Koliko je meni poznato, a poznato mi je jer em što sam još tada pratio, em sam imao u porodici informisane ljude, em sam posle i na faksu potvrdio neke pretpostavke od pre... I na sve to imam i knjigu o Ikarbusu za 75 godina kao i GSPovu knjigu iz 2007...
Ovo je bilo 2003. usled spleta okolnosti, jer su vozila donirana od Japana stigla već ćuta, za koju ni dan danas niko ne zna koja pametnica ga je tako naručila fabrici u Turskoj
U tom periodu, GSP i DJP de fakto nisu imali kolor šemu, jer im je vozni park bio (još gori) buvljak od vozila iz raznih donacija i raznih kupovina tako da iako su Japanci bili stigli žuto-plavi,
u tom momentu i dalje nije bilo odlučeno ništa ni o kakvoj kolor šemi. GSP se od 2000 do 2004 tek bio oporavio i izbegao rasformiranje (Ticine reči) tako da tada uopšte nisu želeli da razmišljaju o kolor šemama nego su prihvatali sve što im se ponudi. Ali uz očekivanja da će se to kad-tad uniformisati.
Ovo je stiglo i bilo ovako 2007. godine,
zato što su poručili kontigent BKMova odnosno AKSM iz Belorusije
ali pošto su klošari i buvljaklije, poručili su ih u varijantama koje su tada bile, i dalje su, u bojama namenjenim za Beloruske i Ruske gradove.
Primer 1.
Primer 2.
Primer 3.
Primer 4.
Primer 5. Verovatno se radilo o nekom kontigentu koji je bio napravljen a nije isporučen prvobitnom naručiocu (što može biti bilo koji od 50 gradova širom Rusije gde su trolejbusi narandžaste boje), pa su neisporučena vozila ostala u fabrici u toj groznoj bundeva-boji koju samo Rusi mogu da vole. Tica je tada i dalje bio direktor GSPa, a uz to je bio osnovao i onu svoju Asocijaciju trolejbuskih prevoznika ili kako se već zvaše (pominjao je to, dičio se njome na faksu), i bio je veliki promoter i pobornik trolejbusa. Te je preko veza izdejstvovao da se ti neisporučeni Bundeva BKMovi isporuče Boegradu. Mislim da je i sam to bio izjavio. I, odjednom,
oko 2007. Bundeva boja je postao novi prizor na Beogradskim ulicama, a GSP se našao u dilemi šta će da radi sa tim šarenilom.
Ovo je zvanično odlučeno negde oko 2009-2010, sa sve izjavom tadašnjeg gradonačelnika da će vozila da se boje ''u skladu sa Evropskim standardima'' (što u stvari ne postoji):
Ovaj isti autobus i njegova braća i vršnjaci nisu bili u ovim bojama pre 2010, tek posle su počeli da ih dobijaju. Što se može proveriti i gledanjem u arhivirane slike kojima se zna datum, i videće se da su svi autobusi, odnosno većina, bili u nekoj varijanti crvene a samo Japanci bili žuti.
U isto to vreme,
2009-2010 i sa istom tom odlukom, ozvaničeno je da se trolejbusi ubuduće farbaju u Bundeva-plavu kombinaciju, autobusi u Limun-plavu/DS/Evropsku žuto-plavu, a tramvaji u crveno-plavu kolor šemu. Iz aviona se vidi zašto je doneta takva odluka. Imali su XY Japanaca u žutilu, imali su XY BKMova u Bundevarskoj boji. Klošari u GSP i DJP su gledali kako da ni slučajno ne daju ni dinar više za neko prefarbavanje Bundeva i Limunova koje ne moraju, a samom DSu je sve došlo ko kec na desetku zato što su se Limunovi odlično poklapali sa njihovim bojama. Razvučeš na dnu karoserije plavu štraftu i voila! DS boje! Dve muve jednim udarcem.
Tako da ne, odluka o uvođenju Limunila, Bundeva i DS boja nije bila 2003. već 2009 ili 2010. Tada je DS iskoristio Japanske Limunove i Beloruske Bundeve da uštedi GSPu prefarbavanje, a da istovremeno od autobusa napravi pokretne bilborde sa bojama svoje stranke. I to je informacija koju mi je posle potvrdio i čovek iz struke blizak Tici, a blizak bogami i Đilasu.
I tako je 2009-2010 odlučeno da autobuska vozila u Beogradu postanu pokretni bilbordi za DS logo i boje:
Naravno, ne otvoreno, nego pod izgovorom da ''vozila će biti prefarbana u skladu sa Evropskim standardima'', kako je jasno izjavio Đilas i što sam bio čuo u vestima svojim ušima.
Razlog zašto ''nekima to nanosi duševni bol'' je što potvrđuje da je GSP bio i ostao jedno rasulo od preduzeća, vođeno politikantima i prepuno lopova i klošara, koji je toliko nisko u odnosu na svetske prevoznike u metropolama da ga nije bilo sramota da poručuje vozila u pogrešnim kolor šemama, da nije imao kičme i volje da ih prefarba kada ih je dobijao, nego je još na sve to menjao KOMPLETNU kolor šemu svih podsistema da bi ućario koju paru tu i tamo i da bi tada vladajuća stranka preko njega širom grada vozala svoje boje i obeležja.
Nemoj samo da mi neko kaže da je ova debela plava štrafta koja se vidi na IK-201 ''udarena'' dole po ivici iz estetskih razloga ili da liči na Japance ili iz čiste slučajnosti. Ne, da su oni hteli žuta vozila ili vozila ugledana na Japance, udarili bi na žutu pozadinu diskretnu plavu štrafu ispod linije prozora ili bi ih ostavili komplet žute. Ali ne, prilika je iskorišćena da se varijanta Limun nadogradi u varijantu Pokretni logo i simbol DSa. I opet kažem, to sam čuo i od ljudi koji su bili upućeni. A vrlo je moguće da je i sam Tica posle (kada Đilas već uveliko nije bio gradonačelnik a SNS zamenio DS) priznao kad smo ga slušali na predavanjima ali ne bih smeo da se zakunem u to jer ima već tome podosta godina i mnogo drugih informacija je prošlo kroz moju glavu od tada.