[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=769124#p769124:1v94cc58 je napisao(la):
Рипањац 405 » Uto Avg 25, 2020 6:26 pm[/url]":1v94cc58]
Него, остах дужан одговор @ Žika-и:
Лоша окретница? Нема проблема, добићеш бољу ако то убациш у спецификацију.
Лоше залепљен подолит? Ни ту нема проблема, нека рок испоруке буде реалан, без пожуривања, па ће и он бити боље залепљен.
Лоше возачево седиште? Лоши унутрашњи ретровизори? Спецификуј, па ћеш добити боље.
90℅ ствари је до спецификације купца. Али не, то је онај стари српски проблем: туђе - слађе.
А што се врата тиче, није проблем у њима, већ у појединим возачима који су навикли да крећу чим притисну тастер, неки чак и пре!!!
Opet pišeš neke stvari koje nemaju nikakvu logiku, Solaris je daleko ozbiljniji i sigurno neće pustiti bilo šta sklepano da izađe iz fabrike kao što je to radio Ikarbus. Da li si svestan da prilikom svake isporuke autobusa GSP-u jedan deo kontigenta ne može da pređe ni dvadesetak kilometara a da se ne pokvari, da nešto ne optadne. To je bila bruka neviđenih razmera.
Dakle svaki ozbiljan proizvođač daje rok isporuke i postoje liste čekanja. Tu nema ubrzavanja ili bilo kakvog uticaja. Rade kvalitetno i pedantno. Kod Ikarbusa su uglavnom probijali rokove jer nisu u stanju da sakupe kako majstore tako i delove.
Da li si svestan da prilikom svake isporuke GSP ima po dva lista ispisanih reklamacija i da jednostavno zbog političkog uticaja ta vozila ostaju na linijama i u hodu se popravljaju da tačije napišem dorađuju.
Da li znaš da su konstrukcije pucale na niskopodnim i da su varene i ojačavane, naročito u zadnjem delu. Da su privatnici pa i GSP imali probleme sa ispadanjem vetrobranskog stakla, sve zbog loše karoserije koja se uvija i staklo u kederu jednostavno nema šta da drži.
Sa M&M zgloba je u Vodovodskoj ulici prilikom jačeg kočenja ispalo vetrobransko staklo i završino na autu ispred. A možeš da vidiš šta su sve gurali vozači da im ne bi škripala kabina.
Podolit je lepo zalepljen, karoserija nije i to što se cela karoserija uvija vidi se upravo na podolitu koji se odlepljuje i puca.
Kažeš Arivini busevi nemaju problem sa podolitom ? Pa novosadski već posle par meseci imaju pucanja i odlepljivanja a grad u ravnici sa daleko manjim brojem putnika.
Da li si video da je bilo koji Solaris prokuvao ? Da li si video Ikarbus da je kuvao ??? Ikarbus već posle godinu dana diže temperaturu i pravi probleme.
Elektro instalacije su katastrofa, loši konektori, ne zaštićeno voda ulazi a izolacija posle par godina puca i vodovi ako se ne zapale budu u prekidu.
Dolazimo do najlepšeg dela ponoviću još jednom da sam razgovarao sa tada tehničkim direktorom u Ikarbusu i baš ga pitao zašto Ikarbus ne napravi kvalitetan autobus, sa kvalitetnim vratima, instalacijama , karoserijom ? Odgovor je bio kad bi ugradili najkvalitetniju okretnicu koja poprilično košta kao i vrata koja su ugrađena u Solarisu autobus bi bio daleko skuplji i niko ga ne bi kupovao . Ovako svesno ugrađuju i kupuju škart koji zahvaljujući glupim pravilima tendera na žalost pobeđuje.
A Ikarbus je bio tek za 5-8000 evra jefiniji u odnosu na Solarisa (stavljane su cene vozila u nabavci).
Koliko je Solarisu bilo bitno vidi se iz činjenice da je grad Beograd platio 180 autobusa a dobio 200 plus dva rezervna motora (čija je cena oko 100 000 evra).
Misliš da Ikarbus može da ispuni jedan od zaheva da karoserija istrpi 10 godina eksplatacije bez potrebe za remontom ?
Što se tiče vozača i vrata ako pričamo o vratima sa blokadom tu vozač nema uticaj, a ako pričamo o klasičnim vratima šta bi moglo da pravi toliki problem ako se recimo zatvaraju u vožnji ? Misliš da je veće opterećenje od cimanja putnika prilikom ulaska /izlaska ?
Da ti malo pojasnim za vrata, Ikarbus stavlja veoma tanke (a ranije pogrešno montirane) šine za klizače/rolnice koje posle kratkog vremena pucaju i deformišu se. U patosu se nalazi biksna koja nije zaštićena od prodora vode i ta ista voda spira mast i biksna radi na suvo. povećava otpor i troši se pa vrata spadnu. Kad spadnu onda strada i gonji ležaj i jako brzo kreće sva da se raspada, pucaju šrafovi koji drže gornji ležaj, pucaju šrafovi koji drže metalnu ploču sa pneumatskim cilindrima, jednostavno raspad.
Ventili i releji za vrata su nekvalitetni i loše podešeni ili se ne mogu podesiti a kompletna instalacija je kupus (vrati unazad u temi i videćeš slike koje sam kačio) pa su tu problemi sa nekontrolisanim otvaranjem vrata.
Da je bilo pameti a nije , trebali su Ikarbus da DAJU Solarisu i da se odavde prve autobusi za ovaj deo evrope. Svi bi imali koristi.
Ovako samo Kinezi i Turci.