Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 257 95,2%
  • BMC

    Glasovi: 13 4,8%

  • Ukupno glasača
    270
C.S.I.

Prijavi ih i za to sto u "japancima" ne mogu da se otvore prozori... U protekla tri dana sam se vozio tri puta u 26-ici u kojoj ne moze da se otvori prozor jer nema rucke, dva puta je to bio slucaj sa onim prozorom u centralnom delu, a danas je to bio slucaj sa prozorom u prednjem delu.
 
Moraš bar da znaš gražni broj. Između ostalog, mogli i mi ostali malo da se potrudimo, pa da prijavimo ostale neispravnosti :)
 
Vozih se danas sa za mene novim autobusom Volvo prevoznika Veolia transporta. Verujem da su sasija i ostale tehnikalije na nivou ali enterijerom uopste nisam odusevljen.

29gn6yu.jpg


24cw7bo.jpg


amps90.jpg


154h63o.jpg
 
Video sam te Volvo autobuse u Požarevcu, mada i u Beogradu se mogu videti požarevački Conecti na linijama koje drži Veolia. Kao, do jeseni bi trebali stići 2 IK-218, verovatno Avancity za Veoliu, međutim ne zna se da li će ići za Braničevski okrug ili za Beograd. Ostatak je stara porudžbina IK-103(p). Takođe se špekuliše da Veolia namerava da konkuriše sa Volvo niskopodnim autobusima na sledećem tenderu. Što se ostalih prevoznika tiče, neki su naručili od Neobusa i kragujevačkog MAZa, ali njihova vozila stižu u januaru, iako će biti pre napravljena zbog tendera im je važno da izađu sa autobusima koji su "proizvedeni" 2011. godine. :)

Evo slika autobusa koje je dobila Lasta na poklon. Nažalost, izgleda da Lasta ove niskopodne autobuse neće dati na gradske linije i zameniti IK-201/206 autobuse.

Evo slika prilikom isporuke novih Volvoa iz CH...
Slike preuzete sa Fejsbuka
Autor:Stanisa Simic
1eb5ca84.jpg


526fb7e4.jpg


d16f79d0.jpg


0e0e742e.jpg


18fa6005.jpg


7dd43d06.jpg


972ea348.jpg


b150d753.jpg


446e313f.jpg


2f6c7ce4.jpg


dd71801e.jpg


131a6dbf.jpg


df5fef6a.jpg


d79c0660.jpg


aec945a9.jpg


3bd52993.jpg


72f76670.jpg


3c147842.jpg
 
Propao bus
Zivi-asfalt.jpg


Prednji trap oštećen, vetrobransko staklo. Šteta nije baš mala, međutim, za ovu nezgodu niko neće pominjati odgovorne za održavanje puteva, a o nadoknadi štete GSP-u neće biti ni reči. Sve dok se to ne promeni mi ćemo imati ovakve puteve, šahtove bez poklopaca...:bash:
 
Nije retkost da temperatura bude preko 100 u tim autobusima, to je konstantan problem. Pa zamislite samo da se jedan preko zime zapalio. Neretko možemo videti šofere kako hlade motore vozila polivajući ih vodom. Problem sa temperaturom je odlika tih autobusa, ali GSP je bez obzira na to i dalje kupovao te autobuse od Ikarbusa.
 
U Firenci to malo sutra, stanice i prevoz su im sličan raspad kao i kod nas... ali dobra je ova indijka što vodi emisiju, tako da....

2012 +1

:)
 
Holanđani kupuju “Ikarbus”
N. PANTIĆ | 19. avgust 2010. 20:49

Beogradska fabrika autobusa uskoro bi mogla da dobije novog vlasnika. Ugovoren posao sa prestonicom o kupovini 250 vozila
eko-ikarbus_310x186.jpg

HOLANDSKI proizvoćač autobusa “VDL” trebalo bi uskoro da postane novi vlasnik beogradske fabrike “Ikarbus”. Ugovor će verovatno biti potpisan narednih dana, ali detalji sporazuma još nisu poznati. Kako smo saznali dogovoren je i prvi posao, koji bi trebalo i da pokrene proizvodnju koja mesecima stoji, pošto grad Beograd planira da od novih poslodavaca kupi 250 autobusa.
Predstavnici holandske firme su se u četvrtak, prvo sastali sa gradonačelnikom Beograda Draganom Đilasom sa kojim je i dogovorena kupovina vozila za GSP, a potom je trebalo da se sastanu i sa ministrom ekonomije i regionalnog razvoja s kojim je trebalo da dogovore detalje sporazuma.

Kupovinom “Ikarbusa” konačno bi bila pokrenuta proizvodnja koja mesecima stoji. Od kako je raskinut ugovor sa ruskom firmom “Avtodal servis” septembra prošle godine, licitirani su brojni kupci koji su trebali da pokrenu “trake” u fabrici. Iz Ministarstva ekonomije i regionalnog razvoja prvo su najavljivili da je za beogradsku fabriku zainteresovan kineski proizvođač autobusa. Od te saradnje nije bilo ništa, kao ni od najave da će doći Italijani.

Sa “Breda Menarinibusom” čak je bilo zakazano i potpisivanje ugovora. Italijani su hteli da zakupe kapacitete i obnove proizvodnju, a sa “Ikarbusom” su sarađivali i pre privatizacije. Međutim, Ministarstvo ekonomije nije pristalo na posrednika u pregovorima i ugovor nikada nije potpisan.
RASKINUT UGOVOR
FABRIKU autobusa “Ikarbus” je polovinom 2008. kupio ruski “Avtodel servis” za 7,1 milion evra. Kako nisu ispoštovali ni socijalni program, ni investicione obaveze, a nisu isplaćivali ni zarade, ugovor je raskinut septembra prošle godine. U januaru je Agencija za privatizaciju pokrenula restrukturiranje “Ikarbusa”, a svi poverioci su pozvani da prijave potraživanja.
http://www.novosti.rs/vesti/naslovna/aktuelno.69.html:296899-Holandjani-kupuju-Ikarbus
 
amm8990":1wt4ht77 je napisao(la):
Propao bus
http://www.rts.rs/upload/media/5676/Zivi-asfalt.jpg

Prednji trap oštećen, vetrobransko staklo. Šteta nije baš mala, međutim, za ovu nezgodu niko neće pominjati odgovorne za održavanje puteva, a o nadoknadi štete GSP-u neće biti ni reči. Sve dok se to ne promeni mi ćemo imati ovakve puteve, šahtove bez poklopaca...:bash:
Samo da pomenem da je 2007. na ovom mestu i okolini postojalo kliziste koje je sanirano nedelju-dve dana (autobusi za Mirijevo su isli preko Bulevara). Nakon toga je bilo par kratkotrajnih problema, koji su se resavali intervencijama od jednog popodneva, otprilike.

Bizarno je sto je to ispred samog Beograd puta (jednom je upadao auto jednog od sefova), pa kad oni nisu izdejstvovali da se to zajednicki sa Vodovodom i kanalizacijom konacno sredi najbolje moguce, mozes da zamislis koliki je stepen njihovog dusevnog bola za druge lokacije.
 
Sad sam malo pogledao po netu, baš su ružni ovi VDL busevi :rolleyes:
Connexxion3169.jpg
 
Ја не могу да верујем да ВДЛ купује Икарбус. Ако је то истина, требало би да се упишамо од среће. Онај ко прави Бову и Берхоф озбиљан је играч.
 
„Vulović“ počeo serijsku proizvodnja autobusa
Petak, 20. august 2010. 16:20

Kragujevačko preduzeće „Vulović transport“ danas je izvršilo isporuku prvog kontigenta gradskih autobusa na komprimovani prirodni gas svom prvom kupcu, preduzeću UNACOP iz Beograda.

Serijsku proizvodnju autobusa preduzeće „Vulović“ započelo je u junu ove godine i potpisalo ugovore za 32 autobusa. U međuvremenu, odobrene su Vladine subvencije za 10 autobusa, a očekuje se podrška i za ostale ugovore.

- Sa preostala 22 autobusa imali bi zagarantovanu proizvodnju do kraja godine. U prvoj fazi proizvodnje zaposlili smo 20 ljudi iz Kragujevca, a sa očekivanim povećanjem obima prodaje do kraja godine angažovaćemo 50 novih radnika – kaže vlasnik preduzeća Zoran Vulović.

Takođe, dodaje Vulović, ukoliko se ostvare sve predviđene porudžbine, do kraja sledeće godine biće zapošljeno još 100 radnika.

Očekuje se saradnja sa Rijekom, koja potražuje 40 gradskih autobusa na prirodni gas, kupac iz Estonije je već poručio pet autobusa, a ima interesenata u Nemačkoj, Italiji i Letoniji.
U proizvodnji autobusa u Kragujevcu, pored matične fabrike MAZ, učestvuje i preko 20 domaćih autokomponentaša. To „Vuloviću“ omogućuje da dobije status domaćeg proizvođača čime će se olakšati plasman proizvoda na tržište zemalja potpisnica CEFTA sporazuma i zemalja EU.

Kupac autobusa, preduzeće UNACOP, deo je grupe „Beobus“ koja poseduje 119 gradskih autobusa.

Vlasnik UNACOP-a, Boško Zmijanac, kao osnovne razloge za kupovinu autobusa, pored subvencija Vlade od 30 odsto, navodi i uštedu zbog cene gasa, kao i kvalitet vozila.

Inače, u Beogradu je do ove kupovine bilo svega dva gradska autobusa na prirodni gas.

Zadovoljan ostvarenim planovima, Vulović najavljuje proširenje delatnosti svoje firme.

- Uskoro ćemo početi sa proizvodnjom komunalnih vozila za skupljanje smeća na prirodni gas, a pošto smo napokon dobili lokacijsku dozvolu, izgradićemo i prvu stanicu za komprimovani gas u Kragujevcu – kaže Vulović.

Nova investicija uključuje i halu za tehnički pregled, kao i perionicu, a završetak radova je najavljen za kraj godine.
Vulovic%20transport01%5Esasa.jpg

Vulovic%20transport05%5Esasa.jpg
http://www.sumadijapress.com/index-p62-ni7502-c62.html
 
Јапанци” – омиљени, „Икарбус” с климом –најкомфорнији
Возачи ГСП-а посебно воле издржљиве „Мерцедесове” аутобусе који су „положили испит на београдским улицама”, а зубу времена одолело је и неколико ФАП-ових возила

japanac-foto-L-VULETICH.jpg


У галиматијасу градског јавног превоза грађани сваког дана стичу другачије путно искуство, у зависности од тога где су кренули, на којој линији, у које доба и каквим типом возила. Вероватно највеће „шаренило” возног парка влада у ГСП-овим аутобуским погонима из којих ових дана, према летњем режиму рада, на престоничке улице излази 870 возила. Многи су сагласни да је у неке аутобусе боље и не улазити – од буке мотора и врућине путнике не спасавају ни музички плејери, лепезе и ручни вентилатори, док се некима може возити сасвим достојанствено, у расхлађеном окружењу, комфорно и брже.

Београђанима су посебно прирасли за срце популарни жути „јапанци”, аутобуси купљени из донације владе Јапана, који су на улице града стигли 2003. и 2004. године. Реч је о возилима немачке фабрике МАН са по 310 коњских снага, којих у Београду има 93 (18 „соло” аутобуса и 75 зглобних).

– Како је својевремено договорено са јапанском владом, ови аутобуси распоређени су на осам линија – свих 18 „соло” модела носи број 26, док су остали распоређени на трасама 511, 16, 23, 88... Они су и даље у року обавеза које смо преузели када смо их купили, а које се тичу квалитета одржавања и начина употребе – објашњава Радослав Николић, генерални директор ГСП „Београд”.

О томе како „јапанци” успевају да одрже „ниво” и перформансе можда најбоље сведочи чињеница да су представници дипломатске мисије Јапана у Србији у више наврата самостално одлазили у инспекцију возила, како би се уверили да ли се критеријуми одржавања поштују.

– У земљама у којима нису били задовољни начином употребе возила, Јапанци су повлачили донацију, но ми смо им сваки пут омогућили да до детаља погледају процедуре у вези са аутобусима – каже Николић.

Жути МАН-ови аутобуси задовољавају „евро 3” еколошке стандарде, на сваких 45.000 километара мења им се уље, дневно пролазе преглед техничара и, упркос мањим кваровима, сви су у функцији. У ГСП-у, међутим, истичу да „јапанци” ни у чему нису повлашћени и да сви аутобуси пролазе једнак третман у одржавању.

– МАН је тврд, али поуздан, дуговечан и издржљив, тако рећи неуништив, ако се имало одржава – кажу ГСП-ови возачи.

Са листе најпожељнијих возила, међутим, „јапанце” је пре две године скинула нова „Икарбусова” серија од сто аутобуса која данас представља најлуксузнији сегмент ГСП-овог парка. Реч је о 45 „соло” и 55 зглобних аутобуса распоређених на најфреквентнијим линијама, а осим што задовољавају „евро 4” стандарде, одликује их смањена бука и емисија гасова, као и клима-уређаји и низак под прилагођен старим и немоћним особама.

Због своје ванредне издржљивости, међу возачима се као један од најомиљенијих утврдио модел немачког „Мерцедеса” са ознаком „конекто”. Овај препознатљиви аутобус, како кажу шофери, „положио је све испите на нашим улицама” и многи га сматрају наследником легендарног модела „санос” који је деведесетих „носио” аутобуски саобраћај у граду. „Конекто” је због своје истрајности добио задатак да савлађује неке од најтежих траса као што су оне на линији 25, 37,47, 50, 48...

– Њих имамо 55 комада, а возачи их обожавају. На улици је и неколико „саноса” које је прибојски ФАП правио са „Мерцедесовим” мотором, а у пракси се добро показала и заједничка серија ФАП-а и „Икарбуса” из 2002. године – каже Николић.
http://www.politika.rs/rubrike/Beograd/Japanci-omiljeni-Ikarbus-s-klimom-najkomforniji.sr.html
 
zaffa":3n0xs9vy je napisao(la):
da nije malo mnogo 250 buseva??
Prema podacima iz medija u saobraćaju je dnevno oko 700 GSP autobusa (ispravite me ako neko ima tačan podatak), što znači da će nam vozni park otprilike ovako izgledati

250 VDL (Ikarbus)
100 Ikarbusa (N serije)
100 MAN (Japanaca)
55 MB Conecto
Što je 505 autobusa. Ostatak će verovatno činiti Ikarbusi (IK-201 i IK-103) nabavljeni 2006. zatim IK-103F (40 komada) iz 2005. i stariji busevi iz ranijih godina.

Takođe biće novog tendera za privatne prevoznike, što znači da će i oni morati da obnove svoj vozni park.
 
mislio sam mnogo u smislu da grad u skorije vreme nije nikada kupovao toliko autobusa odjednom. ona prethodna tura je bila koliko se sećam 100 komada
 
Vrh