Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 257 95,2%
  • BMC

    Glasovi: 13 4,8%

  • Ukupno glasača
    270
amm8990":abu3htem je napisao(la):
. Kako je neko napisao, video bi on kada bi seo u ZiU-9 šta je istrument tabla i kako se koči levom nogom :lol:
:lol: Apsolutno, covek je proklet, nikad zadovoljan i uvek hoce jos. Dragi vozac je vec zaboravio sta je vozio do pre par godina, a ako se tek zaposlio, nek bude srecan sto nije dobio sklopociju, koje su ranije davali novopridoslim vozacima.
Ja razumem da on sedi satima tamo, ali bih ja, kao putnik, naveo par mana 112N.
1. sedista, sa kojih padas, jer imaju kontra nagib.
2. dihtung guma na vratima, koja se vec raspala, pa zimi ubi noge do kolena,
3. zavrsna obrada koja je bedna
inace mi je mnogo draze, kad mi dodje 112N nego bilo koji drugi, ipak je daleko komfornija voznja, kako leti, tako i zimi.
 
Mislim da je vozio Mercedes, pa je dobio Ikara :p Ovaj bus je bio redovan na 48, vozio sam se nekoliko puta, tačno je da škripi gore, ali zato što fale šrafovi! Što se guma tiče, to su sitnice koje su izmenjive, potrošive. Međutim, izgleda da se još vodi polemika ko treba to da zameni, IK (kao po ugovoru) ili GSP, pa po svemu sudeći neće ni jedni, a ni drugi. Sedišta su poluproizvod, fali uložak za sedenje, kao ova na snimku u Beovozu, sada nije poznato da li je to neko uzeo razliku za sebe ili su poručili ovakva. Takođe sam primetio da neka IK-218N vozila imaju ona plastična, viša sedišta. Ona su relativno OK.
 
Nažalost, izgleda da novinar Teofil Pančić baš nema sreće sa svojom osamdesettrojkom. Evo onog njegovog čuvenog teksta o toj liniji

Osamdesettrojka
teofil pančić

Slabije upućeni radni ljudi & građani skloni su da veruju kako je osamdesettrojka samo još jedna u nizu autobuskih linija GSB-a; mora se priznati da postoje elementi koji na to ukazuju, ali oni služe jedino tome da zavaraju Trag Spoznaje: prava je, naime, istina da je osamdesettrojka odavno "transcendirala" svoju prvobitnu prozaičnu ulogu i da je postala osebujan etičko-filozofski sistem, pogled na svet, primenjena vežbanka iz stoicizma i socijalne prilagodljivosti; ko savlada osamdesettrojku, ko se spokojno saživi s njenim neuporedivim ćudima, ko je nekako ukroti, taj je očeličen i spreman da se uhvati u koštac sa svim životnim radostima i teškoćama!

Koren ovog njenog neobičnog dejstva krije se u običnom, pojavnom svetu gradskog prevoza na beogradski način. Linije GSB-a dele se, naime, u nekoliko kategorija, npr. ovako: 1. solidne (15, 16, 17, 27, 31); 2. podnošljive (18, 23, 53, 56, 65) 3. loše (45, 84, 704, 706) i 4. osamdesettrojka. Naravno, ima linija koje saobraćaju ređe od osamdesettrojke, ali to su mahom prigradske linije i, osim toga, one polaze iz centra, pa se bar može videti kada će krenuti. S osamdesettrojkom sve stoji naglavačke: samo na Crvenom krstu i na kraju Zemuna možete saznati njen red vožnje, a jedina zanimljiva stvar u vezi s njim ionako je samo impresivan stepen njegovog raskoraka sa stvarnošću: autobusi, zapravo, nikada ne saobraćaju u skladu s "knjigom". Drugde je to anomalija, na osamdesettrojci to je pitanje prestiža.

Ako vam i dalje nije jasno šta osamdesettrojku čini tako osebujnom, valja napomenuti da je sve u vezi s njom – počevši od trase – isplanirano i sprovedeno tako da, sa stanovišta praktičnosti, bude oličenje Tantalove muke: čim napusti sremsku idilu zemunske Gornje Varoši, ona se nasuče na usko grlo Muhara, vrevu i gužvu centra Zemuna i gotovo neprohodnu Tvorničku ulicu, da bi zatim, dugo izdišući, klipsala beskrajnim Lenjinovim bulevarom, koji je mudro organizovan po doboš-torta sistemu: stanica-semafor, stanica-semafor, i tako na svakih dvadeset metara; nakon ovoga sledi probijanje kroz oronuli kraj oko Starog Sajmišta, džadom na kojoj je asfalt odavno Ugrožena Manjina koja rezignirano čeka da bude sasvim apsorbovana od gigantske, sveprisutne Rupe; potom dolazi nepojamna kloaka Autobuske i Železničke stanice, a onda milenijumski postojano mrcvarenje uz Nemanjinu ulicu, to turobno ovaploćenje najsumanutijih snova nekog Čaušeskuovog urbaniste. Kada stigneš na Slaviju (gde ja, već znatno stariji, silazim), već ti je vreme za ponovno brijanje, a osamdesettrojku tek čeka forsiranje neprotočnih vračarskih sokaka u kojima se nadmeće s izdišućim trolejbusima, koji se svaki čas kvare i blokiraju ulicu. Otuda je svako uspešno okončano putovanje osamdesettrojkom autentični Trijumf Volje, pobeda nad slepim i brahijalnim silama prirode i društva podjednako; pošto ni najveći hazarderi ne žele baš prečesto da iskušavaju svoju sreću, razumljivo je da se ovo prometalo promeće po gradu samo kad se baš mora, u minimalnim dozama. Zato ga na usputnim stanicama verno i pomalo tužno, kao mornarske žene, čekaju osamdesettrojkaši, posle stanara Azbestnog naselja psihofizički najugroženija kategorija naših sugrađana, ljudi koji o zen-budizmu i varljivoj relativnosti protoka vremena znaju ama baš sve, čak i ako čitaju samo Sportski žurnal.

No, prava priča sa osamdesettrojkom ipak se zbiva tek uveče, posle osam-devet sati: famozni privatnici odu već s kokoškama na spavanje (dok na drugim trasama ne odustaju pre ponoći), a GSB prometala nestaju u minijaturnom Bermudskom trouglu negde oko Vltave, i više ih niko nikada ne vidi. Večernje čekanje osamdesettrojke najbolja je, dakle, vežba za Čvrstinu Vere; zato slabići, amateri i zalutali, neupućeni namernici sa drugih linija posustanu već posle bednih trideset-četrdeset minuta, ispraćeni blago podsmešljivim pogledima Stoika; Mi, međutim, znamo da druženje tek počinje, i da će naša vernost i strpljenje kad-tad biti nagrađeni, osim ako možda ipak neće. Jer, osamdesettrojka je specifična i po tome što se superiorno emancipovala od jednog od retkih preživelih obeležja lepog vaspitanja i kućnog reda Beograda: i u najgorim vremenima znalo se da je Poslednji Polazak svetinja, da sve može da crkne, ali on mora da funkcioniše. Nebrojeno puta sam se uverio da tako i jeste, kada je u pitanju 16, 17, 18, 65, 75, 95 ili neka druga obična GSB linija; na osamdesettrojci, međutim, to je čista lutrija, koju – zajedno sa šačicom drugih neshvaćenih posvećenika – igram s detinjim uzbuđenjem: tri večeri se, recimo, uopšte ne pojavi, četvrte ipak dođe, pete takođe, ali iz nedokučivih razloga vozi samo do opštine NBG, a onda je mi, Siročići, pokislo odgledamo kako jezdi ka garaži; sledeće večeri – Jovo nanovo. Obaška što vozače uvek, ali UVEK, mrzi da sačekaju termin poslednjeg polaska s Krsta (23.50), već krenu po nahođenju: jedan baja u 23.35, drugi sutradan u 23.40, a treći se, bogami, opredeli za ostanak u kafani: ko je lud da u gluvo doba razvozi one ludake po Zemunu, zašto nisu već odavno kod kuće?!

Osamdesettrojka je, dakle, manje, a samim tim i više od "obične GSB-lajne". Osamdesettrojka je rasna, sočna, punokrvna metafora, i zato je toliko nastrano volim, i zato je verno čekam, na blagi podsmeh Bližnjih. Uvek, naime, polazim od neviđeno glupe malograđanske predrasude da je to moj autobus, i da čekanjem i spremnošću da platim kartu obavljam svoj deo posla, i onda čekam da vidim šta će da se desi. Odavno sam, naime, shvatio suštinu socijalnog eksperimenta: lako za Hag, privatizaciju i ostale trice – poverovaću da je ovo ponovo Grad Za Ljude tek kada vidim da je neko vaistinu upristojio osamdesettrojku, to užareno, zapušteno središte Najmračnijeg Balkana!
 
Požar u autobusu GSP-a

28. jul 2010. 09:43 > 09:44

Autobus Gradskog saobraćajnog preduzeća (GSP) Beograd na liniji 6A zapalio se jutros u 7.25 u Bulevaru kralja Aleksandra kod broja 244, a u požaru nije bilo povređenih, potvrđeno je u tom preduzeću.

Vatra progutala motor (Foto: "Blic")

Glavni dispečer GSP-a Mićo Dautović rekao je agenciji Beta da se požar pojavio u prostoru za motor i da je intervencijom vatrogasaca ugašen u kratkom roku.

Prema njegovim rečima, u trenutku požara u autobusu se nalazio manji broj putnika koji su napustili vozilo bez panike.

"Požar je načinio veću materijalnu štetu, izgoreo je motor, oštećene su instalacije i boja, popucala su neka stakla, a oštećenja su nastala i tokom intervencije vatrogasaca", rekao je Dautović.

On je dodao da je vozilo odvučeno u garažu GSP-a, gde će stručne službe tog preduzeća ispitati uzrok požara.

Zbog požara u autobusu, saobraćaj na liniji 65 bio je u prekidu oko pola sata, rekao je Dautović.

(Beta)

http://www.mondo.rs/s177880/Hronika_i_Drustvo/Pozar_u_autobusu_GSP-a.html
 
^^ bio sam svedok toga :p


28u7kls.jpg
 
Trebalo bi uvesti prinudnu upravu u Gsp,jadni putnici,krici.. :o Pa šta su misili da putnike tretiraju kao stoku i da nas voze u kantama kao u Katangi,pod hitno otpisati sva vozila starija od 5 godina.Zamislite, takve kante voze čak i na linijama kroz Kralja Milana dim,sumpor,pakao ne vredi što će voziti nove trole kada jedan ovakav autobus izbaci čađ na sve turiste u centru,zar gsp ne može barem na liniji kroz Tearzije da ubaci novije niskopodne buseve dok takvi voze po nekoj periferiji,zaista sramota!
 
brate gsp.. danas mi je markicu prodao lik koji sedi u limenoj kanti, obučen je kao da je u najboljem slučaju krenuo na pecanje, puši neku krdžu sve u 16, sa tobom razgovara kroz otvoren prozorčić širine 5cm koji mu istovremeno služi za izduvavanje dima i obraća ti se isključivo imperativom tipa "daj 2 dinara". gsp = dno dna
 
http://www.danas.rs/danasrs/iz_sata...kontrolore_iz_autobusa_.83.html?news_id=23185

Građani izbacili kontrolore iz autobusa

Autor: V. Živanović

Putnici autobusa na liniji 704, koja saobraća na relaciji Zeleni venac – Zemun polje, danas su oko 17.30 časova izbacili kontrolore nezadovoljni što je vozilo sve vreme, tokom provere karata, stajalo na stanici nadomak naselja Galenika.



Kada su kontrolori ušli u autobus jedan od putnika se glasno pobunio tražeći da vozilo krene iz stanice umesto što stoji tokom provere karata, obrazlažući time da je «platio da se vozi, a ne da stoji u mestu». Ostali građani odmah su ga podržali odbijajući da kontrolirima pokažu karte sve dok autobus ne krene. Kako su se i kontrolori zainatili, ne želeći da se voze jednu ili dve stanice, nastalo je komešanje u kojem su putnici počeli da psuju i vozača tražeći da krene iz stanice. Problem se razrešio posle skoro desetominutnog stajanja kada su građani silom izgurali kontrolore i naredili vozaču da krene.

Na linijama 704, 707 i 706, koje iz centra grada saobraćaju prema Zemun polju i Batajnici, kontrole su česte i nije retko da od prve do poslednje stanice građani čak i po četiri puta, od različitih kontrolora, bivaju primorani da «kopaju» po džepovima i tašnama, torbicama i rančevima kako bi pokazali karte. Zato i ne čudi što novi način kontrole karata, po kojoj autobus sve vreme stoji na stanici tokom provere, izaziva revolt građana.
 
2012":1md54a3r je napisao(la):
gsp ne može barem na liniji kroz Tearzije da ubaci novije niskopodne buseve dok takvi voze po nekoj periferiji,zaista sramota[/b]!
Moje parce periferije ne poseduje niti jedan niskopodni autobus. Imali smo jedan zimus, ali su ga ocigledno prebacili na neku drugu liniju. Zaista ne znam o cemu ti pricas, pogotovu sto je poznato kako se gsp odnosi prema periferiji.

Kad malo bolje razmislim, na ulicama ima osetno manje novih Ikara.....ili sam se gadno istripovao?

nbumbic":1md54a3r je napisao(la):
Zato i ne čudi što novi način kontrole karata, po kojoj autobus sve vreme stoji na stanici tokom provere, izaziva revolt građana.
Taj ``tackasti`` vid kontrole je izivljavanje nad periferijom. Autobusi saobracaju na 40 minuta, a neretko i vise, i onda se nadju pametni da ga zaustave. I ako su ih izbacili, treba otici do Skenderbegove i tuci redom stoku.

vucko":1md54a3r je napisao(la):
I treba,neko od gore gleda sve kada nece ovi od dole koji su placeni za to.
pala je i prva zrtva rekonstukcije Bulevara....:(
 
stf":1uxx6xhk je napisao(la):
[
Moje parce periferije ne poseduje niti jedan niskopodni autobus. Imali smo jedan zimus, ali su ga ocigledno prebacili na neku drugu liniju. Zaista ne znam o cemu ti pricas, pogotovu sto je poznato kako se gsp odnosi prema periferiji.
Na linijama od PKB ka Dunavcu i Čenti voze niskopodni Ikari.

Sa jedne strane mi je drago što ti ljudi imaju klimaatizovane autobuse, a sa druge je glupo jer su Linije za Dunavac i Čentu 95% ili više posto na potpuno otvornemom putu

Glupo za te linije koristiti autobuse koji ne mogu da voze preko 60Km/h, naročito jer su stanice međusobno udaljene po više kilometara.
Tu treba staviti prigradske autobuse, ali ih GSP nema
 
U prigradskim autobusima su i druga pravila, ako hoces da ide brze, onda nema stajanja u njima
 
Матеја Бељан":nxqpdz09 je napisao(la):
U prigradskim autobusima su i druga pravila, ako hoces da ide brze, onda nema stajanja u njima
Tako je po zakonu i tako je sigurno bezbednije.

Ipak nepraktično je staviti autobus za gradsku vožnju na liniju koja je dugačka oko 20km od čega je preko 19km na otvorenom putu.

Ne znam koliko se sećate priče o Iakrbusovom autobusu "Slaviši" koji je prešao više od milion kilometara bez generalne.

evo linka ka priči o njemu

http://www.autobusi.net/content/ind...w=article&id=60:super-qslaviaq-&catid=1:vesti

Taj autobus je vozio na liniji PKB direkcija - Čenta. Praktično je vožen stalno na ravnom otvorenom putu
stanice su mu bile udaljene po par kilometara, neke i preko pet, tako da nije ni čudu da je "Slaviša izdržao milion km bez generale
 
Zapalio se još jedan autobus GSP

10751.jpg


10753.jpg


Evo i slikaautobusa koji je goreo u Bulevaru
picture001ho.jpg

picture004zp.jpg


picture003xc.jpg
 
Dajte neka Grad naspravi Superviziju u pogonima GSP,da se uvedu Evropski standardi održavanja,da se uvedu novi standardi kvaliteta i kontrola, a cilju toga dovesti tj.platiti menadžera ili firmu koja bi izvršili procenu,uvela kvalitet,i upravljala i nadzirala obuku kao i rad,jednostavno ne vidim drugačiji način,osim uvesti mesto odgovornog za kontrolu kvaliteta i primene standarda,ta osoba/e ili firma bi direktno odgovarala Gradonačelniku.ili Gradskome sekretaru a ne direktoru GSP-a na taj način Grad bi uvek mogao da reaguje tamo gde se uoči propust i da kritikuje GSP ako im padne kvalitet i sl.sećamo se da je pisalo da su hteli neki ljudi iz GSP da nabave nekvakitetne kočnice za buseve,pa ih je sreća u nesreći opomenula da onaj bus koji je udario u ogradu ne padne sa Gazele jer je imao kvalitetne kočnice,posle toga neki ljudi su posmenjivani.
 
:o :o :o

Neverovatno! Dosta je IK-201 iz 2002. izgorelo :/ Takođe, ovde se i jasno vidi da izolacije izmešu putničkog salona i motora uopšte nema, već samo ovi paneli :violina:
 
Nema izolacije. Da je krenulo da gori nesto naglo od motora odmah bui uhvatilo drveni pod...
 
Ukoliko izgori jedan bus iz serije to se može shvatiti kao slučajnost, dva bi već trebala da privuku pažnju onih koji ih održavaju, a još više samog proizvođača! Da se ovo desilo sa MAN ili MB autobusima, sigurno bi već proizvođači bili zabrinuti. Međutim, Ikarbusu nije dovoljno što je sedam autobusa iz iste serije izgorelo (431, 923, 927, 928, 1279, 1282, 1298,podatak sa gspbeograd.iz.rs). Što je još gore, svi ti autobusi su proizvedeni sa jednom velikom greškom, ta greška skoro pa nije otklonjena do kraja proizvodnje IK-201/202 autobusa, a tiče se hlađenja motora. Pogledajte samo hladnjak motora, nalazi se na takvom mestu da se vrlo brzo zaprljaju ćelije, što ubrzo dovodi do pregrejavanja motora. Motori tokom leta dostižu temperature preko 100 stepeni, tako da je "kuvanje" vrlo čest slučaj, pa vozači upražnjavaju da prilikom svakog okreta motor vozila polivaju vodom i dodaju uvrelu rashladnu tečnost. Kasnije su nešto pokušali da ugrađuju ventilatore sa većim protokom vazduha, što je povećalo buku samog motora :mad: Zadnja serija IK-201 ima ogromne hladnjake koji dosta zalaze i u putnički salon pošto su malo podignuti.

147284.jpg
 
Ta zadnja stakla na novim ikarbusima su stvarno krs.Bezbroj sam ih video sa selotejpom ucvrscenim staklima.
 
Lepo ? Zar stvarno nemaju staklo, nego su počeli lim da stavljaju! Tako su radili za vreme sankcija :/
 
vucko":2sv0rido je napisao(la):
Ta zadnja stakla na novim ikarbusima su stvarno krs.Bezbroj sam ih video sa selotejpom ucvrscenim staklima.
Aha. Nažalost karoserija je na zadnjem delu lošeodrađena pa usled uvijanja i vibracija stakla pucaju
 
Vrh