Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 294 95,1%
  • BMC

    Glasovi: 15 4,9%

  • Ukupno glasača
    309
Slažem se što se Kineza tiče. Ja sam očekivao, doduše, da će Higer plasman 174 autobusa iskoristiti kao priliku za dokaz kvaliteta, ne bi li nastavio plasman na evropskom tržištu, pa makar i u manjim serijama. Nisu oni zeznuli samo nas, nego i sebe same rekao bih. Mada kolika su im matična tržišta, možda se mnogo i ne potresaju za evropsko, s tim što bi svakom u interesu trebalo biti da se širi na sva dostupna tržišta, ako je to naravno profitabilno.

@Express

Činjenica je da se kod nas nije nikada poklanjala pažnja broju vrata na vozilima, što solo, što zglobnim, a prema potrebama različitih linija. Primera radi, na mnogim prigradskim lastinim linijama zglobu su apsolutno četvrta vrata višak. Naravno da postoje i gradske linije manjeg opterećunja. No, nema ko u Gradu da razmišlja o tome. Inače, na 501-ici radi kombi od prvog dana. Manje od toga ne može🙂 Od svih velikih imena autobuske industrije, MAN bi za mene lično bio uvek prvi izbor za Beograd. Naravno, to ne znači da i drugi nisu dobrodošli, ako spadaju u red proverenih i dokazanih.
Zar nije 501 solo gMAZ? Ili sam permutovao 502? Jbt. toliko antibiotika uvode da više ne znaš ni šta gde ide, dok se osnova sistema raspada, Ni tu više ne znaš šta će da naiđe. Posle solo možda kombi ili vrabac, rikša šta znam LOL.

Kad već pomenu Italijane, ne mogu a da se ne setim fiks ideje fijuu Đikija. Hteo čovek da uvodi ulaz i izlaz na određena vrata, iako većina autobusa ima neparan broj, a zglobni previše odvojena do kojih je neophodno probijanje kroz nasardinisan sadržaj stočnog vagona. Koji smo mi ludaci, ali stvarno. U Italiji se nekada ulazilo na prva, izlazilo na druga i treća, dok se na standardnim četvorovratašima ulazilo na prva i četvrta a izlazilo na druga i treća. Na taj način je brzina ulaska i izlaska bila izjednačena, a izbegnuto je probijanje karakteristično za zglobne. Naši solo imaju 35 putnika po vratima, zglobni paradoksalno 40 (duže se zadržavaju), a njihovi imali 27.

Kada je takav autobus slabo popunjen umesto da čeka da izađe jedna dugačka kolona putnika na jedna vrata već samo otvori vrata, svi izlete paralelno, ni ne zatvori već kreće kako se ne bi pravila kolona na kozjim stazicama mediteranskim. Uvođenjem niskopodnih vozila ubrzana je razmena pa su mnogi prešli na troja vrata, međutim došlo se do paradoksa da se sada kraće zadržavaju 10,5-metarske verzije sa troja vrata od standardnh 12-metarskih. Niskopodni četvorovrataši su postojali, ali u manjem broju, uz napomenu da je novih najmanje. Najnoviji je Menarini Avancity L iz Đenove s drugim vratima iza prve osovine.

Italijani su poznati i po midibusima, pravim malim autobusima koji tamo imaju vertikalne motore i treća vrata što je u svetu misaona imenica (umanjili normalan autobus). Đenova je karakteristična po specifičnim linijama. Neke poput naše 26 traže 4-vrataše dok druge imaju kapacitet veći od midija a tehničku nemogućnost korićenja većih solo vozila ili dugačkih zglobnih. Tada dva midibusa kraća od 10m obavljaju isti polazak što bi moglo biti izbegnuto primenom zglobnog midibusa.
 
Na 502 su klasični solaći, ukupno tri po zimskom redu vožnje, a na 501-ici radi jedan arrivin minibus. 502-jka nije tako loša linija, al verovatno uglavnom ide prazna od Labudovog brda do Orlovače. Neki pametniji ternimus bi joj trebalo naći. Bolje i do Ceraka da ide nego do Orlovače. 501 ide na svakih sat vremena, tako da to već jeste težak antibiotik.
 
Jel minibus bio od otvaranja? One kozje stazice u Starom Kijevu deluju baš tesno. 502 po otvaranju nije išla do Orlovače jer za tim nije ni bilo potrebe (moglo se presesti na 533). Ne znam dal je dodato jedno vozilo zbog produženja ili je skraćeno vreme dangube. Sistem je iz dana u dan sve glomazniji i pored ograničenih resursa. Sa jedne strane ima toliko suvišnih preklapanja a sa druge neponuđen veći kapacitet i frekvencija gde postoji realna potreba. A i gde se preklope nekad ne koriste ista stajališta pa fragmentuju takt (koriste se samo za ciljane grupe korisnika jedng ili drugog itinerera na istom delu trase).
 
Ja mislim da je na 501 od otvaranja linije minibus. Na 502 je verovatno zbog produženja dodat još jedan bus. Ide ona na 20 do 21 minut. Nije baš da je retka. Znači Kneževcu, a verovatno i delovima Kanarevog brda. 54-tka je baš retka, a 505 se spušta samo AMSS-a. Ne znam stvarno čemu ta i tolika veza sa Orlovačom. Možda da još nečim povežu deo Petlovog brda uz Ibarsku magistralu. Inače, 42-jka ide kao na 12 minuta radnim danom po zimskom redu vožnje, al ima velikih i čestih odstupanja, dok je 502-jka dosta pouzdana. Verovatno se mogu tu mnogo pametnije iskoristi postojeći kapaciteti, al nisam puno o tome razmišljao. Ono što vidim, na primer, jeste da je 94 slabo popunjen od Rakovice do Resnika. Nije da im ne treba nego, realno gledano, Kneževac nema baš neki prevoz, pogotovu vikendom, i još kad dođe letnji red vožnje. Pored 47-ice, Resnik ima i ne tako retku 504-rku, 503-jku, koja uvek može da se pojača, a od skoro i 507 do okretnice Kneževac. Tu je i BG-voz, mada ne tako blizu dobrom delu Resnika. Trebali su dati još jednu frekventniju liniju Kneževcu, umesto 502-jke. Nije to baš tako mali deo, a iako su iznad trase trojke, nije im lako dostupna. Mogla je pojačana 502-jka do Edvarda Griga, a 94 preko Kneževca na Petlovo brdo, al gotova je to priča. 94 i ide solidno, mislim retko se čeka dugo, iako ima baš dugu trasu.
 
Увек су радила 3 аутобуса на 502 само што су мало туражу продужили. На 501 иде минибус од отварања.
 
94 i ide solidno, mislim retko se čeka dugo, iako ima baš dugu trasu.
Sve zavisi od trenutka. Nekada brzo stigne, a nekada zna da najbliži bude 10 - ak stanica udaljen.

Ja mislim da je na 501 od otvaranja linije minibus. Na 502 je verovatno zbog produženja dodat još jedan bus. Ide ona na 20 do 21 minut. Nije baš da je retka. Znači Kneževcu, a verovatno i delovima Kanarevog brda. 54-tka je baš retka, a 505 se spušta samo AMSS-a. Ne znam stvarno čemu ta i tolika veza sa Orlovačom. Možda da još nečim povežu deo Petlovog brda uz Ibarsku magistralu. Inače, 42-jka ide kao na 12 minuta radnim danom po zimskom redu vožnje, al ima velikih i čestih odstupanja, dok je 502-jka dosta pouzdana. Verovatno se mogu tu mnogo pametnije iskoristi postojeći kapaciteti, al nisam puno o tome razmišljao.
Ako im je do boljeg povezivanja Petlovog brda, mogli su jednostavno da ije produže do okretnice, bilo trasom 42, bilo trasom 59, bilo XI krajiške divizije i Raškom.
 
Пре него што је продужена 94, 47 је сасвим коректно радила свој посао, па није постојала потреба ни за појачањем 47 а камоли продужавањем 94. Опет, 94 није упропашћена и солидно функционише. Пре постоји потреба да се тај потез око Ресника повеже са Смедеревским путем. Или да се 306 продужи до Ресника или 504 да буде продужена до Винче, као и крајње решење планирана линија 300 која би ишла Миљаковац-Винча. Може да дође у обзир када се заврши ауто-пут.

Док са друге стране, имам предлог да 70 и 94 замене трасе, с' тим што 94 да иде од Блока 38 до Новог Бежанијског гробља као 65, а 70 као 94 од Блока 24 до Блока 45. Свакако је планиран трамвај који би ишао од Кнежевца до Блока 45, а и веза према Савским блоковима се може остварити преко многобројних линија.
 
@solecar

Mislio sam Sole na deo Petlovog brda duž Ibarske magistrale🙂 Imaju oni da se spuštaju dole do 56-ice i 59-tke, a gore imaju samo linije na relaciji Banovo brdo - Orlovača - Rušanj.

Kad pričam o Kneževcu, ne mislim na pustoš dole od okretnice prema opštini. Na delu gde faktički nema stambenih zgrada postoji nekoliko frekventnih linija, i to na potpuno različitim trasama (3, 37 i 94, plus lokali 501, 504 i 507), a od Pilota Mihaila Petrovića trasom Maričke, Kneževačke i dalje do Labudovog brda, jedina linija ka gradu je kilava 42-jka. 502 im znači sigurno dosta, al to je presedački lokal. Vikendom, trenutno, imaju 42 na 25 minuta i 502 na 30 minuta, 501 nije vredan nekog posebnog pomena, a dole oko okretnice Kneževac ima linija na nivou jednog Vidikovca. Da je to baš logično nije. Svim tim gore ulicama kroz baš naselje Kneževac, nisu lako dostupne pomenute linije. Mislim da postoji samo jedan prolaz ispod pruge, i to svakako ne može biti lako dostupno celom naselju, a da ne pričamo o tome da je to verovatno zaraslo preko leta, dok je zimi još slabije prolazno. Za 94, dal je baš trebao Resniku ili ne, ni sam nisam siguran. Ne pratim to toliko, al da ima dosta linija u krugu Resnika ima, s tim što je 506 baš lokal, 503 ide retko itd. Što reče Sole gore, zna 94 da se zaglavi, al nije problem u delu gde je produžena do Resnika, nego standardno velike gužve oko Topčidera. Ovako ima solidan interval. U svakom slučaju, eventualnim uvođenjem tramvaja od Kneževca do Bloka 45, 94 će imati još manji značaj na vezi Resnika i Blokova, al to ko zna koje godine može da se desi. Naredne dve do tri neće sigurno.
 
@solecar

Mislio sam Sole na deo Petlovog brda duž Ibarske magistrale🙂 Imaju oni da se spuštaju dole do 56-ice i 59-tke, a gore imaju samo linije na relaciji Banovo brdo - Orlovača - Rušanj.
Obzirom da na Ibarskoj postoji samo jedna stanica, ne vidim kako im je to olakšanje, kada jedino olakšanje za onih nekoliko zgrada preko puta Metroa. Svi drugi, kako god okreneš, moraju da pešaće, tako da im je svejedno na koju stranu će da idu, jer im faktički dođe na isto, mislim što se tiče minutaže do najbliže stranice.
 
Pa da, nema uz samu Ibarsku puno zgrada, al ima tih nekih firmi, i uopšte tog nekog sadržaja, pa je možda zbog toga 502 poslat na Orlovaču. Iskreno, ne vidim drugi razlog, kao ni potrebu da se išta više, sem postojećih linija (mislim na one koje su išle do groblja pre produženja 502-jke), šalje na Orlovaču, i zvrji prazno u većini slučajeva tokom dana. Jeste da je to samo jedna stanica, al nije tako blizu to stajalište u odnosu na prva najbliža, bilo na Ibarskoj, bilo dole na Labudovom brdu.
 
Ne znam stvarno čemu ta i tolika veza sa Orlovačom. Možda da još nečim povežu deo Petlovog brda uz Ibarsku magistralu. Inače, 42-jka ide kao na 12 minuta radnim danom po zimskom redu vožnje, al ima velikih i čestih odstupanja, dok je 502-jka dosta pouzdana. Verovatno se mogu tu mnogo pametnije iskoristi postojeći kapaciteti, al nisam puno o tome razmišljao. Ono što vidim, na primer, jeste da je 94 slabo popunjen od Rakovice do Resnika. Nije da im ne treba nego, realno gledano, Kneževac nema baš neki prevoz, pogotovu vikendom, i još kad dođe letnji red vožnje. Pored 47-ice, Resnik ima i ne tako retku 504-rku, 503-jku, koja uvek može da se pojača, a od skoro i 507 do okretnice Kneževac. Tu je i BG-voz, mada ne tako blizu dobrom delu Resnika. Trebali su dati još jednu frekventniju liniju Kneževcu, umesto 502-jke.
Evo recimo mi s Brda imamo samo 533, dok 531 povremeno svraća za zadušnice (ako svraća normalno ujutru i uveče neka me neko ispravi, glavno nekad svraća), pri čemu na oba moramo da presedamo i to uz vožnju par stanica do njih. Verovatno žele da im omoguće direktnu vožnju kako bi sebi olakšali pravljenje redova vožnje u smislu da ne moraju da misle na presedanje s antibiotika na antibiotik (i kad nema poremećaja može da se čeka). To čini sistem neefikasnim jer redundancija na nepotrebnim mestima predstavlja traćenje ograničenih resursa (ljudstva i vozila) uz povećanje rashoda.

Resnik je odličan primer obodnog naselja čija mreža linija treba da bude prilagođena železnici radi oslanjanja stanovništva na istu. Prvo ne može voz da ide svake prestupne i da ima neujednačen takt, drugo ako ima više antibiotika onda ih kanališi istom trasom radi povećanja takta u lokalu (samo u tom slučaju je opravdana redundancija, opterećenje se rešava povećanjem kapaciteta vozila, fragmentacijom/paralelnim trasama u blizini ili promenom vida prevoza tipa autobus>tramvaj ili tramvaj>metro) i treće ukoliko nemaš vozila i osoblja, a naselje je razuđeno otvori više kratkih, ali frekventnih cirkulatora a u glavnoj ulici ostavi jednu-dve glavne frekventne linije. Dakle, ukoliko ne vrate 94 na Miljakovac mora dole do BG:Voza koji treba da ide češće i ujednačenije, a višak ostalih bi mogli da skrate i pojačaju bez dodatnih resursa. Samo transverzalna 503 može da ostane i da se uvede lupam 317 do Vinče, a bilo bi poželjno da postoje bulevari koji bi ih doveli preko Rušnja do Ibarske, eventualno do Lipovice i Sremčice.

I tu dolazimo do vozila kojih nema dovoljno, koja se kvare zbog preopterećenja i lošeg održavanja, iz napomenu da je ovo drugo posledica neefikasnosti, odnosno velikih rashoda. Ode novac u nepovrat umesto u održavanje. Čak štaviše broj vozila se povećava ukoliko se ista nabavljaju u nepraktičnim konfiguracijama (opstrukcija ulazišta, mali broj vrata, veliki broj sedišta, raspored, broj i položaj šipki, dakle ergonomija), kao i broj sklopova na održavanju (korišćenih na nepotrebnim mestima) pored manjka osoblja prinuđenog na rad pomoću štapa i kanapa što povećava rashod. Imamo pad kvaliteta održavanja, rapidno propadanje vozila, češće kapitalne investicije koje ispadnu skuplje nabavkom niskobudžetnih vozila koja ne mogu da izdrže takvu torturu i začarani ciklus razbacivanja se nastavlja.

Pa sad nek Šapić i Vidovićeva pokušaju da optuže samo švercere kao njihovi prethodnici.
Пре него што је продужена 94, 47 је сасвим коректно радила свој посао, па није постојала потреба ни за појачањем 47 а камоли продужавањем 94. Опет, 94 није упропашћена и солидно функционише. Пре постоји потреба да се тај потез око Ресника повеже са Смедеревским путем. Или да се 306 продужи до Ресника или 504 да буде продужена до Винче, као и крајње решење планирана линија 300 која би ишла Миљаковац-Винча. Може да дође у обзир када се заврши ауто-пут.

Док са друге стране, имам предлог да 70 и 94 замене трасе, с' тим што 94 да иде од Блока 38 до Новог Бежанијског гробља као 65, а 70 као 94 од Блока 24 до Блока 45. Свакако је планиран трамвај који би ишао од Кнежевца до Блока 45, а и веза према Савским блоковима се може остварити преко многобројних линија.
94 bi bolje funkcionisala skraćenjem ne do Miljakovca I već do stanice Rakovica, uz pojačanje 504. Kad se udostoji BG:Voz i otvori metro trebalo bi da bude zglobna, uz 37, 48 i 59, eventualno skraćenu 47.

Podržavam ideju uvođenja poprečne linije do Smederevca, ali trebalo bi je nekako dovući do Ibarske. Biće super ako počnu da grade planska američka naselja između Petlovog, Orlovače, Rušnja i Resnika, te obezbede bulevar od železničke stanice (i terminusa u sklopu iste), i Ibarske na drugom kraju sa dodatnim sadržajima oko vidikovačkog kraka metroa. I tu bi onda mogao neki frekventniji zglob da se dotera, tipa 47, dok bi ove solo bile sekundarnog karaktera.

Ja mislim da 70 treba da se izvuče autoputem do aerodroma kako bi se povećala srednja brzina i oborio takt. Sada prelazi 28km za 55min (sa 6 solo vozila na 20min), a mogla bi 35km za 45min (7 zglobnih vozila na 15min uz povećanje kapaciteta za 100%). Znači jedno vozilo više, 25% kraći interval i duplo veći kapacitet uz brzu vezu sa aerodromom koja omogućava veliki broj presedanja. Ne treba nam 10 ekspres linija, dovoljna je jedna-dve. A zašto zglob? Iz Ikee nemaju gde da stave kesurdače, a iz/sa aerodroma prtljag. Velike, lake i kabaste stvari iz Ikee ne opravdavaju dostavu ili taksi, a putnici sa aerodroma treba da imaju pravo da izbegnu pohlepne taksiste. Ti autobusi bi trebalo da imaju nosače za kabast prtljag i prostor za kofere, mada ukoliko ne žele da se bakću sa tenderima nek jednostavno obezbede 30 više standardnih s manjim brojem sedišta kako bi ostalo više prostora za prtljag i stvari iz Ikee. Kad stave IK112LE na prepun 70 ne znaš gde ćeš da gurneš onu plavu torbu. Imajući u vidu moguće preopterećenje i pored ponuđene rezerve kapaciteta usled ozbiljnijih poremećaja, ne bi bilo loše da se takt spusti na 10 minuta jer bi takva linija bila višenamenska - aerodromska, maloprodajna i dopunska, uz to i koridorskog karaktera.

Umesto 72 možda bi bilo bolje da se istom serijom zglobnih vozila pokrije 71 produžena da Aerodroma, odnosno Vukovog Spomenika ili Pančevačkog Mosta. Tačno je da bi iziskivala još više takvih vozila od 72, ali na taj način bi bila opravdana veća serija uz jaču ulogu rasterećenja ostalih linija. Redukcijom stajališta bi broj potrebnih vozila bio smanjen, putovanje bi bilo ubrzano, a na ključnim presedačkim stajalištima bi bila obezbeđena veza sa drugim linijama. Umesto da bespotrebno staje na sva stajališta na deljenom delu trase sa drugim linijama, bolje bi bilo da ima samo predviđena koja bi obeležena simbolom aviona.

Ovaj se stav nikada promeniti neće jer je postojeće stanje neprilagođeno potrebama.
 
531 свраћа викендом на гробље.

Послато са M2102J20SG помоћу Тапатока
 
Stavila "gospoda" Conecto #145, greje kao železara...koliko čuh, pokvaren stoji.

Higeri samo padaju, ko granata da ih je pogodila.
Podigao se podolit u #3448 ne liči ni na šta.
 
Umesto 72 možda bi bilo bolje da se istom serijom zglobnih vozila pokrije 71 produžena da Aerodroma, odnosno Vukovog Spomenika ili Pančevačkog Mosta. Tačno je da bi iziskivala još više takvih vozila od 72, ali na taj način bi bila opravdana veća serija uz jaču ulogu rasterećenja ostalih linija. Redukcijom stajališta bi broj potrebnih vozila bio smanjen, putovanje bi bilo ubrzano, a na ključnim presedačkim stajalištima bi bila obezbeđena veza sa drugim linijama. Umesto da bespotrebno staje na sva stajališta na deljenom delu trase sa drugim linijama, bolje bi bilo da ima samo predviđena koja bi obeležena simbolom aviona.

Ovaj se stav nikada promeniti neće jer je postojeće stanje neprilagođeno potrebama.
Šta, evo primer 71: Omladinski stadion - Aerodrom "Nikola Tesla" (BEG)
Stajališta: Omladinski stadion - Dalmatinska - Pravni fakultet - Glavna pošta - Zeleni venac - Šest kaplara (Ušće) - Beogradska arena (Španskih boraca) - Tošin bunar - Bežanijska kosa - Zmaj - Aerodrom "Nikola Tesla" (BEG)
Problem ove linije: Predugačka, za mesta koja bi opsluživala, bio bi joj potreban dobar kapacitet. Mogla bi jako lako da se zaglavi u saobraćaju, jer nema celom dužinom trase žutih traka. Eventualno dugo vreme putovanja.

Dobra strana: Veća povezanost celokupnog grada sa aerodromom, manja zavisnost od taksija.
преузимање (18).png
 
Stavila "gospoda" Conecto #145, greje kao železara...koliko čuh, pokvaren stoji.

Higeri samo padaju, ko granata da ih je pogodila.
Podigao se podolit u #3448 ne liči ni na šta.
Katastrofa, ova situacija je alarmantna, danas na 307 kanturina 159 jedva ide, uz njega je bio još 162 i još čini mi se dva Mercedesa, a samo 1 Higer, dok je 2020 na 307 radilo po 4 Higera u toku leta. Nama su čak i Ik 112le 3222 skinuli sa linije i šetaju ga po drugim linijama. Izgleda da se vraća situacija iz 2018 gde se sva nova vozila trpaju na neke određene linije, a na druge se guraju najgore kante, video sam gotove sve ik 112N iz Kosmaj danas isrerane na ulicu i jedva čekam da počne 1. septembar pa da isteraju sve mutante što imaju, a ne bi me čudilo da krenu i za koji dan da ih isteruju s obzirom na to kakva je situacija sa Higerima i definitivno ih fali bar 40 u Kosmaju.
 
76 danas na 38L, a 83 na 70ici.

Послато са SM-A805F помоћу Тапатока
 
Не знам да ли је до аутобуса или људски фактор,
али мој теча је један дан отишао да вози аутобус код приватника на некој линији која окреће на Зеленом венцу, да ли 75 или 15 не могу да се сетим, али ту негде стаје у доњем делу,
одједном је аутобус сам од себе дао гас и он је некако смотао у десно и ударио у зид код оног хотела што се ту гради, могао је комотно да побије неколико људи ни крив, ни дужан.
 
Vrh