Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 295 95,2%
  • BMC

    Glasovi: 15 4,8%

  • Ukupno glasača
    310
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=560290#p560290:2r7wwkcb je napisao(la):
Žika » Ned Avg 19, 2018 11:44 am[/url]":2r7wwkcb]
Solarisova ponuda je bila 57.562.954,73 evra za (180 autobusa 319794.19 evra po komadu) i ako su po istoj ceni isporučili 200 ispada da je cena pojedinačnog 287814.77 evra. Što i nije neka cifra.

https://www.blic.rs/vesti/beograd/gsp-k ... ng/x64kb4w

kradonačelnik Beograda Siniša Mali i njegov pomoćnik Borko Milosavljević prisustvovaće sutra potpisivanju ugovora o isporuci 30 novih niskopodnih zglobnih autobusa za potrebe GSP “Beograd”.
Ukupna vrednost ugovora je 8,43 miliona evra, vozila će biti marke “Ikarbus”, a biće kupljena - na lizing.

8 430000 evra kada se podeli sa 30 dobija se 281 000.
Znači Ikarbus košta 281 000 a jedan Solaris 287 814,77 ?????
Razlika 50 000 evra ili samo 6 814, 77 evra ?

Ko je ovde lud ? Ili su drugačiji ugovori.
 
Ovi Higeri su kante teške, zato i vraćaju murante iz rashoda, jer će ovi brzo da pocrkaju, verovatno najgori autobusi u istoriji koje je kupio Beograd u odnosu cene i kvaliteta, juče je 3433 vozio na 307 u poslednjem polasku je u toku vožnje i više navrata cimao bez ikakvog razloga da sam se plašio da ne ostane u kvaru, evo danas umesto njega radi 180 na 1/307, a na 5/307 umesto tog kvalitetnog Ikarbusa 3222 koji se konstantno kvari radi 184 i nije mi jasno ko normalan kaže sa su Mercedesi iz 2005 za rashod pored ovakvih kanti od Higera i Ikarbusa, bukvalno najbolja vozila i posle 15 godina u Kosmaju. Da je Mercedes iz 2005 loš, pa ne bi podigli tog 184 posle više od godinu dana i sad ubacili na 307 umesto tog Ikarbusa koji nije ni 5 godina star. Vozio sam se sa Higerima stalno i koliko puta mi na rupama bukvalno bubreg ispadne kao i na ležećim, dok Mercedes jedva i da oseti, čak i Bmc znatno manje oseća rupe nego Higer i u njemu se ništa ne trese i ne lupa kao u Higerima gde imaš osećaj da će sve da se raspadne. Uzalud bačenih 35 miliona...
 
Žika":10gmlgxl je napisao(la):
Solarisova ponuda je bila 57.562.954,73 evra za (180 autobusa 319794.19 evra po komadu)
Da to je tačno, stim da je tražena cena bila po komadu, a 180 autobusa okvirni broj.
i ako su po istoj ceni isporučili 200 ispada da je cena pojedinačnog 287814.77 evra. Što i nije neka cifra.
Nisu naravno. Vrednost tendera je bila 65 miliona (kredit EBRD) i za taj iznos je trebalo da stignu 203 Solarisa.
Bolje je pitanje gde su ova 3 preko?
Sličnu situaciju smo imali sa Higerima. Vrednost njihovog tendera je bila 35 miliona, a okvirni broj 170 ( nabavljena su 174)
https://www.blic.rs/vesti/beograd/gsp-k ... ng/x64kb4w

kradonačelnik Beograda Siniša Mali i njegov pomoćnik Borko Milosavljević prisustvovaće sutra potpisivanju ugovora o isporuci 30 novih niskopodnih zglobnih autobusa za potrebe GSP “Beograd”.
Ukupna vrednost ugovora je 8,43 miliona evra, vozila će biti marke “Ikarbus”, a biće kupljena - na lizing.



8 430000 evra kada se podeli sa 30 dobija se 281 000.
Znači Ikarbus košta 281 000 a jedan Solaris 287 814,77 ?????
Razlika 50 000 evra ili samo 6 814, 77 evra ?

Ko je ovde lud ? Ili su drugačiji ugovori.

Iste godine kada i Solaris stigla su 32 Ikarbus zgloba za 230 hiljada po komadu.
Ovaj ugor što si citirao je nekoliko godina kasnije pa nisu baš uporedive cene.
 
Мерцедесе и Саносе ће ГСП правити од блата.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=769441#p769441:3kj44h6f je napisao(la):
Daxara » Сре Авг 26, 2020 8:19 pm[/url]":3kj44h6f]
Varšava sledeće godine dobija 70 novih Urbino 18 na gas. Pričao sam s vozačem odatle, kažu da su oni sve veće ugovore za prevoz u Varšavi sklopili tako što su novac dobili od EU, što mi je baš bilo interesantno.
Kupili su 130 električnih Solarisa i rekao je da se to ispostavilo kao loše jer imaju problema sa infrastrukturom - naime samo 2 okretnice imaju punjače za njih (ne znam iz kog razloga). Kada su dobili novac od EU za nabavku tih Solarisa rečeno im je da autobusi moraju biti ekološki, ali im nije precizirano da moraju biti električni tako da su se na kraju i pokajali što im i ta nabavka nije bila za CNG verziju.

Ти електрични имају опцију и пуњења ноћу у гаражи, и свакако су њима успели да замене скоро све аутобусе у уском центру. Тамо сада ретко може да се види аутобус који није електрични, хибридни, или CNG. Значи да је посао урађен
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=769523#p769523:2kdpszgj je napisao(la):
Dart » Sre Avg 26, 2020 10:53 pm[/url]":2kdpszgj]
Žika":2kdpszgj je napisao(la):
Solarisova ponuda je bila 57.562.954,73 evra za (180 autobusa 319794.19 evra po komadu)
Da to je tačno, stim da je tražena cena bila po komadu, a 180 autobusa okvirni broj.
i ako su po istoj ceni isporučili 200 ispada da je cena pojedinačnog 287814.77 evra. Što i nije neka cifra.
Nisu naravno. Vrednost tendera je bila 65 miliona (kredit EBRD) i za taj iznos je trebalo da stignu 203 Solarisa.
Bolje je pitanje gde su ova 3 preko?
Sličnu situaciju smo imali sa Higerima. Vrednost njihovog tendera je bila 35 miliona, a okvirni broj 170 ( nabavljena su 174)
https://www.blic.rs/vesti/beograd/gsp-k ... ng/x64kb4w

kradonačelnik Beograda Siniša Mali i njegov pomoćnik Borko Milosavljević prisustvovaće sutra potpisivanju ugovora o isporuci 30 novih niskopodnih zglobnih autobusa za potrebe GSP “Beograd”.
Ukupna vrednost ugovora je 8,43 miliona evra, vozila će biti marke “Ikarbus”, a biće kupljena - na lizing.



8 430000 evra kada se podeli sa 30 dobija se 281 000.
Znači Ikarbus košta 281 000 a jedan Solaris 287 814,77 ?????
Razlika 50 000 evra ili samo 6 814, 77 evra ?

Ko je ovde lud ? Ili su drugačiji ugovori.

Iste godine kada i Solaris stigla su 32 Ikarbus zgloba za 230 hiljada po komadu.
Ovaj ugor što si citirao je nekoliko godina kasnije pa nisu baš uporedive cene.
Baš i jeste uporedivo jer su navodno kvalitetniju, sa boljim vratima......
Uz Solarise su došli i delovi pa je i cena viša.
 
@ MIG29
Лепо неко рече - највероватније због ремонта Мечки из 2005.
 
Žika":6960xriq je napisao(la):
]
Baš i jeste uporedivo jer su navodno kvalitetniju, sa boljim vratima......
Uz Solarise su došli i delovi pa je i cena viša.

Ne može biti uporedivo zbog vremenske vrednosti novca, u međuvremenu je inflacija pojela desetak posto.
Inače tih 30 Ikarbusa je kupljeno na lizing zbog čega je i vrednost ugovora veća. Nabavna cena je bila
238 432 evra po komadu
, odnosno 7 152 960 evra za 30 autobusa.
1 232 112 evra su troskovi finansijskog lizinga, a ostatak je nesto sitno za alate, opremu i obuku.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=769482#p769482:2638amx1 je napisao(la):
MIG29 » Sre Avg 26, 2020 10:36 pm[/url]":2638amx1]Где је правда да ово враћају на улице, а квалитетна возила бацају?
На која квалитетна возила мислиш?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=769512#p769512:2awz9we6 je napisao(la):
Vinča307 » 26 Aug 2020 10:21 pm[/url]":2awz9we6]Ovi Higeri su kante teške, zato i vraćaju murante iz rashoda, jer će ovi brzo da pocrkaju, verovatno najgori autobusi u istoriji koje je kupio Beograd u odnosu cene i kvaliteta, juče je 3433 vozio na 307 u poslednjem polasku je u toku vožnje i više navrata cimao bez ikakvog razloga da sam se plašio da ne ostane u kvaru, evo danas umesto njega radi 180 na 1/307, a na 5/307 umesto tog kvalitetnog Ikarbusa 3222 koji se konstantno kvari radi 184 i nije mi jasno ko normalan kaže sa su Mercedesi iz 2005 za rashod pored ovakvih kanti od Higera i Ikarbusa, bukvalno najbolja vozila i posle 15 godina u Kosmaju. Da je Mercedes iz 2005 loš, pa ne bi podigli tog 184 posle više od godinu dana i sad ubacili na 307 umesto tog Ikarbusa koji nije ni 5 godina star. Vozio sam se sa Higerima stalno i koliko puta mi na rupama bukvalno bubreg ispadne kao i na ležećim, dok Mercedes jedva i da oseti, čak i Bmc znatno manje oseća rupe nego Higer i u njemu se ništa ne trese i ne lupa kao u Higerima gde imaš osećaj da će sve da se raspadne. Uzalud bačenih 35 miliona...
Не вреди, Винчанац, закључили смо још пре 50 година да за Београд, због услова експлоатације, треба набављати само висококвалитетне аутобусе, али, то нама није довољно - ми се ни на својим грешкама не учимо. Хајгери, Турци, Иранци, (г)МАЗ-ови... могу да возе на лаганијим линијама попут 67, за све остало је heavy duty опрема - као што, кад сам био у пустињи, а тамо све тојота.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=769448#p769448:2blxj332 je napisao(la):
Express » Sre Avg 26, 2020 7:55 pm[/url]":2blxj332]Živo me zanima na šta bi ličio crash test Ikarbusa, posebno ovih najnovijih što se tresu od prvog dana.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=2_KWnMktG_w[/youtube]

Kad vidim ovaj nesrećni Volvo Saffle kako se kotrlja mislim da sutra neću smeti da uđem u Ikarbus, Maz i sl. sh*t.

Ponavljam jedan Urbino je jednom tako jako lupio zadnjim prepustom o asfalt sa visine od pola metra da sam mislio da je propao u jamu. Jok, ma ni stakla se nisu vidno zatresla. Ikarbus se trese preko najmanjih neravnina pri maloj brzini.

Btw. hvala Žiki što se dotakao suštine ikarbusovih propusta u vezi vrata. Eh da su samo vrata. Na svemu se štedelo, ne samo na sitnicama. Takvo vozilo ne može da valja, to je činjenično stanje. I ovo da ne može da proda stoji na mestu jer džaba sve kvalitetne komponente i šminka koja opravdava visoku cenu kad se trese i počinje da se raspada posle par godina normalnog korišćenja.

https://www.sustainable-bus.com/cng-lng ... cng-buses/
https://www.sustainable-bus.com/cng-lng ... led-buses/

Ako je Talin Urbino 18 CNG platio po jediničnoj ceni od 300k eura, a Pariz isti model u proseku 417k (najviše 444k za prvi deo) Beograd bi sjajno prošao sa 383 vozila za planiranih 138 miliona.

Teško da bi bilo ko dobro prošao. Pa koliko puta su se sedišta čupala iz patosa kad neko malo teži sedne ili čitav red. Gelenderi sa bezbroj rupa za učvršcivanje i nijedna ne drži. Na starm Mercedisima sa velikom vukom su se otpuštali šrafovi a na Ikarbusu sami otpadaju.
Veliki broj kockica je bio sa ozbiljnim pukotinama na karoseriji, posebno u zoni vrata i pogonskih točkova. To se na normalnim autobusima primeti po teškom držanju pravca a na Ikarbusu je tako od samog izlaska iz fabrike.
Pneumatika loše izvedena, često teško dostupna za majstore.
Stare Rabine osovine su izuzetno teške za održavanje, recimo Mercedesu Sanosu se izmenjaju silen blokovi za 15 minuta i koštaju po par stotina dinara. Rabina osovima , silen blok zaliven u metalnu čauru i sentralni šraf koji treba pola sata odvrtati. I oni su te osovine terali decenijama.
Malo se promenilo sa niskopodnim i samo ZF ostao kao slobodni snabdevač.
Ima tu puno da se piše , previše.


Generalno treba pokrenuti inicijativu da se Ikarbus uda za CAF .
 
Malo je sta ostalo od Ikarbusa. Trenutno imaju oko 50 zaposlenih od toga niti jedan nije proizvodni radnik. Zgradu izdaju pritvatnom servisu za autobuse !? , a sta je sa njihovim alatima i mašinama ko zna.
Kinezi su otkupili dug Ikarbusa prema bankama, da bi taj dug kasnije konvertovali u akcije i naj taj nacin postali vlasnici. Međutim sa planom reorganizacije koji to omogućava se odugovlači i pitanje sta ce biti. Za to vreme fabrika samo gomila dugove i sve su manje sanse da se izvuče.
 
Svpjevremeno je urađen jedan test bočnog prevrtanja Ikarbusovog autobusa. Mislim da je zamorac bio 301.
Sat je to prikazao.
Inače, slažem se sa Žikom o upravljivosti Ik vozila. Traka bi mu često bila tesna. Zadnja osovina je volela i da pobegne iz ose, pa da autobus ide ukošen kao lovački ker.
Pisao sam već da je trolejbus ziu bio upravljiviji, (ma kako on delovao tomo i nezgrapno ili to nelome ovde zvučalo čudno) posebno natovaren pri većoj brzini, iako su delili dosta komponenti donjeg stroja.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=769858#p769858:321gufcj je napisao(la):
Vinča307 » 28 Avg 2020, 09:13[/url]":321gufcj]Evo ih ik 112N na 17, juče 506, danas 276

A do nedavno bili redovni na 306 & 311...ne da fali zglobova nego nije normalno :bubanj:
 
Једна свежа тотал реклама,за све оне који то не воле
J7pa6HB.jpg
 
Није да ми посебно смета, али џабе су се бацале паре на фарбање у црвено.
 
Треба поскидати те огавне рекламе и заувек их забранити на возилима јавног саобраћаја. Ко воли рекламе нека их налепи себи на зид собе или на фасаду куће.
 
Gledam sad ovu sliku koju je Košutnjak okačio i mogu reći da i ne treba da čudi što lepe reklame baš na taj način. Jer ne mogu drugačije. Nabavljaju takva vozila koja sa desne, na stajalištu vidljive strane nemaju prostora za panoe ili lepljenje u trakama. Vrata su isprečena između prve i druge osovine i to na malom osovinskom razmaku. Solarisi nisu izuzetak. I solo autobusi popout Higera, BMC-a, Ikarbusa imaju druga vrata isprečena na sredini. Urbino IV poput Citara nema ovaj problem, a solo sa troja vrata se nudi i sa drugim vratima montiranim na prvi modul ispred pogonske osovine. Po pitanju slobodnog prostora za oglašavanje drugi modeli poput Urbanwaya negde su između.

1280px-Iveco_Urbanway_18_Hybride_5556_RATP%2C_ligne_27%2C_Paris_001.jpg


Stao pano između prvog desnog točka i drugih vrata. Urbino na tom mestu ima rezervoar s poklopcima dok je kod Urbanwaya prednji smešten između drugog desnog točka i zgloba. Takođe Pariz kači pano i na prednju masku. Postoji pet panoa - napred, pozadi, ispred drugih vrata i sa leve strane između osovina, odnosno iza zgloba. Na taj način sva vozila nude oglašavanje (za razliku od određenog procenta kod nas) pri čemu nisu oblepljena od donje ivice karoserije do ivice krova.

U drugim gradovima poput Hamburga vozila se delimično pokrivaju reklamama (dole i delom po prozorima) ili trakama (deo oplate i deo prozora skroz do ivice krova). U Madridu su i Citari traženi s metalnom pločom na zadnjoj masci čime je izbegnuto lepljenje na staklo. Urbanway (Cursor 8 i 9) nema staklo pa za lepljenje nazad nije potrebna nikakva opcija. IK218M ima komotan prostor za bilo šta od navedenog tako da je total suvišan. A nazad su mogli tražiti metal sa displejem u desnom ćošku. U levom ćošku garažni broj i logo a dole sve reklama ili pano.

Ovaj najnoviji Tisseov Urbanway ima pano ispred drugih vrata, veći sa leve strane, kao i na haubi:

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=9a90eEi6hR4[/youtube]

Postoje panoi na panelima odgovarajućih dimenzija čak i u enterijeru koji se ne oblepljuje reklamama (samo fabričke nalepnice).

Btw. solo autobusi u konfiguraciji Tuluza pogodni su za pokrivanje slabih linija sa malom razmenom putnika. Beograd ima 38 takvih linija s ukupnim PVR=85 što bi bilo moguće pokriti inventarom od 102 vozila. Na takvim linijama saobraća najviše 4 vozila. Izbačajna vrata garantuju fleksibilnost pri odabiru konfiguracije enterijera tako da je moguće postavljanje džepa za stajanje ispred vrata, odnosno dve zone - jedna ispred, druga naspram drugih vrata. Takođe treća vrata ne moraju biti postavljena pozadi već na levoj strani paralelno sa drugim (aerodromska opcija) što je pogodno za presedanje sa fidera.
 
@ Daxara
Не бих ја рекао да су Хајгери промашена инвестиција, ни случајно. Уопште то нису лоша возила, нису много растрешена, кинеска технологија је умногоме напредовала минулих година. :wink: Одређен број компонената је европске производње: Actia инструмент - табла, Ивеко мотор, мењач не знам чији је, али по звуку бих рекао да је Voith. Седишта нису Ster, али су њихова врло верна копија.
Што се тиче Икарбуса, сада нећу много дужити - чак и да је неко од радника или надређених ошљарио, зна се чија је то ингеренција, не знам чему то бесомучно политичко бојење целе приче типа нећу ове због овог, хоћу оне због оног... Ја и даље не одустајем (нити ћу) од тога да је ИК-112Н/218Н сасвим пристојан аутобус (а има одличан, ма врхунски потенцијал као возило), да су коришћене те чувене боље цеви и још неке боље компоненте (и пажљивије уграђиване неке постојеће) могао би без проблема да конкурише западноевропским панданима. Смејте ми се, али истина је.
Неко рече, жао му ФАП-а... И мени је жао, али је чињеница и да су били много већи кршеви него Икарбуси, барем по ономе што сам ја као путник опажао за све ове године. Код мене као путника су чувени Космајеви А537 (рачунајући и Икарбус-ФАП ИК-103Ф као модел настао на његовој шасији) остали упамћени по лаком губљењу ваздуха и ужасном, бесомучном турирању ради друкања ваздуха које је знало да потраје и више од 5 минута ако је аутобус претходно био угашен. А има и слика зглобног нископодног А559, настала током његовог рада на линији 601 2016. године чија је приколица погрбљена само тако. :notok:
 
537 је био плод самосталне производње на коју је ФАП био приморан изненадним увођењем санкција СРЈ. И у таквој беди је умео нешто коректно да направи док је Икарбус правио 103 од трулих цеви и измотавао се са дрвеним седиштима које је ФАП одавно превазишао.
 
Fap se odlično pokazao u Kosmaju. Moj drugar ga je vozio bez ikakvih problema , bio najpouzdanije vozilo dok nije otišao na odmor. E onda su ga dohvatili stručnjaci i upropastili. Ipak FAP u su kamioni osnovna delatnost a autobusi su bili prepušteni SANOS u , TAZ u , Zastavi nek neko doda još nekog u iz1 tog SOUR a.
To besomučno drukanje vazduha je upravo zbog lošeg održavanja a ne kao kod Ikarbusa kad su ubacivali motore sa malim kompresorima pa kad upališ brisače po kiši bus ostane bez vazduha. A ujutru smrzneš se ko pas dok nadruka vazduh u zglobu, bez 20 min ništa.
Sećam se kolege u Kosmaju koji je dobio prijavu zbog ječeg gasa prilikom drukanja vazduha, sutradan je došao na posao sa Politikom upalio kantu i strpljivo čekao . Čekao i čekao . Posle par sati kad su otpravnici digli frku jer ga nisu mogli nigde naći odna su šefovi krenuli po krugu da ga traže i nešli ga u lameli, stigao do čitulja. Taman još koji sat završio bi sa programom. Epilog pocepana prijava.
 
Vrh