Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 295 95,2%
  • BMC

    Glasovi: 15 4,8%

  • Ukupno glasača
    310
U Higeru na liniji 30 (ne uhvatih garazni broj) rade i klima i grejanje 😄
A juče u 190 na 38L proradio i "tuš" (kaplje voda iz klime po sedištima).
Da, baš se primećuje da su poklali skoro sve IK-201. Do pre nekog vremena sam svaki dan na putu do posla viđao bar po 5-6 komada, sada vidim jedan u par dana otprilike. Sramotno.

Početkom prošle nedelje, još pre ovih nešto viših temperatura, imao sam par dana neka posla u 29-om i primetio sam da tamo autobusi na 16, 23 i 95 radnim danima oko dva-tri popodne, bez nekih posebnih saobraćajnih gužvi, nailaze kao da je nedeljni red vožnje, možda i ređe. To blage veze nema s onim što piše na sajtovima. Iz 43 i 95 na onoj stanici pre Pančevca ljudi doslovno ispadaju u pokušaju da se nekako dokopaju druge obale Dunava. 23 i sam koristim i u poslednjih mesec dana tamo u proseku nema svakog trećeg busa. Skrenuo bih pažnju i na Požešku kao ulicu u kojoj se primetno proredio broj buseva u špicu i uveče. IK-201 gotovo potpuno istrebljeni, Japanaca ima nešto više, ali manje nego pre. Solarisi vrlo često perjaju prazni tamo pravo, pretpostavljam za garažu. Već sam pominjao da se od zimus misteriozno drastično uvećao broj Solarisa koji se kvare.

Ne znaju da rešavaju probleme, ali zato savršeno znaju da ih prave. Do ovog haosa uopšte nije moralo da dođe, bukvalno je nastao problem bez problema. Oni su slepo zacrtali tu neku besmislenu administratvnu dinamiku povlačenja (sasvim pristojnih za te godine) vozila i kao mazge istrajavaju u njoj. Sad će tako da se prave mrtvi i zvižduću do početka raspusta, onda slede tradicionalni beogradski letnji redovi vožnje (koji će ove godine biti još gori, jer nema korone kao izgovora) i tako se nadaju da premoste vreme do dolaska ovih turskih. Inteligentno, nema šta, toga se stvarno niko ne bi setio. Na ovim centralnogradskim linijama 20-ak godina unazad prevoz nije bio ni približno ovoliko neredovan kao ovog proleća, a bilo je perioda i sa starijim voznim parkom. Mene su u martu nasankali, mada je tada još situacija i ličila na nešto, ali od aprila ne sudelujem u plaćanju ovih proizvoljnih redova vožnje, mogu da dobiju samo... nešto što se kontrakuje, što bi rekao Express.
Da ti se pridružim i sa svojim zapažanjem. U Požeškoj u poslednje vreme nema ni 52 ni 53, a na 85 skoro da nema Solarisa koji inače fale i na 52 (na kojoj su Japanci i N solo i zglobni česta pojava). I sama 23 je do skoro išla češće od 37 (6min umesto 7), a sad imam utisak da ide na dobrih 8-10min. Nekada je išla na 4-5min, zatim 6-7, a sad 8-10. Redukovan je čitav čukarički pravac bez obzira na pogon, ali on nije jedinstven slučaj. U poslednje vreme primećujem da 18 nema iako na papiru treba da ide češće od 17. Kao i na Banovom brdu i na Mostaru se takva anomalija produžava van špica i zastoja. Ako treba da bude redukovan za par minuta prema redu vožnje u stvarnosti se čeka minimum 50% duže.

Pre nedelju dana na Autokomandi oko 17h gomila Solarisa ka pogonu Novi Beograd, iako nije naišlo ništa od onoliko linija celih 15 minuta po pustoj uličnoj mreži. Realizovan broj polazaka ne prati iovako očerupan red vožnje niti veće opterećenje (treba da skinu 2 polaska, skinuli bar 4). Ne krive se šipke Solarisima samo u 7:30 u Šumicama već i u 18h na Autokomandi. Povećavaju broj polazaka sa ekstremnim opterećenjem, što se da videti po oštećenjima vozila. Isti oni koji namerno demoliraju javnu imovinu prvo su se pravdali švercovanjem, zatim koronom, sad ukrajinskom krizom. Pitam se šta će sledeće štetočine da izmisle? 50 godina nisu izvršili radikalnu izmenu i renumeraciju mreže linija. Samo su dodavali i produžavali usput proždirući voziila svih tipova. Takt po liniji pao, broj solo uvećan. Metro ostao bajka, neiskorišćeni potencijal tramvaja postao prava turistička atrakcija a nesvrsishodna železnica redni broj na listi gradova sa takvim sistemom.

Akaju oni Solarise samo tako, baš se iskaljuju, prema njima najviše rekao bih. Svaki prevremeni otpis boljih "veterana" potencijalno može izazvati prevremeno stradanje jednog Solarisa.
 
3303 na 52 & P42127
IMG_20220519_131210.jpg

3316 je na 56.
 
Higer na 108, pakao je bio kod omladinskog stadiona, nisu mogli svi da uđu u bus na okretnici
 
Pa danas i sutra je onaj Final Four cirkus. Saobraćaj na autoputu je danas mileo tipa 5 km/h, a neke ulice na NBG su zatvarane. Prelije se to i na ostale delove grada i linije.
A i ometa već kljakav rad GSPa, tako da verujem da su imali mnoga premeštanja i pretumbacije zbog toga. Imaće i sutra takođe.
 
Kad se u Beograd sjati 20.000 navijača (koliko kažu mediji), naravno da će samo od njihovog prisustva i kretanja po gradu da se osete opterećenja u saobraćaju.
Dodajte na to i zatvaranja ulica na Novom Beogradu, koja su napunila i pretrovarila autoput i Gazelu, i dobije se uticaj na sve druge linije koje saobraćaju po, oko ili poprečno u odnosu na taj autoput.
Onda dodajte na to i opšte rasulo u GSPu od koga je danas verovatno traženo da neke linije pojača a neke smanji, i dobije se to što se dobije.

Veliki je Beograd, ali nije baš toliko veliki da događaj ovakve vrste i ovakve brojnosti i veličine nema debelog uticaja na saobraćaj i javni prevoz.
 
Otkud tolika gužva tamo? Kad god bih se zatekao tamo, nikada nije bila navala na 108, već na 101, 104 i 105.
Srednja škola, plus snimanja za idj show gde ide po 200 statista odjednom u isto vreme, a bilo je dosta i starijih ljudi koji su išli njom i za sad svaki put kad sam išao sa 108 bude pun bus, nebitno da li je solo ili zglob. Baš sam se iznenadio kolika je navala za linije sa leve obale dunava, mislio sam da tu nema mnogo ljudi po busevima, ali ih itekako ima. Inače u Conectu 185 radi klima, evo sad i u Conectu 197 na 311 radi klima i to baš dobro, u busu je prijatno, gsp može da osposobi klime u busevima 2005 godište, a privatnici ne mogu u mnogo novijim busevima, to je čist bezobrazluk.
 
Poslednja izmena:
Borča, ovča i Padinmska skela konstantno rastu, a i polako počinju da niču i višespratnice duž Pančevca, iako se to ne primeti na prvi pogled.
 
Srednja škola, plus snimanja za idj show gde ide po 200 statista odjednom u isto vreme, a bilo je dosta i starijih ljudi koji su išli njom i za sad svaki put kad sam išao sa 108 bude pun bus, nebitno da li je solo ili zglob. Baš sam se iznenadio kolika je navala za linije sa leve obale dunava, mislio sam da tu nema mnogo ljudi po busevima, ali ih itekako ima. Inače u Conectu 185 radi klima, evo sad i u Conectu 197 na 311 radi klima i to baš dobro, u busu je prijatno, gsp može da osposobi klime u busevima 2005 godište, a privatnici ne mogu u mnogo novijim busevima, to je čist bezobrazluk.
Radi u 112m i 218m (2017)
 
Evo na IK112LE #3211 osposobili klimu ali džabe, ne može ništa da prohladi pa su prozori nužni 😔
 
Sudeći po Novostima, tek krajem godine gotova stanica za gas:

Uzeti ovo sa rezervom, jer njihovi kvazi-novinari blage veze nemaju o čemu pišu:
Takođe, kako saznaju "Novosti", prestoničkim ulicama će saobraćati vozila marke VMS turskog proizvođača, koji je izabran na javnom nadmetanju prošle godine.

Turci počeli ćirilicom da pišu izgleda.
 
Nemam ništa protiv pogona na metan. Jeftiniji je još uvek i to znatno, plus i manji zagađivač, mada ovo drugo po meni i ne čini toliku razliku. Dizel doduše guše gradske gužve, pa možda sa metanom bude bolje što se tiče performansi na duže staze. Pričao sa jednim od direktora u firmi povodom nekih reklamama na naše BMC solaće. Slaba vuča je bila predmet reklamacije. Valjda je do EGR ventila. Kažu oni koji bi trebali da ih servisiraju, pa znate gradska vožnja ih guši. Mislim hoće to kod autobusa, koji su jelte gradskog tipa. Lep pokušaj izvlačenja nema šta. Generalno, da bi ispunili sve strože norme dizel motor je sve više nakrcan skupim i često kvarljivim delovima. Za prosečan noviji auto pumpa za Ad-Blue košta i preko 1000 evra. Još kad se imaju posla sa tako "ozbiljnim" serviserima, kao što su ovi koji treba da rade BMC kod nas, eto nama veselja.

No, da istaknem poentu na kraju. Nervira me taj brzinski, i bez bilo kakve ozbiljnije urađene kalkulacije, prelazak na CNG i to kod zglobnih autobusa. Jel im se zna domet sa punim rezervoarima? Plaši me da nije mnogo veći od 300 kilometara. Nadam se da grešim. Potrebni su veliki tankovi za ne tako puno kilograma gasa pod pritiskom od 200 bara. Još je i punjene problem. Jel mogu da izguraju tri smene na jednoj liniji kao što je 23-jka? Prosto mi je takav tip pogona pre za ravniji teren, al ajde možda i grešim. 95-ica nema neke uspone na primer, al gaze se kilometri i kilometri tokom radnog dana. Treba ih uzimati, al sumnjam da su adekvatni za sve linije.
 
Nije zbog toga da je to nešto "čudno", nego što se takvo vozilo nalazi u saobraćaju. Pogotovo ako "to lako može da se zakrpi".
 
Vrh