Tačno tako, samo što je ovde nastala euforija, i bilo je priče kako linija ima da se preporodi. Eto kako se preporodila.Pa isto je kao na svakoj drugoj liniji, sve zglobni i po neki solo, tako uleću i na 83, toga ima i na 17
Kako GSP autobus ide van Grada Beograda, a BG voz ne može?Video reportaža o jednoj od dve međumesne linije. Prelep prizor kada autobus GSP BEOGRAD uđe u autobusku stanicu i postavi se na peron.
REPORTAŽA O LINIJI 110 PADINSKA SKELA - OPOVO
Овај Фап обрнуо милион километара за пет година рада.
Dobio sam dan i potvrdu da ti mutanti nisu na Rabinom/Ikarbusovom vešanju već na kombinacijistarog i novijeg Mercedesovog vešanja. Uporne spone ili cug štangle jedne su kao sa O303 ili Sanos i sa polutkama kao silen blokovi a druge sa klasičnim silen blokovima kao na Conectu.
Zato je mutant udobniji i pored niskoprofilnih guma ašto je bitnije za vozača upravljiviji.
Većina ima traume od tog sklepanog modela IK-FAP, nešto najgore sto prevozi u Beogradu, na 83 kad sam je koristio voleo sam mnogo saltace iz devedesetih bili su jako bučni pogotovo autobus gb 2, koji je bio tamo čest pored 18 ali neuporedivo bolji i prijatniji a ovo smece sam zaobilazio kad god sam mogao a i dan danas,I dalje imam traume posle 2015. od ovog modela.
Tad je bio najlošiji prevoz ikada, ne ponovilo se.
branik je napisao(la):Vozio sam se novim fapom danas na liniji 37. pazljivo sam ga posmatrao i jos uvek se u njemu vidi genetsko nasledje O405. Vozilo je pre nekoliko dana doslo iz Priboja i ima samo 1500km tako da sve radi, nista ne lupa, ne skripa... Instrument tabla odaje dve generacie: leva strana sa pojedinacnim instrumentima je iz nekog davnog doba, a desna na kojoj su prekidaci i kontrolne sijalice dosta modernije, ali opet ne iz 21. veka. Jedina savremena stvar je digitaslni tahograf.
Unutrasnjost je vrlo pristojna sa lepim i udobnim sedistima vrlo zanimljivog dezena na tapacirungu. Jedino, ima mnogo lima koji je samo prefarban, tako da malo odaje utisak hladnoce. kad smo kod nje, duz celog putnickog prostora su radijatori ya toplu vodu koji sada na ovih 2-3 stepena uspevaju da zagreju, ali, kada bude minus duboki, bez vebastera, tesko da ce zagrejati. Tu je i vozac u hendikepu jer je njegov prostor potpuno otvoren prema vratima, sto zimi nije ni malo prijatno. kao da je projektant imao u vidu prigradsku voznju, sa retkim zaustavljanjima, a ne grad.
Mehanika je Mercedesova, a zvuk prilicno lici na konektov. Iako je potpuno nov, oseca se da jako lepo, ravnomerno i snazno povlaci sa svih obrtaja, mada, utisak je da nema nikakve potrebe prelaziti 1500 o/min. Koci lepo, progresivno. Retarder sa rucnom komandom ima dva stepena i takav je da se drugi koristi samo pri jacim kocenjima i strmimijim nizbrdicama.
jedna stvar mi je jako zasmetala. Komanda pneumatskog brisaca je daleko od domasaja ruke vozaca koji mora da se sagne da bi je dohvatio. nalayi se kod desnog kolena. Nije mi jasno zasto nije dobio i elektricnu komandu na rucici migavca, a da pneumatski ventil samo regulise brzinu i rezim rada.
Sve ostalo je vozacu pod rukom.
Pohvala za domeceg proizvodjaca u ovim uslovima!
Istina je da su saltaci imali jako puno problema ali za mene neuporedivo bolji od svakog mutanta posle 2015-6 godine, ja ne govorim o autobusima kad su bili novi sve što je novo je dobro govorim kad su oni već malo ostarili da su gb 2, 10, 18, bili neverovatno pouzdani sva tri, pa ti uporedi sada samo ta tri ili ona prastara tri Mercedesa 202-204 koji su radili kao sat i na smenama čak preko 25 godina a mutant je posle 10 te godine krenuo da ostaje sa strane puta, pucanje jastuka iza svake krivine ljuljanje u vozji uzbrdo jedva u drugu, bas taj famozni 107 je pred kraj bio jedan od najjezivijih,@Bracajerkovic
Šta konkretno Mutante čini najlošijim autobusima u GSP-u? To što su izrabljivani bez imalo milosti od prvog dana? To su prva vozila sa znakom Ikarbusa u Kosmaju, koja su bila na visini zadatka kad su stigli u pogon. Šta to znači. Pa znači da su gurali prvih šest sedam godina bez većih nedostataka, a na prilično zahtevnim trasama. Conecti su uvek bili više čuvani i nisu slati na sve linije. Zato Mutanti jesu, i skoro svi su pregazili veliku kilometražu za kratko vreme, sem možda, dal beše GB107, koji je radio na 24-rci. Bio je inače jedan od boljih zbog toga, koliko se sećam. Dok nisam počeo raditi u GSP-u nisam bio svestan koliko se autobusu ustvari eksploatišu, i šta sve pretrpe tokom svog radnog veka. Mutanti nikako nisu bili promašaj, povozni, ne nešto neprijatni ni za putnike sa dosta dobrom pouzdanošću u radu, dok kilometraža sa osrednjim održavanjem nije učinila svoje. Ti šaltači koje pominješ, teško da se može reći da su bili dobra vozila. Imali su gomilu problema i kad su bili novi, pa su se vremenom sastavili. Teško da bi i jedan vozač tih godina pre uzeo nekog od šaltača nego li Mutanta. Šaltači su iz perioda 96-99 godina, GB2 negde iz 95, vreme kad se u Ikarbusu klepalo kako s čim se moglo i imalo. Serije 103-jki iz 2002, takođe, sa znatno više problema od IK103F. Prve 103-jke, da su bile solidne stvarno, jesu one skoro pominjane žuto plave iz 2003. Te Kosmaj nije imao. Mutanti su se pokazali kao solidan spoj dve naše fabrike. Uspeli su da sastave sasvim pristojna vozila, koja su u to vreme verovatno koštala kao polovina mercedesovog Conecta. Ikarbus je imao moderniju karoseriju, a i enterijer veće ergonomije od FAP-a. Pratila ih je odlična, pouzdana i proverena mehanika. Čak su bili jako startni sa ne tako jakom mašinom od 250ks. Menjač ima produženi četvrti stepen, pa nisu morali ići u visoke obrtaje ni pri 60km/h. Znalo se da će većinski raditi na potezima 300 i 400, pa se za čudo po prvi put obratila pažnja i na prenos za pomenute uslove. Šteta što u nekom modernijem niskpodnom obliku saradnja Ikarbusa i FAP-a nije nastavljena. No, kad su niskopodni autobusi u pitanju, ni FAP nije bio na visini zadatka.
Ja ću samo još ovo reći jer nemam nameru da se raspravljam oko gluposti, ne daj bože da ikad više ljudi prodju kroz onaj pakao zadnjih godinama do 2019 kroz šta su prolazili Ripanjci i Smederevci to je tolika tuga i beda bila sa tim autobusima to ti može svako potvrditi sem samog tebe jer očigledno nisi putovao u Ripanj svaki dan ujutro u špicevima kad su se krivili u stranu a ja sam imao i ljude sa smederevskog i pričali su mi kako je bilo uzasno, apsolutno me ne zanima kilometraža niti koliko su oni to sjajno sve podneli tolike kilometre iza njih, raspadaujuci se po putu godinama unazad, red je bio da zamene pre više od 5 godina.@Bracajerkovic
Ikarbus ili FAP krivi za slabu vuču? Našao si tri šaltača koje su sastavili u garaži posle xy godina. I nikako nisu svi autobusi dobri čak i kad su novi. Primera koliko hoćeš. Taj GB2 bio pukao po sred. Nije ličio ni na šta duže vreme. Čak ga ni remontom nisu ispravili, već je jedan prozor desno do drugih vrata, zamisli, bio bukvalno kriv, tj nije bio u ravni sa ostalima. Šta i da se kvari kod njih. Atmosferski D28UM i FAMOS-ov menjač? Nisu oni bili baš toliko loši, al nisu vala bili bolji od Mutanata nikako. Kad su bili novi imali su problema sa svim i svačim uključujući kvačila i kočnice. Trulili su takođe poprilično. Svaki autobus koji u prvih nekoliko godina savlada milion kilometara bez većih intervencija, može se smatrati vrlo solidnim. Šta misliš koliko su prevalili za 10 godina, ako su za pet imali između 800000 i milion pređenih kilometara? Računica je jasna. Pa kakav autobus može biti posle skoro dva miliona kilometara? Uz to ne bog zna kako održavani, često delovima lošeg kvaliteta. Naravno da će neki morati i da izgori. Goreli su svi autobusi sem Solarisa, a i njih par je moglo da bukne samo tako. Ripanj se žalio na njih najviše? Prođi tim putem nekad od isključenja sa avalskog ka centru Ripnja, pa će ti neke stvari biti jasne. Svaki autobus koji tu radi pet godina, treba odlikovati medaljom. Teške strmine, krivine pod nepravilnim nagibom, i to punih sedam kilometara, a od centra do skretanja za Glumčevo brdo je pristojno, pogotovu poslednjih godina, pa opet posle lošije. Plus, tih godina im je ceo put bio blagi užas. Zato Conecti nikada nisu slati u Ripanj. Kasnije, mnogo kasnije jesu. Znači, kad se vozilo mnogo koristi u teškim uslovima, ne može raditi 20 godina bez problema. Solarisu pukla pogonska osovina na nepunih milion kilometara, i to je vozio na tamo linijama 109 ili 110. Pa to treba svaki bus da savlada da se bukvalno ništa ne pipne, kao onaj čuveni Slaviša na primer. A neka prođe milion kilometara na potezima 300 i 400, pa da vidim na šta će ličiti, bilo koji autobus. Conecti su iz 2003 su tu oko 2010 imali uglavnom manju kilometražu od dve godine mlađih Mutanata, prosečno između 650000 i moguće do 800000 kilometara, za eto sedam godina rada.