Express
Advanced
- Učlanjen(a)
- 05.11.2011.
- Poruke
- 2.335
- Pohvaljen
- 2.973
^^^Izdraće putnici bolje u njemu s lufterima nego u gasnim komorama s neispravnom klimama. A kako će on, nadam se da neće reš pečen (izgoreo) biti odnet u Železnik.
Mislim da bi dobar model mreže za lakše preživljavanje krize mogu biti Brisel i Amsterdam. Neka osrednja metro mreža, nemali broj bolje iskorišćenih tramvajskih linija i više zglobnih koridorskih autobuskih linija. Ostalo solo fider kojih i nema bogzna koliko. U Briselu pored 4 metro itinerera (uskoro 5) ima i 17 tramvajskih i 50 autobuskih linija. Od autobuskih linija 20 je zglobno ili mešano što izađe 40% zglobnih, s tim da je patronaža manja (mešane imaju takt računat po 100 putnika za solo, tako da zglob upada na solo, suprotno od naše situacije, jer Brisel ima višak zglobova zbog većeg udela tramvaja). Kod nas mešanje nije preporučljivo zbog visokog opterećenja. U Beogradu je od 75 linija u užem gradskom jezgru 15 zglobno, s upadanjem solo na mnogim, dakle 20% mreže ili procentualno duplo manje nego u Briselu s mnogo manjim opterećenjima. To znači da u nedostatku resursa da bi postigao takav odnos neke solo linije moraš ukinuti, a ostalo "prepakovati" tako da se manje osteti gubitak, čime Bender nije baš oduševljen.
Sad smo došli u rijaliti ček poziciju, da li će biti stotina novih autobusa uopšte? I ova šaka jada kasni, u odnosu na urgentnost.
Mislim da pitanje racionalizacije zaslužuje više pažnje. Ne samo što dugo kuburimo s ljudstvom i vozilima, već je pred nama ne baš izvesna budućnost. Blagovremenim planiranjem ublažili bi crne dane. Mene brine to što za nekih 5 godina neće biti više od 150 Solarisa, i ne više od 250 aktivnih BMC, ako nastave ovim tempom rashoda i nabavki. A posle toga ko zna, verovatno ćemo opet spasti na 220 zglobnih vozila na linijama (da, za one koji nisu znali to je zimski red vožnje, ovog leta ako bude 160 biće dobro). Ikarbuse će pokrljati do tad. To vam je 400 vozila na linijama.Хвала Експресе!
Mislim da bi dobar model mreže za lakše preživljavanje krize mogu biti Brisel i Amsterdam. Neka osrednja metro mreža, nemali broj bolje iskorišćenih tramvajskih linija i više zglobnih koridorskih autobuskih linija. Ostalo solo fider kojih i nema bogzna koliko. U Briselu pored 4 metro itinerera (uskoro 5) ima i 17 tramvajskih i 50 autobuskih linija. Od autobuskih linija 20 je zglobno ili mešano što izađe 40% zglobnih, s tim da je patronaža manja (mešane imaju takt računat po 100 putnika za solo, tako da zglob upada na solo, suprotno od naše situacije, jer Brisel ima višak zglobova zbog većeg udela tramvaja). Kod nas mešanje nije preporučljivo zbog visokog opterećenja. U Beogradu je od 75 linija u užem gradskom jezgru 15 zglobno, s upadanjem solo na mnogim, dakle 20% mreže ili procentualno duplo manje nego u Briselu s mnogo manjim opterećenjima. To znači da u nedostatku resursa da bi postigao takav odnos neke solo linije moraš ukinuti, a ostalo "prepakovati" tako da se manje osteti gubitak, čime Bender nije baš oduševljen.
Sad smo došli u rijaliti ček poziciju, da li će biti stotina novih autobusa uopšte? I ova šaka jada kasni, u odnosu na urgentnost.
Al si se primio, nemoj sad i njega da nagrdiš.Prle ko Vučić i Julin, postavi pitanje kolektivu i onda otpiše pola odgovora i priznaje samo onaj koji mu se najviše svidi, pa makar bio nebulozan.
A deder, daj i ti neki predlog kasapljenja linija, šta ti iz Moskve misliš, bez kojih linija bi Beograd ubuduće mogao?
Pa da onda i ja iznesem svoje predloga šta bih sve poukidao u Moskvi.
Ništa ja nikom ne namećem, samo kažem da bi o nekim korekcijama izvođenim fazno tokom određenog perioda trebalo razmisliti jer bi sigurno predstavljale manje zlo od alternativnih "rešenja" poput masovnog naprasnog kasapljenja linija i polazaka u slučaju krajnje nužde. Imamo još vremena za planiranje. Njujork je racionalizaciju izveo 2010. zbog recesije pa danas bolje funkcioniše. Nije uvek glomazniji sistem s ogromnim parazitskim troškovima bolji. Pa upravo se zbog te neefikasnosti i švercuješ. Nama bi u racionalizaciji najviše pomoglo adekvatno iskorišćenje šinskih sistema, jer bi to nedvosmisleno uzrokovalo i optimizaciju drumskih podsistema. Sedenjem, ili gomilanjem se neće ublažiti problem, samo će se pogoršati. Jednog dana će morati da se prelomi.
Kratki obrti i ekspres režim čuda čine. Ako imaš prazne repove linija ne mora da ima pun takt. Ne samo što 95 može ostati u ekspres formi, već bi bilo moguće 35 i 84 zameniti jednom zglobnom koja bi grad manje koštala od dve solo privatne. Previše smo oslonjeni na solo privatnike, a kapacitete GSP (uključujući i same tehničke baze) nismo prilagodili potrebama (ako ima toliko solo privatnika šta će nam isključivo solo Kosmaj, zaboga?).
Aerodromska 70 bi išla češće, imala veći kapacitet, dok 72 osim što se guši na Brankovom opterećuje i prenatrpan terminus. Čišćenje Zelenjaka bez skraćivanja uslovljava produženje, samim tim i povećane operativne rashode (što se dogodilo s Trgom republike produžavanjem preko uskog grla koje obara srednju brzinu i guta još više vozila od nekog perifernog produženja). 70 ti sad pojede bar jedno vozilo zbog deonice Arena-B.Kosa). Da ima autoput i od 11. Aprila do Aerodroma preko Ledina to bi bila druga priča. Sad ti treba 6 vozila na 22 minuta, aerodromskoj bi trebalo 6 na 20min iako je duža. Kratak obrt ne bi zahtevao više od tri vozila, što bi rasterećenjem 17 i 18 momogućilo neprimetno skidanje po jednog vozila.
Veruj mi da ništa od navedenog ne bi bilo toliko strašno kao solo 16 i 95 na 15min s otvorenim vratima. Što reče branik, snimanja opterećenja bi mnogo pomogla, ne samo sada, već i u slučaju velikog sistemskog poremećaja pružanja usluge (izbegavanje 90-ih, treba raditi simulacije na osnovu kojih bi se i pripremalo za nepovoljan scenario). SF je već radio SMART plan koji nas baš i nije oduševio. Opet je ostavljen glomazan sistem s gomilom dugačkih preopterećenih solo linija. Ista meta, isto odstojanje.
Kratki obrti i ekspres režim čuda čine. Ako imaš prazne repove linija ne mora da ima pun takt. Ne samo što 95 može ostati u ekspres formi, već bi bilo moguće 35 i 84 zameniti jednom zglobnom koja bi grad manje koštala od dve solo privatne. Previše smo oslonjeni na solo privatnike, a kapacitete GSP (uključujući i same tehničke baze) nismo prilagodili potrebama (ako ima toliko solo privatnika šta će nam isključivo solo Kosmaj, zaboga?).
Aerodromska 70 bi išla češće, imala veći kapacitet, dok 72 osim što se guši na Brankovom opterećuje i prenatrpan terminus. Čišćenje Zelenjaka bez skraćivanja uslovljava produženje, samim tim i povećane operativne rashode (što se dogodilo s Trgom republike produžavanjem preko uskog grla koje obara srednju brzinu i guta još više vozila od nekog perifernog produženja). 70 ti sad pojede bar jedno vozilo zbog deonice Arena-B.Kosa). Da ima autoput i od 11. Aprila do Aerodroma preko Ledina to bi bila druga priča. Sad ti treba 6 vozila na 22 minuta, aerodromskoj bi trebalo 6 na 20min iako je duža. Kratak obrt ne bi zahtevao više od tri vozila, što bi rasterećenjem 17 i 18 momogućilo neprimetno skidanje po jednog vozila.
Veruj mi da ništa od navedenog ne bi bilo toliko strašno kao solo 16 i 95 na 15min s otvorenim vratima. Što reče branik, snimanja opterećenja bi mnogo pomogla, ne samo sada, već i u slučaju velikog sistemskog poremećaja pružanja usluge (izbegavanje 90-ih, treba raditi simulacije na osnovu kojih bi se i pripremalo za nepovoljan scenario). SF je već radio SMART plan koji nas baš i nije oduševio. Opet je ostavljen glomazan sistem s gomilom dugačkih preopterećenih solo linija. Ista meta, isto odstojanje.