Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 238 95,2%
  • BMC

    Glasovi: 12 4,8%

  • Ukupno glasača
    250
Pre neki dan na #181 nije ? A vidim da je osposobljena jer je vozilo top. Mozda je do vozaca bilo.
U Conectu #194 ne radi na zalost, isto prekvalitetno vozilo, koje ceka remont. Radi kod mene redovno.

Radila je danas klima u IK112LE #3212 ali nazalost....za dzabe.
Ne sto su ljudi drzali prozore otvorene vec sto klima ne pravi ama nikakvu razliku :/
Vozilo je tako uradjeno da previse greje na vecoj povrsini .... pozadi ima jedno 40 stepeni lagano,na ovih 29.
Mogu misliti koliko ce toplo biti u tim limenkama na +40.
I sto je gadno kada ih linija ima 2 kao moja, ako ne moram zaobidjem ih, jer ono nije humano koliko je vruce.

IK112m takodje greje dosta ali ipak ima 2 proreza za klimu pa je malo bolje.

U Higeru ako vozac resi da ukljuci, hladi jako dobro, bar kod mene na #3448 i #3521.

A sto se tice ovih gradskih filadendrona oko klime u vozilu, vreme je da pocnu sa tim kontrolama, a ne da se hvale bespotrebno. Obaveza je da hladjenje radi.
 
#1306 i jos 5-6 japanaca teralo na 17.Zato salju Solarisa i 1357 na 82,po meni bolje da je obrnuto bilo...
IMG_20220513_183121_809.jpg
 
Pre neki dan solaris na 35L, čini mi se 3144, znači ima se zglobova čim daju Solarisa na tu liniju
 
#1306 i jos 5-6 japanaca teralo na 17.Zato salju Solarisa i 1357 na 82,po meni bolje da je obrnuto bilo...Pogledajte prilog 136258
Danas sam se sa Šumica vraćao sa 17. U pitanju je bio Solaris i bilo je prijatno unutra.

Ja nisam ni znao da linija 35L uopšte postoji. Doduše sad vidim i zašto, jer saobraća samo radnim ranima (kao i 32E) a ja ka Karaburmi uglavnom idem vikendom.
I onda ti nešto pričaš o kasapljenju linija. Pa pored tebe bi komotno mogli da ukinu sve linije za koje nikad nisi čuo. :)
 
Beograd je ogroman, sve veći. A ja se ne krećem u sve njegove delove podjednako često. Na nedeljnom nivou koristim oko 30ak linija, na mesečnom još toliko. Naravno da će u moru Beogradskih ukupno 150 linija rasutih na tri kopnene celine nekad nešto i da mi promakne. Pogotovu kad postoje linije koje rade samo radnim danima (recimo 32E) ili samo vikendom (recimo 400). I pogotovu s ovakvim hohštaplerskim vlastima i institucijama koje znaju vrlo perfidno da provuku ukidanja ili skraćenja pojedinih linija, i s ovakvim bolidima od novinara koji o tome izveste vrlo aljkavo ili ne izveste uopšte.

Ranije sam više pratio stvari i vesti vezane za javni prevoz, ali kako vreme prolazi, javljaju se i nova interesovanja (od kojih zapravo i mogu da imam koristi) a i nove brige.

Kad smo kod novinara, koliko vidim, jedan od retkih stručnih i objektivnih novinara, Dejan Aleksić, više ne piše za Politiku. Verovatno ga izbacili pošto je širio previše istine i objektivnosti u vreme SNS partokratije.
 
Poslednja izmena:
Нека 35Л и 82, а можда чак 109 и 110 узме Космај, па зглобова на мање фрекветним линијама неће бити. 😂

Заправо немам ништа против да буду на слабијим линијама, али сада када тренутно има мање зглобних возила и да на линијама попут 17, 31 и 95 ради соло аутобус, апсолутно нема смисла да ради зглобни аутобус на 35Л и 82.
 
Опет расправљамо о проблему који је последица лоше планираног обнављања возног парка и бесмислене строге поделе линија на погоне.
 
Нека 35Л и 82, а можда чак 109 и 110 узме Космај, па зглобова на мање фрекветним линијама неће бити. 😂

Заправо немам ништа против да буду на слабијим линијама, али сада када тренутно има мање зглобних возила и да на линијама попут 17, 31 и 95 ради соло аутобус, апсолутно нема смисла да ради зглобни аутобус на 35Л и 82.
Da da, kako da ne.
Nema Kosmaj dovoljno vozila i za postojeće a kamoli za nove linije 😂

Nadam se da će Karaburma nekad u budućnosti uzeti 27E.
 
#1306 i jos 5-6 japanaca teralo na 17.Zato salju Solarisa i 1357 na 82,po meni bolje da je obrnuto bilo...Pogledajte prilog 136258
Pretpostavljam da su preostali Japanci u toj grupi kojom pokrivaju između ostalih i 17, tako da drugi zglobovi pokrivaju rupe napravljene poslatim BMC na servis (operativna dinamika), mada ne treba zaboraviti činjenicu da su pored Japanaca (pred penzijom) prethodno redovnih na 17 i zglobovi nekada pokrivali 82. Ironično, navedeno uzrokuje simulaciju pređašnjeg stanja, koje samo po sebi simboliše i svojevrsni protesni performans protiv aktuelne politike planiranja JGP.
Pre neki dan solaris na 35L, čini mi se 3144, znači ima se zglobova čim daju Solarisa na tu liniju
Lepo bogami. Grabi se sve u krugu pogona što nije van stroja. Ako bace Higere na 65 pojedu solo, pa aktiviraju zglobove koji se zadese u garaži. Jednu rupu zapuše, druga krene da curi i tako ukrug. Sve to rade zato što im je dozvoljeno, usled čega sve što može poći naopako na kraju i pođe naopako. Na našu štetu naravno.

Ovaj problem se preliva i na režimske izmene šinskih sistema. Kada dođe do dužih izmena tramvajskog saobraćaja, što uključuje i radne dane umesto da alociraju dovoljno zglobnih za "tram replacement" oni bacaju solo jer zglobova nema ni za najopterećenije linije. Ovo je vidljivo i kod trola. Po potrebi različiti pogoni komotno opsluže 29 ili 41 zglobovima vikendom, međutim kada radnim danom budu primorani na pokrivanje svojih najopterećenijih linija uskače Kosmaj sa "slobodnim" solo. Naravno kad nešto crkne, a nema čime da se zameni ispaštaju korisnici linija sa poteza 300 i 400. To sigurno ne znači da smo se proslavili ukupnim kapacitetom solo. Veliki deo solo treba biti zamenjen zglobnim. Karaburma može slučajno obezbediti rezervu kapaciteta na antibioticima samo izjedanjem kapaciteta najopterećenijih linija, odnosno rotacijom solo i zglobnih po linijama, a Kosmaj skidanjem ispravnih vozila sa stanja, odnosno obaranjem pouzdanosti svojih linija.
 
Vidim Solarisi sa 31. svi sa zatvorenim prozorima, tako da pretpostavljam da rade. Na 17. Dosta Japanaca.
Akie sa 50. Greju unutra 🤣

Vozio sam se jutros sa Conectom #181 i od ranih jutarnjih časova je radilo hlađenje, posle podne je prešao na šihtu 302 i mislim da je i tamo radilo.
Vuče ko besan uz Radmilovac i ne oseća da radi klima (a bilo je ranije priče da ne mogu da izdrže paralelno). Malo je bučan dok ne prevaziđe drugu brzinu, ali sve u svemu odličan.

Hlađenje je radilo i na #193, predivan primerak takođe(koji je menjao #3521) , #3448 i #3212, kao i na #3525 sa 311.
Jedino na #194 izgleda ne radi (mislim jedini preostali žuti Conecto 2005) .

#3210 se opet pokvario na Smederevcu.

Predivni #165 i #189 bejaše na 304.

Opet se desilo da po 3 vozila bleje u isto vreme na Ustaničkoj, 10 min i da onda kreću zajedno 😔
Bio je tu i sređeni #495, ali greje kao železara.
 
U svim Akia-ma na 50ici radi klima (lično provereno ). 189 danas nije na 304, već 199.

Послато са SM-A805F помоћу Тапатока
 
Da, baš se primećuje da su poklali skoro sve IK-201. Do pre nekog vremena sam svaki dan na putu do posla viđao bar po 5-6 komada, sada vidim jedan u par dana otprilike. Sramotno.

Početkom prošle nedelje, još pre ovih nešto viših temperatura, imao sam par dana neka posla u 29-om i primetio sam da tamo autobusi na 16, 23 i 95 radnim danima oko dva-tri popodne, bez nekih posebnih saobraćajnih gužvi, nailaze kao da je nedeljni red vožnje, možda i ređe. To blage veze nema s onim što piše na sajtovima. Iz 43 i 95 na onoj stanici pre Pančevca ljudi doslovno ispadaju u pokušaju da se nekako dokopaju druge obale Dunava. 23 i sam koristim i u poslednjih mesec dana tamo u proseku nema svakog trećeg busa. Skrenuo bih pažnju i na Požešku kao ulicu u kojoj se primetno proredio broj buseva u špicu i uveče. IK-201 gotovo potpuno istrebljeni, Japanaca ima nešto više, ali manje nego pre. Solarisi vrlo često perjaju prazni tamo pravo, pretpostavljam za garažu. Već sam pominjao da se od zimus misteriozno drastično uvećao broj Solarisa koji se kvare.

Ne znaju da rešavaju probleme, ali zato savršeno znaju da ih prave. Do ovog haosa uopšte nije moralo da dođe, bukvalno je nastao problem bez problema. Oni su slepo zacrtali tu neku besmislenu administratvnu dinamiku povlačenja (sasvim pristojnih za te godine) vozila i kao mazge istrajavaju u njoj. Sad će tako da se prave mrtvi i zvižduću do početka raspusta, onda slede tradicionalni beogradski letnji redovi vožnje (koji će ove godine biti još gori, jer nema korone kao izgovora) i tako se nadaju da premoste vreme do dolaska ovih turskih. Inteligentno, nema šta, toga se stvarno niko ne bi setio. Na ovim centralnogradskim linijama 20-ak godina unazad prevoz nije bio ni približno ovoliko neredovan kao ovog proleća, a bilo je perioda i sa starijim voznim parkom. Mene su u martu nasankali, mada je tada još situacija i ličila na nešto, ali od aprila ne sudelujem u plaćanju ovih proizvoljnih redova vožnje, mogu da dobiju samo... nešto što se kontrakuje, što bi rekao Express.
 
Nažalost, na svakoj češćoj liniji izostaje po minimum 2-3 vozila, dok šihte često ni ne izlaze. To su uglavnom u pitanju linije koje prolaze kroz "čepove", pa nije teško vaditi se na gužvu i ispadanje iz reda vožnje kad nema autobusa, iako je realnost da nemaju vozila i vozača.

Karaburma je još i "dobra" po pitanju ik-201. I dalje ih ima dosta u saobraćaju u poređenju sa Novim Beogradom koji ima jednog jedinog. Ik-201 su od nekada kičme javnog prevoza postali unikat gradskog prevoza. Odlično su nas služili veoma dugi niz godina. Danas, iako u malom broju, tu su da nas podsećaju na neka lepša i bolja vremena za gradski prevoz...
 
Vrh