Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 238 95,2%
  • BMC

    Glasovi: 12 4,8%

  • Ukupno glasača
    250
Каква глупост. Треба Насеље Петлово Брдо да буде почетна станица због житеља приградских насеља и растерећења 56.

Послато са M2102J20SG помоћу Тапатока
 
Pa logično kad već ide gore. Ima prostora tu i da malo sačeka vreme, al ako sam dobro razumeo samo menja smer, i vraća se nazad, pa tek onda nije problem da stane na stajališta koja svakako prolazi.
 
Vezano za 53, Kosmaj nije kadar ni do Vidikovca da je pokruije, a Karaburma ni 23 kad je posekla i šta treba i šta ne treba uoči kašnjenja sa novim. Imaju sreće što je leto, ali ono brzo prolazi. Evo lišće opada uveliko. Biće veselo narednih meseci.

Današnji izveštaj:

Nepoznati Solaris na 23 (ne videh broj) greje na 5cm od otvora, da pocrka narod bez maske sa otvorenim kip "lufterčićima". Na 25C. Evo javiše 38, videćemo šta će da bude jer niko ne nosi masku a dosta njih kašlje.

190 ko zmaj na 38L. Dobar spolja, dobar iznutra, mečka prede, dobro vuče. Remontovan je kao standardni fabrički italijanski autobus do sredine 2000-ih. Tamnosive šipke, crne lajsne i siva sedišta. Tamne šipke su odlične (prave kontrast u odnosu na originalne svetlosive), ali mislim da bi lajsne trebalo da budu žute, a sedišta poželjno crvena. Naravno da ne menjaju sedišta jer bolidi "remontuju" pred kraj radnog veka umesto da ih šalju po serijama u predviđeno vreme. Vozio se i s Volvoom 8900 na 20 i mogu reći da sam se prijatno iznenadio. Jeste low entry, jesu vrata izbačajna okretna, jeste da ima i treća jednokrilna (koja se brže otvaraju od ikarbusovih dvokrilnih turskih, uz šta su i lepša) ali brate mili radi na slabije opterećenoj liniji, a ima slobodan prostor desno ispred vrata sa vertikalnom šipkom tako da možeš za par stanica da oslobodiš ulazište pored izbegavanja probijanja kolica, dovlačenja prtljaga na drugu stranu direktno na putnike koji izlaze. Fale vertikalne šipke na sredini. A sam autobus ič da zvecne kao Solarisi kad su bili novi iako je polovan. Kada uđeš u bilo šta novo to tandrče da ti probije bubnu opnu. Opasni Šveđani.

Takva vozila su pogodna za prigradske linije sa povremenim deljenim stajalištima (ne-peronskog longitudinalnog tipa poput Autokomande i Sajma) sa drugim linijama tako da se treća vrata koriste isključivo za izlaz. Isto je i sa zglobnim varijantama. Danas na autokomandi stala Temsa LD 12 SB na 465 i blokirala stajalište dok svi nisu izašli što znači da bi visokopodni autobusi sa konfiguracijom vrata 1-2-0 poput onih u Madridu (posebno duži troosovinci i zglobni) trebalo da imaju poseban peron na tako važnim čorištima. Čak i na izlaznom stajalištu naprave zastoj, a ni novo lastino ulazno ne pomaže jer većina autobusa i svi međugradski imaju prva vrata uska, a stajalište je postavljeno na nezgodnom mestu gde se oni isključuju na mestu gde se veliki broj vozila i pojedine frekventne gradske linije isključuju na rampu ka Autokomandi. Konkretno za Autokomandu i Mostar postoji rešenje u vidu rušenja i zamene novim petljama sa posebnim nivoom sa autobuskim peronima izdvojenim od glavnog pravca.

Ipak, mislim da LE nije za grad uopšteno (eventualno pojedine linije), a da su okretna izbačajna vrata primenjiva na dvo i trovratnim autobusima na slabijim linijama poput Citara serije 2400 iz Barselone. Pošto postoje klizna, u slučaju trovrataša praktičnije bi bilo da oni imaju klizna a dvovrataši kako god. Kad sam pomenuo enterijer remontovanog 190 upravo sam mislio na taj Citaro iz Barselone samo sa sivim podom, belim bočnim pločama ispod prozora i šipkama u boji vrata/držačla vrata. Žute lajsne i crvena sedita ostaju, naravno u našem slučaju plastična. Upravo tako zamišljam remont Solarisa na kojim bi samo ofarbali šipke u crno, zamenili plavu plafonsku ploču belom i plave uloške na sedištima crvenim.

Pomenuo bih nešto što me nervira već neko vreme a to je pozicija identifikacionih brojeva vozila spolja, te izostanak unutrašnjih. Malo, malo pa ne vidim koji je garažni broj. Beč ima garažne brojeve iznad prvog ulazišta i iznad zadnjeg prozora, dok je logo Wiener Linien ispred drugih vrata gore iznad prozora. Pozadi je displej opkoljen malim logoom (levo) i garažnim/identifikacionim brojem bvozila (desno). Samo je na levoj strani vozila broj i jedan logo ispod vozačevog prozora. Ovako izgleda eksterijer Citaro G u Beču gde se mogu videti navedene pozicije. Francuski grad Ruan naručuje vozila u američkoj konfiguraciji zanjeg dela sa desnim malim displejom i dimnjakom tako da mislim da bi u toj konfiguraciji najboljoj za Beograd broj trebalo da bude na sredini. Displej se vidi kad drugi autobus stane iza, broj se vidi kada druga niža vozila stoje iza i ne zahteva obrezivanje niže reklame, a izduv ne guši narod u slučaju problema sa motorom.

Možda imamo manji broj prijava na rad prevoznika zbog toga jer narod ne može lako da identifikuje vozilo.
 
Auh, @Express batice, ovo razmišljam da ti kažem već duže vreme ali se uvek ustručavam jer i sam odlično razumem ograničenja komunikacije preko tastature, te da nešto što na forumu zauzme 50 redova, uživo bi se izreklo u 3 minuta govora. Znam taj osećaj, kad želiš toliko toga da kažeš i ilustruješ a ograniče nsi na reči i onda se to naniže samo tako. Ali ipak, molim te, probaj malo da skratiš i bolje rezimiraš svoje postove i stavove. Razumem ja da s vremena na vreme neka analiza ili detalno obrazloženje svojih zamisli i predloga iziskuje detalje i opširnost, ali mislim da svaki tvoj post koji sam video je uvek bio baš dugačak. Probaj da skratiš nekad neki deo ako možeš. Ja čak praktikujem i da ispišem sve kako mislim iz prve, pa onda posle prođem opet pa izbacim deo gde se nešto ponavlja ili sročim drugačije tako da bude kraće a opet da se ne izgubi suština.
 
190 jedan od najboljih iz te serije i drago mi je što je dobio redovno zaduženje, da se ne šeta od linije do linije što je jako loše po vozila, jer zna se kako vozači voze buseve koji nisu njihovi i prava je šteta što osim 190 i 197, gotovo nijedan Conecto nema redovno zaduženje, a pouzdaniji su od Higer kanti.
 
Auh, @Express batice, ovo razmišljam da ti kažem već duže vreme ali se uvek ustručavam jer i sam odlično razumem ograničenja komunikacije preko tastature, te da nešto što na forumu zauzme 50 redova, uživo bi se izreklo u 3 minuta govora. Znam taj osećaj, kad želiš toliko toga da kažeš i ilustruješ a ograniče nsi na reči i onda se to naniže samo tako. Ali ipak, molim te, probaj malo da skratiš i bolje rezimiraš svoje postove i stavove. Razumem ja da s vremena na vreme neka analiza ili detalno obrazloženje svojih zamisli i predloga iziskuje detalje i opširnost, ali mislim da svaki tvoj post koji sam video je uvek bio baš dugačak. Probaj da skratiš nekad neki deo ako možeš. Ja čak praktikujem i da ispišem sve kako mislim iz prve, pa onda posle prođem opet pa izbacim deo gde se nešto ponavlja ili sročim drugačije tako da bude kraće a opet da se ne izgubi suština.
Prvo nije mi svaki post tako dugačak, a drugo kada skratim dosta detalja mora da promakne pa je čitalac prinuđen da sam ilustruje u glavi, neretko pogrešno. Zbog toga mi se dešava da pogrešno protrumači, što dovodi do nekoliko strana rasprave (koju ti jedva čekaš) što me, kao što tebe mrzi da čitaš još i više nervira. Ako se ne varam jednom si se bio pokačio s nekim, gde ti je bilo odgovoreno da dižeš reputaciju kratkim kontraargumentima poput ovog (tada su oni koji ne daju komentar, u nedostatku downvote-a najviše motivisani da umesto sopstvenim komentarom izraze podršku tvog stava). Ja imam manji broj postova zato što zapravo komentarišem i analiziram sopstveni komentar, zbog čega je inače i prosečno mnogo duži, što se vidi i po nižoj reputaciji u odnosu na broj postova. Ti si dežurni kolovođa pri neslaganjima ovde, jer baš onda razvezeš gomilom kratkih komentara prilikom prepirke, što ja polušavam da iskuliram (mada moram priznati da si me bezbroj puta uvukao u začarani krug). Nije ti ovo prvi put da istu zamerku daješ ljudima usput prekidajući temu, što je pre dolazilo do raspravbe na više strana.

E da, da ti odgovorim za Kineze. Prepredeni su oni mnogo više nego što pokazuju, samo što većina to ne želi da prizna, posebno kriptokomunjare, Rusofili i antizapadno orijetisani. Istina je da se sve vrti oko nekog interesa, u slučaju SAD, EU i Rusije to je geopolitika a u slučaju Kine to je mnogo više.
 
Hmm, pa jesam ja imao dosta rasprava na forumu, ali ne sećam se da je neka bila s tobom pa da imaš takav odnos prema meni. Osim one jedne kada si, poput Tice i Staljina, predlagao kasapljenje i ukidanje linija kako bi ''rešio'' krizu javnog prevoza. Jasno ti je da ja s time nikad neću moći da se složim, a s obzirom da je razmišljanje i metoda kao u Staljina, da ću se uvek i otvoreno pobuniti tome. Kao neko ko je 20 godina uredno plaćao svoj prevoz pa čak ga i promovisao drugima oko sebe.

Što se tiče ostalog, deluješ mi malo kao član Zuma, koji je poznat po tome da drugima deli lekcije o ponašanju, o korigovanju stavova i o priznavanju greški, a sam nikada nije u stanju da to uradi. Ako misliš da ja nikad ne korigujem ništa i da ne nikad ne priznajem greške, mogu uvek da ti pošaljem nekoliko linkova sa svojim postovima gde izričito kažem da sam pogrešio i da je druga strana bila u pravu. Poslednji put se desilo evo pre manje od mesec dana, na temi Energetika. Tako da nemam ja taj problem da korigujem šta treba. E sad drugo je to što ima ljudi koji očekuju da menjam na njihov najmanji mig, ili što oni od mene uvek očekuju da budem veći hrišćanin, a sami nikad u životu nisu uradili to što propovedaju.

Ja sam ti samo napisao iz dobre namere, slično kao i dotičnom Zumi, da skratiš postove. Jer će biti lakše i tebi i drugima. I to nisam uradio nakon pet takvih postova, jer kapiram da čovek nekad mora da bude duži kad se izražava preko tastature. Nego sam to uradio nakon što sam uvideo da ti je svaki post takav. Naravno, na tebi je šta ćeš da uradiš s time i kako ćeš to da shvatiš.

S ovim zadnjim se naravno slažem. Mada na ovom podforumu i nema toliko rusofila i antizapadnjaka. Pogotovu ne među ljudima koji redovno prate javni prevoz i dešavanja u njemu pa su svesni koliko su nam se kupovine Liaza, BMCova, Higera pa i Mazova obile o glavu. Više puta. A mislim i da se ne treba ustručavati da se to kaže. Pogotovu što su činjenice na ''našoj strani'', odnosno zna se koji modeli drže rekorde po udesima, bizarnim kvarovima, neudobnosti i kratkotrajnosti. A ovi drugi (ruso i istok-fili) mogu da se dure do mile volje, to neće promeniti činjenično stanje.
 
Istina je to što Bender priča i nije rekao ništa iz loše namere, mene često mrzi da čitam sve pa samo pređem na deo gde pričaš o situaciji u Kosmaju, jer u silnom tekstu se pogubim i ne znam ni šta sam pročitao na kraju, zato mi je rešenje da pročitam deo koji mene najviše zanima
 
@Bender, Vinča

Mislim da te izbacilo iz takta to što sam na dve teme istog dana napisao dva romana (u fazonu koji k, puko ti film) ali to ne znači da moraš na tuđ račun da skrećeš sa teme kada postoje PP.

Iskreno, i mene dugački postovi nekad smore posebno ako sam u nekoj frci s vremenom, mada ako je tema interesantna mogu da se nosim sa čitanjem između redova bez preskakanja pasusa. Naravno, sve je to individualno. Ako ne čitaš, tvoj problem koji ne moraš meni da naturaš na nos, ma koliko dobronamerno bilo jer nismo u Sikstinskoj kapeli. Kritikovao sam gomilu slika velikog formata bez spojlera koje presecaju diskusiju i to je nekako ok, a ovamo javno huškaš nekog da se prilagodi stavovima po pitanju formata postova. Uz dužno poštovanje sve je to bespotrebna gluma policajaca i maminih maza jer da je neko zaista to hteo ograničio bi broj karaktera i ćao. Svi bi pisali na kašičicu hteli - ne hteli jer to bi bilo tehničko ograničenje.

Takođe ovo je forum a ne čet te se može dugo čekati na komentar. Nije ovo ni forum tipa Krstarice. Nekada će neka misao koja bi otišla u nepovrat biti potrebna za neku akciju na primer, pa nije na odmet stavljati i beleške u spojler ako je tako preglednije. Još me više nervira kad moram da sačuvam deo na desktopu, pa da šaljem kada neko u međuvremenu odgovori kako bi izbegao uzastiopne postove.

Ovo za Staljina sam ti već i bio odgovorio u smislu da se stav o racionalizaciji odnosio na efikasnost korišćenja raspoloživih resursa a ne na puko sakaćenje ključne mreže. Mi smo sada došli u situaciju da pokušavamo da održimo jedan preglomazan sistem što nam u poslednje vreme baš i ne polazi od ruke. Više se odnosilo na redundanciju, preklapanja i nedovoljan kapacitet vozila nego na ukidanje koridorskih linija (koje samo treba da postanu efikasnije izmenom). Jedna zglobna koridorska može da zameni privatnu solo koridorsku sa 5 antibiotika.
 
Kao što rekoh, možemo da napravimo eksperiment pa da na mesec dana vidimo ko piše veći broj dužih postova. S tim što je evidentno da ja i učestvujem u više tema, izvan ovog podforuma. Tako da bismo gledali samo ovaj deo. Drugo, ne bih ti napisao to da me baš briga za tvoje postove. Već naprotiv, vidim isprva da tu ima neke detaljne priče o tehničkom aspektu nekog saobraćajnog problema, i zato mi je i stalo da pročitam i vidim o čemu je. I ne vidim čemu taj opis ''izbacilo iz takta''. Članovi koji me znaju i susreću i na drugim temama, izvan podforuma JGP, znaju kako izgleda kada mene nešto izbaci iz takta. Ovo je samo bio prijateljski natpis, koji sam odložio bar 4 puta pre toga.

I da - ne huškam ja nikog. Zamerka i huškanje su dve jako različite stvari. Što se pisanja tiče, nije bitno samo da li je neki tekst dugačak ili kratak, nego i kako je raspoređen. A bilo je slučajeva gde naletim na zid teksta i želim da ga pročitam ali prosto ne mogu da se nateram posle nekog vremena.

Što se tiče optimizacije i menjanja linija, do sada sam već i zaboravio neke od detalja, jer prosto ovde non stop pričamo o linijama. Ali čim sam ti i tada rekao da su to Staljinističke metode, i čim se i dan danas sećam toga, znači da je bilo nešto drastično. Otvoren sam ja za optimizacije linija, ali tako da se i putnicima olakša život, a ne da se sve pretvara u maratonske triatlone po gradu. Pa malo pešači, malo se vozi, malo presedaj, pa se opet vozi... Jer onda to ne vodi nikuda, onda će svi radije da sednu u kola i ceo grad da kolabira.

Takođe, znam neke ljude u Beogradskoj javnosti i struci koji su bučni zagovornici kresanja linija i pretumbavanja grada, a znam da su unutrašnjost vozila javnog prevoza videli samo kada bi išli da se slikaju sa političarima ili za promociju nekih novonabavljenih vozila. Prosto, znam koliko hohštapleraja i gluperdaraja tu ima i naravno da sam skeptičan i zapet kao puška kada mi neko na već osakaćen javni prevoz i već mnoga odricanja (npr odricanje da hodam trotoarima kao što sam pre 20 godina mogao bez problema) priča kako treba još malo da se kasapi, još malo da se pretumbava i još malo da se odričemo, a oni sami ne vade dupeta iz automobilčina i državnih fotelja.
 
Ja bih čak pristao i na poskupljenje od 10% ako bih imao garanciju da će sklanjati reklame sa prozora i da će se zaista potruditi da poprave celokupnu situaciju u javnom prevozu.

Kapiram koncept da cene moraju da prate inflaciju, pogotovu kada nešto dugo nije menjano. I zato mi npr poskupljenje JGPa nije dogma i bezobrazluk. SAMO pod uslovom da se te pare zaista pametno iskoriste. Ne'am ja problem da napravim kompromise, imam problem kada me neko pelješi a pokušava još da me napravi budalom (kao EPS i svinjari sa Ibarske).


Sve ovo, pogotovu prvu rečenicu, pišem i zbog pojedinih ljudi iz institucija za koje znam da prate ovaj forum, a neki se čak iz njega i informišu. Npr teme Prijave gradskim službama ili Ko im ovo dozvoli. Uostalom, i brojevi autobusa ispisani na papirima su nestali prošle godine pošto smo mi ovde na forumu redovno besneli i slikali tzv. burek-rešenja na šoferkama. Prati se ovaj forum itekako. Dakle, rado ću ja dati i ovu sada cenu pa i malko više ako treba. Al onda da se kupe krštene marke vozila, da se angažuju pravi vozači i da se postave pravi ljudi na funkcije. A ne da se kupuju kršine, naši isteruju a dovode tuđini, i da prevozom upravljaju politikanti i plaćenici.

I da se prestane sa kasapljenjem i ubijanjem linija i polazaka, naravno. Dakle, neka kažu kol'ko para treba da se sve digne iz čabra, kol'ko vozila, kolko vozača, kolko delova... i kako da dođemo dotle, pa da se dogovorimo. I neka kažu cenu pa da krenemo, svako sa svojim delom posla, pa da se vrati JGP na noge. A ne da mi tu kasape i zabušavaju non stop.
 
Poslednja izmena:
Zar GSP ne zarađuje delimično od tih reklama? Biće zabavno.

A šta mislite o novom tom direktoru? Jel ima nade da se išta promeni ili ćemo još više da idemo nizbrdo?
 
Nasi politicari izgleda da poznaju samo ekstreme. Pa tako od reklama koje gutaju celo vozilo dodjosmo do potpune zabrane reklama spolja i to u momentu dok je JGP u velikoj krizi.

Nikad necu razumeti zasto nisu primenjivali ovaj princip sa panelima na bokovima:
message-advertising-bus-advertising-11.jpg

Najveca ironija jeste da je ovo slika neke domace firme za marketing, sto znaci da je negde u Beogradu na nekom vozilu postojala ovakva reklama i ovakav panel. Ali nasi izgleda ne mogu da ostanu na umerenim resenjima, mora uvek u svemu da se pretera dok se ne predje granica pa se onda sve resetuje i tera u suprotan ekstrem. 🙄
Iskreno neki busevi su lepši sa reklamom.
True dat. Nazalost.

Evo npr na BKMovima reklame su te koje im sakrivaju rdju oko tockova. Doduse nije da volim da ih vidim sa reklamama, ali stoji to sto ti kazes, ima vozila gde mu reklama dodje kao maska od ruznoce odnosno zapustenosti.
 
@bv5156 @Bender Rodriguez
Pre će biti da reklame oštećuju farbu i podstiču uništavanje karoserije. I svakako - ako nešto ne valja valjda je bolje da se popravi, nego da se prelepi fasadama, gaćama, termama i kladionicama 😂
 
Ono što jes jes🙂 Al može reklama da posluži u periodu između nastanka rđe ili oštećenja i njihovog otklanjanja, što zna da se otegne poprilično😄 Šalu na stranu, Katicama reklame baš dobro dođu, na primer.

Taj bus gore Bendere, rekao bih da je arivina 112-ica iz mlađih dana. Ne kažem da su ti paneli posebno lepi, ali da, realno ne smetaju nešto, iako možda ne doprinose estetici, al ako može da donese neki ekstra prihod prevozniku u delatnosti koja nije profitabilna, možda stvarno ne treba ići u ekstreme potpunog ukidanja reklama na vozilima.
 
@Bender Rodriguez
Juče je na skupštini neko spomenuo da se reklamni prostor izdaje marketinškim agencijama, koje posle izdaju taj prostor za 60.000 din, klijentima čije reklame imamo na autobusima. Takođe je neko spomenuo da je ovo sa reklamama isključivo vezano za međustranačko prepucavanje, jer je sada došla nova garnitura, pa sad oni moraju da se "omaste" (parafrazirano) i da će se kroz koji mesec opet raspravljati o ovome, tačnije o ponovnom postavljanju reklama, gde će moći da se meće i u kojoj meri (kolika kvadratura).​
 
Vrh