Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 295 95,2%
  • BMC

    Glasovi: 15 4,8%

  • Ukupno glasača
    310
^^^Izdraće putnici bolje u njemu s lufterima nego u gasnim komorama s neispravnom klimama. A kako će on, nadam se da neće reš pečen (izgoreo) biti odnet u Železnik.
Хвала Експресе!
Mislim da pitanje racionalizacije zaslužuje više pažnje. Ne samo što dugo kuburimo s ljudstvom i vozilima, već je pred nama ne baš izvesna budućnost. Blagovremenim planiranjem ublažili bi crne dane. Mene brine to što za nekih 5 godina neće biti više od 150 Solarisa, i ne više od 250 aktivnih BMC, ako nastave ovim tempom rashoda i nabavki. A posle toga ko zna, verovatno ćemo opet spasti na 220 zglobnih vozila na linijama (da, za one koji nisu znali to je zimski red vožnje, ovog leta ako bude 160 biće dobro). Ikarbuse će pokrljati do tad. To vam je 400 vozila na linijama.

Mislim da bi dobar model mreže za lakše preživljavanje krize mogu biti Brisel i Amsterdam. Neka osrednja metro mreža, nemali broj bolje iskorišćenih tramvajskih linija i više zglobnih koridorskih autobuskih linija. Ostalo solo fider kojih i nema bogzna koliko. U Briselu pored 4 metro itinerera (uskoro 5) ima i 17 tramvajskih i 50 autobuskih linija. Od autobuskih linija 20 je zglobno ili mešano što izađe 40% zglobnih, s tim da je patronaža manja (mešane imaju takt računat po 100 putnika za solo, tako da zglob upada na solo, suprotno od naše situacije, jer Brisel ima višak zglobova zbog većeg udela tramvaja). Kod nas mešanje nije preporučljivo zbog visokog opterećenja. U Beogradu je od 75 linija u užem gradskom jezgru 15 zglobno, s upadanjem solo na mnogim, dakle 20% mreže ili procentualno duplo manje nego u Briselu s mnogo manjim opterećenjima. To znači da u nedostatku resursa da bi postigao takav odnos neke solo linije moraš ukinuti, a ostalo "prepakovati" tako da se manje osteti gubitak, čime Bender nije baš oduševljen.

Sad smo došli u rijaliti ček poziciju, da li će biti stotina novih autobusa uopšte? I ova šaka jada kasni, u odnosu na urgentnost.
Prle ko Vučić i Julin, postavi pitanje kolektivu i onda otpiše pola odgovora i priznaje samo onaj koji mu se najviše svidi, pa makar bio nebulozan. 😄

A deder, daj i ti neki predlog kasapljenja linija, šta ti iz Moskve misliš, bez kojih linija bi Beograd ubuduće mogao? 😄
Pa da onda i ja iznesem svoje predloga šta bih sve poukidao u Moskvi. 😊
Al si se primio, nemoj sad i njega da nagrdiš.

Ništa ja nikom ne namećem, samo kažem da bi o nekim korekcijama izvođenim fazno tokom određenog perioda trebalo razmisliti jer bi sigurno predstavljale manje zlo od alternativnih "rešenja" poput masovnog naprasnog kasapljenja linija i polazaka u slučaju krajnje nužde. Imamo još vremena za planiranje. Njujork je racionalizaciju izveo 2010. zbog recesije pa danas bolje funkcioniše. Nije uvek glomazniji sistem s ogromnim parazitskim troškovima bolji. Pa upravo se zbog te neefikasnosti i švercuješ. Nama bi u racionalizaciji najviše pomoglo adekvatno iskorišćenje šinskih sistema, jer bi to nedvosmisleno uzrokovalo i optimizaciju drumskih podsistema. Sedenjem, ili gomilanjem se neće ublažiti problem, samo će se pogoršati. Jednog dana će morati da se prelomi.

Kratki obrti i ekspres režim čuda čine. Ako imaš prazne repove linija ne mora da ima pun takt. Ne samo što 95 može ostati u ekspres formi, već bi bilo moguće 35 i 84 zameniti jednom zglobnom koja bi grad manje koštala od dve solo privatne. Previše smo oslonjeni na solo privatnike, a kapacitete GSP (uključujući i same tehničke baze) nismo prilagodili potrebama (ako ima toliko solo privatnika šta će nam isključivo solo Kosmaj, zaboga?).

Aerodromska 70 bi išla češće, imala veći kapacitet, dok 72 osim što se guši na Brankovom opterećuje i prenatrpan terminus. Čišćenje Zelenjaka bez skraćivanja uslovljava produženje, samim tim i povećane operativne rashode (što se dogodilo s Trgom republike produžavanjem preko uskog grla koje obara srednju brzinu i guta još više vozila od nekog perifernog produženja). 70 ti sad pojede bar jedno vozilo zbog deonice Arena-B.Kosa). Da ima autoput i od 11. Aprila do Aerodroma preko Ledina to bi bila druga priča. Sad ti treba 6 vozila na 22 minuta, aerodromskoj bi trebalo 6 na 20min iako je duža. Kratak obrt ne bi zahtevao više od tri vozila, što bi rasterećenjem 17 i 18 momogućilo neprimetno skidanje po jednog vozila.

Veruj mi da ništa od navedenog ne bi bilo toliko strašno kao solo 16 i 95 na 15min s otvorenim vratima. Što reče branik, snimanja opterećenja bi mnogo pomogla, ne samo sada, već i u slučaju velikog sistemskog poremećaja pružanja usluge (izbegavanje 90-ih, treba raditi simulacije na osnovu kojih bi se i pripremalo za nepovoljan scenario). SF je već radio SMART plan koji nas baš i nije oduševio. Opet je ostavljen glomazan sistem s gomilom dugačkih preopterećenih solo linija. Ista meta, isto odstojanje.
 
Imaš čudan način pisanja, teško mi je da protumačim šta hoćeš da kažeš u nekim delovima. Ovo kažem kao konstataciju, ne provokaciju.

Ne možeš da ''racionalizuješ'' javni prevoz u Beogradu ukidanjem svake linije koja ima neki problem. Određene linije će uvek imati problem, to je prosto nešto što mora da se prihvati. Primer je recimo 26, koja prolazi kroz takve delove grada da sve i da se napravi najbolji režim vožnje, džaba sve to kad će jedno vozilo na jednoj deonici da se zaglavi a drugo pak da ga sustigne i onda će da idu u parovima.

Ne znam zašto uvlačiš recesiju u celu priču. Nije problem u tome da ovde baš toliko nema vozača, problem je u tome da preduzeća i službe neće dovoljno da ih plate, pa oni odlaze odavde. I mada sve to košta, ne govorimo mi ovde o obučavanju i zapošljavanju lekara, pa da od toga pravimo projekat veka. Govorimo o tome da se plata od, kolko beše, 70.000 poveća na 80.000.

Što se linija tiče, nikakva skraćivanja i ukidanja ne dolaze u obzir. Samo pravljenje novih i širenje mreža. Što se okretnica tiče, dopustiva su samo pojedina delimična izmeštanja, recimo da se 1/3 linija koje dolaze sa NBG i okreću na Zelenom vencu, pomere na okretnice kod Ušća ili u Bloku 20 ili pak da jedna okreće ispod nadvožnjaka u Pop Lukinoj. To što 95 provodi previše vremena u gužvi u gradu od 1.8 miliona ljudi meni nije nikakav argument. Ogromna linija, koja prolazi kroz centar, prelazi reku dva puta, i povezuje mnoga naselja. Naravno da će da ima tesna grla i zastoje. Ali za rešavanje tog problema, obratite se nekoliko stotina hiljada automobilista u ovom gradu. Moje linije i moj prevoz ne dirajte.
 
Da li ste primetili, kakva je situacija sa ovim pojacanim linijama sto gravitiraju preko Prokopa ( 36, 38l)?
Ja kad sam ih god video, bilo jutro, podne ili vece, busevi su poluprazni.
Takodje, koristio sam i liniju 44 par dana i cini mi se ( mozda gresim), da i ovaj takt koji ima da je " prejak" u odnosu na potrebe linije. Uglavnom poluprazan, mozda ipak malo popunjeniji od ove dve gore pomenute. U nedostatku svega ( vozaca pre svega), vi pojacavate linije koje vecim delom dana idu poluprazne, a " sardina" linije ostavljate bez jednog ili vise vozila. Lepo bi bilo da se svi vozimo " gospodski", da mozemo da se ispruzimo koliko smo dugacki.

P.S. U to ime, vratite nam 27L .
Tu su saobracali " najbolji" izdanci gsp-a i szjp.
Imas opciju da gledas i kroz pod, ne samo kroz prozor .
😄😄🤣🤣
 
Poslednja izmena:
Мени се не чини небулозан, а пре свега реагујем на одговор је
A deder, daj i ti neki predlog kasapljenja linija, šta ti iz Moskve misliš, bez kojih linija bi Beograd ubuduće mogao? 😄
Pa da onda i ja iznesem svoje predloga šta bih sve poukidao u Moskvi. 😊
Ако погледаш мој иницијални пост, видећеш да задајем питање онима који знају мало боље ситуацију у БГ без жеље да нешто ја предлажем или побољшавам. Експрес даје део одговора на моје питање. Ти улазиш у расправу са Експресом, и онда још мене нешто провоцирао на вербални дуел на теми у којој слабо примам учешће. Не разумем логику.
 
Pa što postavljaš ljudima pitanja ako ćeš da ih iskuliraš? Nisi ti samo mene iskulirao. Ljudi ulože vreme da ti sroče i odgovore a ti iskuliraš. Šta si očekivao nakon toga, i nakon što ti iz Moskve podržavaš nečiji predlog da se saobraćaj u Beogradu dodatno iskasapi jer ''najbolji način da se problem reši jeste da se ukloni''? Da ću da te pohvalim i potapšem po ramenu? A živo me zanima gde i sam Express živi, pošto mi ne deluje da svakodnevno koristi Beogradski javni prevoz. A forum ima nemali broj ljudi koji sa drugih krajeva kontienta misle da znaju bolje svakodnevno stanje i mogućnosti nego mi koji provodimo sate u tim kantama svakog dana.

Inače, jel vas dvojica i ostale probleme u životu rešavate tako? Gurneš pod tepih, izbaciš kroz prozor, staviš u kamin... i eto kao, rešen problem?
 
Poslednja izmena:
IMG_2527.jpg
PRELEPI Conecto G LF i Solaris 😍
IMG_2516.jpg
 
Pa što postavljaš ljudima pitanja ako ćeš da ih iskuliraš? Nisi ti samo mene iskulirao. Ljudi ulože vreme da ti sroče i odgovore a ti iskuliraš. Šta si očekivao nakon toga, i nakon što ti iz Moskve podržavaš nečiji predlog da se saobraćaj u Beogradu dodatno iskasapi jer ''najbolji način da se problem reši jeste da se ukloni''? Da ću da te pohvalim i potapšem po ramenu? A živo me zanima gde i sam Express živi, pošto mi ne deluje da svakodnevno koristi Beogradski javni prevoz. A forum ima nemali broj ljudi koji sa drugih krajeva kontienta misle da znaju bolje svakodnevno stanje i mogućnosti nego mi koji provodimo sate u tim kantama svakog dana.

Inače, jel vas dvojica i ostale probleme u životu rešavate tako? Gurneš pod tepih, izbaciš kroz prozor, staviš u kamin... i eto kao, rešen problem?
Почео сам да пишем одговор у стилу "скини ми се више", али реко део још једном да погледам ко се то толико трудио да одговори а ја искулирао и шта видим: од момента кад сам читао било још 6 одговора, два конретно на моје питање, тако да дугујем извињење - јер нисам прочитао. Експресову сам поруку видео преко хипер везе "Обавештења" (звонце) ако је неко цитирао моју поруку... Тако да се извињавам.

Smrt Ikarbusa ne bi bio toliki problem da je i nakon 2012. nastavljeno sa standardizacijom voznog parka nabavkama Solarisa, koji su mogli da budu norma i kičma voznog parka u GSPu. Ali Gremlin prezire Solaris jer ljudi, glasači, vezuju pouzdane i udobne Solarise za njegovog smrtnog neprijatelja - Đitlera. A uz to, na Solarisima ne može da se ugradi koliko može sa Turcima i Kenjazima. A i Kenjaski krš je jeftiniji, i tu se opet vraćamo na ono da mu je prioritet ''Kupili smo 200 autobusa od NN proizvođača!'' umesto ''Kupili smo 100 autobusa od proverenog proizvođača i obezbedili vozače i održavanje''.
Искрено, мени је та прича од Соларисима као Ђитлеровској победи неубедљива. Можда је за дневнополитчка препуцавања у нискосротним новинама и слично, пре ће бити да се Весић и екипа не могу уградити толико колико могу у Турке и Кинезе. Своја фирма увозник, затворена прича нико не може да контролише. А за народ то је куповао жути Ђилас... И да, превише је те ситне политике, и одсуство суштинског решавања проблема.

Riba smrdi od glave, dakle sekretarijat za javni prevoz, jedno važi za gsp, jedno za privatnike, sistem kontrole ispunjavanja uslova katastrofalan, cilj uvođenja privatnika je bio poboljšanje kvaliteta usluge u odnosu na GSP. Danas su privatnici, bar velika većina gori od GSPa, obzirom na pare koje dobijaju i to koliko znam prilično redovno, jasno je da je problem sistem kontrole sprovedenih usluga.
Nedostatak vozila se ne vidi u broju, jer se kao i za sve u državi bavimo statistikama, po statistici broj voznih jedinica je povećan, ali je povećan neadekvatnim voznim jedinicima, ne može se zameniti jedan zglobni autobus sa dva solo, niti je fizički izvodljivo, niti je praktično izvodljivo, a sa treće strane niti je izvodljivo po pitanju angažovanja voznog osoblja koje je takođe deficitarno.
Dakle, nema jedan problem, više ih je.
Što se tiče Ikarbusa pisano je već, Ikarbus i GSP su dva parazita koji su uzročno-posledično imali obostrane koristi ponekad, jeftinija i nekvalitetnija rešenja uz parolu da pare pstanu u Srbiji, što je nekada možda i imalo smisla, obzirom da je što se tiče poslednjih serija, domaći bio displej i znak Ikarbus, uz par komponenti.
Moje mišljenje je da je najveći problem sekretarijat za javni prevoz, koji dopušta opšte rasulo privatnim prevoznicima, od nekvalitetnih vozila, preko neispravnosti, neodržavanja, nehigijene, neodržavanja polazaka i slično, dok su za taj posao prilično lepo plaćeni, za cenu kilometra u Beogradu, verujem da bi mnogi prevoznici 'ubili' da mogu da je dobiju prilikom angažovanja vozila.

Ја сам поборник приче да ствари које требају да функционишу требају да буду аполитичне, и да управљају искључиво стручни људи без обзира да ли приватно "иповедају" друго политчко мишљење.

Ја сам Икарбус увек расматрао још и као неко ко може све своје капацитете да упосли за Београд, и да се врши каква таква редовна испорука, али дефинитивно је проблем руковођења и недомаћинског односа ка сопственој фирми.
Шта је сад са њима, видим сајт постоји, знам да се неки Кинези купили, да ли то томе нема информације, иа што је најважније нема никакве производње?
 
Почео сам да пишем одговор у стилу "скини ми се више"
E i ja se tako osećam i počnem da govorim isto to kad čujem da bi neko da mi iskasapi linije i još malo proredi već unakažen javni prevoz koji plaćam već 20 godina. :D
Ali dobro, poštujem izvinjenje i što si se korigovao.

Što se Solarisa tiče, možda se nisam najbolje bio izrazio, ne kažem da je Gremlinova netrpeljivost prema svemu iz doba Đilasa bila odlučujući faktor da ne uzme Solarise. Već verovatno upravo to što na njima ne može da se ugradi kao sa Turcima i Kenjazima. Nego sam to prvo nabrojao zato što se setih da je Gremlin par puta u medijima prdeo na račun tih ''preplaćenih'' Solarisa a bilo je i naprdnjačkih komentara u sličnom stilu. Jedan na forumu je baš skoro, u nedostatku boljih argumenata, kmečao što su unutra plavo-žute boje. To ti je ono kada skupina spadala očajnički želi da napadne i spusti nečiji rad i zasluge al ne ume da smisli ništa validno. 😄

A predloge o daljem kasapljenju linija i guranju problema pod tepih ću uvek javno bojkotovati i poništavati, zato što je to bolesna i štetna praksa i mentalitet. Najlakše je sve rasprodati, ukinuti, baciti... A promeniti nešto na bolje, e to je već poduhvat i uspeh. A para ima, to ne može niko da mi porekne. Samo što se često bacaju na gluposti. Ali para ima. I za solidna vozila i za veći broj vozača. Nego nema mozga i nema volje. A komentari i podrške kasapljenju i srozavanju javnog prevoza samo daju vetar u leđa takvim otpadima u Gradu, preduzećima pa i fakultetima (Tica) da narodu poturaju izgovore i nakaradna rešenja. Tome mora da se stane na put. A jedan od načina da se stane jeste i da se u korenu saseče svaka priča o skraćivanju, izmeštanju ili ukidanju.

Trenutni status Ikarbusa ni ja ne znam i isto sam i ja pitao ovde pre par meseci, ali dobro je što si ponovio pitanje, jer je prošlo neko vreme a još uvek nismo dobili nikakve informacije. Ikarbus sam po sebi nije mogao da nastavi da bude konkurentan za snabdevanje Beograda ili bilo kog ozbiljnijeg klijenta, zato što su imali mnoge rupe i propuste u kvalitetu. Ali mogao je/može da bude radionica za remonte svojih i drugih proizvoda, ili da proizvodi tuđe proizvode pod licencom. Kao što je i bila priča i zamisao kad su ga kupili Kinezi. E sad šta dalje bi sa time, ne znam, to i mene zanima. Nisam video nikakvu vest o Ikarbusu još od prošlog leta, čini mi se. :unsure:
 
Poslednja izmena:
Ја сам поборник приче да ствари које требају да функционишу требају да буду аполитичне, и да управљају искључиво стручни људи без обзира да ли приватно "иповедају" друго политчко мишљење.

Ја сам Икарбус увек расматрао још и као неко ко може све своје капацитете да упосли за Београд, и да се врши каква таква редовна испорука, али дефинитивно је проблем руковођења и недомаћинског односа ка сопственој фирми.
Шта је сад са њима, видим сајт постоји, знам да се неки Кинези купили, да ли то томе нема информације, иа што је најважније нема никакве производње?
Složio bih se sa stavom da jedina kvalifikacija treba da bude znanje i stručnost, ne mogu da kažem da su baš svi ljudi u sekretarijatu neznalice, ali nažalost dobar deo jeste(bar onih sa kojima sam imao kontakt).
Problem nije ni stručnost ili ne, već jednostavno ne pridržavanje nečeg propisanog, sve vuče jedno drugo, u sistemu kao što je JGP svaka odluka i kontrola mora biti maksimalna, jer su greške skupe i najčešće sa posledicama koje su nepopravljive. Iskreno, za sve ono što sam video, šta sve ode u saobraćaj, pravo je čudo da nemamo češće nezgode sa teškim posledicama.
Što se tiče Ikarbusa, problem sa Beogradom je što je teren kompleksan, od čisto ravničarskih linija, do izuzetno kompleksnih i zahtevnih, Ikarbus tu nije mogao da parira, oni kupe delove za 30 vozila i to je kako je, nema tu razvijanja, unapređivanja, otklanjanja nedostataka i jednostavno osuđeno je bilo na ovo što se desilo. Čak ni u haosu Beograda gde se kupuje bez kontrole, nisu mogli da ispune uslove i da odmaknu od prototipa godinama. Nema uspeha kada ti je svaka nova isporuka, prototip sama za sebe.


Poslato sa Huawei Mate 20 Pro uz pomoć Tapatoka
 
Postoji li neki komparativni pregled troskova eksploatacije i cena autobusa, tramvaja, trolejbusa i el. autobusa u Bgd?
 
Mislim da teško može da na to odgovori i neko iz održavanja. Ali, red veličine solo autobus na godinu dana 6000e ti treba da zameniš gume, 6 letnjih, 6 zimskih (naravno, kada bi se to stvarno radilo). Sa godinama, cena eksploatacije raste, jako je bitno u toj matematici da li se radi o preventivnom održavanju ili korektivnom (najčešći slučaj kod nas). Preventiva je možda skuplja na prvi pogled, ali ako se otklanja problem po problem mnogo je lakše uraditi i otkloniti i ne dolazi da jedna sitnica povuče još par stvari.
U BGu je jako teško dati odgovor na to pitanje zbog šarenolikosti vozila, ali pre svega jer se ne uradi baš sve ono što je potrebno,a negde se vodi kao trošak i kao urađeno.

Poslato sa Huawei Mate 20 Pro uz pomoć Tapatoka
 
Па зато што статистиком треба неко да се бави. Прво треба да осмисли начин прикупљања података, да направи форме, друго да натера све учеснике од радионице до службе набавке да попуњавају (или да постоји софт који опет неко треба да осмисли и набави). Сам факт да тако нешто непостоји, без обзира на шарениш, само показује колико се о ничему не води рачуна .
 
Uh, teška matematika.
Cena novog podeljena sa eksploatacionim vekom, uz cenu redovnog održavanja, potrošnog materijala, eventualni havarijskim popravkama, periodičnim intervencijama u skladu sa eksploatacionim vekom sklopova, pa na sve to dodati knjigovodstvenu amortizaciju po kojoj bi jedno vozilu u eksploatacionom periodu trebalo da zaradi još jedno takvo koje će ga naslediti...
Deo te matematike ugrađen je u cenu po km koja se plaća privatnicima
 
Vidim da Grad i DJP i ove godine docekuju leto spremno, sa ispravnim klimama u vozilima. Sredina maja je a vec je prava milina voziti se u limenim kantama bez klime i vazduha.

A da se podsetimo sta je rekao Gremlin iz sahta 2019. godine...
To je taj "nikad veci budzet grada u istoriji galaksije".

JVM
 
Radi u svakom Higeru u kog sam ušao, radila i u Solarisu na 108 i radi i na Conectu 181
 
Vidim da Grad i DJP i ove godine docekuju leto spremno, sa ispravnim klimama u vozilima. Sredina maja je a vec je prava milina voziti se u limenim kantama bez klime i vazduha.

A da se podsetimo sta je rekao Gremlin iz sahta 2019. godine...
To je taj "nikad veci budzet grada u istoriji galaksije".

JVM
Danas sam se vraćao iz bloka 44 sa linijom 94. 50 minuta smo putovali do Dragiša Mišović, prozori jedva otvoreni, a klima ne radi.
 
Radi u svakom Higeru u kog sam ušao, radila i u Solarisu na 108 i radi i na Conectu 181
Za sad si izlgeda u pravu, kad sam premotao film uvideo sam da je danas radila u dva Solarisa u kojima sam bio a nije na Gmazovima na 26ici. Ocigledno privatnici zabusavaju sad.

Doduse mlitavo je radila i u jednom Higeru na liniji 70. #3470 ako se dobro secam garaznog broja. I pokvarila su mu zadnja vrata pa je na dalje vozio sa zatvorenim.

Ali imamo pred sobom jos preko 4 vrela i vlazna meseca tako da ko zna kakva ce situacija biti posle nekog vremena.
 
Poslednja izmena:
Kad su ovako vrućine, ćešće mi se desi da mi bude gore u autobusu, nego da stojim na suncu na otvorenom. A na sve to sam se i gurao u 34, jer trole nije bilo toliko dugo, da nisu mogli svi ljudi na stanicama da uđu.
 
Vrh