Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 295 95,2%
  • BMC

    Glasovi: 15 4,8%

  • Ukupno glasača
    310
Joj na šta liče ovi za Podgoricu, majko moja kakve nakarade. 🤮
Nadam se da će beogradski imati šemu na fazon novosadskih, da ne bude ona silna crnina na prednjoj masci.


Misliš na šta liče i beogradski i novosadski sa uljez-sivom? Takvi su i Solarisi u Oslu (sve crveno bez "Zorro" trake).

Da su kršteni naši bi trebalo da budu kao novosadski u osnovi (bez crnila napred i pozadi), samo sa podlogom logoa u boji karoserije (crne svetlosne grupe, sve ostalo crveno), a pozadi isto, umesto sivih svetala bez crnog poklopca crveni poklopac sa crnim ili crvenim svetlima (ako donja "traka" ostane crna). Na taj način be bi bio nabacan i neuklopljen poput postojećih beogradskih i novosadskih, a ne bi bio ni sterilan kao ti podgorički midi.

Btw katastrofa onaj natpis CNG odmah da skinu, pa nije to model iz 1995 pobogu. Samo fali "niskopodni". Nije to nova tehnologija. Da je grad hteo da baca pare raspisao bi tender za nalepnicu sa zelenim lišćem recimo.

Živo me zanima na šta će enterijer da liči. Pretpostavljam da metalne šipke ostaju, ali problem je boja panela i poda koja je previše siva. Nešto na francuski fazon (belo ili krem-braon) bi napravilo kontrast šipkama koje nisu žute. Lajsne ispod sedišta bi trebalo da budu žute kao kod beogradskih Solarisa i novosadskih BMC.
 
Pričao sam već kako bi zglobna elektro 69 ekspres od Bloka 70 do Vuka imala više smisla nego ti EKO ringišpili koji pokrivaju malo više od kruga dvojke.
Bolje Vukov spomenik - Blok 45 jer EKO1 služi kada crkne sedmica, a posle je problem ugurati se u 95.
A u Krirovljevoj se naređaše Kobra na 37, LE na 53 i zglobni M na 52. 37 najpuniji, 52 i 53 isto popunjeni procentualno, samo što je 52 imala više ljudi u zglobnom. Da je solo bila bi puna ko 37.
Danas na 52 744 i 492 popunjenost zadovoljava.
 
Ode još jedan Solaris na neodređeno 😢

Screenshot_20220418_234744.jpg
 

Sudar autobusa i auta na Mirijevu, jedna osoba bez svesti


Na Mirijevskom vencu u Beogradu došlo je večeras do teškog sudara. U direktnom udesu su učestvovali automobil i gradski autobus na liniji broj 27, zbog čega je u ovom delu grada trenutno otežan saobraćaj.

U ovoj saobraćajki, kako piše Telegraf.rs, ima povređenih, a jedan od povređenih je bez svesti.

Dve ekipe Hitne pomoći trenutno su na licu mesta, a vatrogasci seku vozila.

 
Ako je suditi po tekstu koji sam preneo, teško, jer piše da su sekli i kola i autobus.
 
Naravno da može da se brzo sredi,samo ako imaju delove u SDT-u.Ako se neko seća udesa na Vidikovcu na liniji 59,kada je džip izleteo iz sporedne ulice,onaj autobus koji je ostao bez desnog dela su napravili za malo više od mesec dana…
 
Bolje Vukov spomenik - Blok 45 jer EKO1 služi kada crkne sedmica, a posle je problem ugurati se u 95.

Danas na 52 744 i 492 popunjenost zadovoljava.
Ne treba zaboraviti cenu zglobnih elektrobusa. Sve što ekspres režim uštedi poješće produženje. U slučaju lokala onda još i više. Osim toga ne možeš ukinuti 68. Takav 69 ne bi služio spašavanju tramvaja nego 95-ice, i to svakodnevno. Poenta je produžiti dalje od Belvila, a uštedeti na voznom parku, ubrzati prevoz i rasteretiti autobuske linije. Novi Beograd mora obezbediti poseban zglobni autobuski vozni park u slučaju nepredviđenih ili predviđenih režimskih izmena.

Što se 52 tiče, danas u 15:50 na Mostaru 3072 na 52 (Solaris) pun, a 41725 (Akia) na 58 jedva zatvorila vrata (kao 37-ica zato što nije zglob). Za razliku od solo uspeo je da zatvori vrata, no opterećenje je prelazilo 80% što je katastrofa za komfor. 160x0,8=128; 128/106=1,20. 120% solo pa sad vidi dal je 52 za solo. 20% bi ostalo da čeka, a solo bi se akali više nego traj Solaris.

Inače, moram se opet dotaći autobusa na 29.

U 13:20 Japanac skrete u Svetozara Radojčića, bukvalno iza njega Conecto. Kad je 50 skrenuo u Vojislava Ilića (kod Trogirske padine) evo ih ka Medaku na Trogirskoj (bukvalno 2 min posle Japanca i Conecta) 896, 107x (1073, 1076 ili 1079, nisam video dobro poslednju cifru) i još jedan Conecto. Napuni se 50 ko brod jer se naguralo 5 solo i zglobnih. U šumicama još jedan matori M, a u Ustaničkoj nizbrdo 29 Japanac (prekomanda il iz garaže) da spašava problem koji je Kosmaj napravio.

Pa šta se dogodilo? Nedeljom je bilo dovoljno zglobova kojih radnim danom nema ni za najopterećenije autobuske linije. Poslato šta se zateklo slobodno u garaži, bez obzira na pogon. Dal je solo ili zglobno nije bitno, a red vožnje za solo nije menjan. Umesto 5 solo trola naređalo se sve što se zateklo na pojedinim polascima. Vikendom je red vožnje slabiji, a subutom bude gužva (kako u saobraćaju tako i u vozilima JGP), tako da je idealan odnos intervala, opterećenja i kapaciteta vozila postignut baš u subotu. Video sam Japanca u nedelju, naravno prazan kao što bi i solo bio.

Zaključak je da su na najopterećenijim trolejbuskim linijama potrebne isključivo zglobne trole sa nešto proređenim brojem polazaka radnim danom, kao i bonus zglobnih autobusa za režimske izmene na autobuskoj, trolejbuskoj i tramvajskoj mreži. Sutra će nam trebati stotine viška zbog metroa i krštene železnice, da se ne bi naprasno kupovali polovnjaci.

E sada se vratite u realnost podebljanog, da nema zglobova ni za najosnovnije. To dovoljno govori o iracionalnom raspolaganju raspoloživim resursima.
 
Kada dođu Bmc, biće malo bolja situacija u smislu toga da će biti više novijih vozila sa klimom i to će preko leta biti vrlo značajno, jer mi je najveća muka bila vožnja sa zglobnim linijama gde na solarisima klime ne rade pola leta, a japanci i Ikarbusi nemaju klime, u busevima bude 50 stepeni i to će biti bolje dolaskom Bmc autobusa, ali u smislu toga da će sad nešto biti više zglobnih vozila na ulicama, to neće biti slučaj jer su ova starija zglobna vozila pri kraju eksploatacije i većina tih vozila su poptuno trula i opasna po bezbednost svih građana.
 
Problem je što su privatnicima date neke bitne linije.
 
Ma nema teorije da je autobus sečen, ovde osim dela prednje stene (sa vozačeve strane) i nije ništa drugo nastradalo.
 
I kakve to veze ima sa sudarom u Mirijevu?
Ima veze sa ovim:
Ne treba zaboraviti cenu zglobnih elektrobusa. Sve što ekspres režim uštedi poješće produženje. U slučaju lokala onda još i više. Osim toga ne možeš ukinuti 68. Takav 69 ne bi služio spašavanju tramvaja nego 95-ice, i to svakodnevno. Poenta je produžiti dalje od Belvila, a uštedeti na voznom parku, ubrzati prevoz i rasteretiti autobuske linije. Novi Beograd mora obezbediti poseban zglobni autobuski vozni park u slučaju nepredviđenih ili predviđenih režimskih izmena.

Što se 52 tiče, danas u 15:50 na Mostaru 3072 na 52 (Solaris) pun, a 41725 (Akia) na 58 jedva zatvorila vrata (kao 37-ica zato što nije zglob). Za razliku od solo uspeo je da zatvori vrata, no opterećenje je prelazilo 80% što je katastrofa za komfor. 160x0,8=128; 128/106=1,20. 120% solo pa sad vidi dal je 52 za solo. 20% bi ostalo da čeka, a solo bi se akali više nego traj Solaris.

Inače, moram se opet dotaći autobusa na 29.

U 13:20 Japanac skrete u Svetozara Radojčića, bukvalno iza njega Conecto. Kad je 50 skrenuo u Vojislava Ilića (kod Trogirske padine) evo ih ka Medaku na Trogirskoj (bukvalno 2 min posle Japanca i Conecta) 896, 107x (1073, 1076 ili 1079, nisam video dobro poslednju cifru) i još jedan Conecto. Napuni se 50 ko brod jer se naguralo 5 solo i zglobnih. U šumicama još jedan matori M, a u Ustaničkoj nizbrdo 29 Japanac (prekomanda il iz garaže) da spašava problem koji je Kosmaj napravio.

Pa šta se dogodilo? Nedeljom je bilo dovoljno zglobova kojih radnim danom nema ni za najopterećenije autobuske linije. Poslato šta se zateklo slobodno u garaži, bez obzira na pogon. Dal je solo ili zglobno nije bitno, a red vožnje za solo nije menjan. Umesto 5 solo trola naređalo se sve što se zateklo na pojedinim polascima. Vikendom je red vožnje slabiji, a subutom bude gužva (kako u saobraćaju tako i u vozilima JGP), tako da je idealan odnos intervala, opterećenja i kapaciteta vozila postignut baš u subotu. Video sam Japanca u nedelju, naravno prazan kao što bi i solo bio.

Zaključak je da su na najopterećenijim trolejbuskim linijama potrebne isključivo zglobne trole sa nešto proređenim brojem polazaka radnim danom, kao i bonus zglobnih autobusa za režimske izmene na autobuskoj, trolejbuskoj i tramvajskoj mreži. Sutra će nam trebati stotine viška zbog metroa i krštene železnice, da se ne bi naprasno kupovali polovnjaci.

E sada se vratite u realnost podebljanog, da nema zglobova ni za najosnovnije. To dovoljno govori o iracionalnom raspolaganju raspoloživim resursima.
 
U takvim slučajevima se citira odgovarajuća poruka, da se zna na koju se tačno odnosi odgovor, a ne ovako da dolazi nepotrebno do zabune.
 
Žao mi je što ih nema više. Ti otokari nisu nešto fenomenalni ali su bolji od sprintera koji su kao prevoz za krompir otprilike
 
Vrh