црвеним шемама, док су стари Икари префарбани из жуто-плаве у црвено-белу на четири различита начина (скроз црвени, црвени са белом штрафтом изнад прозора до крова али само бочно, исто само и са белом изнад ветеобрана напред и позади и један пример 103ке са белом око прозора).
 
3135 na liniji 65
d090af4f39accd0d3fd0306bf9fdd8de.jpg


Послато са SM-A530F помоћу Тапатока
 
dosljak, 10ak raba je remontovano tokom leta 2004. i to su zvanicno prva vozila za koja je gsp od proizvodjaca ili remontera trazio standardnu i tada vec usvojenu zutu semu s plavom trakom pri dnu (dakle nema ni govora o 2009). za karaburmu je remontovano 3 solo i 5 zglobova, a za nbg par zglobova. to su i jedine rabe kojima su bili ugradjeni displeji. farbane su jos neke rabe u zuto, ali bez remonta. mislim da sve ukupno nije bilo vise od 40 zutih raba. na ovom remontu leta 2004. radjene su i neke barbike 202 i kompletirano par 201 koji su zbog nedostatka delova stajali neko vreme. oni su takodje tada prefarbani u zuto. sve ukupno 20ak buseva.

kada je 2015. vracena crvena boja nije bilo precizirano kako ce se busevi tacno farbati, pa su u medjuvremenu karaburmi sa remonta na dorcolu stigli 1029 i 1059 kao skroz crveni. mislim da je i u nbg stigao neki solac skroz crven, znace neko bolje. ubrzo je odluceno da strafta ide iznad prozora, ali samo bocno i ta direktiva je bila na snazi oko godinu dana. u njoj nije bilo vise od 10ak buseva npr. 1096, 1052, 1054, 1065, 990, 87, 99, 476, 485... pocetkom 2017. je raspisan veliki tender za farbanje u crveno i tada je usvojena sema s belom iznad vetrobrana. u nju je ofarbano bas dosta vozila tada, vecinom solaca. pocetkom 2018. su poceli da se salju solarisi i ik218 obicni i m na farbanje. nije moglo da ide vise od 2 busa po pogonu nedeljno, pa se njihovo farbanje razvuklo na 2-3 godine.

mene je od farbe oduvek vise nerviralo uklanjanje lajsni ispod prozora i gume oko tockova, a to je pritom imalo posledice i na limariju. za skidanje gume oko vrata sam hteo da ujedam, jer i to je mahom bila krivica nepazljivih majstora.
 
Trebalo im je vremena da je definišu. U principu mora biti dominantna RAL3001 i to je to. Razne varijacije su dopuštene. Vidi se po privatnicima između ostalog. A za ovu prethodnu kolor šemu grešite, bar što se autobusa tiče. Opet moram ponoviti da su svi autobusi naručivani u istoj kolor šemi sa plavom štraftom dole, a da su jedini izuzetak te 103-jke iz 2003, sa po meni mnogo interesantnijom kolor šemom. Od te serije pa nadalje, svi autobusi su farbani po istom šablonu za GSP. I što je najgore, ta kolor šema bila je mnogo jasnije definisana nego ova sada.

@Bender Rodriguez

Ja razumem i tvoj stav, al to što pišeš je pomalo površno sagledavanje stavri. Pisao sam o tome mnogo puta do sada. Pa jel GSP sam od sebe napravio socijalnu ustanovu? Inače, da jeste socijalna ustanova. Zavisi od milostinje Grada bez prava glasa za mnogo što šta. Mora da primi šta mu se pošalje, mora da vozi šta mu se doveze, mora da radi u lošim uslovima što se tiče radnog prostora, garaža i ostalog, mora da radi sa sredstvima koja su mu dodeljenja itd. Grad je od javnog prevoza napravio socijalnu kategoriju, pa onda kuka na male prihode. 200000 penzionera koji se voze faktički džabe, povlašćene kategorije studenata, nezaposlenih, srednja škola ne plaća sigurno, i po ko zna još kojim sve osnovama imamo povlašćene putnike. Da ne govorim o nepostojanju adekvatnog instrumenta naplate. Al sve to GSP generalno ne treba da zanima. Jel dato privatnom operateru, dato je i šta ima JKP GSP da misli o tome. Treba toliko i toliko novca za to i to, treba uraditi u pogonima to i to i kraj. Mnogo jednostavno. Jel ne valja rukovodstvo, pa dovedite druge ljude. Bira ih opet gradska struktura. Ima viška, pa to je dovučeno zna se kako. Ima ga svuda, al ajde samo se vide u GSP-u. Zašto? Pa zato što nikad dovoljno para za jedno takvo preduzeće, a bez odgovarajućih prihoda. Sve ostalo mora da se plati bez presedana, a da se tiče komunalnih usluga, i samim tim niko nema problema sa izvorom prihoda. JKP Parking servis, JKP Rasveta, JKP Pogrebno, JKP Vodovod i kanalizacija itd. Svi imaju sigurne prihode. Pogotovu jedno od, kako su isticali, najuspešnijih javno komunalnih preduzeća, Parking servis. Crtamo linije, vučemo automobile, pišemo kazne. Teško stvarno ostvariti prihode. Zato za sve loše tu je GSP, kad treba da se pljuju prethodnici, kad treba da se priča o višku i svemu ostalom. Zato često zna da se preskoči kad se povećavaju zarade, al bože moj. Hoće to tako sve kad se mnogo hoće, a ušivaju se džepovi, plus kadrovska politika. Nemam ja nameru da ovim pravdam GSP. Ističem samo neke činjenice. Najlakše je krivca tražiti samo u firmi, pogotovu tako kompleksnoj i glomaznoj. Nikog u principu ništa ne zanima, samo usluga, i to je jasno, al za stanje u samom GSP-u 90% je odgovoran Grad kao osnivač. No, dobro, tu su razni kompetentni mediji i kvazi novinari da narodu otvore oči, kad je GSP u pitanju.
 
200000 penzionera koji se voze faktički džabe
Drago mi je da se dotaknemo i penzionera, pošto je u Nacionalnom parku Srbija nacionalni sport svaljivati krivicu na njih za sve i svašta.

Moja majka je penzioner. Dala je ovoj državi 40 godina rada i hiljade i hiljade izlečenih ljudi. Jednom čak bila javno pohvaljena u novinama. Uredno plaća svoj prevoz još od studentskih dana, znači jedno pola veka. Država joj se za sve to odužila tako što joj je pre 2012. u nekoliko navrata otimala imovinu i još vodala po sudovima da je dodatno ponizi(no to je već druga tema). A od 2012. odužila joj se tako što joj je ukrala deo penzije, za koju je ona radila 40 godina u raznim uslovima i neuslovima. Da bi onda došla jedna pi**a žvalava bez dana radnog staža i njegovi krezubi klošari da drugima otkidaju zasluge njihovog rada.

Tako da ne voze se penzioneri faktički džabe. Ne pokušavajte da uključite penzionere u problem koji veze s njima nema, nego je truo sam GSP sistem iznutra. Masa tih penzionera sada ima te jeftine mesečne karte baš zato što su ostavili ovoj us**noj državi decenije rada, i zato što su im penzije više puta kradene. Tako da kada država ili ko god dotira GSP, ne dotira on samo od para radnih ljudi 18-65 nego od SVIH ljudi u Srbiji, uključujući i te penzionere, kojima je prethodno neustavno otela njihovo.

Dalje, svi su uvek orni da kritikuju penzionere za sve redom, pa i za to što idu prevozom da kupe nešto što imaju u komšiluku. Kao neko ko je proveo mnogo vremena sa dedom 90ih vozeći se posvuda, do Vidikovca, do Karaburme, do Banjice... (i time odlično naučio grad od malena) mogu da posvedočim da penzioneri to rade iz dva razloga:
1) da bi stvorili sebi osećaj radnog dana, da bi simulirali ustanjanje rano, odlazak na posao, putovanje, interakciju s raznim ljudima, i vraćanje nazad. Da im se život u penziji narednih 20 godina ne svodi na šetnju u parku, čitanje novina i spavanje. i
2) zato što su neke potrepštine bile jeftinije na tim lokacijama nego na nekim drugim. A dedi koji 90ih spaja kraj sa krajem, zajedno sa svojom ćerkom, nije baš bilo svejedno da li će kupovati kafu od tadašnjih 10 ili 8 dinara, i tadašnji sir od 15 ili od 10 dinara.

E isto je i danas. Mnogi stariji su oglođeni do koske od strane ove pos**ne države i zato su spremni da se lomataju na kraj sveta da bi uštedeli 100 dinara nedeljno. I koliko god to i menen nekad iritiralo, pogotovu kad uđu babetine sa kolicima za pijacu, setim se kao je mojima bilo nekad a setim i se i koliko je ljudi država opljačkala i dovela do prosjačkog štapa. A verujem da ćemo i ja i moja generacija jednog dana tako, pošto znam da moja i sledeće generacije neće nikad steći ni pola onoga što se nekad sticalo.


Ako već hoćemo da upiremo prstom i rangiramo ko GSPu pravi najviše troškova a najmanje mu uzvraća, na vrhu liste bi bili srednjoškolci i studenti. Zato što se masa njih besramno folira u 18 odnosno 23 godine da su osnovci ili tek ušli u srednju, i kontrolori im to dozvoljavaju. A mnoge čak ni ne pitaju za kartu.

Neko će sad reći ''pa lako je tebi, ti mator bi sad da huškaš kontrolore na mlade''. Pa ne, zato što sam ja svoju prvu markicu za prevoz dobio još sa 12 ili 13 godina i od tada do danas sam platio 95% vremena. Em zato što su moji ionako planirali da u srednjoj imam, em što je na potezu Kralja Milana u trolejbusima bio jedan debeli gmaz od konduktera koji nije hteo da pusti nikoga iznad 7 godina bez karte. Pa smo posle dovoljno incidenata odlučili da izvadim još tada. E ako sam mogao ja da plaćam svoju kartu od 2003. pa do danas, a moji roditelji i ostatak porodice pola veka pre toga, mogu onda da očekujem da isto urade i današnji srednjoškolci i studenti.

Tako da ako već hoćemo da pričamo o tome ko van GSPa pravi najveće troškove, prvo da se sredi problem klinčadije i studentarije koji se švercuju non stop i koje čak retko ko i pita za kartu. A onda možemo dalje da računamo koliko prave penzioneri i koliko oni plaćaju taj GSP PORED iznosa za mesečnu kartu, a na konto otetih im penzija.


Ostalo pišem kasnije. Taman ću sad da uzmem da proverim u knjizi kad su stigle prve Bundevare iz Belorusije. Čisto da se ispravim tamo gde treba, ako sam pogrešio. Iako suština ostaje ista, a to je da je GSP jedan prosjak i klošar koji sam o sebi ne brine, a očekuje da ga drugi tetoše i hrane. Isto kao i Ikarbus, njegov nekada brat po biznisu i glavni snabdevač. E pošto su i jedan i drugi (re)formirani u doba socijalizma, i jedan i drugi su bili naviknuti na ''radio ne radio svira ti radio'' i ''kakva meni plata, takva tebi vrata'' podmukli način poslovanja i rada. I zato je ovaj jedan i skončao tako kako je skončao, a drugi ostao u životu samo i samo zahvaljujući beskrajnoj cucli koju SVI MI plaćamo, na ovaj ili onaj način. Samo što ogroman deo tog plaćenog ide u crne rupe i džepove, ali o tome niko ne priča nego se svi vataju za švercere ili penzose.

A autobuse koji nestaju iz depoa, vozače koji rade šta hoće, delove koji se valjaju samo tako, korupciju, nameštene nepovoljne tendere, višak zaposlenih... to se sve ignoriše.

P.S.
A da, da ne zaboravim čuveni default izgovor za sve - ''Nemamo saznanja™ ''.
Dete pogine pod autobusom - GSP nema saznanja™. Nestane autobus iz Karaburme - GSP nema saznanja™. Nestašica vozača - GSP nema saznanja™. Otpadne točak autobusu - GSP nema saznanja™. Zapali se autobus - GSP nema saznanja™.

''Nemamo saznanja''. Nešto što toliko odiše onim najgorim aspektima socijalizma i radničko-partijskog upraviteljstva i savršeno leži jednom takvom rasulu od preduzeća gde sve redom zabole za sve, jer im se može, jer šta god uradili ili ne uradili, uvek će da kaplje plata. Parama od svih nas.
 
Poslednja izmena:
Ja uopšte ne napadam niti jednu kategoriju putnika @Bender Rodriguez, već govorim o licemernoj politici Grada. Ako se već hoće tolike povlašćene kategorije, što opet GSP ne treba da zanima, onda se moraju pokrivati i kraj. Muka mi je više od jeftinih izgovora kako nešto ne može, i nema se para. Sve to što je Grad dao putnicima, tj povlašćenih kategorijama pomenutih, ne treba da se lomi na sredstvima koja moraju da se odvoje za javni prevoz. Jel ne ide naplata, rešavaj. Nema izgovora. Imaju razne vidove kontrole, inspekcije, revizore, pa neka češljaju GSP. Ko im brani? Ne, neće oni to. Traže se ljudi koji ne talasaju mnogo, a i ne traže mnogo. Što se manje kuka, i ukazuje na probleme to bolje za budžet i populizam. GSP je bio kud i kamo kvalitetnija firma dok ga nisu preveli u JKP, i faktički mu uzeli sve, od prihoda, preko prava upravljanja sopstvenim kadrovskim i finansijskim resursima. Postao je operater i ništa više od toga. Ne vidim vezu između tog nekadašnjeg samoupravljanja i ovoga danas što se dešava. Mislim na GSP naravno. Pa bolje je funkcionisao dok je sam odlučivao o svom radu. Sad se radi u lošijim uslovima, za ne ne znam kakve pare, uz pride vezane ruke. Očigledno je to teško shvatiti.
 
Ne vidim vezu između tog nekadašnjeg samoupravljanja i ovoga danas što se dešava. Mislim na GSP naravno. Pa bolje je funkcionisao dok je sam odlučivao o svom radu.
Ne znam, ja vidim vezu. Ceo GSP, isto kao i nekada Ikarbus, zrači socijalističkim mentalitetom i to onim aspektom ''kakva meni plata, takva tebi vrata''. Odmah da napomenem da to što kritikujem tu krajnost, ne znači da sam automatski za korporativni kapitalizam. Gade mi se i jedna i druga krajnost, i redovno ih kritikujem i podsećam na važnost umerenosti odnosno balansa između njih. Samo u ovom slučaju socijalizam i mentalitet iz njega ima veze sa današnjim GSPom, zato što svako od zaposlenih radi po svome. Zato što se na svaku primedbu odgovara sa ''nemamo saznanja™ ''. Podseća me na Sovjete kojima pukne reaktor i lansira 2000 tona metala i planine otrova u vazduh a ovi pričaju ''nemamo saznanja™ ''. Mislim se pa pobogu rođaci (GSP), pa ne posluje se tako u 2022. godini. Trgnite se malo, sredite se malo, zaustavite te bušne rupe uzduž i popreko iz kojih iscuri boga pitaj koliko para koje su mogle da se upotrebe za nešto korisno. Ne moraju da budu korporacija (i bolje da ne budu) ali ne moraju baš ni toliko uporno da se ponašaju, i prema sebi, i prema putnicima i prema vozilima, kao da je ovo 1980ta.

Da su bar nešto od stvari za koje ih kritikujem promenili pa i da imam razumevanja. Ali nisu ništa. I dalje opravljaju vozila striktno čekićem i ekserom (jedino još toljagu što ne uvrste), i dalje ''nemaju saznanja'' ni o čemu, i dalje neće da srede kadrovske probleme. Naravno da dosta toga ima veze sa politikom, ali nema baš sve. Nema baš svaki aspekt rada i ponašanja u tom preduzeću veze sa Gradom i Gradonačelnikom.

Inače i ti i @bassista ste bili u pravu, ja sam taj koji je pogrešio. Prve Bundeve od BKMova su stigle 2004. godine.
GSP knjiga.jpg

Ja sam celu vremensku osu (''timeline'') slučajno pomerio za 3 godine ulevo, odnosno ka prošlosti. Pa tako da me neko pita kad su stigli niskopodni BKMovi rekao bih - 2007, a kada su stigli visokopodni BKMovi rekao bih 2004. A zapravo se radi o godinama 2004. u prvom slučaju i 2002. u drugom slučaju. Pomerio sam celu osu dve-tri godine ka prošlosti. Verovatno jer zadnjih godina ne pratim toliko pomno JGP kao nekada klinac. A i ide vreme, glava se puni svim i svačim i nekada se pomešaju i godine, koliko god se trudio da ''pakujem'' sve u memorijske fioke. A pritom je knjiga izdata (i pokupljena od strane mene) 2007. i na naslovnoj je narandžasti BKM pa sam bio ubeđen da su ih te godine nabavili i iste godine uvrstili u knjigu.

Što se autobusa tiče, ja imam Ikarbusovu monografiju iz 2003, za 80 godina postojanja. Očigledno ne pokriva događaje i nabavke posle te godine pa je moguće da sam i tu pomerio neke datume previše kasno duž ose.

Ali i dalje stojim pri suštini onoga što sam rekao, a to je da je jadno da takvo preduzeće toliko dugo dopušta sebi eksperimente, cirkus i šarenilo. I da brže bolje grabi svaku donaciju, i neke ne ume ni da prefarba a druge joj stoje neupotrebljene. A za to vreme nabavlja autobuse sa belosvetskih buvljaka u Turskim Pič i Kineskim Kovcima. Pa za kraj na sve to dobismo i cirkus sa BMC šporetima koji eno stoje na placu mesecima a nikako da se puste u rad iz ko zna kog razloga i ko zna čijeg nerada i nemara.

Ako već nemaju moć nad svim tim stvarima, pa imaju makar neki deo moći i autoriteta nad pitanjem prefarbavanja. Ali ne, njih to ne zanima. Treba se čuti sa japanskom ambasadom, ili u slučaju Divaga treba kupiti par buradi farbe i odraditi to. A ko će se cima za to, ''bitno je samo da se kotrlja''. Čak i ako to kotrljanje ne prate i ispravne kočnice da ga obustave kad treba...
 
Lajk za dobar deo posta gde se u načelu slažemo. Ono što opet moram istaći jeste da se baš za mnogo šta pita upravo gradonačelnik. Ti bez odluke gradonačelnika, koja mora stajati i u preambuli Ugovora, ne možeš ljude primiti u stalni radni odnos. Ne mislim da ljudi neće da rade, nego da nedostaje motivacije, a u smislu odvajanja žita od kukolja, zatim nedostatak sredstava u smislu da nikome nije u interesu da nešto krpi, ako već može to nešto mnogo jednostavnije da zameni novim delom. Pričam o održavanju naravno. Posla ima za veliku većinu službi, manjka u organizaciji, pa svakako, al razumljivo da o tome ne smem pisati na forumu. Dok god se sa čisto političke linije bira menadžment, dok god se samo Grad pita za nabavku vozila, za koju se GSP toliko kritikuje, dok god samo Grad određuje raspoloživa sredstava, da dotle je upliv politike u radu GSP, pa jednostavno rečeno ogroman. Već pisao o uvaljivanju belosvetskih krševa, a bez prava žalbe. Da Grad hoće, lako može GSP da postavi na zdravije noge. Ikarbus je neka potpuno druga priča. Neki drugi put o tome, mada pisao sam već naširoko. Ne samtram ni njih same kao takve za glavne krivce svoje propasti. Mnogo pratim svetsku automobilsku industriji, i znam koliko su male šanse da takve fabrike opstanu.
 
Ја сам против расхода ИК203 322 и 990, била би велика штета.
Ako se ti ovim trulezom koji se krpi kao da je izvučen sa nekog placa za reciklažu ponosis, svaka ti onda čas, kakva šteta kakvi bakraci ne razumem više kakvu to ljudi "nostalgiju" vuku kad je ovo trebalo biti povučeno 2019 a da je nekog standarda u Srbiji mngoo ranije. Koliko god da ovaj autobus možda da nadživi niskopodne ovo je sramota i beda za preduzeće (ne za putnike) da ovako nešto radi kao da zasivaju čaršav
Garažni broj vozila je 322
IMG_20220922_171523.jpg
IMG_20220922_171447.jpg
IMG_20220922_171420.jpg
IMG_20220922_171358.jpg
 
svakako nece niko da dize ceo podest i menja kompletni pod zbog malog ostecenja u cosku tj. na boku. to se bukvalno nikada ne radi, niti je isplativo. na pod iznad tockova se posebno pazi i to se u principu menja celo cim se uoci nesto sto bi moglo biti kriticno, zato cete tu i videti najvise zakrpa. ima ih dosta pozadi i u kosmajevim meckama, koje su skorije remontovane nego ovaj bus. e sad, svaki ovakav lim na podu iz prakticnih razloga treba da se prekrije nekom podnom oblogom, ali to je druga prica...
ovo gore nagadjam da je tu prokisnjavao, pa je nacelo lim i ovi su stavili zakrpu da se to ne vidi. to takodje nije nikakvo kriticno ostecenje koje utice na bezbednost. nije lepo, ali nije ni razlog za rashodovanje autobusa. sa starijim busevima mora tako da se radi jer oni nemaju famoznu inventarsku vrednost za ulaganje i ne moze nikako da se iskuka novac za neko pristojnije sredjivanje. cesto zbog toga pare odu na sanaciju nekog mladjeg busa koji onda crkne pre. ili ovaj rashoduju, a onaj svejedno crkne, sto je jos gora opcija. ovo pisem generalno, jer ovaj ik203 verovatno drze kao raritet i koliko vidim na youtube mladji obozavaju da se voze njim... i na karaburminim linijama tako banu klinci i okrenu ceo krug u ik201, pa i neki koji nisu vise klinci cak...

eno imas i par solarisa u kojima se na prvoj osovini pod nogom oseca da je popustio pod, ali eto jos niko nije udario zakrpu. zakrpe poda ces uveliko naci vec i po higerima, ima i slika po netu.

edit: bender rodrigez, ma opusteno.:) desava se da se covek prebaci za koju godinu i za bitnije stvari u zivotu. meni ovo pred ocima svaki dan, pa silom prilika pamtim.
 
Poslednja izmena:
Milina je voziti se u Ik 201, vraćaju u detinjstvo kada su bili redovna pojava na linijama i zato i ja volim da se provozam njima. Ali da su zarđali i da su za rashod je nažalost u pravu, nisu više za ozbiljan saobraćaj i polako ih jede trulež. A kad smo kod mečki, danas sam išao sa 177 i taj bus je stvarno odličan ide baš dobro i jako je pouzdano vozilo, neverovatno mi je da je taj bus u znatno boljem stanju nego pre 5 godina kad je redovno radio na 307 i stalno se kvario, to je verovatno zato što ne izlaze redovno na ulice i imaju vremena da ga srede, dok je ranije radio najjači polazak na 307 i kad se kvario nisu ga ni popravljali kako treba nego ga odmah terali nazad na ulicu jer zamene nije bilo i na njemu ne vidim uopšte korozije i mislim da može da vozi bar još 5 godina, a sledeće godine Mercedesi iz 2003 će doživeti dvadesetu godinu i po meni su najbolja vozila koje je Gsp ikad kupio, samo ostaje žal što ih nije uzeto više iz 2005, inače bi danas situacija u Kosmaju bila dosta bolja
 
Poslednja izmena:
Nemaju ti autobusi klasičnu šasiju, nego rešetkastu konstrukciju samonoseće karoserije. Ne mora da znači da je konstrukcijski baš toliko slab. Neke stvari je @bassista već objasnio. Inače, da izgleda loše izgleda, al ne mora biti da je bezbednost ugrožena, odnosno, verovatno i nije. Nije ni za moj pojam to više za saobraćaj, iako će mi biti žao kad i poslednji nestane sa ulica. Ipak su godinama činili veliki deo voznog parka. Video sam na šta liče konstrukcije pojedinih daleko mlađih trolejbusa, tako da ako se nešto ne vidi na prvi pogled, ne mora da znači da je u boljem stanju.
 
Danas na 18 ponos i dika Novog Beograda.

Spolja gladac:
20220922_144017_800.jpg

20220922_143120_800.jpg20220922_143753_800.jpg20220922_143742_800.jpg

Da nisam primetio masnu fleku na svetlim farmericama ne bi ni pogledao gore. Počelo je normalizacijom prokišnjavanja harmonika, nastavljeno tolerancijom vodopad i akvarijum prozora, curenjem klima pa je izgleda došao red na nešto ozbiljnije. Curi baš ovamo gde se ljudi naslanjaju, može da im upadne za vrat ili u nedra. Meni kanulo na nogu verovatno dok je bio na uzbrdici. To se dočeka kada se loša praksa ignorisanja kvarova i oštećenja ne suzbije u korenu. To traje dobrih 30-ak godina, a ovaj Solaris je poslednja žrtva tako nedomaćinskog vođenja JGP.
 
Nemaju ti autobusi klasičnu šasiju, nego rešetkastu konstrukciju samonoseće karoserije. Ne mora da znači da je konstrukcijski baš toliko slab. Neke stvari je @bassista već objasnio. Inače, da izgleda loše izgleda, al ne mora biti da je bezbednost ugrožena, odnosno, verovatno i nije. Nije ni za moj pojam to više za saobraćaj, iako će mi biti žao kad i poslednji nestane sa ulica. Ipak su godinama činili veliki deo voznog parka. Video sam na šta liče konstrukcije pojedinih daleko mlađih trolejbusa, tako da ako se nešto ne vidi na prvi pogled, ne mora da znači da je u boljem stanju.
Ja mislim da to majstori prate i kad je šasija pred pucanjem, bus ide u rashod
 
Milina je voziti se u Ik 201, vraćaju u detinjstvo kada su bili redovna pojava na linijama i zato i ja volim da se provozam njima. Ali da su zarđali i da su za rashod je nažalost u pravu, nisu više za ozbiljan saobraćaj i polako ih jede trulež. A kad smo kod mečki, danas sam išao sa 177 i taj bus je stvarno odličan ide baš dobro i jako je pouzdano vozilo, neverovatno mi je da je taj bus u znatno boljem stanju nego pre 5 godina kad je redovno radio na 307 i stalno se kvario, to je verovatno zato što ne izlaze redovno na ulice i imaju vremena da ga srede, dok je ranije radio najjači polazak na 307 i kad se kvario nisu ga ni popravljali kako treba nego ga odmah terali nazad na ulicu jer zamene nije bilo i na njemu ne vidim uopšte korozije i mislim da može da vozi bar još 5 godina, a sledeće godine Mercedesi iz 2003 će doživeti dvadesetu godinu i po meni su najbolja vozila koje je Gsp ikad kupio, samo ostaje žal što ih nije uzeto više iz 2005, inače bi danas situacija u Kosmaju bila dosta bolja
karaburma je do ove godine imala 20 ik201 i od toga je mozda cak i 15 moglo da ostane (da ne zamaram gar. brojevima), uz neku sitnu sanaciju na par komada. ne bi svi radili podjednako dugo, ali jos neke dve godine su bile realne. zaista neki u korektnom stanju idu pod noz i sada i proslih godina su i steta je sto je tako odluceno. ik201 su kao najstariji vec dugo bili u statusu rezervnih vozila, lomio ih je ko je stigao, bili su zadnja rupa na svirali po pitanju prioriteta za odrzavanje i za takve uslove njihovo stanje je (bilo) sasvim ok.
za nbg stvarno ne znam, oni su nesto isforsirano poizbacivali skoro sve te buseve jos pre par god.

sto se mecki tice, po meni su se one bolje pokazale od japanaca. presle su i vise kilometara, jer su japanci prvih 10 godina bili u rezimu rada do dve smene dnevno i na to je dosta njih imalo slobodan vikend. poredim sa zglobnim japancima, posto se solo bas i nisu proslavili, 26ica je bila pretezak zalogaj za njih. medjutim, vec sam pisao u odgovoru bg:vozu da je kosmaj bio dosta privilegovan u odnosu na druge pogone po pitanju remontovanja vozila i to je zaista velika nesrazmera, da sad ne ponavljam te brojke. delom je to bilo zato sto je kosmaj drzao opterecene linije koje objektivno nisu za solo i dva prigradska kraka s dosta putnika, a delom se i preterivalo i vadile su se fleke tamosnjeg loseg rukovodjenja na stetu drugih pogona. cak su im i zglobove slali. ok je da se remontuju recimo mecke iz 2005. u 17. godini rada, steta bi bilo da se to ne uradi, ali je pitanje zasto se isto nije radilo i sa vecim brojem japanaca ili novijim ik201.
 
@Vinča307

Svakako da se autobus rashoduje momenta kad konstrukcija pukne na nezgodnim mestima, onim bitnim što nose dobar deo opterećenja. Inače, ne puca to baš tek tako. Koliko se njih vozilo sa potpuno trulim delovima rešetkaste konstrukcije, što će reći da su neki delovi i nedostajali, a opet nije konstrukcija celokupno gledano doslovce pukla, ili bila previše slaba. Vidi se sve to kad se skine oplata. Imao sam prilike više puta da gledam i rasturanje tih rešetki već rashodovanih i delimično isečenih autobusa. Bogami iscimaju se mašine dobro dok to dalje ne pokidaju, odnosno, rasture. Ima tu dosta strukturalne snage, pa i kod 201-ica, pogotovu oko donjeg postroja.
 
Pa isto je kao na svakoj drugoj liniji, sve zglobni i po neki solo, tako uleću i na 83, toga ima i na 17
Pa to nije opravdanje za liniju 83 jer ide na svakih 10-12 minuta pogotovo posle podne na 11 minuta, a Kosmaj je išao ujutro na 7, a popodne 7-8,
A sve češće upadaju solo na 83, a kako sme da se to dopusti ako je povećan interval gde je tu logika ? Pa kako nece biti gužva
Ništa ovde nije dobijeno, skinuti autobusi sa poteza 600, jer trolejbusa nema za 40 pa je Kosmaj morao tamo da uleti i na 3A a upropašćen potez 600 plus osakaćeni polasci za becmen i progar i Surčin uzeta vozila, lično sam proučavao red vožnje linija 600 i onaj veliki interval tamo još je produžen od kad je 83 kao zglobna
Nema ovde nikakvog dobitka nego jedna rupa bez dna koja se samo produbljuje.
 
Čekao sam 10-11 minuta uvek solo na 83 i ne možeš porediti solo i zglob nikako, itekako se mnogo dobilo
 
Čekao sam 10-11 minuta uvek solo na 83 i ne možeš porediti solo i zglob nikako, itekako se mnogo dobilo
Dobila je, koliko toliko može da se diše van špica, u špicu ne vidiim nikakvu promenu, jedino što redje ide nego Kosmaj, a kompenzuje kao veći autobus to a apsurd je što skrio svaki dan bude po jedan do dva solo, a Kosmaj je itetkao išao na 7-8 minuta kada nije bila gužva u saobraćaju koristio sam pre 3-4 godine tu liniju svakodevno
Elem 83 apsolutno nije linija za igranje sa surcinskim linijama, surčinske linije i za aerodrom 72 su mnogo važnije nego 83 jer pokrivaju neuporedivo veći obod grada a za 83 uvek imaš neku kompenzaciju za novi Beograd i Zemun iz centra, dok za Surčin šta imaš nego 601,604, 605, i 72 i 75 koji su osakaćeni tom igrarijom 83 jer su im uzeta vozila tako da ja ne vidim tu nikakav pomak nego valjanje u blatu i dalje i mučenje celog Surčina i oboda Surčina koji je ogroman
 
Vrh