Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 238 95,2%
  • BMC

    Glasovi: 12 4,8%

  • Ukupno glasača
    250
Мислим да је ГРАС имао неку турску шему као и наши Јапанци.
 
Жути су увели праксу партијског префарбавања аутобуса, тога пре њих није било. Црвена боја рецимо нема никакве везе са комунизмом, већ је била традиционална шема београдског ЈГСа. Ови из ДСа су 2003. први у историји наредили да се сви аутобуси префарбају у боје њихове партије.
To je najveća glupost ikada učinjena u GSP i jedva čekam da se povuku još par komada ovih žutih starih Ikarbusa pa da bar Japanci ostanu jedina vozila koja su žuta, jer crvena boja je obeležje GSP od kako GSP postoji a zelenu su doneli Leylandi 1961. i ona je bila lepa ali žuta i narandžasta ( trole) užas!
Valjda je neki red da vozni park bude iste boje ako su izuzeci Švajcarci i Japanci ostali bi stvarno trebalo biti svi crveni, isto tako kada su farbali u žuto bilo je puno prastarih Sanosa koji su ostali crveni bilo je puno crvenih koji su se vukli čak i po više od 5 godina, čak mislim da su neki Mercedesi uvek i bili crveni, stari Ikarbusi poneki, i šta su napravili tom žutom bojom, samo šarenilo koje ima i dan danas.
 
Potpuno mi promakao taj post @BG Voza.

U pravu je, sećam se kada je Đilas bio gradonačelnik i još uvek je bilo šarenila u voznom parku, te je onda jednom izjavio da će ubuduće svi autobusi biti ''farbani u skladu sa standardima Evropske unije''. Sećam se da je baš tim rečima rekao i da su mi te reči odjeknule jer sam još tada znao da ne postoje nikakvi ''standardi EU za farbanje autobusa''. 😆

Takva politička majmunisanja u vidu ''zapišavanja'' javnog prevoza bojama svoje stranke sam video samo kod nas u zemlji. Nama je valjda u krvi da se sve politizuje, jer po istom šablonu imamo menjanja imena ulica češće nego njihovog kolovoza, prekrajanje istorije, rehabilitacije ovog, ekskomunikacije onog, večite podele u narodu... To je odlika plemenskog mentaliteta i uređenja ovde. Ne možeš klackalicu u park da posadiš a da to ne bude na neki način povezano sa politikom ili da ne prođe političkim kanalima.

Najžešća fora (glupost, apsurd) kod tih beskrajnih serija prefarbavanja je bio period kada bi se na starim istrošenim visokopodnim Ikarima ispod sloja žute farbe videla stara crvena, a znajući da će na tu žutu preko crvene ponovo doći - crvena! 😄

I da, ona bundeva braon-narandžasta kombinacija za trolejbuse je bilo nešto najodvratnije što sam video. Nju su uveli pošto su 2007. dobili starije BKMove u ''default'' narandžastoj boji poput nekih u Belorusiji. I pošto je GSP bio i ostao klošarsko preduzeće koje nikad neće ni jednu paru više da da, a i DJP i Grad koji upravljaju njime isti takvi, umesto da slepci naruče lepo iz Belorusije crvene trolejbuse, ili da ih prosto prefarbaju ovde, oni su škrtarili pa su dovezli te BKMove i odlučili da posle sukcesivno farbaju i sve druge u tu boju. To baš jadnički i prosjački izgleda kada gradski prevoznik ima vozila sa XY kolor šemama jer je ovaj tramvaj donacija odavde, onaj trolejbus kupljen odande, ovaj autobus stigao sa lagera, onaj autobus kupljen sa buvljaka... Ne sećam se kad je GSP poslednji put bio uniforman, verovatno krajem 80ih kad su sva vozila vratili sa zelene na crveno-belu. Čak ni 90ih nisu bili uniformni jer su koristili one narandžasto-plave Ikare namenjene Turskoj.
 
To je najveća glupost ikada učinjena u GSP i jedva čekam da se povuku još par komada ovih žutih starih Ikarbusa pa da bar Japanci ostanu jedina vozila koja su žuta, jer crvena boja je obeležje GSP od kako GSP postoji a zelenu su doneli Leylandi 1961. i ona je bila lepa ali žuta i narandžasta ( trole) užas!
Ја сам против расхода ИК203 322 и 990, била би велика штета.
Valjda je neki red da vozni park bude iste boje ako su izuzeci Švajcarci i Japanci ostali bi stvarno trebalo biti svi crveni, isto tako kada su farbali u žuto bilo je puno prastarih Sanosa koji su ostali crveni bilo je puno crvenih koji su se vukli čak i po više od 5 godina, čak mislim da su neki Mercedesi uvek i bili crveni, stari Ikarbusi poneki, i šta su napravili tom žutom bojom, samo šarenilo koje ima i dan danas.
Било је сумануто на пример црвене Конекте фарбати у жуту 2015. године, да би коју годину касније опет опет били офарбани у црвену. То је било чисто бацање новца, ко зна колико је отишло.
 
Ja eto jedva čekam da istekne mandat aktuelnima, pa da se ratosiljamo ove partijske boje. To ne znači da ćemo se rešiti i partijskog prefarbavanja, ali i na aktuelnom primeru imamo šareniš crvenih i crveno - belih nijansi.

Gledam fotografije poljskih voznih parkova i neverovatno je kako kod njih uprkos šarenilu modela, ne vidi se uopšte šareniš u koloritu, već svako vozilo koje farbaju, prati linije vozila i usklađenost sa istim.
 
To ti kažem.

Ma najverovatnije je bilo do nečije lenjosti u GSPu ili Gradu ili je prosto bio posredi neki autistični pravnik kome nije palo na pamet da autobus može...

(dramatična muzika)...

da se prefarba i da mu se onda stave nove, sveže nalepnice... :oops:

😄
Ja verujem da je to bilo pak u fazonu "dobili smo novi pravilnik od Grada, sada moramo sva vozila ofarbati u crveno-krem. Šta kažeš Mirko? Oni zarđali Japanci imaju ugovor da se ne sme menjati kolor šema? Odlično, X vozila manje za farbanje!"
 
Apsolutno moguće. Pa DS i jeste posle iskoristio upravo tu brojnost i obojenost ''Japanaca'' da proturi svoju priču sa žuto-plavim vozilima. Japanci su stigli 2003. a DS je usvojio novu kolor šemu sa žutim za autobuse negde oko 2009-2010. A i GSP brže bolje dočekao, vele do jajeta ne moramo nikad više da prefarbavamo Japance.


GSP je poput nekog prosjaka-socijalnog slučaja koji živi od socjale i čeka da mu drugi doniraju nameštaj za stan i onda mu dom izgleda kao vašar i buvljak. Jarko zelena kuhinja od Bazela, sivi šporet od Japanaca, beli frižider od Švajcaraca, zidovi sa bež tapetama iz prošlih decenija, svetlo smeđi parket iz 90ih, bordo plakar koji je bio na akciji u Sudžuu (bestragija gde se prave Higeri), plave stolice kupljene kuponima iz Turske... E to vam je GSP, jedna skupina svega i svačega sa svetskih buvljaka. I svaki komad u svojoj boji, jer vlasnik ne samo što neće da se potrudi da prefarba, nego se još diči time, kao da to ima neki svoj šmek. A u stvari jadno da jadnije ne može biti.
 
dosta poluinformacija ovde... po onome sto ja znam, ta legenda o navodnoj ds kolor semi je neka prica koju su lansirali (tada jos) radikali. uvek su imali talenat da tako prospu neku nebitnu pricu na koju ce se primiti narod. posebno medju vozacima se primaju razne besmislice, a ima tu i specijalaca raznih sindikata, hehe... otprilike u isto vreme kada i japanci stigle su mecke konekto, pa su bile crvene. poslednjih 20 fapova je stiglo cak i par meseci kasnije, pa su i oni bili crveni. prvi zuto-plavi ikarbusi bili su ik103 koji su stigli u jesen te godine, ali oni su imali drugaciju semu od standardne. prefarbavanje ikarbusa i fapova u zuto je islo sukcesivno i zavrseno je tek 5 godina kasniije kad su rashodovane poslednje crvene rabe. mecke su vecinski ostale crvene i bile su jedine. na karaburmi je najduze originalnu crvenu zadrzao 1089 sa 95ice, ali je bila dugo pod nekom reklamom. zajedno sa zutim autobusima su uvodjene i full crvena za tramvaje i narandzasta za trole. mora da su to bile boje dsa kad igra utakmice u gostima.:rolleyes:

vecina japanaca je ponovo farbana u zuto mnogo nakon sto je vracena crvena sema (2015). mnogima je radjena i kompletno limarija, pa i vise od toga. npr. svima ovima sto su imali generalku u srboautu, pa onda ovima sto su imali neke poluremonte (poznacete ih najlakse po tamnijoj strafti ispod prozora i uopste jacoj nijansi zute). prosto, njima je zuta ciljano vracena i mislim da to nema veze s nekim uslovljavanjima. ne vidim zasto to nanosi toliki dusevni bol, ali ne moram ni ja sve da znam.:unsure:
 
Било је сумануто на пример црвене Конекте фарбати у жуту 2015. године, да би коју годину касније опет опет били офарбани у црвену. То је било чисто бацање новца, ко зна колико је отишло.
to je bila presmesna epizoda. tada su sve starije mecke redom prolazile generalni remont i bilo je trazeno da se farbaju u zuto. posle par odradjenih ovi su odjednom promenili semu u crveno, pa su oni koji su se vratili s remonta pre odluke ostali zuti. onda je pre 2 godine raspisivan novi tender da se i tih par zutih komada ofarba u crveno, jer su se nekome bacale pare.
 
Ja crveno ne vezujem za vlast, oduvek su nekako bili crveni 😁
I lepše deluje nego žuto plavo, bar meni.
Ali da, u pravu je čovek... Neka je i ljubičasto samo neka valja 👏
 
@Bender Rodriguez
Što reče @bassista gore, autobusi su u žuto plavoj kolor šemi poručivani nedugo po dolasku Japanaca. Već od 2003 dolaze 103-jke, 2004 stižu 201-ice, posle 2005 Conecti, Mutanti itd. FAP-ovi su moguće bili zadnji 2003 da su došli crveni. Ovo za trole ne znam otkud u onoj, i meni ogavnoj nijansi narandžaste. Pod ovim uslovima unofirmasanje voznog parka u Beogradu, a po pitanju boje, stolica, displeja i ostalog, čini se poprilično nemogućim. Nije to toliko do šarenila vozila, nego što ne postoje u pravom smislu te reči standardi opremanja tih vozila. BVG nema šta nema u svom voznom parku, MAN-ove, Solarise, Mercedese, Scania-ije, VDL-ove, ADL-ove, pa svi imaju iste fontove na displejima, belim naravno, isti dezen stolica itd. Mada, menjali su i oni kolor šeme, pa je bilo tu i čisto žutih, pa žutih sa sivom trakom dole itd. BVG sam naveo kao primer, jer stvarno imaju svašta u svom voznom parku. Teško da ovde neko to uredi pored svog šarenila prevoznika, plus još i činjenica da GSP malo šta može sam, a i nema se verovatno ni volje pored silnih drugih problema. Nezainterosavanost Grada za javni prevoz sveukupno mi je godinama velika fascinacija. Samo se smenjuju strukture, dođu tako neke ideje, nova pravila zabrane, al retko se šta konkretno i smisleno uradi da se prevoz zaista unapredi. Ma koliko god se pljuvao Bus plus. Mislim, ne ulazim u malverzacije vezane za celu priču, al elektronski sistem naplate, GPS praćenje, da možemo da vidimo gde su vozila itd, možda je i najveće realno unapređenje, a da se tiče javnog prevoza posle xy godina. Sad došao novi gradonačelnik, najveći problem reklame. Od svega reklame su stvarno najveći problem. Skidaju se folije spolja, i samo se reklame prebacuju na displeje, predimenzionisane po mom ukusu, u unutrašnjosti vozila. Isti da bar pokazuju i nešto korisno, pa ajde. Znači, ipak trebaju te pare od reklama, a izjavio onda da su to smešni prihodi. Ok, smetaju i meni totalke preko stakala, al to je zaista trenutno najmanji problem u funkcionisanju javnog prevoza.
 
То прво мењање колор шеме у жуто-плаво, наранџасто-плаво и црвено-плаво можда и није било политичко али је било безвезе, као и ово последње враћање у црвено-белу која је лоше изведена пошто нису фарбана возила у оригиналне фабричке шеме осим једног Ик-103 и опет је добијен шарениш.
 
Koliko je meni poznato, a poznato mi je jer em što sam još tada pratio, em sam imao u porodici informisane ljude, em sam posle i na faksu potvrdio neke pretpostavke od pre... I na sve to imam i knjigu o Ikarbusu za 75 godina kao i GSPovu knjigu iz 2007...

Ovo je bilo 2003. usled spleta okolnosti, jer su vozila donirana od Japana stigla već ćuta, za koju ni dan danas niko ne zna koja pametnica ga je tako naručila fabrici u Turskoj
16586523415eb3f0b181046483095090_700x393x0089227.jpg

U tom periodu, GSP i DJP de fakto nisu imali kolor šemu, jer im je vozni park bio (još gori) buvljak od vozila iz raznih donacija i raznih kupovina tako da iako su Japanci bili stigli žuto-plavi, u tom momentu i dalje nije bilo odlučeno ništa ni o kakvoj kolor šemi. GSP se od 2000 do 2004 tek bio oporavio i izbegao rasformiranje (Ticine reči) tako da tada uopšte nisu želeli da razmišljaju o kolor šemama nego su prihvatali sve što im se ponudi. Ali uz očekivanja da će se to kad-tad uniformisati.

Ovo je stiglo i bilo ovako 2007. godine,
500px-Beo_trolejbus_00.jpg

zato što su poručili kontigent BKMova odnosno AKSM iz Belorusije ali pošto su klošari i buvljaklije, poručili su ih u varijantama koje su tada bile, i dalje su, u bojama namenjenim za Beloruske i Ruske gradove. Primer 1. Primer 2. Primer 3. Primer 4. Primer 5. Verovatno se radilo o nekom kontigentu koji je bio napravljen a nije isporučen prvobitnom naručiocu (što može biti bilo koji od 50 gradova širom Rusije gde su trolejbusi narandžaste boje), pa su neisporučena vozila ostala u fabrici u toj groznoj bundeva-boji koju samo Rusi mogu da vole. Tica je tada i dalje bio direktor GSPa, a uz to je bio osnovao i onu svoju Asocijaciju trolejbuskih prevoznika ili kako se već zvaše (pominjao je to, dičio se njome na faksu), i bio je veliki promoter i pobornik trolejbusa. Te je preko veza izdejstvovao da se ti neisporučeni Bundeva BKMovi isporuče Boegradu. Mislim da je i sam to bio izjavio. I, odjednom, oko 2007. Bundeva boja je postao novi prizor na Beogradskim ulicama, a GSP se našao u dilemi šta će da radi sa tim šarenilom.

Ovo je zvanično odlučeno negde oko 2009-2010, sa sve izjavom tadašnjeg gradonačelnika da će vozila da se boje ''u skladu sa Evropskim standardima'' (što u stvari ne postoji):
IK_201_GSP_Beograd.jpg

Ovaj isti autobus i njegova braća i vršnjaci nisu bili u ovim bojama pre 2010, tek posle su počeli da ih dobijaju. Što se može proveriti i gledanjem u arhivirane slike kojima se zna datum, i videće se da su svi autobusi, odnosno većina, bili u nekoj varijanti crvene a samo Japanci bili žuti.

U isto to vreme, 2009-2010 i sa istom tom odlukom, ozvaničeno je da se trolejbusi ubuduće farbaju u Bundeva-plavu kombinaciju, autobusi u Limun-plavu/DS/Evropsku žuto-plavu, a tramvaji u crveno-plavu kolor šemu. Iz aviona se vidi zašto je doneta takva odluka. Imali su XY Japanaca u žutilu, imali su XY BKMova u Bundevarskoj boji. Klošari u GSP i DJP su gledali kako da ni slučajno ne daju ni dinar više za neko prefarbavanje Bundeva i Limunova koje ne moraju, a samom DSu je sve došlo ko kec na desetku zato što su se Limunovi odlično poklapali sa njihovim bojama. Razvučeš na dnu karoserije plavu štraftu i voila! DS boje! Dve muve jednim udarcem.


Tako da ne, odluka o uvođenju Limunila, Bundeva i DS boja nije bila 2003. već 2009 ili 2010. Tada je DS iskoristio Japanske Limunove i Beloruske Bundeve da uštedi GSPu prefarbavanje, a da istovremeno od autobusa napravi pokretne bilborde sa bojama svoje stranke. I to je informacija koju mi je posle potvrdio i čovek iz struke blizak Tici, a blizak bogami i Đilasu.

I tako je 2009-2010 odlučeno da autobuska vozila u Beogradu postanu pokretni bilbordi za DS logo i boje:
1200px-Flag_of_the_Democratic_Party_%28Serbia%29.svg.png

Naravno, ne otvoreno, nego pod izgovorom da ''vozila će biti prefarbana u skladu sa Evropskim standardima'', kako je jasno izjavio Đilas i što sam bio čuo u vestima svojim ušima.

Razlog zašto ''nekima to nanosi duševni bol'' je što potvrđuje da je GSP bio i ostao jedno rasulo od preduzeća, vođeno politikantima i prepuno lopova i klošara, koji je toliko nisko u odnosu na svetske prevoznike u metropolama da ga nije bilo sramota da poručuje vozila u pogrešnim kolor šemama, da nije imao kičme i volje da ih prefarba kada ih je dobijao, nego je još na sve to menjao KOMPLETNU kolor šemu svih podsistema da bi ućario koju paru tu i tamo i da bi tada vladajuća stranka preko njega širom grada vozala svoje boje i obeležja.

Nemoj samo da mi neko kaže da je ova debela plava štrafta koja se vidi na IK-201 ''udarena'' dole po ivici iz estetskih razloga ili da liči na Japance ili iz čiste slučajnosti. Ne, da su oni hteli žuta vozila ili vozila ugledana na Japance, udarili bi na žutu pozadinu diskretnu plavu štrafu ispod linije prozora ili bi ih ostavili komplet žute. Ali ne, prilika je iskorišćena da se varijanta Limun nadogradi u varijantu Pokretni logo i simbol DSa. I opet kažem, to sam čuo i od ljudi koji su bili upućeni. A vrlo je moguće da je i sam Tica posle (kada Đilas već uveliko nije bio gradonačelnik a SNS zamenio DS) priznao kad smo ga slušali na predavanjima ali ne bih smeo da se zakunem u to jer ima već tome podosta godina i mnogo drugih informacija je prošlo kroz moju glavu od tada.
 
Poslednja izmena:
Razlog zašto ''nekima to nanosi duševni bol'' je što potvrđuje da je GSP bio i ostao jedno rasulo od preduzeća, vođeno politikantima i prepuno lopova i klošara, koji je toliko nisko u odnosu na svetske prevoznike u metropolama da ga nije bilo sramota da poručuje vozila u pogrešnim kolor šemama, da nije imao kičme i volje da ih prefarba kada ih je dobijao, nego je još na sve to menjao KOMPLETNU kolor šemu svih podsistema da bi ućario koju paru tu i tamo i da bi tada vladajuća stranka preko njega širom grada vozala svoje boje i obeležja.

ГСП је одувек био легло клошара и лопова
 
@Bender Rodriguez
Ne znam o kakvoj se odluci iz tamo 2009 ili 2010 radi, ali znalo se i od 2003 godine u kakvoj se tačno kolor šemi naručuju vozila. Te bundeve su uzgred budi rečeno iz 2004, a ne iz 2007 godine. Odmah posle Japanaca se krenulo sa narudžbinama autobusa isključivo u žuto plavoj kolor šemi za GSP. Privatnici su farbali svoje autobuse u svojim nekim bojama, što će reći kako je ko hteo, što je čisto do odluke Grada, Direkcije ili koga već, isto kao i Lasta, koja takođe nije imala faktički jedinstvenu kolor šemu. Nisam uspeo da iskopam krštenu sliku privih 103-jki iz 2003, koje su došle upravo u žuto plavoj šemi, al drugačijoj i jedinoj takvoj. Svi posle njih dobijaju plavu štraftu dole.
Mutanti iz 2005
350px-Ikarbus-FAP_Ik-103F_GSP_Beograd_91.jpg

103-jke iz 2006
25757870725_6bf5ec29c7_b.jpg

Conecti iz 2005 u izvornoj kolor šemi
serbien--stadtbus-belgrad--133059.jpg

N serija iz 2008
27706_ikarbus-ik-112.jpg


Mogu da potražim i 201-ice iz 2004 i 2006, nije mi problem. Za kraj šema sarajevskog GRAS-a
130410121.13_xl.jpg
 
U kojoj boji su stigli IK-201 2002. i 2003. godine garažnih brojeva od 1000 pa naviše? U žuto-plavoj ili u crveno-beloj? Pa u crveno-beloj. Jasno se sećam npr nekadašnjeg #1058 kojim sam se vozio svojevremeno kad je u Dečanskoj zdrobio automobilska vrata liku koji ih je otvorio ne gledajući oko sebe. Svi ti IK-201 g.b. 1000 su stigli crveno-beli, a poslednji je isporučen negde u proleće 2003. I izgledali su ovako:
ikarbus-ik-201-03.jpg


Svi autobusi osim Japanaca su bili, i stizali, crveno-beli sve do 2008. i priprema za Univerzijadu, kada je Ikarbus isporučio one nesrećne N serije u Limun-plavoj kombinaciji. Godinu dana kasnije, lično sam slušao snimak Đilasa na TVu koji najavljuje novu kolor šemu i govori da će se sada vozila ''farbati u skladu sa Evropskim standardima''.


Inače, bundevare su počele tek 2007. godine, sa isporukom prvih niskopodnih BKMova odnosno AKSM. Pre toga, bili su visokopodni BKMovi obojeni u bele reklame za Bonito kafu. A pre njih je bio kontigent Ruskih Zijača spolja ofarbanih u crveno-belo a unutra u ljubičasto-crnu kombunaciju, crna tapacirana sedišta sa ljubičastim rukohvatima.


Možda je odluka de facto doneta pre 2008. ali je de jure objavljena i ozvaničena tek 2009. Sa sve tom pompeznom nebuloznom izjavom gradonačelnika o ''Evropskim kolor šemama''. A u stvari nesrećnom kompromisu između DSove propagande i GSPove lenjosti da prefarba kontigent autobusa i trolejbusa.

Doduše moguće je da si u pravu za seriju zglobova iz 2006. sa uspravnim motorom, oni jesu bili stigli žuto-plavi ali ne mogu da se setim koje tačno godine, tj da li je 2006. Ali sve u svemu, ćutali su oni neko vreme o tome a onda su tek 2009. pompezno najavili da ćemo imati limunove, bundeve i paradajzeve na ulicama.
 
Poslednja izmena:
Prve niskopodne trole, odnosno bundeve stigle su 2004 godine. Ima ovde i većih poznavalaca pa neka me isprave, ako grešim. Kasnije su im samo dodavane plave trake dole. Slike imaš gore kao dokaz. Izvorne su boje na svim autobusima.
Evo jedne i od tih 103-jki iz 2003.
350px-IK_103_GSP_354.jpg


Apsolutno svi autobusi za GSP stizali su žuto plavi od 2003, pa nadalje. Nema to veze sa univerzijadom. Sa pomenutom ima veze kupovina prvih novih niskopodnih klimatizovanih autobusa za GSP, svima dobro poznata N serija. 201-ice iz 2002, s obzirom da su bile naručene pre Japanaca, stigle su u crveno beloj šemi sa crnim branicima.
 
bender rodriguez, ne vidim neki prostor da se raspravlja o stvarima koje se lako mogu proveriti i kojih se vecina nas seca. do 2008. je kompletno zavrseno farbanje ik103, fapova i ik201 u zutu semu. izuzetak su bile kosmajeve mecke + onaj sanos i ik201 koji su bili pod reklamom, ali oni su ofarbani u zuto odmah nakon skidanja istih. tada su vec u voznom parku bila sledeca vozila koja su fabricki dosla zuta:
1) 50ak ik103 (ali s drugacijom semom), stizali od jeseni 2003. do pocetka 2004.
2) 15 ik201 iz 2004.
3) 40 mutanata 2005.
4) 20 mecki sa e3 motorom 2005.
5) 10 ik201 i 15 ik103 iz 2006.
6) 100 komada prvih niskopadajucih
prva vozila sa plavom straftom dole bili su ik koji su se u leto 2004. vratili s remonta u samom ikarbusu, zastava prometu i hidrotehnici. na karaburmi su to bile rabe automatici 705, 723, 732, 1066, 1080, 1082, 1088 i 1093, za druge pogone se ne secam najbolje... mislim 1122, 1170, 336... po onome sto je meni receno, plava strafta je dole spustena iz prakticnih razloga. zuta boja je svetla, a u donjoj zoni se najvise prljaju vozila, a i pojavljuju prvi tragovi korozije, pa je ovo trebalo da sluzi da se to vizuelno ublazi. tupav razlog jeste.

74 ik201 su poslednji ikarbusi koji su stigli crveno-beli i to je bilo od leta do kasne jeseni 2002. godine. beloruske niskopodne trole su stigle 2004. (zglobne) i 2005. (solo) i odmah su bile narandzaste. ziu9 donirani iz grcke su vecinski bili u njihovoj kolor semi do rashoda, samo par je prefarbano u narandzasto, gspovi ziu9 su takodje svi bili prefarbani u narandzasto do 2007. ili 2008, zajedno sa trolzama.
 
@Bender Rodriguez
Mogu ti garantovati da su Ikarbusi IK-201 za Karaburmu (995-1099) poslednji koji su stigli crveni.
Pa da, IK-201 serija iz 2002. i 2003. Sledeća veća nabavka je bila Ik-206 sa uspravnim motorima, koja mislim da se desila 2006. ili 2007. E oni jesu bili original žuti, to stoji. Samo ne znam koje su tačno godine došli.
bender rodriguez, ne vidim neki prostor da se raspravlja o stvarima koje se lako mogu proveriti i kojih se vecina nas seca.
Sjajno. Kada imaš i tako nepogrešivo pamćenje, olakšaj nam ''duševnu bol'' i reci nama ovde kada su GSP i Grad i zvanično objavili novu žuto-plavu kolor šemu za autobuse?
do 2008. je kompletno zavrseno farbanje ik103, fapova i ik201 u zutu semu. izuzetak su bile kosmajeve mecke + onaj sanos i ik201 koji su bili pod reklamom, ali oni su ofarbani u zuto odmah nakon skidanja istih. tada su vec u voznom parku bila sledeca vozila koja su fabricki dosla zuta:
1) 50ak ik103 (ali s drugacijom semom), stizali od jeseni 2003. do pocetka 2004.
2) 15 ik201 iz 2004.
3) 40 mutanata 2005.
4) 20 mecki sa e3 motorom 2005.
5) 10 ik201 i 15 ik103 iz 2006.
6) 100 komada prvih niskopadajucih
prva vozila sa plavom straftom dole bili su ik koji su se u leto 2004. vratili s remonta u samom ikarbusu, zastava prometu i hidrotehnici. na karaburmi su to bile rabe automatici 705, 723, 732, 1066, 1080, 1082, 1088 i 1093, za druge pogone se ne secam najbolje... mislim 1122, 1170, 336... po onome sto je meni receno, plava strafta je dole spustena iz prakticnih razloga. zuta boja je svetla, a u donjoj zoni se najvise prljaju vozila, a i pojavljuju prvi tragovi korozije, pa je ovo trebalo da sluzi da se to vizuelno ublazi. tupav razlog jeste.

74 ik201 su poslednji ikarbusi koji su stigli crveno-beli i to je bilo od leta do kasne jeseni 2002. godine. beloruske niskopodne trole su stigle 2004. (zglobne) i 2005. (solo) i odmah su bile narandzaste. ziu9 donirani iz grcke su vecinski bili u njihovoj kolor semi do rashoda, samo par je prefarbano u narandzasto, gspovi ziu9 su takodje svi bili prefarbani u narandzasto do 2007. ili 2008, zajedno sa trolzama.
I sad pročitaj sve to i zapitaj se nisu li takve prakse i odluke znak ozbiljnog diletantizma i klošarenja u GSPu i DJP?

Jedno preduzeće, 10 različitih kolor šema. Jel to normalno?

A za BKMove ću da proverim čim stignem kući, pošto imam GSPovu knjigu iz 2007. posvećenu upravo trolejbusima sa sve BKM bundevom na naslovnoj strani.
 
Apsolutno svi autobusi za GSP stizali su žuto plavi od 2003, pa nadalje.
Od 2005. je najranije moguće. Pre toga su svi sem Japanaca stizali crveno-beli. Dopisao sam gore, u pravu si za Ikarbuse posle 2006, jer su oni Ik-206 sa uspravnim motorima stigli već žuto-plavi.

Ok, znači nije prefarbavanje počelo 2009. kada je Gradonačelnik de jure objavio novu kolor šemu, nego je počelo 2005.
Da li to menja činjenicu da je GSP bio i ostao vašarsko-buvljačko preduzeće koje je bilo toliko jadno i klošarsko da nisu mogli ni trolejbuse iz Belorusije da prefarbaju po isporuci?


Cela poenta je da je GSP poput opsesivnog sakupljača i socijalnog slučaja koji rado skuplja tuđe đubre i/ili donacije al nema nikad volju i kičmu da ih makar prefarba za svoje potrebe. Neće ni dinar da plati da se nečiji poklon kompletira i uskladi sa njegovim identitetom i potrebama. Nego drži/držao je, red žutih autobusa, red crveno-belih, red crveno-belih trolejbusa, red narandžastih, red crvenih, red crvenih tramvaja, red zelenih, red žutih, red srpskih trobojki...

Nije li to jadno?

350px-ik_103_gsp_354-jpg.145377

U pravu si, zaboravio sam na ovu eksperimentalnu kolor šemu koju su uveli tad i nikad je više nigde ne upotrebili. Ali baš zato je i jesam bio zaboravio, jer je bila neki nesrećni eksperiment između GSPa i Ikarbusa. Kao prve autobuse sa žutom pozadinom i plavim trakama na dnu karoserije ja pamtim one IK-206 iz 2006. ili 2007 godine.

Ali neka si me ispravio i podsetio na ovo, jer to samo ide u prilog onome što govorim, da je GSP bio i ostao veliki buvljak i socijalni slučaj koji prihvata sve što mu se baci ili uvali. Nikad nisu samonicjativno hteli ni dinara da ulože za obično prefarbavanje i zato skoro 2 pune decenije (2000-2020) i jesmo imali šareniš na ulicama. Jedino su menjali ili obnavljali boje kada bi ih vezivao ugovor ili politika, kao sa žutilom DSa. Inače da se GSP pita, on ne bi ni imao kolor šemu nego bi svako farbao i isporučivao kako god stigne. Žuti Divazi, zeleni Divazi, žuti Ikar, crveni Ikar, bundeva BKM, crveni BKM... ma daj šta god, samo dok se kotrlja... A onda mu čak i neke od tih donacija završe skupljajući prašinu, kao npr Žutaći u Centrali. Jer bože moj, treba platiti prefarbavanje i treba nekad nešto i održavati. A ko će ' se cima s time...
 
Poslednja izmena:
od 2003. do 2015. je bilo jasno koja je kolor sema autobusa (uz malo lutanja s tim ik103) i vozila su se farbala i narucivala u skladu s njom. ja uopste ne sporim da u gsp-u vlada diletantizam, znam to mnogo bolje i na primeru mnogo vaznijih pitanja, ali nisam siguran da je ovo dobar argument za to, niti mi je nesto smetala zuta boja u onoj svetlijoj nijansi, cak je smanjivala sivilo grada. p.s. nijedan ik201 nije stigao 2003, ne znam odakle ta prica uporno, a ovi iz 2006. imaju podignut hladnjak, motor je ispod poda klasicno. ik206 je imala samo lasta.

zuti busevi su od 2004. ili 2005. stizali i za privatnike... m&m i transjug obrenovac i lui travel, recimo. ostali su farbali kako im je dunulo, bilo je svih duginih boja. lasta je isto buseve za gradski narucivala u svojoj kolor semi. tek 2015. je uvedena jedinstvena boja i za gsp i za privatnike i to je bila crvena, ali opet je svako farbao kako mu dune, a tako je i danas.

jedino ne znam sta se desilo sa trolama koje su stigle 2010. one unutra imaju narandzaste sipke i pricalo se da su narucene u narandzastoj boji, pa da je naknadno tokom proizvodnje preinaceno u crvenu. ta narandzasta jeste imala malo negativan publicitet, jer su je ljudi zvali djubretarskom. sto vise govori o ljudima koji smatraju da se treba gaditi djubretara, nego o kolor semi, ali ajde...

ako hocete nesto smesno, da dodam jos da je narandzasta za trole izabrana zato sto su one nesto na pola puta izmedju zutih autobusa i crvenih tramvaja. ozbiljan brainstorming je to bio...
 
Poslednja izmena:
@Bender Rodriguez

Pisano je gore već. Znači, prvi autobusi novi, a sa plavim trakama dole, stizali su već 2004 godine. Mnogo se sad drami oko toga, ne znam iz kog razloga. Ok, ti iz 2003 poručeni su tako kako su poručeni, bože moj. Isprati malo javni prevoz i po nekim od najrazvijenijih gradova Evrope. Skoro svuda su se kolor šeme menjale kroz vreme, usklađivale sa dizajnom, menjale boje u modernije itd. Nismo mi tu ne znam kakav izuzetak. Naravno da se nigde kolor šema ne može promeniti preko noći na svim vozilima. Zašto su trole poručene, sada već davne 2004 godine, u toj zaista ružnoj nijansi narandžaste, ne bih znao. Mnogo je to davno bilo. Al činjenica je, verujem da ćeš se složiti sa mnom, da bi prefarbavanje potpuno novih trolejbusa bio teži oblik idiotluka. Prvo, košta, drugo, javlja se problem garancije, treće, jednostavno novo je. Mislim, uništavaš fabrički lak, tj farbaš nešto što je izašlo ispod čekića. S druge strane, jeste idiotluk što su poručeni u tim bojama, uzeti sa lagera ili što god. Napravljena je glupost tada sa kolor šemama trolejbusa, al se imala ideja, i to dobro znam, da se jasno razdvoje kolor šeme autobusa, tramvaja i trolejbusa, što samo po sebi ne mora uopšte biti loša stvar. Takvih primera ima mnogo po belosvetskim gradovima. Za donacije sam već pisao. Postoje uslovi i to je to. Oni valjda prestaju da važe posle određenog vremena, al opet nisam u toliko u toku tih stvari. Ako nećemo tako, uvek može da se odbije poklon.
 
Kao što rekoh, tek 2009. se prvi put zvanično pominje i objavljuje kolor šema sa žutim, narandžastim i crvenim podlogama za autobuse, trolejbuse i tramvaje. Kada tadašnji gradonačelnik kaže pred novinarima da će to biti novi standard za GSPove boje.

Možda je pre toga bilo pominjanja ili razmatranja, ali je očigledno bilo nešto ofrlje i nije bilo definitivno, što potvrđuje i slika ovog IK-103 koji je Keša okačio a na koji sam ja zaboravio. A nakon njega 2006. stignu IK-206 sa istim bojama ali drukčijim rasporedom. Znači i tada je GSP i dalje bio u fazi eksperimentisanja. Tek 2009. se donosi zvanična i trajna odluka.
 
Vrh