Upravo.
Nema dovoljno pouzdanih zglobova ni za ovo malo redukovanih zglobnih linija što je ostalo, pa od priče "seci uši, krpi dupe" s prethodnih strana nema ništa. Uvek će neko biti oštećen i tako će se ići ukrug, a rešavanje problema samo neopravdano odlagati. Zglobovi su većinski na 16 linija dok je ostatak od 140! ! ! linija pokriven solo vozilima (uključujući i minibus). Toliko je linija pokriveno solo vozilima da ove zglobne ne gutaju vozni park u tolikoj meri zglobova bi bilo mnogo manje u istom (prosek po liniji je mnogo veći nego za solo, gde ima dosta s vozilom - dva).
Sada je tih 16 linija progutalo (skoro) sve zglobove, a koje se spašavaju ponekim solo. Solo upadaju zato što zglobova ima knap samo za takve linije, a ne i za 109 i sl., pored toga što je blagovremeno neobnovljen zglobni podsistem manje pouzdan (solo su noviji, pouzdaniji pa ih oni vade). Kada pošalju Solaris na 1xx nemaju čime da pokriju recimo 65. Ako su sobalili poneki Solaris, a preostali N i Japanci leže u servisu, dvestakečevi crkavaju na ulici jednostavno nemaju više čime osim Higerom (koji ni sam nije cvećka) da popune rupu. Da je obrnut odnos strukture voznog parka zglobovi bi upadali na 38L, 70 ili 700. Od tih nabrojanih solo skoro sve mogu bez problema pokriti privatnici jer bi veliki broj vozila bio oslobođen sa bus guzzlera poput 26, 37, 47, 59, 83.
Nek izmene mrežu linija tako da ukinu bespotrebnu gomilu ostataka predizbornih kapampanja. Gde ne može zglob? Radili pušeri na 59 - može. Ako neće da čukaju zglob i mile kod Miška Kranjca nek izmene trasu. Radili pušeri na 18 trasom 50 - dakle može. Nisu radili na 25 i 26 al 25 može preko Autokomande i Slavije, a 26 kad se reši ulična mreža oko Dušanovca. Nova 22 (21+22+30) i 25L mogu pokriti deo stare trase. Neće. Eto zaglavila se masna zadnjica pa ne mrda 30 godina iako se potrebe menjaju paralelno sa razvojem grada.
A gde onda ne može? Na 32 i to zato što ih mrzi da uzmu parcelu na ćošku, uklone objekat i izgrade krštenu okretnicu.
Dakle jasno je da je rešenje u moratorijumu na nabavku solo za GSP (i obimnoj nabavci zglobnih za sve linije gde ne postoji tehnička prepreka) pored tolikih privatnika koji mlate praznu slamu po antibioticima. Takođe Kosmaju treba zameniti matore hale bez prolaznih kanala. Gde god postoji mogućnost da se održava zglob nek se samo on i održava, jer privatnici mogu pokriti sve ostalo. Mislim da nije tu samo rukovodstvo u pitanju, već i sindikat koji arlauče kad im preuzmu linije, usled bojazni da će doći do masovnih otpuštanja.
Na 52 je stavljen zglob upravo zbog toga što je 53 kao izmenjen kratki obrt 23 na jednom kraju pomoćnog karaktera, dok su u solo 52 gužve bile nesnosne. 52 je praznija od 37 van špica, a nije ništa manje opterećena od 37 u špicu. Čak štaviše dugački monstrumi poput 23 i 56 neretko zvrje prazni u 16h na Mostaru zbog gužvanja polazaka. Stalno voze puni-prazni. 52 i 58 imaju najveći stepen neravnomernosti dok sa 37 to nije slučaj. Iz tog razloga smatram da je zglob potreban i na 37 i 52, pri čemu je neophodniji na 52 nego na 53 u okolnostima nestašice zglobnih. Isto mislim da je skidanje zglobova sa 75 i 83 nebuloza jer nijedna nije pomoćna. 75 je bila Bežanijskoj Kosi ono što je 95 Blokovima, a poenta 83 nije preklapanje u zemunu već pokrivanje Vračara koji kuburi sa najnepouzdanijim, gotovo stopostotno solo trolama, i pored toga što se gradi na sve strane. Umesto da je produže do Cvetka ili čak Medaka oni skidaju zglobove, i razbacuju se solo vozilima pomeranjem terminusa iz centra na Novi Beograd.
Vrhunac profesionalne neodgovornosti! Btw. evo prođoše izbori pa se pitam "đe zapelo" s BMC?