Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 265 95,3%
  • BMC

    Glasovi: 13 4,7%

  • Ukupno glasača
    278
Mislim da su radili volvo sasije ali od madjara nezm sta je bilo sa novosadskim ostatcima neobusa
Inace imali smo finu odlicnu sansu sa bredom ali nagare dinkic nije mogao nista daucari tu pa je dosla neka sklj firma iz rus
 
Šasije su stigle iz rasformiranog Alfa busz-a iz Mađarske, ako mislite na Mega bus.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=569192#p569192:20cw3jtp je napisao(la):
Somi303 » Sat Sep 22, 2018 7:32 pm[/url]":20cw3jtp]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=569059#p569059:20cw3jtp je napisao(la):
Gaspar18 » 22 Сеп 2018 12:38 am[/url]":20cw3jtp]не да се живи у договорној економији, поента јесте усвајати стандарде који важе негде
У ком ли ти свету дечко живиш, цео свет се заснива на томе, само што више држава не убира паре, већ приватници. Оно што је вероватно јесте да ће Икарбус променити власника, а држава ће да даје разне субвенције и обавезаће ГСП да купује те електричне аутобусе. Слично што ради са Фијатом, па ћемо те онда питати јел ти лакше када "твоје" паре иду у туђ џеп, далеко од ове усране банане. И тај Макси у ком ти радиш је плод сличног начина пословања. У то име ево ти нешто најлепше што је икада изашло из Икарбуса.
Икарбус ИК218 by Somi303, on Flickr
Шта то мене треба да занима? Ти плаћаш порез овој држави? Ти плаћаш ово лешинарење од Икарбуса? Ти плаћаш ову бруку што излази у сваком циклусу? Настави да плаћаш, за мене је ово брука и срамота, ја сам управо због погона попут Земуна променио трасу путовања, јер онакви ужаси што мени дођу на 73 и 610, па МАЗ 203 и МАЗ 215 су ПОЈАМ за оно, а тек Акија и Лиаз 5292 који се масовно пљује не треба трошити речи... Скраћено речено, серија Икарбуса из 2017 године од када су испоручени, до дана данашњег, ја главу на пањ дајем, да су ти аутобуси који више не раде, него што раде прешли са све масовним излежавањм, услед катастрофалних пропуста у самој производњи да су прешли до 70.000км, и то на силу, јер онакво ђубре да ми неко као возачу ували да га терам негде на потезу 600, ни у лудилу, МАН Јапанац вечерас је увелико рмбачио на 604 и 605, а Икарбуса нигде, зашто је то тако питам се...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=569217#p569217:21ep64ap je napisao(la):
laki72 » Sat Sep 22, 2018 9:16 pm[/url]":21ep64ap]Nemamo mi sa Ikarbusom sta da ocekujemo zapadne investitore ili kupce. Nemojmo se zanositi.
Niti je Ikarbus uspeo kvalitetom da zainteresuje potencijalne ulagace, niti ima velike proizvodne kapacitete.
Sa druge strane, ni mi kao trziste nismo atraktivni proizvodjacima autobusa iz zapadne evrope, jer jednostavno mi za njihov proizvod nemamo standard, nemamo novac.
Zato se maosovno i kupuju iranski,turski i istocnoevropski autobusi.

Na zalost, jedino sto je Ikarbus moga da uradi je prva opcija. No nije. Naprotiv, u zadnjih 10 godina sve je radjeno naopako. Sve kontra i pogresno. Rezultati su takvi da skoro da ne mogu biti gori.
Ikarbus danas je i po nacinu rada (karoserista) i po kapacitetima, a na zalost i po kvalitetu losiji od privremenog karoseriste iz Zeleznika koji je svojevremeno odradio preostale volvo sasije preostale od novosadskog Neobusa.

Sent from my HTC Desire 526G dual sim using Tapatalk
Шта то мене треба да занима? Проста логика, толике године ти намештају тендере, а ти упорно, али упорно понављаш катастрофалне и ужасне грешке у производњи...? Шта је Мишко написао Кеши на аутобуси нет у вези изолације и вентилатора, шта овде Жика пише, е то је поента... Икарбус је ниво радионице са Ибарске Магистрале, где муда за бубреге могу ми просипати они који даље од Икарбуса не виде, а опет видим да се просипа прича о унутрашњим проблемима фабрике, које крајњег и потенцијалног купца не треба да занимају... Ако си неспособан да правиш нормалан аутобус достојан човека, па ти си за катанац и ћао, нека и тих 300 људи из Икарбуса пошаљу на биро, не занима ме, јер 40 година заостају... Рецимо ја хоћу као газда неког превозника да купим пример дајем 10 аутобуса у држави у којој послујем, ограничен сам параметрима старости возног парка (не и квалитета), да дајем пример ограничења 8 година, и шта ми преостаје
1. Куповина домаћег производа где послујем, а где човек појма где је дошао, док не чује унутрашње проблеме тог произвођача, па треба ми гарантује за 6 месеци ИСПРАВНИХ 7 АУТОБУСА НА ЛИНИЈИ
2. Куповина аутобуса за исту цену половних са запада Мерцедеси и МАН, старости до 5 година, јер знам да ће ме ти аутобуси довести до стабилности возног парка, у смислу да неће путници испаштати,
3. Куповина МАЗ 203.069 и Лиаз 5292, и Темзи последњих серија
 
Ako se dobro sećam, Ikarbus je za poslednjih 20 godina imao nekoliko mogućnosti za proširenje saradnje. Napominjem ovo ''mogućnosti'' i ''proširenje saradnje''. Znači ne govorim o situacijama da neko dođe tek tako, kupi ga, upumpa pare i pretvori u srpsko čudo. Nego mislim na prilike da prodube saradnju i onda to iskoriste da postanu još bolji. Bilo kao samostalni, bilo pod licencom.

Krajem 90ih beše ona saradnja sa Mercedesom, kad je nastao IK-106, prvi niskopodni autobus, ako se ne varam - ne samo u Srbiji nego u regionu. Posle je početkom 2000ih bila ona priča sa Volvoom i Hessom, kad su uradili ona dva prototipa. Nakon toga beše ona nesrećna priča sa TransAlfom. Ok, nju možemo i da ne računamo, pošto je bila teška muljaža i hohštapleraj. Elem, posle nje je bilo nekih pominjanja Brede, a pojavile su se i slike nekoliko vozila koje je Ikarbus radio za njih, mada nisam ispratio šta je bila zvanična priča iza toga. Nakon toga, beše i ona priča sa VDLom, koju su, istina, političari veštački pumpali i uzeli zdravo za gotovo, pa na kraju ništa ne ispade od toga.

Sve u svemu, bilo je prilika. Nekih boljih, nekih lošijih. Ali nije da ih nije bilo. Međutim, iz ovog ili onog razloga, sve su propuštene. I sad se i Ikarbus, i država, i mi kao poreski obveznici nalazimo u ovom limbu i večitom bunilu šta raditi, odnosno koje zlo izabrati kao najmanje.
 
Čini mi se da si zaboravio da pomeneš fijasko iz 2008. tj "investiciju" ruskog „Avtodetal Servis-a" :bash:
 
Zapravo, pomešao sam TransAlfu, ruskog proizvođača trolejbusa, sa Avtodetal-om. :p :D
Znam da je bilo nešto na ''a'' pa sam permutovao Avtodetal u Alfu i mozak je odradio ostatak. :D
Ali sve u svemu, da, na to sam mislio.
 
@Gaspar18

Drago mi je sto si promenio rutu, nadam se da vise neces toliko pisati o istoj temi svaki put i potezi 600.... Ikarbusova serija iz 2017 ne valja tebi jer imas Solarisa i Japanca a nekome je to jedini macin za prevoz. Svakodnevno vidjam zemunske da voze i nikad nisu odsustvovali. Cak i kad je 3275 imao sudar nastavio je da vozi i evo i dan danas vozi bez tablice i maska mu je ulubljena. A za to sto se to nije zamenilo je kriv ikarbus, jel tako? A nikako nuje kriv gsp ciji je autobus imao sudar...
I zasto bi nbgd pogon na 605 i 604 slao ik kad moze japance, uostalom ti to vise volis tako da nemoj bezveze da pises.
 
Vdl je saradjivao sa neobusom on ih je zavrnuo pa su upali u krizu i kraj
Sa bredom je bila odlicna prica trebalo je to nastaviti radili su svoj program i za bredu breda sad kida u turskoj
 
Bender

Da, uglavnom je bilo reči o poslovno tehničkoj saradnji. Ne možemo znati sve detalje, ali neke činjenice su ipak tu. IK106 je svakako bio i više nego dobar projekat u svoje vreme, što je kroz eksploataciju dugu 20 godina i pokazao. Međutim, nastao je u najgore moguće vreme, 1996/7 godine, kada su uslovi na domaćem tržištu bili u najmanju ruku katastrofalni, a ni spoljno političke, pa ni unutrašnje prilike nisu išle na ruku. Cena sigurno nije mogla biti mala, a i broj novih autobusa prodatih u Srbiji tih godina, bio je mizeran.

Prototipovi na VOLVO šasijama sa HESS karoserijama, možda su i bili nešto najbolje što je napustilo hale zemunske fabrike. Po rečima predstavnika Ikarbusa te 2004 godine, dva prototipa su koštala oko 600.000 evra, nimalo naivna suma ni za današnje, a kamoli ondašnje vreme. Cena bi velikoserijskom proizvodnjom verovatno bila malo oborena, ali teško da bi se drastično mogla spustiti. U eksploataciji su se pokazali dobro, ali su i bili u svemu potpuno novi i nepoznati, a još završili na Karaburmi, gde im svetla budućnost nikako nije mogla biti zagarantovana. Kupaca za tako skupa vozila definitivno nije moglo biti, tim pre što su otprilike toliko koštala i vozila renomiranih evropskih proizvođača. Iz te saradnje nastali su prvi niskopodni autobusi sopstvene konstrukcije, a ponajviše iz potrebe postizanja niže cene, uz očigledan pad i sveukupnog kvaliteta.

Onda je na scenu stupila i poslovno tehnička saradnja Ikarbusa i Bredamenarinibusa. Svašta se moglo i pročitati i čuti o tome. Italijani su "dali" dizajn većini ikarbusovih autobusa, dok je Ikarbus ustupio tehničku dokumentaciju modela IK218 i IK301, kasnije IK312. Breda je po prvi put krenula sa proizvodnjom svojih zglobnih autobusa, koji su u osnovi bili Ikarbusove 218-ice, dok je Lander za osnovu imao IK301. Oba modela su bila izložena na sajmu, kako u Beogradu, tako i na domaćem terenu italijanskog proizvođača. Ikabrus jeste sklapao i neke Bredine modele, za domaće tržište bi nosili i znak Ikarbusa, dok za italijansko tržište samo Bredin, većinom minibus tipa M231, a bilo je nešto malo i bredinih solaća od 12m. Detalji događaja iz 2009 godine, manje su poznati, godine kada je Ikarbus ponovo za domaće tržište, predstavio nešto jeftinije i siromašnije varijante IK112A i IK218A. Dosta siromašnije od 218-ice za italijansko tržište. U svakom slučaju, bili su dosta bolji od N serije iz 2008.

2009 godinu obeležila je neuspela i skaradna privatizacija, prodajom Ikarbusa Avtodetal servisu, kao što i svi znate. 2008 su bili ugovarani i izvozni poslovi za Rusiju i Dubai. Bilo je reči o proizvodnji 300 107-ica za Moskvu (dal se od toga odustalo ili se čekala privatizacija, ne bih znao, a jedini proizvedeni primerak kupljen je od strane prevoznika Gaga) i većeg kontigenta zglobnih autobusa za Dubai, koji se nebi komplet završili u Ikarbusu. Završna montaža, kao i ugradnja motora, menjača i osovina, bila bi rađena u Dubaiju. Nešto je od predviđnih konstrukcija za Dubai i bilo proizvedeno pre neuspele privatizacije. Bilo je čak i slika na netu, a šta se sa njima desilo, ko će ga znati.
 
Kako god, srećom više ne prave avione inače to bi tek bilo rasulo.
 
Kesha":2v8uiiv9 je napisao(la):
Šasije su stigle iz rasformiranog Alfa busz-a iz Mađarske, ako mislite na Mega bus.

Da, totalno sam "prrbacio" , hvala na ispravci.

Gaspar18":2v8uiiv9 je napisao(la):
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=569217#p569217 je napisao(la):
laki72 » Sat Sep 22, 2018 9:16 pm[/url]":2v8uiiv9]Nemamo mi sa Ikarbusom sta da ocekujemo zapadne investitore ili kupce. Nemojmo se zanositi.
Niti je Ikarbus uspeo kvalitetom da zainteresuje potencijalne ulagace, niti ima velike proizvodne kapacitete.
Sa druge strane, ni mi kao trziste nismo atraktivni proizvodjacima autobusa iz zapadne evrope, jer jednostavno mi za njihov proizvod nemamo standard, nemamo novac.
Zato se maosovno i kupuju iranski,turski i istocnoevropski autobusi.

Na zalost, jedino sto je Ikarbus moga da uradi je prva opcija. No nije. Naprotiv, u zadnjih 10 godina sve je radjeno naopako. Sve kontra i pogresno. Rezultati su takvi da skoro da ne mogu biti gori.
Ikarbus danas je i po nacinu rada (karoserista) i po kapacitetima, a na zalost i po kvalitetu losiji od privremenog karoseriste iz Zeleznika koji je svojevremeno odradio preostale volvo sasije preostale od novosadskog Neobusa.

Sent from my HTC Desire 526G dual sim using Tapatalk
Шта то мене треба да занима? Проста логика, толике године ти намештају тендере, а ти упорно, али упорно понављаш катастрофалне и ужасне грешке у производњи...? Шта је Мишко написао Кеши на аутобуси нет у вези изолације и вентилатора, шта овде Жика пише, е то је поента... Икарбус је ниво радионице са Ибарске Магистрале, где муда за бубреге могу ми просипати они који даље од Икарбуса не виде, а опет видим да се просипа прича о унутрашњим проблемима фабрике, које крајњег и потенцијалног купца не треба да занимају... Ако си неспособан да правиш нормалан аутобус достојан човека, па ти си за катанац и ћао, нека и тих 300 људи из Икарбуса пошаљу на биро, не занима ме, јер 40 година заостају... Рецимо ја хоћу као газда неког превозника да купим пример дајем 10 аутобуса у држави у којој послујем, ограничен сам параметрима старости возног парка (не и квалитета), да дајем пример ограничења 8 година, и шта ми преостаје
1. Куповина домаћег производа где послујем, а где човек појма где је дошао, док не чује унутрашње проблеме тог произвођача, па треба ми гарантује за 6 месеци ИСПРАВНИХ 7 АУТОБУСА НА ЛИНИЈИ
2. Куповина аутобуса за исту цену половних са запада Мерцедеси и МАН, старости до 5 година, јер знам да ће ме ти аутобуси довести до стабилности возног парка, у смислу да неће путници испаштати,
3. Куповина МАЗ 203.069 и Лиаз 5292, и Темзи последњих серија

To bre covece pricas takve neistne i izmisljotine da to vise nije smesno.
Ajd da ostavimo na stranu Ikarbus.

Ko bilo kom privatniku ogranicava koji autobus ce kupiti??????????
Dakle, budi ljubazan pa nam pokazi jednu jedinu uredbu, zakon, ili odluku grada u kojoj pise da privatni prevoznik mora da kupi domaci proizvod (autobus)?

I? Sto ne kupuju MAN, Mercedes, ili makar Solaris (...) ???

Druga stvar, znas li ti kako teku tenderske procedure?
A javna preduzeca MORAJU da nabavke realizuju preko TENDERA.

Pa posto imam nekog iskustva sa tenderima, mogu da ti kazem da je za nabavku automobila jako lako namestiti tender trazenom tehnickom specifikacijom, no posto je gradski autobus sam pi sebi vrlo specifican proizvod, onda su tegnicke karakteristike prilicno slicne, bez obzira na proizvodjaca.
Samim tim, "malo je teze" namestiti tender Ikarbusu.

No da se vratimo i koju godinu u nazad. Secas li se nabavke Solarisa?
E pa toj nabavci je prethodilo raspisivanje tendera, a pogodi cija je ponuda stavljena van snage?
Favorizovanog domaceg proizvodjaca. Kako to, kad je favorizovan, kad ga tetosemo, kad nam je mezimce?
Evo, ja ne znam, meni to nije logicno, pa ti meni to objasni?

Dalje, budi ljubazan pa mi objasni dal je MAN i MB postao krš po kvalitetu?

Jer ako stalno ostaje u kvaru zemunski bus koji je na nemackoj samohodnoj sasiji, onda da razglasimo da su "nemacki kvalitet" samo price iz prolosti.

Do sad smo Ikarbus "ostavili po strani" ;)
HAjdmo se sad malo pozabaviti njime.
Dobar? NE, nije.
Bolji nego pre 10 godina?
Neuporedivo bolji!

Dal dugorocno ima sanse da samostalno opstane na trzistu?
samostalno ne!

Pa sta mozemo da uradimo sa njim?
2 stvari.
Ili da ga pustimo niz vodu i ugasimo ili da od njega napravimo makar pristojnog proizvodjaca pa da se nadamo da ga neko kupi i nastavi proizvodnju.

A proizvodnju dragi moj gaspare ne cini samo pogon u zemunu i njegovih 300 zaposlenih. Jel za taj bus se proizvode delovi i u nekim drugim fabrikama! I to je mozda jos dodatnih ne 300 vec 2x300 radnika, a mozda i vise...
I ti bi ih na biro, jer "tebe kostaju"?
A nece te kostati ako ne rade, ako su na socijali? Sta mislis, ide li socijala iz poreza?
A onda, kad nemaju prihode, hoce li da pazare u maxi-ju gaspare?
Hoces li i ti onda zavrsiti na birou?
(Da me ne shvatis pogresno, daleko bilo, naravno da to ne zelim ni tebi ni nekom drugom)

I to je ono sto TI 'ne razumes' ili ne zelis da razumes.

Nije stvar u tome da mi (koji smatramo da Ikarbus treba pomoci da se prilagodi novim okolnostima) imamo neku sentimentalnu, emotivnu vezu sa doticnom fabrikom, vec pokusavamo da ukazemo da nema zemlje na kugli zemaljskoj (ako zanemarimo 'egzoticne poreske rajeve za pranje love) koja nista ne proizvodi, a da joj je dobro.

Dal je Ikarbus pravi izbor za spasavanje? Vrlo diskutabilno. Pravo pitanje, da je postavljeno pre 15 godina.
Danas, na zalost to nije pitanje. Izbora vise na zalost nema. Vecinu proizvodnji metalskog sektora smo zatvorili. Nema Zmaja, IMT-a, Neobusa, lole, ikl-a, 'nema' FAP-a (formalno ima, realno nema)...
Taj nesrecni Ikarbus je medju retkim preostalim proizvodjacima. Da ugasimo i njega?
Jer mi "zasluzujemo" bolji bus? Malo nam Djilas 'nasvirao' ego, a?
Pa hajde, sto se onda vozimo u jos gorim krsevima? Sto se hvatamo za POKLONJENE 'japance' poluraspale i matore? Sto rasklapamo za delove Solarise?




Sent from my HTC Desire 526G dual sim using Tapatalk
 
Ikarbus je otkačen u toku tendera za vreme Đilasa zato što je Đilas hteo da ih napenali kad je video na šta im liče tada nove N serije za Univerzijadu.

I ja bih isto to uradio. Eto, rekao sam. Štaviše, ne bi ih napenalio za prvi sledeći tender, nego za sledećih tri.

Što se tiče pitanja da li ga spašavati ili ne, opet se vraćamo na onu gorku činjenicu da neki ovde zaboravljaju koja je svrha postojanja preduzeća. Opet se vraćamo u doba socijalizma, Tita, Nesvrstanih, Proletarijata. I ''kakva meni plata takva tebi vrata'' mentalitet.

S takvim pristupom problemu, uzalud je uopšte diskutovati dalje na ovu temu.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=569382#p569382:2a2ax6bw je napisao(la):
Žika » Ned Sep 23, 2018 5:58 pm[/url]":2a2ax6bw]Kako god, srećom više ne prave avione inače to bi tek bilo rasulo.
Zapravo, ma koliko čudno zvučalo, ja sam se nekoliko puta pitao kako bi sve izgledalo danas da su ostali na proizvodnji aviona. Jer koliko je meni poznato, dok su se bavili time, bili su ozbiljna fabrika. Shodno svojim, i mogućnostima zemlje, naravno. Iza svega toga je stajao privatni kapital, rad i trud Dimitrija Konjovića, koji se ugledao na zapadnjačke fabrike i želeo isto da napravi i ovde.

Posle je u vreme one ''cap-cap-cap'' ishitrene industrijalizacije (koja je po meni imala dosta dobrih, ali i dosta loših strana) fabrika preorijantisana na proizvodnju autobusa jer ko veli ima kome je već dodeljena proizvodnja aviona (SOKO, UTVA i ostali). Dobro, radili su oni tu svoju delatnost sasvim ok neko vreme. Ali ipak ne mogu da se ne zapitam kako bi sve izgledalo da im je dato da ostanu na proizvodnji aviona. Verovatno su tadašnje vlasti smatrale da bi valjalo da u svakom kutku Jugoslavije bude poneka radionica-fabrika autobusa koja bi opsluživala svoj deo zemlje. Za Beograd je očigledno odlučeno da to bude Ikarbus. Što mogu da razumem.

Mislim generalno ja nemam ni loš ni pozitivan stav prema tadašnjem vremenu. Bilo je tu i mudrih, a bilo je i debilnih odluka. Na kraju računa, dođe mu negde na neutralu. Nego imam protiv kad ljudi hoće u 2018. godini da primenjuju rešenja koja nisu profitabilna i praktična još od 1970ih.
 
E da, vezano za Keshinu priču:
Italijani su "dali" dizajn većini ikarbusovih autobusa, dok je Ikarbus ustupio tehničku dokumentaciju modela IK218 i IK301, kasnije IK312.
Sad si me podsetio i na slučaj sa IK-160, koji je isto tako rađen po ugledu na italijanske dizajne. Inbus U210 i neki Iveco valjda...?
A i ove novije N serije isto vuku korene od Brede.
Ista priča kao što je bilo sa Stojadinom i Jugom, i kamionima Zeta. Pa i onim Gošinim trolejbusom.
Verovatno ima još primera, ko zna čega bih se sve setio kad bih premotao film.

Čak su i Rusi dosta dizajna preuzimali od njih. Na primer MZKT, bivši deo MAZa koji pravi teške transportere, koristi Iveco kabine stare nekoliko generacija koje se prave u Belorusiji po licenci. Jer ko veli šta će im nešto ''fensije'' od toga za radne mašine koje se i ne voze po gradu. Ruski Zil-4331 i Gaz-33097 koristi kabine s kojima je Iveco eksperimentisao ali ih nikad nije usvojio. GAZelle kombi je valjda isto rađen po nekim ''jeftinim'' neusvojenim italijanskim dizajnima. Ima tu svašta nešto. Italijani ispadoše najliberalniji i najkooperativniji što se tiče industrije na zapadu. Čak i u vreme dok je hladni rat još uvek trajao. :)

S ostalim što si napisao se slažem, nema šta da se doda, sve si lepo objasnio.
 
IK110/160, dosta podseća na autobus francuskog Berlie-a. Ima i Italijana sa sličnim dizajnom. Mada, koliko znam nekih razmena na tom polju između Ikarbusa i proizvođača autobusa sličnog dizajna nije bilo. I poljski Jelcz M11 ima uzora u pomentom Berlie-u, pa i on dosta podseća na naše Ikaruse :)

U to vreme, u Nemačkoj je na snazi bio takozvani VÖV standard, uveden 70-tih godina čini mi se, koji je podrazumevao istovetan dizajn gradskih autobusa četiri ondašnja proizvođača (Mercedes, MAN, Büssing (pripojen MAN-u, kad je čuveni lav postao njihov zaštitni znak) i Magirus Deutz), a zbog jednostavnosti održavanja. I mehanika im je bila jako slična, tj motori su nastajali kao plod zajedničke saradnje. I drugi su proizvodili autobuse u skladu sa pomenutom standardom, nebi li dobili priliku da plasiraju autobuse na nemačko tržište. Moguće da se onda i nije toliko gledalo da se bude potpuno originalan po pitanju dizajna, pa se moglo videti dosta međusobno sličnih autobusa potpuno različitih proizvođača, koji i nisu imali nikakvu međusobnu saradnju.

Mislim da je Breda daleko više inkasirala od saradnje sa Ikarbusom. Ikarbus od toga neku posebnu dobit nije imao, dok je Breda ostvarila neke značajnije uspehe. Verovatno se očekivalo da Breda omogući malo ozbiljniji izvoz za Ikarbusove autobuse.

Inače, kupovina Solarisa kreditom EBRD-a nema nikakve veze za sa N serijom. Tender je raspisan 2012 godine, nakon isporuke 25 218-ica početkom iste godine. Autobusi su konačno bili pravljeni bez političkih pritisaka i nametnutih nerealnih rokova, a opsežno su i testirani pre isporuke, tako da je broj reklamacija bio sveden na minimum. Bili su otkačeni uslovima na tenderu, jer se znalo da Ikarbus ne može sklopiti 200 autobusa u nekom razumnom roku. Nakon neuspele privatizacije, kapaciteti su im jako ograničeni, o čemu je već i bilo dosta reči.
 
E da, dobro si se setio i Jelcz-a. :) Mada ja mislim da je on preuzeo dizajn baš od našeg ''Ikarus Zemuna'' kako su ih zvali Poljaci. A naši su, jelte, preuzeli od Italijana i tih Francuza što pominješ.

Što se tiče kupovine Solarisa, onda sam ja pogrešno čuo. Priča je bila da ih je Đilas napenalio zbog N serije. Očigledno netačno.
Mada ipak stojim pri onome što sam rekao. Nakon serije fušarenja tokom tih nekoliko godina, napenalio bi ih za sledeća tri tendera.
 
Ikarbus se dobrano obrukao N serijom i tu dileme nema, ali im se ne može sva krivaca tog fijaska staviti na teret. Od njih je na prvom mestu, a zbog pomenute univarzijade, traženo da kako znaju i umeju sklepaju 100 autobusa u nerealno kratkom vremenskom roku. 11 istovetnih autobusa, samo sa E3 MAN D2866LUH24 naspram E4 D2066 motorom kod naše N serije, isporučeno je Novom Sadu samo godinu dana ranije, o čemu sam već pisao. Svi do jednog u Novom Sadu još uvek rade. Limarijski nisu rađeni, a poprilično su utegnuti i uglavnom zdravi i dan danas. I oni su imali određenih problema, al su uredno slati u fabriku u prvih nekoliko meseci dok nedostaci nisu otklonjeni, i evo i dan danas, novosađani imaju funkcionalne i pouzdane autobuse.

Naši su imali još i nesreću da je fabrika ubrzo nakon isporuke prestala sa radom, pa nije mogla da ispoštuje ni uslove propisane datom garancijom. Obuka onih koji su trebali da ih održavaju, takođe je izostala, a nisu imali ništa slično i sa jednom autobusom kog je Ikarbus do tada isporučio. Sve su to bili recepti za katastrofu. Ispušteni od svih od samog starta, sve da su bili i mnogo bolji, nebi dugo potrajali. Interesno, da opet niti jedan od njih nije otišao u rashod, jer se ne daj bože raspao, već zbog stradalih motora (neadekvatno održavanje inače odličnih, ali i osetljivih motora, plus besomučna hladna turiranja). Bilo je zahvata na karoseriji, mahom oko zadnjeg prepusta, ali nije da se uz određene dorade nisu mogli dovesti u sasvim upotrebljivo stanje. No, kad je Ikarbus ponovo proradio, već je i bilo kasno da se nešto uradi po tom pitanju.
 
Kešo i ti u Novom Sadu su daleko od pouzdanih. Info od kolege.
 
Pa, možda su, posle 11 godina i boga pitaj koliko pređenih kilometara, i oni počeli da posustaju, jer ipak se poslednjih godina ni JGSP ne može pohvaliti bog zna kakvim održavanjem. Ono što znam, jeste da nisu ležali nešto po garaži, kao i da imaju daleko manje nedostataka u odnosu na beogradsku N seriju. Svakako, još uvek dobro izgledaju i šta god da ih muči, verujem da može da se reši preventivnim održavanjem. I kod nas je bilo i onih koji su znali da se ne isključe i po nekoliko meseci, pogotovu među solaćima, kao što je bilo i onih koji nisu silazili sa kanala. Mnogo je faktora koji na to utiču kao što i sam znaš.
 
Teren , manje putnika, nemaju ludački kratke turaže pa vozači voze daleko opuštenije a pri tom ni vozilo ne pati.
Njihov bivši direktor je više voleo pare da baca u neke manje bitne stvari pa je održavanje trpelo. Pored manjka para u održavanju u velikom su problemu i sa vozačima. Veliki broj ih je napustio i ono što se sad zapošljava je ispod svakog kriterijuma (isto kao i u Beogradu).
 
Drago mi je da je drugi forumas objasnio 'nesrecnu' N seriju isporucenu za univerzijadu.
Glupo bi bilo da po peti put ponavljam da im je taj posao bukvalno "uvaljen" od strane politicara da bi se oni 'kur__li' pred sirokim narodnim masama.

Da sam opet ja morao da podsecam na to, ispao bih 'Ikarbusov drveni advokat' a taj epitet je na ovoj temi vec poneo jedan drugi foumas.

Elem, treba biti strog, ali treba biti i pravican. Pogledajte samo koliko pogresnih odluka je doneseno u zadnjih deset godina, a nisu do same fabrike, vec do nesposobnih ali nadobusnih politicara...

Sent from my HTC Desire 526G dual sim using Tapatalk
 
Лаки, не може Икарбус да нам буде паразит, мислим може, али ако ће да нам донесе квалитетан производ са бољом завршном обрадом... Скандалозни пропусти приликом сваког испорученог аутобуса су једноставно за сваку могућу осуду, а уместо да сви ми имамо квалитетан возни парк, да можемо да се уздамо у ред вожње, сад испада да мораш да гледаш у пасуљ за неке ствари... Трпим и ја на мојим леђима Икарбус Лаки веруј ми, много више од тебе, само чекам зиму, кад буду кренули да се залеђују Икарбуси дуж пута, а то је неминовност, а тада ће због ужасне заврше обраде коју Икарбус има, аутобуси бити хладњаче, све серије од 2012 па на даље... Нек нам је Бог у помоћи...
 
@Gaspar18
Dal ce bus da se ledi ne zavisi od proizvodjaca autobusa, vec od operatera. Isto tako i postovanje reda voznje.
Jednostavno je.
Ako vitrina u tvojoj firmi ne hladi kako treba pa se pokvari neki proizvod, cija je to krivica?

Ja se gaspare vozim i gsp-ovim ali i vozilima drugih prevoznika.
I iako je sad 'divno' na potezu 500 jer eto imamo gotovo nova vozila, (redom (g)maz, koji ce po svemu sudeci trajati koliko i Ikarbus) polasci su nepouzdaniji nego u vreme GSP-a.
Je zadnjih par polazaka vozaci praktikuju da krenu ranije, da promene i skrate trasu.
Pre privatnka godinu ipo meni je isao Kosmaj, a pre toga decenijama pogon Novi Beograd.
Iskreno, ne vidim neku preteranu razliku.
No, ocigledno ni ti privatni prevoznici nisu kupili buseve nekog renomiranog evropskog proizvodjaca. A i ovo sto su kupili su isli po izboru "najjeftiniji".
Budi siguran da bi im izbor bio drugaciji da je kojim slucajem Ikar na LE ili MAN sasiji nize cene.

Sent from my HTC Desire 526G dual sim using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=569501#p569501:27plxccj je napisao(la):
Gaspar18 » Pon Sep 24, 2018 12:41 am[/url]":27plxccj]Лаки, не може Икарбус да нам буде паразит, мислим може, али ако ће да нам донесе квалитетан производ са бољом завршном обрадом... Скандалозни пропусти приликом сваког испорученог аутобуса су једноставно за сваку могућу осуду, а уместо да сви ми имамо квалитетан возни парк, да можемо да се уздамо у ред вожње, сад испада да мораш да гледаш у пасуљ за неке ствари... Трпим и ја на мојим леђима Икарбус Лаки веруј ми, много више од тебе, само чекам зиму, кад буду кренули да се залеђују Икарбуси дуж пута, а то је неминовност, а тада ће због ужасне заврше обраде коју Икарбус има, аутобуси бити хладњаче, све серије од 2012 па на даље... Нек нам је Бог у помоћи...

Ajde ne zvoni više života ti. Neke stvari stoje i sažvakane su po 100 puta do sad, al većina tvojih ispisanih reči čista su neistina i teška laž. Autobusi lede uglavnom zbog, spoljnom uticaju, izloženih boca za vazduh. Upravo Japanci imaju dosta problema po tom pitanju, a to nije samo do održavanja (boce leže tek malo iznad asfalta). M-ovi su takođe imali sličnih problema, ponajviše zbog spiralne cevi, za koju je od zvaničnog uvoznika i predstavnika za vozila MAN i Neoplan, stigla sugestija da se pomenuta jednostavno isključi, što je i učinjeno. Boce se kod niskopodnih autobusa obično nalaze pod krovom, pa će daleko teže doći do zaleđivanja. Alkohol se sipa normalno, al kondez, najviše kod Japanaca, prevlada. Na to naravno utiče i rad određenih ventila vazdušne instalacije. Čak i ozloglašena N serija nema problem sa tim, ali zato ima sa šipkama ventila visine.

Što se grejanja tiče, sem M-ova iz 2013 godine, koji jesu imali određenih problema po tom pitanju, svi ostali Ikarbusi greju kao blesavi, pogotovu noviji M-ovi, koji mogu da greju i preko grejača i radijatora, kao i preko klime, pa u autobusu ume da bude taman i za kratke rukave, bez obzira na spoljnu temperaturu. Sve se mora održavati, pa i sistemi za grejanje. Važi za sve autobuse, pa i za Ikarbus normalno.
 
Vrh