Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 298 94,6%
  • BMC

    Glasovi: 17 5,4%

  • Ukupno glasača
    315
Nadji uljeza
976060207543b9863fce8b2360ddb493.jpg


Sent from my SM-G981U1 using Tapatalk
 
Ne znam zašto si skinuli Higera #3524 sa 305 ali kada vidim da ga Conecto #194 lagano menja, ne bunim se. Jedan iz serije najkvalitetnijih definitivno.
Mada se iz nekog razloga svakog dana samo na ovoj liniji menjaju busevi.
Na ostalim #300 su isti uz minimalne izmene.
Najgore su kante #152 #166 #168... Oni su svoje odvozali.
Čak su neki IK tipa #93 #106 bolji.

A idealna vozila za gužve sa gomilom sedišta u Kosmaju (27E,53,83,89) su IK112LE. Žao mi je što nema zglobova za 16,17,95 a kamoli za njih.
 
Nisu ga skinuli, nego je u kvaru. Imao je propadanje kroz asfalt u Vojislava Ilića na liniji 21A.

Послато са SM-A805F помоћу Тапатока
 
@Express

Све што сте рекли је апсолутно тачно и сам мислим тако, али зашто је Мишка Крањца је толико контроверзна?

У близини живим, а и туда пролазим свакодневно, што колима, превозом, пешице и није толико страшно за пролаз било каквих возила. Од када саобраћају нископодна зглобна возила 2008.године, почела су да раде на 59 Ик-218Н, чини ми се да је био редован 1360, потом Ик-218, а редовни су били 1368,1371,1372,1373, а после су их заменили Солариси 3031-3035, 3085, иако сам се зачудио откуд Солариси на 59. 7 година, колико су радила нископодна зглобна возила на 59, никад нисам видео да зглоб гребе асфалт код узбрдице према окретници на Миљаковцу 1. А проблем се јавља тек после узбрдице у виду мимоилажења соло аутобуса и углавном због неприлагођене брзине. Виђам шлепере туда да пролазе а пре пар месеци сам видео Ик-218 из 2017 да је прошао туда.

Слажем се да изгледа чудно тај део Мишка Крањца, али да се мењају трасе постојећих линија због 15 метра пута ако буду једног дана опет радили зглобови споредном трасом, апсолутно нема потребе.

Postojao je dobar tehnički razlog (kombinacija oštrije vertikalne krivine i koncepta modela autobusa), koji Bogu hvala više ne predstavlja problem. Urbino 18. III. generacije karakteriše formula osovinskih rastojanja A+B=5130+6770mm (drugo dugačko) što pri malom vertikalnom radijusu uzbrdice dovodi do smanjenog klirensa (slobodnog prostora) između najniže tačke donjeg stroja na osovinskom rastojanju B i površine kolovoza na krivini vertikalnog profila puta. Kada se uzmu u obzir masa, brzina, gravitacija i inercija jasno je da je isti uslovno mogao da izbegne češanje. Testosteron je zaukavajući se lupao i vozila i putnike, dok su iskusni vozači znajući da je rastojanje fiksno, da opterećenje nisu mogli smanjiti usled ograničenog voznog parka, te da su se smanjenjem brzine mogle smanjiti sile koje su uticale na nepovoljno dinamičko (u pokretu) smanjenje raspoloživog klirensa (koji kad padne na nulu dolazi do kontakta donjeg stroja s kolovozom), samim tim i izbeći kontakt/udar.

Ni novi Solaris ni BMC nemaju taj problem zbog formula 5900+6000 (Solaris), odnosno 5850+6034 (BMC). Ne zaboravite da je 5900 rastojanje solo autobusa (5850 solo BMC). Ako ne kači solo neće ni zglob ni sa prednjim ni sa zadnjim delom. BMC ima 72cm duže prednje rastojanje od Solarisa III. generacije, a zaokruženo 73cm kraće zadnje što znači da druga osovina pomerena skoro 3/4 metra nazad odiže taj deo koji udara kod Urbina III. generacije pa može da trpi i veće sile bez padanja klirensa na nulu pri manjim radijusima krivine vertikalnog profila puta. Ako ne češe solo neće ni takav zglob. Ni novi Solaris ne češe, ali novi MAN hoće jer ima 5200+6680.

Deo krivice morate prihvatiti i vi što ste bili mnogo pasivniji od Ceračana. Organizujte se, učinite nešto, poput osnovanja udruženja "Vratimo zglob 50 i 59". Niste vi tu da bi punili solo autobuse koje su samovoljno kupili bez pitanja (referenduma), već su oni tu da bi zadovoljili vaše potrebe. Kolko drvlje i kamenje od mene prima SNS, tolko i svi ostali, uključujući i deo opozicije, jer su na vlasti bili pre njih. Molim lepo. Nema izgovora više, jednostavno nema. Nas je kao građane sramota, najodgovornije nije, ali moram reći da smo postali veoma pasivni.

Морам да приметим и упозорим да ови гсп стручњаци опет понављају ону исту тешку глупост коју су направили по доласку Солариса: склањају сасвим пристојна и употребљива возила (Јапанце и ИК201) а остављају тешке канте у употреби (112/218 ала Универзијада) само зато што су пет до шест година млађе! (Нема разлике, поготово у БГ условима - где свако возило пре или касније постане канта!)

Зашто се то ради и која бу**** је тако одредила? Сутра ће, за који месец и годину, кренути да склањају Соларисе за рачун нешто млађих ломова турских и кинеских! Или још горе, да О345 оду у расход (што се већ сада шушка), а каНте остану заједно са кинезима (дефинитивна смрт погона Космај)! Размислите о томе, колико је то “паметно” и колико ће добра нанети ионако распалој фирми.

Ја се слажем да треба осавремењавати, али знајући каква се овде возила бирају, треба бити јако опрезан и стрпљив.

Karaburmu su već nameračili da dokosure. Niskobudžetni vozni park dovodi do kratkoročne dobiti, a dugoročnog gubitka. Kad su već upali u krizu sa zglobnim pre 5 godina trebalo je da budu mnogo izbirljiviji po pitanju kriterijuma za otpis, u onosu na solo. Ako je i raskupusan N bolji od remontovane trole, nek ostane ili se opet pošalje na remont. Nije više u pitanju samo godište, stanje, isplativost ili euro standard, već kad si u tolikom problemu svaki ti zglob kakav-takav znači.

Ne mozes porediti 95 sa 75, gde 95 je prepun od jutra do mraka... Pri tome, i na Savskom trgu ce pre narod na 601 da ide, jer brze stigne u juzne blokove 61 do 64, a 95 je fetis expres koji ce pre stici nego tramvaj u centru grada... 71 je pouzdan ako uspes da se uskladis sa, redom voznje kao 67, 68 i Eko1.. Ž

Samo kažem da je primarna u drugom naselju. To što se igraju s tramvajima nema veze s njom. Nek kupe dovoljno zglobova za obe, ništa me ne zanima. Nije kriva moja pokojna baba nego oni. Sad nek jedu *ovna koja su i zas*ali. Ja već godinama drobim da se uozbilje više s tim tramvajima kako bi autobuse racionalnije iskoristili. Ako normalan brz i efikasan tramvaj (sve što trenutno nije) radi lokal 95 može ekspres. Kad se poveća srednja brzina (čak i sa zastojima) oslobađa se par vozila za druge linije. Pa evo sad sam s 37+26 stigao do Vuka pre 12-ice. Tramvaj nisam video u Požeškoj, tako da je malo ranije krenuo ka gradu. Preseo u 26 i tramvaj je stajao u Resavskoj. Nije ni stigao do Pravnog, 26 je već prešao Metropol. Došao i 74, i oba su zaustavljana na svakom semaforu, pa vozili ko besni. Tramvaj je užasno trom u pokretu i pored toga što dugo nepotrebno stoji, koči na ukrštanjima u pravcu ili staje radi pomeranja skretnica. Isto se dešava s 23 u odnosu na tramvaj u Vojvode Mišića, ali i s 95 u Gagarinovoj. Autobus leti, tramvaji se vuku. Nek se vuku, al ukinite lokalne autobuse. Samo ekspres gde se poklapa s tramvajem. Ako bi ukinuli sva stajališta, ovi koji bi koristili autobus na kratkim lokacijama bili bi primorani na tramvaj i ne samo što bi isti kao spor bio bolje iskorišćen, već bi autobus bio kao još brži malo i rasterećen.

Status quo iz doba komunizma. Koga briga što su se uslovi promenili. Beograd 2022. nije onaj grad iz 1982. ili 2002. Sad je grozno čudovište.

Шта фали да буде?

Metro, radi povećaja patronaže promenom namene (s lokalne na klasičan fider). Nemamo dovoljno zglobova ni za osnovne linije, ali ukoliko bi ih bilo znatno više mogli bi da saobraćaju na 30-60 minuta, uz manje operativne troškove. Ukoliko bi Solarise prebacili na takve linije uoči otvaranja metroa, duže bi trajali. Iako karaburmini potez-antibiotici nisu opterećeni zapuštaju vozila koja šalju tamo (štroka, nesanirana oštećenja), pri čemu su i putevi lošiji nego u gradu.

Juče na 88 488 i 492. Japanci su redovni na 52, 56 i 88. Na 23 je jednu smenu.

Užas. Solarisi na klocnama.

Može zglob lagano, išli su japanci na 302 za gročanske svečanosti. Na potezu 300 još 304 može zgloba

Uze mi reč iz usta. Obe okretnice, i u Begaljici i u Ritopeku su baš prostrane. Ne bi bilo loše da uvedu 301 preko Vrčina autoputem do Bloka 42, 302 preko Leštana autoputem do Prokopa a 304 da radi buster lokal sve do Vuka. Ako je mogao 401 i 402 do grada može i neka s poteza 300. 309 je najveća bruka organizacije JGP u tom delu grada. Upravo ona treba da najviše zađe u grad i da bude zglobna, al ne može jer nema gde da okrene. Zato je 304 odlična alternativa.

Meни је жао што су путници потеза 300 жртве организације ГСП и закржљале инфраструктуре, волео бих да и на њиховим линијама саобраћају зглобна возила.

I 400, kao i sve između Kumodraške i Kneza Višeslava u gradu. To su crne rupe beogradskog prevoza. Pomenuo sam da se organizuju. Treba delovati. Sedenjem se ništa neće postići, to je sigurno. Na Ceraku se paničilo, na Miljakovcu, u Grockoj, Ripnju nije.

Још један пример зашто је глупо што се ЕКО линије истичу у нумерацију у односу на све остале линије.

Pričao sam već kako bi zglobna elektro 69 ekspres od Bloka 70 do Vuka imala više smisla nego ti EKO ringišpili koji pokrivaju malo više od kruga dvojke. Na istoku bi više smisla imala električna 27 (27 renumerisati u 28, trolu zameniti busom 77L) kao kombinacija 26 i 30, posebno ako bi 25 i 26 bile preusmerene na Slaviju i Autokomandu (26 nakon rešavanja raskrsnice Peke Pavlovića i Miška Jovanovića što je u planu).

Bio juče LE svugde. Na 89 juče mutant 106. Danas na 52 prazan 492.

A u Krirovljevoj se naređaše Kobra na 37, LE na 53 i zglobni M na 52. 37 najpuniji, 52 i 53 isto popunjeni procentualno, samo što je 52 imala više ljudi u zglobnom. Da je solo bila bi puna ko 37.
 
Nije sve stalo. 29 danas progledala...sa krntijama. Preko noći posta normalna linija. 941, 942, 943 i 1360 na njoj. Solo nisam primetio, samo Higera na 21A. 943 raštimovan (najviše lupaju bočni lufteri i motorni deo, ostalo je manje-više ok u odnosu na trole). Konstrukcija manje drnda i trese od remontovanih, pardon dobro našminkanih BKM, sedišta bolje pričvršćena.

Dođe prazan u Mačvansku (Čuburski park) u smeru ka Medaku. Svi posedaše već na sledećoj. Trola bi definitivno bila puna već na Crvenom krstu i to da hipotetički ide od Čubure ne od Slavije ili ne daj bože Studentskog trga. Ako se poremete dve-tri bi bile pune radnim danom. U Velimira Todorovića (između Bregalničke i Vojislava Ilića) se u podne (12:04) Subotom ! ! ! stajalo, posle koje je već počeo da se puni. Tako je vozio sve do Medaka 2 gde se ispraznio. U povratku mi opet naišao 943 a bio je još puniji već u Medaku 2. U Šumicama bi solo trola već bila popunjena preko 70%, dok već na sledećoj (Rimska) kod Vera/Beo centra ne bi mogao da zatvori vrata. Tu je zglob bio pun kao trola u Medaku 2. Kod Škole Vojislava Ilića je imao više putnika nego solo 37 kod Sajma pola sata ranije, i to Subotom.

Na kraju bi dodao važnu napomenu da su zglobni autobusi u oba smera manje-više ravnomerno raspoređeni, i isto tako jednako popunjeni. Nisam primetio duže čekanje u odnosu na trolu, možda minut. Kontraproduktivno je takve linije opslužiti solo vozilima.

Dve 56-ice sam video u Svetolika Lazarevića Laze, jednako popunjene što znači da već od Žarkova idu u paru. Prvi je bio trom Solaris, drugi M na raketni pogon. Treba da vode računa o performansama samih autobusa, ako ih mešaju da ne odstupaju. Imaju različit odnos mase, snage i obrtnog momenta. Tromiji zglob obara srednju brzinu polaska na delu trase, dok brži po ravnom ili ne daj bože nizbrdici može lakše da ga sustigne čak i kada on, a ne taj ispred upadne u manji zastoj! I zbog toga ne smeju solo da guraju na zglobne linije. Poremete red vožnje i bez pogoršanih uslova saobraćaja, ne zbog vozača nego zbog odluka menadžmenta, kako preduzeća, tako gradskih institucija i samog grada.

^^^Rijaliti ček za mešanje solo i zglobnih. Isključivo zglob što sličnijih performansi, ili samo solo sličnih performansi.
 
To treba kupovati i to treba da bude standard i što ti kažeš - kičma GSPa. A ne oni krševi od šporeta koji ništa ne unapređuju a sve srozavaju.

@solecar Hvala ti. Pitao sam zato što sam u toku jučerašnjeg dana prvo video trolejbus na 29 a onda uveče vidim autobuse na istoj liniji. Pa reko šta li sad rovare ili pretumbavaju...
 
Да су узели 200 Солариса уместо 270 кинеза и турака данс би имали господски ЈГП. А соло линије све дати приватницима. И да су уместо еко кинеза узели 10 Тролина/Шкода на шасији Солариса имали би смо у једној мери унифициран возни парк.
 
Danas izdaleka videh Japanca zglobnog s putnicima u V. Ilića iz Mpokroluške (na 29, ne 18 za garažu). Hvala Bogu da beloruskog krša nema. Spašen Medak preko noći.

3380 na 53, spolja gladac, iznutra jadac. Odlično izgleda dok ne krene. Šipka naspram staklenog separatora drugih vrata odvaljena, prvo krilo trećih vrata dignuto 1cm šeta po 2, sve zveči. Vazduh kad pušta prdne "kmrrrr" umesto da se čuje "tssss ili pffff", i tako svaki bogovetni minut. Krov ljulja, kad ide po rupama sve odzvanja šuplja konstrukcija tankog profila koja rapidno truli (postavljane slike). Stigao do brda za 8min, što je ok, jer 37 uveče od Gepratove dojuri za 10min. Tramvaj putuje 50% duže na istoj udaljenosti.

Još je i BMC dobar, obzirom na to da je još stariji, i to s lagera (sklepan za drugi grad). Od zglobnih očekujem mnogo više, više od novosadskih (što teško da će biti postignuto).

Akia jutros isto ljuljala krov ko Higer i Ikarbus. Kobre počele da krckaju, MAZ-ovi užas živi kolko treskaju ko kiper sanduci prazni. 3219 na 38L koji ide promenjenom trasom. U smeru ka Nišu sam se vozio i to samo zato što sam bacio pogled na nadvožnjak gde idu trole. Kad sam video da piše 38L otrčao saam dole jer sam u momentu shvatio da ide u oba smera dole (na mapi linija išla direktno na izlaz pored BIP-a).

U povratku je silazio s rampe i stao na stajalište, isto ka Nišu. Sad kao i pre može da se presedne iz Kneza Miloša bez planinarenja srednjim nivoom petlje, i bez kruženja ili čekanja na Prokopu. Intreresantno da je prikaz tačnog smera u takvom režimu neophodan, i da je na autobusu tačno i napisana destinacija (Pogon "Kosmaj"). Nema više A4.
 
Šta je jedino dobro kod Higer-a, zadnja dva sedišta sa kožnim naslonima za glavu. Od BMC-a će se očekivati više nego što mi mislimo jer lastin BMC uz Julino brdo vuče duplo bolje od solarisa koji jedva ide 30km/h.
 
A ne bi bilo ni potrebe za tim koznim naslonima pozadi da kutija motora ne ide toliko u salon nego da ima mesta za standardno sediste. :D

Sem toga, ne bih ja naslanjao glavu na te naslone, kad vidim ko se sve vozi prevozom... XD a i koliko se ne odrzava i ne cisti.

Sto se ostalog tice, smatram da Higere treba rashodovati ili prodati. 😁 I dizel i elektricne.
 
Joj na šta liče ovi za Podgoricu, majko moja kakve nakarade. 🤮
Nadam se da će beogradski imati šemu na fazon novosadskih, da ne bude ona silna crnina na prednjoj masci.
 
Šta je jedino dobro kod Higer-a, zadnja dva sedišta sa kožnim naslonima za glavu. Od BMC-a će se očekivati više nego što mi mislimo jer lastin BMC uz Julino brdo vuče duplo bolje od solarisa koji jedva ide 30km/h.
Normalno kad pola Solarisa ima one greške motora i blokade zbog EKO filtera ili čega već, pa se vuku uzbrdo.
 
Vrh