Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 295 95,2%
  • BMC

    Glasovi: 15 4,8%

  • Ukupno glasača
    310
GB 21 je Mercedes O305. U Beograd je došao kao donacija Berlina 1997. Radio je na potezu 300 (možda nisi pratio taj potez pa ga zato ne pamtiš). Kasnije je pretvoren u radionicu za menjanje guma na ostalim autobusima gde i dan danas radi. ;) Smešten je u pogonu Kosmaj.
 
izgleda da su neka ikarbuse sa 6a prebacise na 77,hvala im puno nisu trebali...
 
Juce Djilas na Studiju B rece da ce kupiti (ne on, vec grad) 250 autobusa, cim dobiju garancije od "Ikarbusa" da moze da izvede taj posao. Dakle, nista tender i sl, vec uposlavanje "Ikarbusa" kao i sto smo ocekivali.
 
Pa ne treba da se luksuziramo i pored Beogradske fabrike autobusa naručujemo neke druge,drugo je pitanje da Grad ovoga puta zahteva kvalitet autobusa na Evropskom nivou ,s obzirom da ima dovoljno modela sa lošim ili dobrim iskustvom,a iz fabrike lepo kaži mi možemo da isporučimo kvalitet koji se od nas i traži ,znači lopta je na Gradu kvantitet ili kvalitet,hoće li naručiti ugradnju kavlitetnijih delova,materijala ili ne, :kafa:
 
Hm po meni je greska raditi tako nesto bez tendera. ne postoji dzabe ona poslovica "Nisam dovoljno bogat da bi kupovao jeftine stvari"

Sumnjam da Ikarbus moze da opravda kvalitet svojih autobusa jer smo svedoci da se jako brzo raskantaju a ponekad i zapale, a opet sa druge strane najezim se kad vidim kako GSP "odrzava" Conecto mecke.
Pravi primer solidnog kvaliteta i odrzavanja autobusa su MAN - "Japanci". Solidan autobus, dobro odrzavanje i ima da sluzi 10-ak godina bez problema(kamo srece da nam japanci odrzavaju ceo vozni park). Jos uvek izgledaju ko da su skoro iz fabrike izasli.
 
2012":3seto4yz je napisao(la):
Pa ne treba da se luksuziramo i pored Beogradske fabrike autobusa naručujemo neke druge
Što bi rekli Englezi, nismo dovoljno bogati da kupujemo jeftine stvari.

Na stranu što je pitanje i jesu li jeftine, kad nema tendera ne možemo tek tako ni da uporedimo. Luksuz je prenapucani most, nije luksuz kupiti izdržljivije i kvalitetnije autobuse..
 
+1 medjutim

Lepo je to sto imamo ikarbus,ali moraju da budu konkurentni sto se tice kvaliteta i cene inace ce propasti,ovo je ipak kapitalizam a ne onaj stari sistem.Ako ovo urade a ikarbus ne ispostuje standarde(vrlo moguce),nek ga preimeunuju u fabrika gsp.
 
A zasto forsirati samo ikarbus kad Srbija ima toliko fabrika autobusa. Imamo fabrike autobusa i u Novom Sadu, Rumi, Nisu i Priboju, zasto da ne kupe od svakog proizvodjaca po 50 autobusa i uposle ljude sirom zemlje? Slazem se da kupujemo domace, ali neobus sa volvom je trenutno najbolji kod nas
 
Pa zato što je Beogradska fabrika koja podiže proizvodnju u Gradu,plaća porez i zapošljava ljude,ako je preuzmu Holanđani kako najaviše,a i to se može podvesti pod"posledice regionalizacije" svi hoće da gazduju svojim regionom pa će protekcija "domaćih"firmi biti sve vidljivija,isto tako ne verujem da bi pored fabrike autobusa u Kragujevcu taj grad naručio Ikarbus ponovo..ili Novi Sad pored svoje..jeste ludo ali izgleda postaje realnost,a u uporedbi sa inostranstvom recimo da grad Minsk kupi Hess trole pored svojih Belkommunash,dok je recimo Kijev kupio od njih i pored svoje fabrike,da se razumemo ja sam za tender i konkurenciju ali opet ne verujem da će pobeđivati kvalitet već najniža cena,tako da nismo mnogo propustili.. :kafa:
 
Minsk već ima trole koje mogu cenom i odnosom cena/kvalitet da pobede bilo koga.
Beograd nema takvog proizvođača autobusa..
 
Добро, сад, нису ови Икарбуси на МАН-овим платформама уопште тако лоши.
 
Prosta logika, da Ikarbus može da dobije pošten tender, bilo bi tendera.
 
Да, али и "Веолиа" је купила недавно "ИК-201", а то је француска фирма. Добро, можда контају да ће тако лакше проћи на будућем тендеру за линије, али, опет, нису то више они модели који се пале и не могу да возе на "брдским" линијама...
 
Ok a sta je sa ravnomernim razvojem Srbije, sto ne proba Beograd malo da uposli nerazvijena podrucja? Drugo i u Nisu i u Novom Sadu sam vidjao i novije ikarbusw autobuse, zasto kod nas nema neobus-a? FAP su kupovali pre, a sada samo po neki privatnik kupi...
 
Nemoj samo FAP molim te, ima ih na nekim linijama izgledaju kao iz prošlog veka,daj neka odrade i dizajn kao ona nova firma iz Kragujevca sa autobusima na gas,te su ih i Zgrebčani naručilli doduše u malom broju desetak,neobuse ne videh ovde a nemam ništa protiv,mada sam za potpuno uniformisani GSP sa jednim novim modelom autobusa,kao i tramvaji i trole,tako sve deluje uređeno aa ovako diznilend desetine modela,grozno.... :kafa:
 
Pa moze fap malo da promeni enterijer, ali su neinovativni, a sto se tice uniformnog gradskog prevoza, ja to nisam video nigde u evropskim gradovima, uglavnom svi imaju vise tipova i generacija svih vidova prevoza...
 
Мирко":37n30tni je napisao(la):
Да, али и "Веолиа" је купила недавно "ИК-201", а то је француска фирма. Добро, можда контају да ће тако лакше проћи на будућем тендеру за линије, али, опет, нису то више они модели који се пале и не могу да возе на "брдским" линијама...
Nije IK-201, to je stari autobus i ne proizvodi se više. Čini mi se da će biti IK-218N Avancity, onakav kao na 72 ;)

Kad smo kod FAP-a, zna li neko šta je sa onim koji je kupio Transprodukt?
HPIM2951_resize.jpg


A zgloba niko nije hteo da kupi zbog loše rešenog eneterijera, inače su hteli oba da uvale GSP-u, pa su ih i obojili u njihovu kolor šemu.
s6303393.jpg


Najgore rešenje dosad. Pogledajte šipku, ako uđete u bus s leve strane morate da preskačete :/
SS858942.jpg

Prostora za stajanje nema, kao da je prigradski autobus
img5792h.jpg

img5798g.jpg

Izvor fotografija
http://autobusi.net/forum/viewtopic.php?t=2115&postdays=0&postorder=asc&start=30
 
Pa ovaj FAP je Božiji blagoslov kako izgledaju modeli pre ovog novog,ovaj mi se sviđa uz manje modifikacije za BG recimo da nije loše,a za kvalitet ne znam ništa o ovom modelu.. :rolleyes:
 
extra izgledaju ovi autobusi. Sta ima veze sto imaju vise sedista, bolje da vise ljudi sedi. I u onim Cobra autobusima ima isto ovoliko sedista pa se niko ne buni sto sedi, a ne moze da stoji :lol:
 
Zato što 2 mesta za sedenje zauzimaju više mesta za stajanje + ne možeš doći do izlaza kada je bus pun! Te Cobre su prigradski autobusi i nikako nisu za Beograd i to iz više razloga. Jedan je što su veoma visoke za jedan gradski autobus, drugo što imaju veliki broj sedišta i treće veoma uska vrata! Manji broj sedišta na mnogim opterećinim linijama bi doneo olakšanje putnicima, ali privatnicima ne odgovara da autobus bude opterećen, pa naručuju obično sa više sedišta kako bi primili manji broj putnika, za udobnost ih baš briga.
 
Tako je te privatnike bi trebalo usloviti sa tehničkim uslovima koje jedan autobus za gradski prevoz treba da ima,a ne da se uvoze svakvi tipovi koji njim odgovaraju da bi se manje eksplotisali,dakle po ušima ih treba.. :rant:
 
Vrh