Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 244 94,9%
  • BMC

    Glasovi: 13 5,1%

  • Ukupno glasača
    257
Odoše i gasni MAZ-evi u večna lovišta, a tek su im nalepili ove folije da liče na ebus, jednog su čak ofarbali u crvenu šemu. Ni gasnu stanicu nisu dočekali.

Koliko su ta vozila stara? Jel moguće da su bila za seču? Deluje mi kao da nisu starija od 6-7 godina. Što ih makar ne doniraše nekom mestu u unutrašnjosti Srbije, sigurno treba nekome autobusa. Strašno koliko se mi razbacujemo, kao da smo najbogatiji na svetu.

Sent from my Nokia 7 plus using Tapatalk
 
Mislim da je ostao jedan jedini i da radi radnim danima na 27.

Sent from my MI 8 using Tapatalk
 
Meni se cela ta ideja sa gasnim MAZevima/BIKovima od starta činila kao žešća politička sklepotina od projekta.
Govorim dakle o projektu, o načinu na koji je ta ideja realizovana i onda ubrzo bačena u zaborav i zapostavljena.
 
Evo ga opet Higer #3445... Stoji pokvaren pre Kaluđerice.
Vidim ga već četvrti put da je zaribao... Možda i najlošiji do sad od svih.
 
#1324 na okretnici Konjarnik, linija 17.
659d1a26d95b68c5d1ca97d77127d9a7.jpg


Sent from my MI 8 using Tapatalk
 
Ne mogu više da gledam ovaj besmisao sa žutim Japancima koji kvare uniformu pa sam napravio ovo za svoj groš
Crveni Japanac.jpg
 
Пре ће их бацити у ђубре него што ће их офарбати у црвено...
 
Реално, било би им најбоље да их исецкају, аутобус стар 17 година уопште није млад аутобус. То је превалило, па верујем да су неки обрнули и 2 милиона километара.
Него, остах дужан одговор @ Žika-и:
Лоша окретница? Нема проблема, добићеш бољу ако то убациш у спецификацију.
Лоше залепљен подолит? Ни ту нема проблема, нека рок испоруке буде реалан, без пожуривања, па ће и он бити боље залепљен.
Лоше возачево седиште? Лоши унутрашњи ретровизори? Спецификуј, па ћеш добити боље.
90℅ ствари је до спецификације купца. Али не, то је онај стари српски проблем: туђе - слађе.
А што се врата тиче, није проблем у њима, већ у појединим возачима који су навикли да крећу чим притисну тастер, неки чак и пре!!!
 
Ovaj argument za loše urađen posao zbog nerealnog roka koji je kupac dao ti je neverovatno loš. Kupac postavlja uslove na tenderu, proizvođač čita tendersku dokumentaciju i prema tome procenjuje da li može da učestvuje i da ispuni sve obaveze, među kojima je i taj rok. Ako je nerealan rok, što se onda Ikarbus prijavljuje? Doduše, znamo da je Ikarbus dobio poslove zato što im je bilo namešteno, ali bez obzira na to, oni ako se barem dogovaraju sa vlašću da dobiju posao, onda treba da se dogovore i da im daju realan rok. Ali ni za nameštanje poslova nisu sposobni.
 
@ marrecar
Па и толико хваљени Соларис би им сигурно испоручио котобању да су пристали да направе финални производ за тако кратак рок. :roll:
Лепо Директор рече, а и ја - Аривини ИК-112 су, уз Необусе и Мегабусе, нешто најбоље што је наша аутобуска индустрија могла да изнедри. И после 5 година експлоатације су веома утегнути унутра сви до једног. Ни у једном нисам видео потклобучен подолит.
 
Мерило квалитета возила нису подолит, огледала, шипке и седишта, већ конструкција. Икарбус је ту понајвише штедео, бирао најлошије цеви и брзински их варио.
 
@ MIG29
За ИК-103 могу (и морам) донекле да се сложим, премда их има у топ стању. За нископодне - тешко. Још нисам видео погрбљен ИК-112.
 
Јеси ли видео ИК112 после мањег судара? То што није погрбљен не значи да му је конструкција поуздана. Та возила су јако захтевна током читаве експлоатације и за њихово одржавање баца се новац којим би могла да се набаве нека сасвим коректна возила.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=769382#p769382:165vlv22 je napisao(la):
Djole Pevcanin » Sre Avg 26, 2020 4:14 pm[/url]":165vlv22]77 на 89.

Послато са Mi 9T помоћу Тапатока
Kao što sam i najavio mutant 77 na 13/53
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=769124#p769124:1v94cc58 je napisao(la):
Рипањац 405 » Uto Avg 25, 2020 6:26 pm[/url]":1v94cc58]
Него, остах дужан одговор @ Žika-и:
Лоша окретница? Нема проблема, добићеш бољу ако то убациш у спецификацију.
Лоше залепљен подолит? Ни ту нема проблема, нека рок испоруке буде реалан, без пожуривања, па ће и он бити боље залепљен.
Лоше возачево седиште? Лоши унутрашњи ретровизори? Спецификуј, па ћеш добити боље.
90℅ ствари је до спецификације купца. Али не, то је онај стари српски проблем: туђе - слађе.
А што се врата тиче, није проблем у њима, већ у појединим возачима који су навикли да крећу чим притисну тастер, неки чак и пре!!!

Opet pišeš neke stvari koje nemaju nikakvu logiku, Solaris je daleko ozbiljniji i sigurno neće pustiti bilo šta sklepano da izađe iz fabrike kao što je to radio Ikarbus. Da li si svestan da prilikom svake isporuke autobusa GSP-u jedan deo kontigenta ne može da pređe ni dvadesetak kilometara a da se ne pokvari, da nešto ne optadne. To je bila bruka neviđenih razmera.
Dakle svaki ozbiljan proizvođač daje rok isporuke i postoje liste čekanja. Tu nema ubrzavanja ili bilo kakvog uticaja. Rade kvalitetno i pedantno. Kod Ikarbusa su uglavnom probijali rokove jer nisu u stanju da sakupe kako majstore tako i delove.
Da li si svestan da prilikom svake isporuke GSP ima po dva lista ispisanih reklamacija i da jednostavno zbog političkog uticaja ta vozila ostaju na linijama i u hodu se popravljaju da tačije napišem dorađuju.
Da li znaš da su konstrukcije pucale na niskopodnim i da su varene i ojačavane, naročito u zadnjem delu. Da su privatnici pa i GSP imali probleme sa ispadanjem vetrobranskog stakla, sve zbog loše karoserije koja se uvija i staklo u kederu jednostavno nema šta da drži.
Sa M&M zgloba je u Vodovodskoj ulici prilikom jačeg kočenja ispalo vetrobransko staklo i završino na autu ispred. A možeš da vidiš šta su sve gurali vozači da im ne bi škripala kabina.
Podolit je lepo zalepljen, karoserija nije i to što se cela karoserija uvija vidi se upravo na podolitu koji se odlepljuje i puca.
Kažeš Arivini busevi nemaju problem sa podolitom ? Pa novosadski već posle par meseci imaju pucanja i odlepljivanja a grad u ravnici sa daleko manjim brojem putnika.
Da li si video da je bilo koji Solaris prokuvao ? Da li si video Ikarbus da je kuvao ??? Ikarbus već posle godinu dana diže temperaturu i pravi probleme.
Elektro instalacije su katastrofa, loši konektori, ne zaštićeno voda ulazi a izolacija posle par godina puca i vodovi ako se ne zapale budu u prekidu.

Dolazimo do najlepšeg dela ponoviću još jednom da sam razgovarao sa tada tehničkim direktorom u Ikarbusu i baš ga pitao zašto Ikarbus ne napravi kvalitetan autobus, sa kvalitetnim vratima, instalacijama , karoserijom ? Odgovor je bio kad bi ugradili najkvalitetniju okretnicu koja poprilično košta kao i vrata koja su ugrađena u Solarisu autobus bi bio daleko skuplji i niko ga ne bi kupovao . Ovako svesno ugrađuju i kupuju škart koji zahvaljujući glupim pravilima tendera na žalost pobeđuje.
A Ikarbus je bio tek za 5-8000 evra jefiniji u odnosu na Solarisa (stavljane su cene vozila u nabavci).
Koliko je Solarisu bilo bitno vidi se iz činjenice da je grad Beograd platio 180 autobusa a dobio 200 plus dva rezervna motora (čija je cena oko 100 000 evra).
Misliš da Ikarbus može da ispuni jedan od zaheva da karoserija istrpi 10 godina eksplatacije bez potrebe za remontom ?

Što se tiče vozača i vrata ako pričamo o vratima sa blokadom tu vozač nema uticaj, a ako pričamo o klasičnim vratima šta bi moglo da pravi toliki problem ako se recimo zatvaraju u vožnji ? Misliš da je veće opterećenje od cimanja putnika prilikom ulaska /izlaska ?
Da ti malo pojasnim za vrata, Ikarbus stavlja veoma tanke (a ranije pogrešno montirane) šine za klizače/rolnice koje posle kratkog vremena pucaju i deformišu se. U patosu se nalazi biksna koja nije zaštićena od prodora vode i ta ista voda spira mast i biksna radi na suvo. povećava otpor i troši se pa vrata spadnu. Kad spadnu onda strada i gonji ležaj i jako brzo kreće sva da se raspada, pucaju šrafovi koji drže gornji ležaj, pucaju šrafovi koji drže metalnu ploču sa pneumatskim cilindrima, jednostavno raspad.
Ventili i releji za vrata su nekvalitetni i loše podešeni ili se ne mogu podesiti a kompletna instalacija je kupus (vrati unazad u temi i videćeš slike koje sam kačio) pa su tu problemi sa nekontrolisanim otvaranjem vrata.

Da je bilo pameti a nije , trebali su Ikarbus da DAJU Solarisu i da se odavde prve autobusi za ovaj deo evrope. Svi bi imali koristi.
Ovako samo Kinezi i Turci.
 
A pošto je Solaris sada CAF-ov, onda lepo da se plati Špancima da preuzmu fabriku, pa nek prave volja im autobuse, volja tramvaje... ili i jedno i drugo.

A mogu i vozove.
 
Ima potencijal za sve, samo da su neki manje alavi.
Fabrika ima dobar položaj, prostor za širenje, blizu AP, može i železnica da se dovede i da maksimalno smanje troškove.
 
Žika":11uga737 je napisao(la):
A Ikarbus je bio tek za 5-8000 evra jefiniji u odnosu na Solarisa (stavljane su cene vozila u nabavci).
Koliko je Solarisu bilo bitno vidi se iz činjenice da je grad Beograd platio 180 autobusa a dobio 200 plus dva rezervna motora (čija je cena oko 100 000 evra).
Misliš da Ikarbus može da ispuni jedan od zaheva da karoserija istrpi 10 godina eksplatacije bez potrebe za remontom ?

Ikarbus je u to vreme bio jeftiniji skoro 100 hiljada po komadu.
Što se tiče tendera Beograd je platio 203 autobusa (vrednost tendera je bila 65 miliona evra, a Solaris je pobudio cenu od 320 hiljada po komadu). Isporuka kompleta rezervnih delova je uslov iz tendera.
Inače najpovoljniju ponudu na tom tenderu je poslao indijski Ašok Lejland, ali nisu ispunjavali tenderske uslove EBRD kao ni Ikarbus.

Druge ponude su bile:
Iveco Irisbus- 300k
MAN- 335k
Volvo- 350k
 
Bio bi pun pogodak da se Solaris ukljuci u to.
Danas ako poredis zgobove Ikarbusa i Solarisa,ne da ima razlike nego su to nebo i zemlja.
Ja licno bas gotivim za razliku od onih sklopocija.Da je pameti pa da se ulozi i nabave najnoviji za prolece/leto 2021.i time dugorocno resi problem a da se odustane od ovih BMC-ova (koji ce verovatno biti).U Varsavi i Krakovu je to milina.Sto ne bi moglo i kod nas ?!
 
Vidim da se par kolega slaže da bi najbolje bilo da se Ikarbus da Solarisu/Cafu i da se ovde prave autobusi, tramvaji itd. To bi bilo nešto najlepše i verujem da je Ikarbus sposoban za preporod kad bi se to dogodilo.

Što se tiče toga zašto je nemoguće da dobijemo Solarise naredne godine?
Preopterećeni su, mislim da su prebukirani do 2023. Varšava sledeće godine dobija 70 novih Urbino 18 na gas. Pričao sam s vozačem odatle, kažu da su oni sve veće ugovore za prevoz u Varšavi sklopili tako što su novac dobili od EU, što mi je baš bilo interesantno.
Kupili su 130 električnih Solarisa i rekao je da se to ispostavilo kao loše jer imaju problema sa infrastrukturom - naime samo 2 okretnice imaju punjače za njih (ne znam iz kog razloga). Kada su dobili novac od EU za nabavku tih Solarisa rečeno im je da autobusi moraju biti ekološki, ali im nije precizirano da moraju biti električni tako da su se na kraju i pokajali što im i ta nabavka nije bila za CNG verziju.
Imaju dosta godišta treće generacije koja ih još uvek služi dobro, počev od 2009. pa sve do 2013. kao mi. Ovi iz 2009. čak i nemaju klimu, ali ono što mi je odmah upalo u oko je to što im Solarisi imaju velike prozore za razliku od naših.

Sent from my MI 8 using Tapatalk
 
Živo me zanima na šta bi ličio crash test Ikarbusa, posebno ovih najnovijih što se tresu od prvog dana.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=2_KWnMktG_w[/youtube]

Kad vidim ovaj nesrećni Volvo Saffle kako se kotrlja mislim da sutra neću smeti da uđem u Ikarbus, Maz i sl. sh*t.

Ponavljam jedan Urbino je jednom tako jako lupio zadnjim prepustom o asfalt sa visine od pola metra da sam mislio da je propao u jamu. Jok, ma ni stakla se nisu vidno zatresla. Ikarbus se trese preko najmanjih neravnina pri maloj brzini.

Btw. hvala Žiki što se dotakao suštine ikarbusovih propusta u vezi vrata. Eh da su samo vrata. Na svemu se štedelo, ne samo na sitnicama. Takvo vozilo ne može da valja, to je činjenično stanje. I ovo da ne može da proda stoji na mestu jer džaba sve kvalitetne komponente i šminka koja opravdava visoku cenu kad se trese i počinje da se raspada posle par godina normalnog korišćenja.

https://www.sustainable-bus.com/cng-lng ... cng-buses/
https://www.sustainable-bus.com/cng-lng ... led-buses/

Ako je Talin Urbino 18 CNG platio po jediničnoj ceni od 300k eura, a Pariz isti model u proseku 417k (najviše 444k za prvi deo) Beograd bi sjajno prošao sa 383 vozila za planiranih 138 miliona.
 
Vrh