Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 244 94,9%
  • BMC

    Glasovi: 13 5,1%

  • Ukupno glasača
    257
Хаха добра фора. Не може уговор са приватницима тек тако да се измени.

Послато са Mi 9T помоћу Тапатока
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=768409#p768409:19z9ubee je napisao(la):
Рипањац 405 » Ned Avg 23, 2020 7:44 am[/url]":19z9ubee]@ Vinča307
Само нам је још то фалило, надам се да је то само још једна у низу рекла-казала прича... У противном, плашим се масовног повлачења младих возила са потеза 300 и 400, надам се да, чак и ако врате Мутанте у саобраћај, до тога неће доћи... :(
Verovatno će raditi samo šihte i menjaće Mercedese koji idu na remont, ove oz 2005.
 
Баш сам се питао зашто у Космају и даље стоје паркирани Мутанти. Надам се да је то што си чуо тачно да се опет возим у Мутантима :3

Послато са SM-G960F помоћу Тапатока
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=768370#p768370:3392wyqq je napisao(la):
Vinča307 » 22 Aug 2020 10:30 pm[/url]":3392wyqq]Imam informaciju da se mutanti spremaju za povratak u saobraćaj od 1. septembra i da će izgleda privatnici neke linije ustupiti Gsp-u.

I sad kada misliš da ne može gore (da se za**re za dva mandata) čuješ nešto ovako. :violina:

Ukoliko je to tačno onda bi im bolje bilo prvo da dovedu ovo malo preostalih linija u red nego da uzimaju od privatnika one koje nisu ni bili u stanju da održe.
 
Nema ništa od toga ljudi sta vam je. Nije to tek tako, ima i tu neka procedura.
 
Једини разлог због ког би приватници могли да уступе линије је да би пребацили аутобусе на друге, и не видим зашто би то било нарушавање уговора
 
Ja ne bih voleo ni mutante ni nindza kornjace....samo nekih 200 zglobova i Metro hahaha.Dobro moze i 100 zglobova za pocetak 2021.
:lol:

Salu na stranu,jedino ako ce modernizovati ovih 20 krstenih 2005. Conecto vozila,pa ovi da ih menjaju...one starije treba pod rende,nisu vise funkcionalni.

Ali sve u svemu videcemo sledeceg utorka,kada krene zimski red voznje,sta ce nas voziti.I da li ce biti i dalje toliko Higera na potezu 300.
Vidim opravili #3212 i ponovo radi svakog dana.
Juce sam se vozio sa cuvenim #3251 na poslednjem polasku na 302,koliko sam u voznji primetio,bucniji je ali ide bez problema.A da ga je gario,jeste.

Ne znam kako im se ne upali neka lampica da te IK-112LE & IK-112m stavljaju na 27E,53,83,89....kad realno ima mnogo vise mesta u odnosu na Higer.
Kao da neko strucan kaze,nemoj te,stari su sad vec 5 godina,daj ove nove,da se vidi da po centru idu (primer 22A). :pob:
 
Gledam juče delove maske na Higerima po centru. Bre, sve stoji savršeno simetrično i uklopljeno. Onda se setim pojedinih Ikarbusa kako su imali serije gde bi sve to bilo ''raštimovano'' još prilikom isporuke, a kamoli posle više meseci eksploatacije. :roll:

Žao mi je što su tako skončali. Ali ne mogu da kažem da sam iznenađen.

Voleo bih da je Ikarbus imao makar deo sudbine koju je imao Solaris. Da od relativno nebitnog proizvođača iz Istočne Evrope postanu jedan od glavnih igrača i još bitnije - sinonim za kvalitet (tj. dobar odnos cene i kvaliteta). Naravno, to je sad tema koja obuhvata milion promenljivih, ne samo fabriku. Nego i politiku, ekonomiju, tehnologiju... Jer Solaris je iz Poljske, koja niti je imala ratove i sankcije, nego je još dobijala pomoć i investicije u vreme kad se Ikarbus borio da preživi. I još svašta nešto. Tako da naravno da ih je nezahvalno porediti pa i ne radim to. Ali eto kažem, šteta i greota za Ikarbus. U jednom momentu, Ikarbus je imao veći potencijal nego što je Solaris imao u drugom. :? Ali, okolnosti behu drugačije i jedan ode u nebesa a drugi u grob. :? :(

I za Neobus mi je takođe jako žao. Da je bilo pameti i razuma, država bi makara probala (ekonomski i pravno) da te dve fabrike nekako konsoliduje i od njih napravi nešto. Ali tu opet dolazimo do čuvene politike, koja je jedna od onih milion promenljivih koji zapravo imaju veću i težu reč nego tehnologija.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=768538#p768538:20x569lp je napisao(la):
KizaNoSleep » Ned Avg 23, 2020 6:37 pm[/url]":20x569lp]Ja ne bih voleo ni mutante ni nindza kornjace....samo nekih 200 zglobova i Metro hahaha.Dobro moze i 100 zglobova za pocetak 2021.
:lol:

Salu na stranu,jedino ako ce modernizovati ovih 20 krstenih 2005. Conecto vozila,pa ovi da ih menjaju...one starije treba pod rende,nisu vise funkcionalni.

Ali sve u svemu videcemo sledeceg utorka,kada krene zimski red voznje,sta ce nas voziti.I da li ce biti i dalje toliko Higera na potezu 300.
Vidim opravili #3212 i ponovo radi svakog dana.
Juce sam se vozio sa cuvenim #3251 na poslednjem polasku na 302,koliko sam u voznji primetio,bucniji je ali ide bez problema.A da ga je gario,jeste.

Ne znam kako im se ne upali neka lampica da te IK-112LE & IK-112m stavljaju na 27E,53,83,89....kad realno ima mnogo vise mesta u odnosu na Higer.
Kao da neko strucan kaze,nemoj te,stari su sad vec 5 godina,daj ove nove,da se vidi da po centru idu (primer 22A). :pob:
Pa najverovatnije ih dižu zbog zamene za Mercedese jer bi trebalo da odu na remont, ima tu još solidnih mutanata koji mogu da rade barem šihte. Kad mogu u Zemunu i Karaburmi da rade stari Ik 103, mogu i u Kosmaju mutanti. I nekako sam želeo nova vozila, a da stara odu u otpad, ali kada su nova vozila došla, hvata me nostalgija za starijima, jer mi je u njima prošlo odrastanje i voleo bih da imam prilike da se ponovo vozim sa mutantima, dignuće ih ja mislim 10ak komada. A videćemo šta će biti od 1. septembra, Mercedesi idu na remont a biće potrebno više vozila, tako da će linije biti mnogo šarenije nego što su sad bile preko leta, ne znam da li će ostati na 307 3524, a jos vas na 305 da ubace 3239, ili će sve da se vrati kao pre.
 
Ako uzimaju linije privatnicima, to znači samo jedno - nema para za plaćanje ugovorene cene km
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=768547#p768547:3lc0g70a je napisao(la):
Bender Rodriguez » Ned Avg 23, 2020 6:09 pm[/url]":3lc0g70a]Gledam juče delove maske na Higerima po centru. Bre, sve stoji savršeno simetrično i uklopljeno. Onda se setim pojedinih Ikarbusa kako su imali serije gde bi sve to bilo ''raštimovano'' još prilikom isporuke, a kamoli posle više meseci eksploatacije. :roll:

Žao mi je što su tako skončali. Ali ne mogu da kažem da sam iznenađen.

Voleo bih da je Ikarbus imao makar deo sudbine koju je imao Solaris. Da od relativno nebitnog proizvođača iz Istočne Evrope postanu jedan od glavnih igrača i još bitnije - sinonim za kvalitet (tj. dobar odnos cene i kvaliteta). Naravno, to je sad tema koja obuhvata milion promenljivih, ne samo fabriku. Nego i politiku, ekonomiju, tehnologiju... Jer Solaris je iz Poljske, koja niti je imala ratove i sankcije, nego je još dobijala pomoć i investicije u vreme kad se Ikarbus borio da preživi. I još svašta nešto. Tako da naravno da ih je nezahvalno porediti pa i ne radim to. Ali eto kažem, šteta i greota za Ikarbus. U jednom momentu, Ikarbus je imao veći potencijal nego što je Solaris imao u drugom. :? Ali, okolnosti behu drugačije i jedan ode u nebesa a drugi u grob. :? :(

I za Neobus mi je takođe jako žao. Da je bilo pameti i razuma, država bi makara probala (ekonomski i pravno) da te dve fabrike nekako konsoliduje i od njih napravi nešto. Ali tu opet dolazimo do čuvene politike, koja je jedna od onih milion promenljivih koji zapravo imaju veću i težu reč nego tehnologija.

Meni lično Ikarusa busa nikad nije bilo žao, uvek su bile kante i tako je ostalo. Žao mi je Sanosa i Fap-a bili su potencijal .

Solaris je primer kako treba raditi i vredno praviti ime. Solaris je imao sreću da je krenuo od Neoplana , kvalitetna osnova koja se nadograđivala.
 
@ Žika
Ако је Икарбус крш, онда стварно... Ја да се питам, свих 200 Солариса би било продато негде за унутрашњост Србије и у регион, а њихово место бих попунио куповином 200 ИК-218 (плус још 100 потпуно нових који би одменили Јапанце и остале зглобне старкеље), са испоруком у разумном року. Наравно, прво бих сачекао испоруку нових, па бих тек онда продао Соларисе. Доказ да је Икарбус итекако знао да направи ваљано возило су они Аривини ИК-112 из 2015., ни у једном нисам видео потклобучен подолит. М&М-ове Емаре су такође врхунски аутобуси. 8) Ни ГСП-ови ЛЕ и М нису лоши, а сви ти релативно ситни проблеми који су се овде провлачили не би ни били присутни да су и они испоручени у разумнијем року. Ако Пражани могу да се возе СОР-овима (за које, барем ја, сматрам да пре заслужују епитет крша неголи све и један ИК, чак и сами Чеси куде СОР-ове због растрешености и поремећеног хода крила врата на неким серијама), можемо вала и ми Икарбусима. Коме смета ИК, нек' иде бициклом, можда промени мишљење кад му мало допре преко потребан кисеоник до мозга након вожње... :grand:
Сматрам да је у интересу свих нас да Икарбус поново оживи. Макар и као скроз нова фабрика аутобуса са скроз новим руководством. Ако је Будимка успела да оживи, што не би и Икарбус и Необус? Само мало воље и ентузијазма и све може да се преокрене за 180 степени. ;)
 
Рипањац 405":3p5o581z je napisao(la):
@ Žika
Ако је Икарбус крш, онда стварно... Ја да се питам, свих 200 Солариса би било продато негде за унутрашњост Србије и у регион, а њихово место бих попунио куповином 200 ИК-218 (плус још 100 потпуно нових који би одменили Јапанце и остале зглобне старкеље), са испоруком у разумном року. Наравно, прво бих сачекао испоруку нових, па бих тек онда продао Соларисе. Доказ да је Икарбус итекако знао да направи ваљано возило су они Аривини ИК-112 из 2015., ни у једном нисам видео потклобучен подолит. М&М-ове Емаре су такође врхунски аутобуси. 8) Ни ГСП-ови ЛЕ и М нису лоши, а сви ти релативно ситни проблеми који су се овде провлачили не би ни били присутни да су и они испоручени у разумнијем року. Ако Пражани могу да се возе СОР-овима (за које, барем ја, сматрам да пре заслужују епитет крша неголи све и један ИК, чак и сами Чеси куде СОР-ове због растрешености и поремећеног хода крила врата на неким серијама), можемо вала и ми Икарбусима. Коме смета ИК, нек' иде бициклом, можда промени мишљење кад му мало допре преко потребан кисеоник до мозга након вожње... :grand:
Сматрам да је у интересу свих нас да Икарбус поново оживи. Макар и као скроз нова фабрика аутобуса са скроз новим руководством. Ако је Будимка успела да оживи, што не би и Икарбус и Необус? Само мало воље и ентузијазма и све може да се преокрене за 180 степени. ;)
Ti bi prodao solarise, najvrednija i najpouzdanija vozila koja imamo u gsp, to je suludo, bez njih bi bilo teško rasulo, ikarbus se raspada, zemunska serija iz 2008 se polako gasi, iz 2012 su teško rastreseni bez klime, iz 2013 i dalje vrede ali polako krecu da odolevaju vremenu, za mene ikarbus nije ni do malog prsta Solarisu, i ne može da se meri jeftina sklepana plastika sa tako velikim gigantom, koji je i posle 7 godina kao časa i dalje.
Sve što je iole vredno izaslo iz ikarbusa izašlo je do N serije, mada ni vozači nisu bili preterano oduševljeni ikarbusima pre 2000 godine sa velikim soferkama.

Poslato sa LLD-L31 pomoću Tapatoka
 
Рипањац 405":nauftqqe je napisao(la):
@ Žika
Ако је Икарбус крш, онда стварно... Ја да се питам, свих 200 Солариса би било продато негде за унутрашњост Србије и у регион, а њихово место бих попунио куповином 200 ИК-218 (плус још 100 потпуно нових који би одменили Јапанце и остале зглобне старкеље), са испоруком у разумном року.

Molim te ne blamiraj se. Kakva bre prodaja Solarisa? Već 7 godina su najpouzdanije prevozno sredstvo u Beogradu i bez njih bi se prevoz raspadao bukvalno. Kakav Ikarbus 218, pa 2017. je kupljeno 30 IK-218M i opet su Solarisi pouzdaniji, noviji i moderniji, sveukupno bolji.
Je l su skuplji? Jesu, ali da je umesto njih te godine kupljeno još 200 218-ica do sada bi njih 100 bilo rashodovano iz raznih razloga pa bi nam na najopterećenijim linijama vozili Japanci kao glavni autobusi u 2020. Ne razumem neke ljude, Ikarbus je mrtav i takav je s razlogom, nije se radilo dobro i te autobuse koji su bili prosek (opet ništa specijalno) su pravili odavno.

Da se ja pitam, kupili bismo još 100-200 Solarisa na gas i rešili pitanje prevoza za narednih 5 godina sigurno, ali završićemo sa BMC-om.
To je već druga priča i tu mogu da se složim da je pametnije oživeti Ikarbus nego davati pare ispod prosečnom turčinu.
Ali upoređivati Solaris i Ikarbus je stvarno stvarno smešno.



Sent from my MI 8 using Tapatalk
 
@ IK-101, @ Daxara
Као што рекох, главни провлем у првом реду серије из 2008. је што је израђена и испоручена исхитрено из свима знаних политичких разлога о којима не бих у овој теми. Касније серије су сасвим пристојне, јесте да је можда могао још мало да се растегне рок за испоруку ЛЕ серије 2015., али превише кршева у Космају тада је диктирао и рок испоруке, проблем кршева је хитно морао да се ублажи. Но, проблем подолита није нешто што не може да се реши у ходу. Мало јачи лепак и решен проблем.
Зовите ме ботом и додајте ми слободно разне друге епитете због овога што ћу рећи, али грдне су паре опране на куповини Солариса и шпанских трамваја. Да је памети, тај неко би сада био у бајбоку због тога, од тих пара Икарбус је могао још више да унапреди своја возила у односу на сада. Нису ни ове серије лоше, али биле би још боље да нису купљени Солариси него ИК-218. Проста рачуница, више новца у нашем буџету = бољи будући производи.
 
Nisi bot, to je tvoje razmišljanje. Moje je da je Ikarbus imao svoje šanse, da je više puta pokazano da rade čisto da bi odradili, pri isporuci su već modeli imali neke falinke što se jednostavno Solarisu ne dešava.
Da postoji mogućnost da se Solaris i Ikarbus ostvare neku saradnju i da se u Srbiji proizvode Solarisi, e to bi bilo stvarno nešto odlično. Vratili bi se radnici u Ikarbus, plate bi se isplaćivalo i zemlja bi videla korist od toga a građani bi se vozilo u kvalitetnijim autobusima.
O kvalitetu Solarisa svedoči što i građane koje ne interesuje prevoz znaju za Solaris jer jednostavno imaju najlepše iskustvo putovanja njime.
Za CAF ne znam i ne bih da se mešam, znam da se u Kragujevcu proizvode Siemens modeli, pa eto, ako u budućnosti bude bilo potrebe za kupovinom novih tramvaja pre svega trebamo gledati tu opciju.
Što se tiče novih zglobnih autobusa? Solaris na gas, pa makar čekali i godinu dana duže od Kineza/Turčina.

Sent from my MI 8 using Tapatalk
 
Икарбус је пред собом имао читав низ прилика и све их је протраћио. Од првог дана је имао прилику да побољша производњу, али то се није догодило, зато што је једино питање Икарбуса било како уштедети. Зато данас плаћа цену свог нерада и државног лоповлука.
 
Мислим да нема потребе за коментарисањем ИК218М, само погледајте на којим поласцима они раде (ако уопште раде). Увек су радили само на најнебитнијим поласцима и то не свих линија.

Притом, боље је да се перу паре на квалитетним аутобусима (који чак и у ГСП-у после СЕДАМ година скоро сви раде), него нпр на ренџ роверима, плочама за тротоаре итд
Чињеница је да је дошло скоро 300 нових аутобуса после њих и да су они и даље, и биће још дуго, најпоузданије и најбоље што ГСП има, и они и вечити заменик и сви знају то
 
Једини Икарбусов производ за који још и разумем речи покуде јесте ИК-103. Стварно је приметно да је један немали број њих погрбљен између средњих и задњих врата, и ту сматрам да су морали да се потруде да до тога не дође. Мада, постоји и један број сасвим солидних 103-јки. Претпостављам да ИК-103, као средњеподни аутобус, има конструкцију од другачијих цеви, али су се зезнули и одабрали преслабе, морале су да буду јаче како не би долазило до погрбљивања, стручнији нека ме исправе ако грешим.
Са друге стране, толико куђена М серија, што соло, што зглобна, је у основи више МАН него ИК, Икарбус их је само каросирао. Буквално домаћи Lion's City, комбинација стране шасије и домаће каросерије. Што се мене тиче, велика је штета што их не дају на најбитније поласке (мислим на 218М, са 112М је друга прича), јер то одлично осликава селективан однос ГСП-а према аутобусима различитих произвођача. Уистину одлични аутобуси. Ни једна ни друга серија нису толико збржене као чувена Н серија из 2008., али је то свакако диктирао престар возни парк, није било пуно избора него да се убрза испорука.
 
Па сигурно би их дали на нормалне поласке да су нормални. Исто као што су остали икарбуси (112ЛЕ нпр) радили на линијама за које нису направљени само да би их људи видели.

А што се тиче тога да је то српски MAN - једино што ваља код тих аутобуса су шасија и генерално унутрашњост, распоред седишта итд - све што не зависи од икарбуса. Све остало је ужасно
 
Da bilo koji od tih zglobnih Ikarbusa stvarno valja ne bi završili u Zemunu već bi bili u Karaburmi i Novom Beogradu, ali ti teraj po svom.
Nadam se da će bar jedna od narednih nabavki biti kvalitetna jer nam Japanci uskoro idu u penziju, prva generacija N-ova je takođe blizu, pitaj busspoter-a koliko zglobnih Ikarbusa tamo valja i onda vidiš da se samo na Solarise ozbiljno računa.
Ako su Ikarbusi zapravo sasvim ok, zašto se uporno daju pare za oživljavanje Solarisa? Ja ću ti reći: to je apsolutno najbolje što imamo i kičma prevoza.
BMC i Higheri su novi, oni će biti ok 5,6 godina kao M-ovi i Le, to je taj neki kvalitet, tu bih čak i dao šansu Ikarbusu, mada je BMC koliko znam najjeftiniji.

Sent from my MI 8 using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=768649#p768649:3pwlizry je napisao(la):
Рипањац 405 » Pon Avg 24, 2020 8:10 am[/url]":3pwlizry]@ Žika
Ако је Икарбус крш, онда стварно... Ја да се питам, свих 200 Солариса би било продато негде за унутрашњост Србије и у регион, а њихово место бих попунио куповином 200 ИК-218 (плус још 100 потпуно нових који би одменили Јапанце и остале зглобне старкеље), са испоруком у разумном року. Наравно, прво бих сачекао испоруку нових, па бих тек онда продао Соларисе. Доказ да је Икарбус итекако знао да направи ваљано возило су они Аривини ИК-112 из 2015., ни у једном нисам видео потклобучен подолит. М&М-ове Емаре су такође врхунски аутобуси. 8) Ни ГСП-ови ЛЕ и М нису лоши, а сви ти релативно ситни проблеми који су се овде провлачили не би ни били присутни да су и они испоручени у разумнијем року. Ако Пражани могу да се возе СОР-овима (за које, барем ја, сматрам да пре заслужују епитет крша неголи све и један ИК, чак и сами Чеси куде СОР-ове због растрешености и поремећеног хода крила врата на неким серијама), можемо вала и ми Икарбусима. Коме смета ИК, нек' иде бициклом, можда промени мишљење кад му мало допре преко потребан кисеоник до мозга након вожње... :grand:
Сматрам да је у интересу свих нас да Икарбус поново оживи. Макар и као скроз нова фабрика аутобуса са скроз новим руководством. Ако је Будимка успела да оживи, што не би и Икарбус и Необус? Само мало воље и ентузијазма и све може да се преокрене за 180 степени. ;)
Srećom da se ne pitaš.
Ikarusbus je uvek bio krš i ostao, tvrdim iz iskustva jer sam ih vozio i silazio u kanal. Tvoje iskustvo ? Ako nije iza volana onda preskoči.
Sve što je izlazilo uvek je bilo sa velikim problemima i manjkavostima a na nesreću morao se često raditi remont karoserije.
Sačekaj oko 14h ispred bilo kog pogona pa pitaj radnike održavanja za Ikarbus.
Ikarbus je uvek ugrađivao najNEkvalitetnije delove koje je mogao naći a naplaćiveo debelo.svoje autobuse. Solaris je za malo skuplji a ugradili su najkvalitetniju okretnicu, najkvalitetnije vrata , ventile, el. komponente........
Možemo i o karoseriji da pričamo koja je izuzetno čvrsta i kvalitetan enerijer bez znakova habanja.
Ikarbus je skup u nabavci, preskup u eksplataciji i održavanju.
Kao što rekoh preskoči prazne fraze bez iskustva.
 
Ikarbus za gsp sklapo krs a za veoliju kako treba

nego malo karaburme ....

autobusi01-2020-08-24-19-55-11.jpg

autobusi02-2020-08-24-19-55-11.jpg

autobusi03-2020-08-24-19-55-11.jpg

autobusi04-2020-08-24-19-55-11.jpg

autobusi05-2020-08-24-19-55-11.jpg

autobusi06-2020-08-24-19-55-11.jpg

autobusi07-2020-08-24-19-55-11.jpg

autobusi08-2020-08-24-19-55-11.jpg

autobusi09-2020-08-24-19-55-11.jpg

autobusi10-2020-08-24-19-55-11.jpg

autobusi11-2020-08-24-19-55-11.jpg

autobusi12-2020-08-24-19-55-11.jpg

autobusi13-2020-08-24-19-55-11.jpg

autobusi14-2020-08-24-19-55-11.jpg
 
To prave prototip dabldekera ?
Beži odande tetanus je zarazna bolest.
 
Vrh