Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 295 95,2%
  • BMC

    Glasovi: 15 4,8%

  • Ukupno glasača
    310
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=767770#p767770:3ux9nblg je napisao(la):
KizaNoSleep » Čet Avg 20, 2020 6:58 pm[/url]":3ux9nblg]Pisali kazne za klimu i za odela, naplatili 860 hiljada.

Evo ga #186 furija, na žalost, nema hlađenja.
Ali ide super :sesir:
U sredu legenda 177 na svom nekadašnjem polasku na 307, radio ceo dan do 11 uveče, samo ne znam šta je sa 155 i 197, gde su oni nestali.
 
Ikarbus je odavno ispričana priča. Istorija...
Inače, nikad mi nije bilo jasno insistiranje na uniformi vozača, promenama boja autobusa, svim spoljnim manifestacijama, kada u prevozu mnogo toga ne valja.
Kvalitetam prevoz je suština, a ni malo ga neće popraviti da li je vozač u uniformi, ili autobus žut ili crven. Važnije je da je vozač uljudan, ljubazan, da se korektno odnosi prema putniku, vozilu, poslu, da autobus bude čist, ispravan, pouzdan, na nivou dostojanstva glavnog grada i putnika...
Ali, oduvek smo cenili formu.
 
Да су прихватили масовну производњу 106 не би пропали. Нема новца није оправдање, могли су после рата 1999. да започну производњу. То би било изводљиво да је држава више улагала.
 
Pa nije to bilo do Ikarbusa da li će prihvatiti proizvodnju ili ne. Niko ne pravi autobuse pa ih onda drži na lageru, nego se rade po potpisanom ugovoru. Koliko je te 1997 uopšte i kupljeno novih autobusa u Srbiji? Ondašnje rukovodstvo GSP-a očigledno nije bilo zainteresovano za osetno skuplji proizvod. Na kraju krajeva i IK103 i sve serije 201/2/3 iznuđeno su rešenje prema uslovima na domaćem tržištu. Tražilo se jeftino i jednostavno, a IK106 nije mogao biti baš jeftin, a već početkom 2000-tih morao bi se sklapati novi proizvod, ako bi se insistiralo na MB šasiji, s obzirom da Citaro nasleđuje 0405N2. Ništa u ono vreme u ovoj zemlji nije bilo jednostavno. Očigledno je da je volje, pa i znanja bilo, al na kraju sve zavisi od prilika na tržištu. Iz istog razloga ni prototipovi iz 2004 nisu imali skoro pa nikakve šanse. Previše su to bila i skupa i sofisticirana vozila za nas.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=767915#p767915:8qxx78bd je napisao(la):
Vinča307 » 21 Avg 2020, 06:57[/url]":8qxx78bd]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=767770#p767770:8qxx78bd je napisao(la):
KizaNoSleep » Čet Avg 20, 2020 6:58 pm[/url]":8qxx78bd]Pisali kazne za klimu i za odela, naplatili 860 hiljada.

Evo ga #186 furija, na žalost, nema hlađenja.
Ali ide super :sesir:
U sredu legenda 177 na svom nekadašnjem polasku na 307, radio ceo dan do 11 uveče, samo ne znam šta je sa 155 i 197, gde su oni nestali.

Da videh i njega i nisu mi zaista jasni.... #177 je toliko izdrnadono vozilo da nije normalno.I kvario se uz #155 svaki drugi dan.
Uzbrdo ide max 30 haha.
Imam traume od njega i od #162.#197 je jos i bio ok,ali je zamenjen sa #3386.

Inace juce Solaris na 31. , vozac manuelno palio / gasio klimu....od toplotnog udara do ledjenja za par minuta,curila klima unutra,na sredini.
 
Jel u 3188 klima curela? To je isključi ako se penje uz Ustaničku da lakše izvuče.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=767455#p767455:v35p268j je napisao(la):
solecar » Sre Avg 19, 2020 8:51 pm[/url]":v35p268j]Viđao sam da 601 čeka vreme na stajalištu "Nemanjina" u Balkanskoj ulici. Moguće da i 46 tu čeka vreme.
Tako je, 46 kreće malo napred u odnosu na mesto gde terminira.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=768080#p768080:137o5x4z je napisao(la):
busspoter » 21 Avg 2020, 16:34[/url]":137o5x4z]Jel u 3188 klima curela? To je isključi ako se penje uz Ustaničku da lakše izvuče.

Ja mislim da jeste... Ali smo išli ka gradu, krenulo da kaplje na neku likušu, krenula da vrišti.
Inače gario ga je sve vreme maksimalom, ulazi na stanice kso Šumaher.

:D
 
Боље питати зар нема довољно отпада.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=768231#p768231:2sujsf2o je napisao(la):
Сенке » 22 Aug 2020 10:32 am[/url]":2sujsf2o]Zar NBG nema dovoljno solaća?

Ima, samo što solo sa recimo 75 voze umesto zgloba recimo na 65. BMC su ti koji prave izostanke na solo linijama pogona Novi Beograd dok Solarisi u garaži izazivaju domino efekat - prebacivanje BMC sa 75 na 65. Prvo su ignorisali solo dok Kosmaj nije postao otpad. Sad ignorisanjem zglobnih napraviše još veći belaj - Novi Beograd i Karaburma postadoše još veći otpad (jer drže primarne linije pri čemu su i vozila u proseku novija, čak i kvalitetnija i skuplja). Zemun je suvišno i pominjati jer je bio i ostao na nivou otpada.

U poslednje vreme nije teško videti sav taj cirkus i u praksi. Pre neki dan 3358 na 88, drugi BMC na 56, oba prošla minut posle Solarisa, umesto Solarisa. Ne leži vraže 1351 na 56, gomila N serije na 23 (uz ponekog Japanca i IK201). Karaburmini Solarisi ubrzano propadaju (što se ne može reći za novobeogradske), ostalo sve leševi.

Kosmaj sve više i više šalje Conecte i N seriju na 53 ne mareći za stanje vozila. Upada šta stigne. Jedan Conecto remontovan kao nov, drugi u fazi raspada - oba iz 2005. 53 2020 više liči na 30 2010 nego na sebe pre svega nekoliko meseci (pao udeo Higera sa >75% na <50%). Ne znam kakva je situacija na 83, ali pre neki dan nisam video nijedno drugo vozilo osim Higera na njoj. Okretnica Crveni Krst puna Higera.

Znači da ako su nabavili dovoljno novih vozila za posmatrane linije, pri čemu jedna nije dovoljno pokrivena istim gde je ostatak? U servisu, na klocnama ili krpi Karaburmu? Treće nema.
 
Specifičan je osećaj voziti se u zadnjem delu.

IMG-20200821-152519.jpg

IMG-20200821-152538.jpg

IMG-20200821-152559.jpg
 
Express":2os3u1lz je napisao(la):
Karaburmini Solarisi ubrzano propadaju (što se ne može reći za novobeogradske), ostalo sve leševi.

Sredili su Solarise, bar one kojima se ja vozim na 31 (tu verovatno šalju najbolje), ali sada u dosta situacija uz Ustaničku izvuku bolje Karaburmini nego Novobeogradski.



Sent from my MI 8 using Tapatalk
 
Данас је било супротно.

Послато са Mi 9T помоћу Тапатока
 
Igor

Voziti se 201-icama po ravnim novobeogradskim bulevarima ni izbliza ne pruža iskustvo kao vožnja istim tipom autobusa po krivudavom avalskom putu :) Pride su lastini vozači retko bili skloni umerenoj i uglađenoj vožnji, pa je svaka vožnja bila avantura za sebe. U principu očekivano ponašanje za vozilla takvog koncepta.
Pretpostavljam da su sličan doživljaj imali oni koji su svakodnevno prolazili kroz Duboko na putu za Obrenovac.
 
Najbolje je biti na kraju prikolice 201 ili 203 kad se zalete po krivinama ili putevima sa pregibima. :D Sećam se jedne vožnje kad sam stajao na samom kraju i bukvalno poskakivao koliko se sve treslo i zanosilo. Naravno, kao što se može očekivati, beše to pred kraj smene a vozilo je bilo skoro prazno. :D

I beše to u ono vreme pre BusPlusa kad je bilo više trkanja i jurcanja. Ne kažem da je tada bilo bolje. Ali imalo je te neke momente koji ti ostanu zauvek urezani u sećanje. :mrgreen: Definitivno najluđe vožnje u životu sam imao 2000ih, i to sve u Ikarbusima. :mrgreen:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=768265#p768265:42apef55 je napisao(la):
Express » Sub Avg 22, 2020 1:55 pm[/url]":42apef55]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=768231#p768231:42apef55 je napisao(la):
Сенке » 22 Aug 2020 10:32 am[/url]":42apef55]Zar NBG nema dovoljno solaća?

Ima, samo što solo sa recimo 75 voze umesto zgloba recimo na 65. BMC su ti koji prave izostanke na solo linijama pogona Novi Beograd dok Solarisi u garaži izazivaju domino efekat - prebacivanje BMC sa 75 na 65. Prvo su ignorisali solo dok Kosmaj nije postao otpad. Sad ignorisanjem zglobnih napraviše još veći belaj - Novi Beograd i Karaburma postadoše još veći otpad (jer drže primarne linije pri čemu su i vozila u proseku novija, čak i kvalitetnija i skuplja). Zemun je suvišno i pominjati jer je bio i ostao na nivou otpada.

U poslednje vreme nije teško videti sav taj cirkus i u praksi. Pre neki dan 3358 na 88, drugi BMC na 56, oba prošla minut posle Solarisa, umesto Solarisa. Ne leži vraže 1351 na 56, gomila N serije na 23 (uz ponekog Japanca i IK201). Karaburmini Solarisi ubrzano propadaju (što se ne može reći za novobeogradske), ostalo sve leševi.

Kosmaj sve više i više šalje Conecte i N seriju na 53 ne mareći za stanje vozila. Upada šta stigne. Jedan Conecto remontovan kao nov, drugi u fazi raspada - oba iz 2005. 53 2020 više liči na 30 2010 nego na sebe pre svega nekoliko meseci (pao udeo Higera sa >75% na <50%). Ne znam kakva je situacija na 83, ali pre neki dan nisam video nijedno drugo vozilo osim Higera na njoj. Okretnica Crveni Krst puna Higera.

Znači da ako su nabavili dovoljno novih vozila za posmatrane linije, pri čemu jedna nije dovoljno pokrivena istim gde je ostatak? U servisu, na klocnama ili krpi Karaburmu? Treće nema.
Vrlo interesantno mi je da su nekada u Kosmaju što više mogu gurali na 53 novija vozila, a na potez 300 sve teške kante, dok je sada suprotno, evo 307 sve sami Higeri, čak su i ik 112 3239 zamenili sa Higerom 3524, jedino je pored Higera tu 3222, ali on se često kvari pa i tu umesto njega upadne Higer, jako retko vidim starija vozila ma 307, kao i na svim drugim linijama poteza 300. Inače digli su Conecta 184 iz mrtvih posle više od godinu dana, radio danas na 27E.
 
@Kesha

Prekjuče jedan prođe, ne videh g.br kad ono visi svetlo u zadnjem levom ćošku. Na 23 u skoro svim Solarisima radi klima, međutim slabo se čuje i duva vazduh u visini ambijentalne temperature putničkog salona. To je jedna stvar, a sasvim druga što isti jedva dopire na 2cm od otvora. Naravno rešetke crne kao gar. Tako je na skoro svim Liazima na 37, dakle ovog puta je krivac privatni prevoznik. Ista priča i sa dorćolskim trolama na 29. Kada naiđe sa ispravnom klimom to je senzacionalno otkriće. Začudo novobeogradska i kosmajska vozila ili imaju ugašenu klimu ili rade normalno. Vozila na 23 mnogo više drndaju i škripe nego ona na 52, 56, 85 ili 88.

@Vinča307

Da, to je bio problem kada su baš kuburili sa vozilima, a mislim da još imaju problema. Da imaju čime da voze vozili bi. Kosmaju je opet dodeljen nedovoljan broj novih vozila, Zemun je ostao otpad dok su dva primarna pogona - Novi Beograd i Karaburma iskrpljena vozilima nedovoljnog kapaciteta.

Ne znam kakva je situacija na potezima ali mogu tvrditi da Higeri sa gradskih linija kao što su 30 i 83 ne mrdaju. Poput 53 ni sa 70 se nisu ništa pretrgli. Tu ima i Conecta iz 2003.

Opet uprskali stvar samo što je rezultat obrnut. Sad kubure gradske linije - okosnica sistema koja prima presedače, a nisu pošteđene ni solo ni zglobne linije. U svakom slučaju nije valjalo i ne valja ni sada.

I tako pod SNS-om sačekaše zglobni još jednu sledeću godinu... Ko zna kad će tender biti raspisan, a to u kom roku će vozila biti isporučena priča je za sebe. Samo da ne zbrzaju kao sa Kinezima ili još gore da nabavljaju s lagera kao što su brljavili s Turcima. Dakle ja očekujem nove zglobove "već" 2022, i to ako "ostanemo uspešni" kao ove godine kako Mali lažov reče. Eeee, i taj je bio gradonačelnik. On je i dokosurio prevoz.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=768313#p768313:2pn61rg3 je napisao(la):
Bender Rodriguez » 22 Aug 2020 07:10 pm[/url]":2pn61rg3]Najbolje je biti na kraju prikolice 201 ili 203 kad se zalete po krivinama ili putevima sa pregibima. :D Sećam se jedne vožnje kad sam stajao na samom kraju i bukvalno poskakivao koliko se sve treslo i zanosilo. Naravno, kao što se može očekivati, beše to pred kraj smene a vozilo je bilo skoro prazno. :D

I beše to u ono vreme pre BusPlusa kad je bilo više trkanja i jurcanja. Ne kažem da je tada bilo bolje. Ali imalo je te neke momente koji ti ostanu zauvek urezani u sećanje. :mrgreen: Definitivno najluđe vožnje u životu sam imao 2000ih, i to sve u Ikarbusima. :mrgreen:
Ja sam jednom kožu odrao dok sam bio tu pozadi. Neka rupa naišla ili nešto, nemam pojma, uglavnom se zaneo zadnji kraj prikolice i ode koža dok sam se držao za tim poprečnim šipkama. Jednom sam čak i glavu zveknuo u ovu vertikalnu šipku kod stepenica. Od tad nikad više skroz pozadi :laugh:
 
Imam informaciju da se mutanti spremaju za povratak u saobraćaj od 1. septembra i da će izgleda privatnici neke linije ustupiti Gsp-u.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=768370#p768370:3mu4ov8m je napisao(la):
Vinča307 » 22 Avg 2020 23:30[/url]":3mu4ov8m]Imam informaciju da se mutanti spremaju za povratak u saobraćaj od 1. septembra i da će izgleda privatnici neke linije ustupiti Gsp-u.
Zar je moguće da privatnicima ide tako dobro?
 
@ Vinča307
Само нам је још то фалило, надам се да је то само још једна у низу рекла-казала прича... У противном, плашим се масовног повлачења младих возила са потеза 300 и 400, надам се да, чак и ако врате Мутанте у саобраћај, до тога неће доћи... :(
 
Vrh