Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 244 94,9%
  • BMC

    Glasovi: 13 5,1%

  • Ukupno glasača
    257
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=770155#p770155:3f8g2cir je napisao(la):
Рипањац 405 » Sub Avg 29, 2020 5:10 pm[/url]":3f8g2cir]@ Daxara
Не бих ја рекао да су Хајгери промашена инвестиција, ни случајно. Уопште то нису лоша возила, нису много растрешена, кинеска технологија је умногоме напредовала минулих година. :wink: Одређен број компонената је европске производње: Actia инструмент - табла, Ивеко мотор, мењач не знам чији је, али по звуку бих рекао да је Voith. Седишта нису Ster, али су њихова врло верна копија.
Што се тиче Икарбуса, сада нећу много дужити - чак и да је неко од радника или надређених ошљарио, зна се чија је то ингеренција, не знам чему то бесомучно политичко бојење целе приче типа нећу ове због овог, хоћу оне због оног... Ја и даље не одустајем (нити ћу) од тога да је ИК-112Н/218Н сасвим пристојан аутобус (а има одличан, ма врхунски потенцијал као возило), да су коришћене те чувене боље цеви и још неке боље компоненте (и пажљивије уграђиване неке постојеће) могао би без проблема да конкурише западноевропским панданима. Смејте ми се, али истина је.
Неко рече, жао му ФАП-а... И мени је жао, али је чињеница и да су били много већи кршеви него Икарбуси, барем по ономе што сам ја као путник опажао за све ове године. Код мене као путника су чувени Космајеви А537 (рачунајући и Икарбус-ФАП ИК-103Ф као модел настао на његовој шасији) остали упамћени по лаком губљењу ваздуха и ужасном, бесомучном турирању ради друкања ваздуха које је знало да потраје и више од 5 минута ако је аутобус претходно био угашен. А има и слика зглобног нископодног А559, настала током његовог рада на линији 601 2016. године чија је приколица погрбљена само тако. :notok:
Ja ne znam šta ti čoveče gledaš i u kom si svetu, meni nikako nije jasno. Ne da su loša vozila, nego su katastrofalna i znam šta pričam jer nemam izbora i svaki dan moram da se vozim u njima, kad na mojoj liniji nema bukvalno ničeg drugog, autobusi su toliko rastrešeni za samo 9 meseci da to nije normalno, stakla se tresu, vrata takođe se tresu i lupaju, što mi je apsolutno neverovatno, pa to nisam nikad video ni na Ikarbusu, a kad Higer udari u rupu bubreg mi otpadne i već imam traume od vožnje Higerom, kad odvali u rupu nije ti dobro, a dok Mercedesi tu istu rupu jedva i da osete. Bmc jeftiniji bar za 50 hiljada evra od Higera i znatno je bolja kupovina i to će se videti u budućnosti, jer za 5 godina više od pola Higera neće ni biti, ovaj 3433 konstantno isključuju zbog kvarova i onda mora da aktiviraju rezervno vozilo sa Ustaničke, a Bmc je znatno pouzdaniji, mnogo manje oseća rupe, ima mnogo više putničkog prostora i motor uopšte nije toliko slab, bez problema izvlači na 17 uz Hotel Srbiju. Kad smo dobili Higere, skontao sam koliko zapravo Ikarbus uopšte nije loš, iako ima toliko mana u odnosu na Higer je super autobus, naročito Ikarbus M serija.
 
@ Vinča307
Мора да си налетео на неколико лошијих примерака, не завршава се прича са #3433 и још неколико возила... Нисам ја ни у каквом свом свету, ја у који год Хајгер да сам ушао ништа му не фали. Е сад, то што смо ми Срби постали до зла Бога размажен народ, то је други пар обуће.
Разумем МАЗ-ове који су стварно пример тога шта значи баш-баш растрешено возило, више пута сам истицао да ми смета колико су растрешени, али благо кврцкање пластике у Хајгерима, Икарбусима и Темсама стварно не знам коме може да смета...
Узгред буди речено, нису ни сви Конектоси цвећке, ни сви Јапанци, Солариси... У свакој серији постоји барем једно, ако не и неколико мало лошијих возила. Очигледно смо заборавили како су се Мутанти и стари ИК-103 тресли.
БМЦ су ми испрва били ружњикави, али сам се навикао на њих и променио сам мишљење о њима, премда нисам имао прилику да се њима провозам. Верујем да су ту негде у рангу са Темсама и Отокарима по питању квалитета.
 
Nije ni BMC nesto, ali posto je Higer skuplji ocekivao sam vise.
BTW naplatili penale za njih, mada su i dalje skuplji. Cena sa ovim po komadu je oko 191 hiljada evra.
 
O tome ja pričam, Bmc je jeftiniji za 50k evra i nije to par komada, vozio sam se sa jakom velikim brojem Higera i retko koji valja, to je možda svaki peti i ne znam kako možeš da kažeš malo škripuckanje kad sve živo lupa i trese se i nisam razmažen nego se vozim svaki dan i u Solarisima na 17 i 31 i vidim šta valja, a vozio sam se i u Citaru koji je 2011 godište na liniji 6A i to je nebo i zemlja.
 
@ Vinča307
Заправо, Аривини Цитари су 2007. годиште. ;)
Добро, неко више обраћа пажњу на те звукове, ја нешто мање, разумем те... Засад су ми једино МАЗ-ови баш-баш сметали по питању растрешености.
 
Kao putniku, pojedini Ikarbusi će mi nedostajati (sa svim svojim manama). Ali FAPovi... NIKAD! :kafa:

Inače juče jedan harmonikaš M serije stao na kružnom toku/ostrvu na uglu Gundulićevog venca i Despota Stefana.
Tek sam tad shvatio koliko je ovaj prostor veliki i da bi mogao da služi kao pomoćna okretnica za autobuse i potencijalno tramvaje (nešto što sam pričao i predlagao na jednoj drugoj temi, nije sad bitno)
Sunce pržilo pa nisam mogao da pravim još slika

Pogledajte prilog 1
 
Да није било распада СФРЈ ФАП би наставио сарадњу са Мерцедесом и правили би Конекто у Прибоју. Ипак је ФАП био много озбиљнији радник од Икарбуса.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=770281#p770281:3if51jee je napisao(la):
Bender Rodriguez » пре 57 минута[/url]":3if51jee]Kao putniku, pojedini Ikarbusi će mi nedostajati (sa svim svojim manama). Ali FAPovi... NIKAD! :kafa:

Inače juče jedan harmonikaš M serije stao na kružnom toku/ostrvu na uglu Gundulićevog venca i Despota Stefana.
Tek sam tad shvatio koliko je ovaj prostor veliki i da bi mogao da služi kao pomoćna okretnica za autobuse i potencijalno tramvaje (nešto što sam pričao i predlagao na jednoj drugoj temi, nije sad bitno)
Sunce pržilo pa nisam mogao da pravim još slika

Pogledajte prilog 1
file.php

file.php
Ту је била окретница до неке 1988. године.
 
ФАП је био ипак део корпорације са заокруженим процесом (ФАМОС - мотор и мењач, ФАП - шасија, осовине, камиони, ФАС, ТАЗ - аутобуси) док је Икарус/Икарбус од пресељења производње авиона лутао, мало радио каросерије, мало радио по лиценци, користио домаће компоненте, користио увозне, сарађивао са Рабом и Романом, покушавао сарадњу са Мерцедесима.
 
ФАП камиони су тражени на четири континента, а аутобусе Г80 купили су чак и Британци. За то време Икарус Земун је имао само један интерес, да случајно не баци динар више на страну боље услужности возила. Због тога су штедели на чему су стигли и после глумили озбиљну фирму са онаквим инжењерима и руководством.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=770265#p770265:350o625z je napisao(la):
Рипањац 405 » Ned Avg 30, 2020 8:56 am[/url]":350o625z]@ Vinča307
Заправо, Аривини Цитари су 2007. годиште. ;)
Добро, неко више обраћа пажњу на те звукове, ја нешто мање, разумем те... Засад су ми једино МАЗ-ови баш-баш сметали по питању растрешености.
Naravno, ja tačno osetim razliku koliko koji bus oseća rupe i tačno se vidi koji je bus Man, Mercedes, Solaris, a koji je Maz ili Higer i siguran sam da će ogroman broj Higera jako brzo da otpadne, posle 7 godina je van saobraćaja bilo bar 20 Solarisa, pa su ih dizali, e Higera će biti minimum 70-100 i trebaće nam jako brzo već za par godina novi solo autobusi. Nije mi jasno samo kako su uspeli da pokvare minimum 5-6 Higera sa adblueom, da li su ljudi slepi ili su namerno to uradili. Stojim iza toga da bi za potez 300 i 400,a i ceo Kosmaj mnogo bolje bilo da se nastavilo sa proizvodnjom Ikarbusa M i Le serije, a mogli su da uzmu i N seriju, ali da se svake godine uzme tipa po 50 komada i tako 4 godine za redom i da se Ikarbusu daje razuman rok isporuke, kao da se srede klima uređaji da valjaju i uštedeli bi na novcu jer je Ikarbus znatno jeftiniji od Higera i Bmc i siguran sam da bi dobili bolja vozila, samo pitajte vozače da li su im bolji Ikarbus M i le serija ili Higeri i Bmc. Nažalost mnoge fabrike i kompanije su preživele sankcije i ratove, ali bahate naprednjake nisu.
 
@ Vinča307
Ја колико знам, још ниједан аутобус није расходован зато што је био растрешен, то све спада у домен корективног одржавања и да се дотегнути уз мало труда и времена. :wink: Битно је оно што га погони - мотор и мењач. А и једно и друго су реномиране производње (IVECO мотор и VOITH мењач), тако да... Као што рекох, #3433 је кап у мору, баш као и #3221 код Икамерца. ;)
Што се Икарбуса тиче, не знам докле више то политичко бојење? Знам да нико од вас неће желети да поверује у оно што ћу рећи, али као да неко од главнокомандујућих у њој не може да саботира нешто што је требало да представља добру намеру. Може и то да се догоди, побогу! Рекох да има ко тиме да се бави ако се испостави је било нечијег намерног ошљарења.
 
Икарбус је тај који води политику и то политику погубну по купце његових возила. Докле то негирати? Намерних пропуста је свакако било и то што за њих нико није одговарао је посебна прича.
 
Фабрика је на силу политички преоријентисана на скроз други програм производње, тешко је то могло да заживи како треба.
 
@ MIG29
Малопре рекох - чак и да се испостави да је неко од главешина у фабрици ошљарио, зна се ко је за то задужен. НЕ МОРА све да буде политички обојено, дај, будите реални... :wink:
@ Дошљак
Скроз други? Не бих рекао. ИК-112ЛЕ је само додат у постојећу лепезу производа, и М и Н серије су остале.
Овим постом засад завршавам свој експозе о Икарбусу.
Kao putniku, pojedini Ikarbusi će mi nedostajati (sa svim svojim manama). Ali FAPovi... NIKAD! :kafa:
Јао, да знаш, добро их запамтисмо ми на 405... Мало - мало, па неки оре асфалт. :lool:
 
Taj 3221 je teška kanta, video sam ga pre 2 dana i ono je žalosno u kakvom je stanju bus koji nije star ni 5 godina a i 3222 u jako lošem stanju, ali može da se sredi verovatno kad bi ih odveli na neki remont, mlada su to vozila i mislim da pre njih treba remontovati nego neka stara vozila.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=770347#p770347:202w6vxr je napisao(la):
Рипањац 405 » Ned Avg 30, 2020 1:37 pm[/url]":202w6vxr]
Јао, да знаш, добро их запамтисмо ми на 405... Мало - мало, па неки оре асфалт. :lool:
Ma da bre, ćopave kante. :roll: Da ne pričam što su po izgledu, i unutrašnjem i spoljašnjem, zaostajali 30 godina za drugima.
A sad na ovoj temi otkrih i zašto, kad su ljudi napisali da su nastali tako što je Ikarbus FAPu ustupio nacrte.
 
@MIG29, мислио сам на то да је Икарус правио до 1961. авионе, а од тад аутобусе, тај прелаз је исиљен и политички диктиран.
 
Проблем са јастуцима је решен у Централном ремонту Дорћола и од тад су ФАП-ови 537 сасвим коректно радили. Питајте мајсторе у Космају како је одржавати ИК103 кршине које од првог дана имају читав низ аномалија почев од расхладног система па надаље. ФАП је лош због јастука, а Икарбус који губи правац, диже температуру и распада се је добар?
 
Daleko od toga da branim Ikarbus, ali IK-103, pogotovu oni s početka 2000ih su gurali i po 10 godina po Beogradskim ulicama pritom i izgledajući i funkcionišući sasvim odlično. Dok su FAPovi postali kante jako brzo posle uvođenja u upotrebu. A kako i ne bi, kad su tako i izgledali.

Ćopavost je bila samo jedan od razloga koji su doprineli da ih ljudi omrznu još brže.
 
ГСП одржавање. Погледајмо приватне ФАПове који још возе. Истина доста млађи, али боље одржавани. Икарбуси такође.
 
ИК103 кад се појави на станици изазове негодовање готово свих присутних. Неколико пута сам присуствовао таквим сценама.
 
Ја сам доживео да другарица коментарише Јапанца у фазону да на ту линију стављају само кршеве. Друг јуче коментарише на Соларису полупана задња светла лепљена селотејпом како је нов аутобус већ крш.
 
Једна жена је на Трошарини кад је видела Конекто викнула "Кршина!" Тад сам се насмејао.
 
Vrh