@Express
Све што сте рекли је апсолутно тачно и сам мислим тако, али зашто је Мишка Крањца је толико контроверзна?
У близини живим, а и туда пролазим свакодневно, што колима, превозом, пешице и није толико страшно за пролаз било каквих возила. Од када саобраћају нископодна зглобна возила 2008.године, почела су да раде на 59 Ик-218Н, чини ми се да је био редован 1360, потом Ик-218, а редовни су били 1368,1371,1372,1373, а после су их заменили Солариси 3031-3035, 3085, иако сам се зачудио откуд Солариси на 59. 7 година, колико су радила нископодна зглобна возила на 59, никад нисам видео да зглоб гребе асфалт код узбрдице према окретници на Миљаковцу 1. А проблем се јавља тек после узбрдице у виду мимоилажења соло аутобуса и углавном због неприлагођене брзине. Виђам шлепере туда да пролазе а пре пар месеци сам видео Ик-218 из 2017 да је прошао туда.
Слажем се да изгледа чудно тај део Мишка Крањца, али да се мењају трасе постојећих линија због 15 метра пута ако буду једног дана опет радили зглобови споредном трасом, апсолутно нема потребе.
Postojao je dobar tehnički razlog (kombinacija oštrije vertikalne krivine i koncepta modela autobusa), koji Bogu hvala više ne predstavlja problem. Urbino 18. III. generacije karakteriše formula osovinskih rastojanja A+B=5130+6770mm (drugo dugačko) što pri malom vertikalnom radijusu uzbrdice dovodi do smanjenog klirensa (slobodnog prostora) između najniže tačke donjeg stroja na osovinskom rastojanju B i površine kolovoza na krivini vertikalnog profila puta. Kada se uzmu u obzir masa, brzina, gravitacija i inercija jasno je da je isti uslovno mogao da izbegne češanje. Testosteron je zaukavajući se lupao i vozila i putnike, dok su iskusni vozači znajući da je rastojanje fiksno, da opterećenje nisu mogli smanjiti usled ograničenog voznog parka, te da su se smanjenjem brzine mogle smanjiti sile koje su uticale na nepovoljno dinamičko (u pokretu) smanjenje raspoloživog klirensa (koji kad padne na nulu dolazi do kontakta donjeg stroja s kolovozom), samim tim i izbeći kontakt/udar.
Ni novi Solaris ni BMC nemaju taj problem zbog formula 5900+6000 (Solaris), odnosno 5850+6034 (BMC). Ne zaboravite da je 5900 rastojanje solo autobusa (5850 solo BMC). Ako ne kači solo neće ni zglob ni sa prednjim ni sa zadnjim delom. BMC ima 72cm duže prednje rastojanje od Solarisa III. generacije, a zaokruženo 73cm kraće zadnje što znači da druga osovina pomerena skoro 3/4 metra nazad odiže taj deo koji udara kod Urbina III. generacije pa može da trpi i veće sile bez padanja klirensa na nulu pri manjim radijusima krivine vertikalnog profila puta. Ako ne češe solo neće ni takav zglob. Ni novi Solaris ne češe, ali novi MAN hoće jer ima 5200+6680.
Deo krivice morate prihvatiti i vi što ste bili mnogo pasivniji od Ceračana. Organizujte se, učinite nešto, poput osnovanja udruženja "Vratimo zglob 50 i 59". Niste vi tu da bi punili solo autobuse koje su samovoljno kupili bez pitanja (referenduma), već su oni tu da bi zadovoljili vaše potrebe. Kolko drvlje i kamenje od mene prima SNS, tolko i svi ostali, uključujući i deo opozicije, jer su na vlasti bili pre njih. Molim lepo. Nema izgovora više, jednostavno nema. Nas je kao građane sramota, najodgovornije nije, ali moram reći da smo postali veoma pasivni.
Морам да приметим и упозорим да ови гсп стручњаци опет понављају ону исту тешку глупост коју су направили по доласку Солариса: склањају сасвим пристојна и употребљива возила (Јапанце и ИК201) а остављају тешке канте у употреби (112/218 ала Универзијада) само зато што су пет до шест година млађе! (Нема разлике, поготово у БГ условима - где свако возило пре или касније постане канта!)
Зашто се то ради и која бу**** је тако одредила? Сутра ће, за који месец и годину, кренути да склањају Соларисе за рачун нешто млађих ломова турских и кинеских! Или још горе, да О345 оду у расход (што се већ сада шушка), а каНте остану заједно са кинезима (дефинитивна смрт погона Космај)! Размислите о томе, колико је то “паметно” и колико ће добра нанети ионако распалој фирми.
Ја се слажем да треба осавремењавати, али знајући каква се овде возила бирају, треба бити јако опрезан и стрпљив.
Karaburmu su već nameračili da dokosure. Niskobudžetni vozni park dovodi do kratkoročne dobiti, a dugoročnog gubitka. Kad su već upali u krizu sa zglobnim pre 5 godina trebalo je da budu mnogo izbirljiviji po pitanju kriterijuma za otpis, u onosu na solo. Ako je i raskupusan N bolji od remontovane trole, nek ostane ili se opet pošalje na remont. Nije više u pitanju samo godište, stanje, isplativost ili euro standard, već kad si u tolikom problemu svaki ti zglob kakav-takav znači.
Ne mozes porediti 95 sa 75, gde 95 je prepun od jutra do mraka... Pri tome, i na Savskom trgu ce pre narod na 601 da ide, jer brze stigne u juzne blokove 61 do 64, a 95 je fetis expres koji ce pre stici nego tramvaj u centru grada... 71 je pouzdan ako uspes da se uskladis sa, redom voznje kao 67, 68 i Eko1.. Ž
Samo kažem da je primarna u drugom naselju. To što se igraju s tramvajima nema veze s njom. Nek kupe dovoljno zglobova za obe, ništa me ne zanima. Nije kriva moja pokojna baba nego oni. Sad nek jedu *ovna koja su i zas*ali. Ja već godinama drobim da se uozbilje više s tim tramvajima kako bi autobuse racionalnije iskoristili. Ako normalan brz i efikasan tramvaj (sve što trenutno nije) radi lokal 95 može ekspres. Kad se poveća srednja brzina (čak i sa zastojima) oslobađa se par vozila za druge linije. Pa evo sad sam s 37+26 stigao do Vuka pre 12-ice. Tramvaj nisam video u Požeškoj, tako da je malo ranije krenuo ka gradu. Preseo u 26 i tramvaj je stajao u Resavskoj. Nije ni stigao do Pravnog, 26 je već prešao Metropol. Došao i 74, i oba su zaustavljana na svakom semaforu, pa vozili ko besni. Tramvaj je užasno trom u pokretu i pored toga što dugo nepotrebno stoji, koči na ukrštanjima u pravcu ili staje radi pomeranja skretnica. Isto se dešava s 23 u odnosu na tramvaj u Vojvode Mišića, ali i s 95 u Gagarinovoj. Autobus leti, tramvaji se vuku. Nek se vuku, al ukinite lokalne autobuse. Samo ekspres gde se poklapa s tramvajem. Ako bi ukinuli sva stajališta, ovi koji bi koristili autobus na kratkim lokacijama bili bi primorani na tramvaj i ne samo što bi isti kao spor bio bolje iskorišćen, već bi autobus bio kao još brži malo i rasterećen.
Status quo iz doba komunizma. Koga briga što su se uslovi promenili. Beograd 2022. nije onaj grad iz 1982. ili 2002. Sad je grozno čudovište.
Metro, radi povećaja patronaže promenom namene (s lokalne na klasičan fider). Nemamo dovoljno zglobova ni za osnovne linije, ali ukoliko bi ih bilo znatno više mogli bi da saobraćaju na 30-60 minuta, uz manje operativne troškove. Ukoliko bi Solarise prebacili na takve linije uoči otvaranja metroa, duže bi trajali. Iako karaburmini potez-antibiotici nisu opterećeni zapuštaju vozila koja šalju tamo (štroka, nesanirana oštećenja), pri čemu su i putevi lošiji nego u gradu.
Juče na 88 488 i 492. Japanci su redovni na 52, 56 i 88. Na 23 je jednu smenu.
Užas. Solarisi na klocnama.
Može zglob lagano, išli su japanci na 302 za gročanske svečanosti. Na potezu 300 još 304 može zgloba
Uze mi reč iz usta. Obe okretnice, i u Begaljici i u Ritopeku su baš prostrane. Ne bi bilo loše da uvedu 301 preko Vrčina autoputem do Bloka 42, 302 preko Leštana autoputem do Prokopa a 304 da radi buster lokal sve do Vuka. Ako je mogao 401 i 402 do grada može i neka s poteza 300. 309 je najveća bruka organizacije JGP u tom delu grada. Upravo ona treba da najviše zađe u grad i da bude zglobna, al ne može jer nema gde da okrene. Zato je 304 odlična alternativa.
Meни је жао што су путници потеза 300 жртве организације ГСП и закржљале инфраструктуре, волео бих да и на њиховим линијама саобраћају зглобна возила.
I 400, kao i sve između Kumodraške i Kneza Višeslava u gradu. To su crne rupe beogradskog prevoza. Pomenuo sam da se organizuju. Treba delovati. Sedenjem se ništa neće postići, to je sigurno. Na Ceraku se paničilo, na Miljakovcu, u Grockoj, Ripnju nije.
Још један пример зашто је глупо што се ЕКО линије истичу у нумерацију у односу на све остале линије.
Pričao sam već kako bi zglobna elektro 69 ekspres od Bloka 70 do Vuka imala više smisla nego ti EKO ringišpili koji pokrivaju malo više od kruga dvojke. Na istoku bi više smisla imala električna 27 (27 renumerisati u 28, trolu zameniti busom 77L) kao kombinacija 26 i 30, posebno ako bi 25 i 26 bile preusmerene na Slaviju i Autokomandu (26 nakon rešavanja raskrsnice Peke Pavlovića i Miška Jovanovića što je u planu).
Bio juče LE svugde. Na 89 juče mutant 106. Danas na 52 prazan 492.
A u Krirovljevoj se naređaše Kobra na 37, LE na 53 i zglobni M na 52. 37 najpuniji, 52 i 53 isto popunjeni procentualno, samo što je 52 imala više ljudi u zglobnom. Da je solo bila bi puna ko 37.