Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 300 94,6%
  • BMC

    Glasovi: 17 5,4%

  • Ukupno glasača
    317
Vozio je taj Volvo na 611, bio bas dobar tad. On je u Beobus City-ju, imam njegovu sliku...

nHqAnXe.jpg


A evo i jedna od jutros, 1387 redovan na 706, ide na okretnicu i sprema se za polazak u 6:59 :)

Ikarbus Ik218M by busspoter, on Flickr
 
E baš taj. Jedno od najružnijih vozila koje sam video.
Inače sam taj model bez grbine izgleda sasvim ok. Isto mislim i za solo varijantu.
 
Solo varijanta izgleda znatno ozbiljnije. Imali su pravo da postave i amblem švedskog giganta. Za ovo čudo sa slike iznad to ne važi, pa i zbog toga prednja stena deluje nekako prazna. Sa montažnih traka je izašao i sa narandžastim poklopcima pokazivača pravca. Neko bi možda rekao da je to totalno nebitan detalj, a opet, poprilično utiče na estetiku prednje stene, pa sve skupa i deluje kao kakva budževina iz lokalne majstorske radionice. Tom utisku dosta kumuje i način na koji je limovan deo karoserije iznad stakala. To kako je rashladni sistem pokriven, tek ne treba komentarisati. Sve izgleda poprilično traljavo odrađeno. Kakav je enterijer, nisam imao prilike da vidim, al mogu da pretpostavim da nema neke naročite razlike u odnosu na solo varijantu. Završna obrada dosta slaba, al ne može se reći da je ergonomija loša, tim pre što je solać dug čak 12.9m. Skoro metar duži od standarda za solo gradski autobus.
 
Тај Волво је сем што је био нов, итекако ваљао на потезу 600, никад у квару није био због трасе линија, а песма мотора је била мелем за уши, иначе МАЗ 215 за неколико месеци ми је оставио утисак аутобуса који лети за све паре, уз Гранд Кафу се пењао боље него ови Икарбуси распали, а завршна обрада је итекако коректна, и треба давати оно што понављам и 100000 и 150000Е зарад боље обраде на аутобусу, али барем се мање цимаш и аутобус ти је на линији, овако како је тешко ћемо видети боље...
 
Мислим да је МАЗ летео узбрдо зато што му је мотор у предњем делу за разлику од већине нископодних аутобуса.
 
Vuku samo na visokim obrtajima. Sam položaj motora nebi trebao da ima nekog naročitog uticaja na performanse. Malolitražni mercedesov OM926LA baš i ne puca od obrtnog momenta, ali 326ks može da povuče na višim obrtajima. Prenosni odnosi Zf-ovog šestostepenog menjača su poprilično dugi za gradski autobus. Lasitne 203-jke mogu lepu brzinu da razviju na otvorenom putu, bez da idu blizu crvenog polja na skali obrtometra, ali su dosta trome na startu, pošto je menjač podešen da šalta na oko 1200 do 1400 obrtaja, koliko sam mogao da primetim. Tek kad se potopi gas, može i malo žustrije da povuče, a sa druge strane, duži prenosni odnosi daju višu maksimalnu brzinu, pa se recimo pri 60km/h vrti tek na malo preko 1000 obrtaja u minuti. Podešavanja prikladna i za vangradsku vožnju, ali je problem što je takav prenos podesniji za velikolitražni motor, kom visoki obrtaji nisu potrebni pored masivnog obrtnog momenta.
 
Hvala za informacije o volvou.

Inače imam prijatelja koji živi u Mladenovcu i kaže da su se Otokari koje tamo šalju već razdrndali a i da nešto slabo vuku. Jel ima istine u tome ili se radi o subjektivnom osećaju?
 
Možda misli na prigradske OTOKAR-e Terito, koji rade na liniji 493. Lično nisam primetio da su se zglobni Cent C razdrndali ili da slabo vuku. Jedino što su iz dana u dan većinom sve štrokaviji. Doduše, nemali broj vozača, kao da pokušava da ih što pre pošalje u garažu na malo duži odmor.
 
Grad Beograd je veći broj puta u skorijoj istoriji pravio pogrešne i krajnje neosnovane odluke. Recimo:

1. Nije podstakao Ikarbus da pokrene proizvodnju IK106 uz razvoj zglobne verzije

2. Nije u potpunosti iskoristio EBRD kredite kupovinom većeg broja Conecta S.

3. Nije insistirao na kupovini većeg broja Conecta G.

4. Nije podstakao serijsku proizvodnju IK112.3 i IK218.3 čime bi bio izbegnut debakl sa nesrećnom N serijom, kao i svim novijim serijama

5. Nije izgradio nijedan novi pogon, a red bi bio da to bude isključivo zglobni Medaković kako bi se nadomestio propust napravljen sa Kosmajem

6. Kupljeno premalo Solarisa i nijedan solo and the list goes on and on to this day...

Pa da vidimo šta bi bilo da je uradio kako treba:

1. Niskopodni autobusi sa jednim stepenikom u zoni zadnjih vrata na O405N2/O405GN2 šasijama vozili bi umesto IK103/IK201/IK202/IK203

2. Kosmaj bi bio sasvim druga životinja u odnosu na postojeće stanje

3. Robustan, kvalitetan a ipak jeftin vozni park bi bio dostupan na mnogim linijama gde "Japanci" nisu saobraćali čime bi pouzdanost i generalno nivo usluge bili unapređeni

5. Situacija bi u Jugoistočnom delu grada bila potpuno drugačija uz manji broj privatnika i znatno veći broj zglobnih vozila

6. Postepenim rashodom dela starih vozila sa početka ove liste javila bi se potreba za većim narudžbinama kvalitetnih vozila a nabavkom i solo vozila kvalitet usluge bi bio podignut i na slabijim linijama
 
Граду Београду је потребно неколико битних тачака
1. Да мајсторе из одржавања одвикне од чекић + шрафцигер фазона
2. Да Икарбус тотално избаци из приче о куповини њихових полупроизвода, јер се више излежавају на сервисима (ПРОВЕРЕНО ДАНАС, 1 ЛЕ И 1 ИК218М) су негде ван линије на сервисима
3. Да се расходују ови распади са почетка миленијума, а има барем 20 комада који се смао криве у кривини
4. НАЈВЕЋИ, АЛИ НАЈВЕЋИ ПРОБЛЕМ, АНКЕТА ВОЗАЧА, У КАКВОМ АУТОБУСУ ХОЋЕ ДА ВОЗЕ СВОЈЕ ПУТНИКЕ који се ту возе
5. Ако хоћемо квалитетан ниво услуге од ГСПа и приватнике, морамо да склонимо из целе приче Икарбус, колико год могуће, јер никога од потенцијалних купаца не интересује шта и који су унутрашњи проблеми Земунске фабрике
Да скратим, сваки минус Икарбусове ужасне и катастрофалне завршне обраде осећају корисници градског превоза, јер возачи који то возе су озбиљној опасности, а то никога из те фабрике једноставно не интересује... Да се тако поступа, Икарбус би за сваки пропуст у завршној обради или уградњи неких делова одавно на завршио на суду, а да је држава иоле нормална платио би дугове од којих само катанац може да им остане...
Докле год договрна економија и самоуправни социјализам постоји у главуџама распалог Икарбуса, дотле нам спаса нема...
Нека се купи и Маз и Лиаз, који могу да понуде широк избор, али барем неће људе остављати без полазака, као што Икарбус овде ради...
 
@Gasapar18
1. Vecina majstora u Gsp-u je alat donelo od kuce, nemaju bukvalno sa cime da rade, tako da im jedino preostaje seci i krpi.
2. Slazem se da se rashodoju svi ti stari autobusi, odradili su oni svoje
3. Sta znaci anketirati vozace sta bi vozili, po tome svi mogu da se izjasne za Mercedes sto moras priznati nije realno. Da li vas u Maxiju pitaju sta zelite da prodajete musterijama?
4. Liaz i Maz su po meni istog kvaliteta kao Ikarbus, Mazovi koje je Arriva uzela pre 2 godine vec skripe na sve strane.
5. Ne znam zasto te zulja samo Ikarbus, non stop pricas o dogovrnoj ekonomiji, i kako ne zelis da radis za radnika Ikarbusa. U ovoj zemlji ima mnogo vecih parazita koji isisavaju budzet, i mnogo vise para izvuku nego Ikarbus, primer Air Serbia kojoj drzava non stop upumpava pare i vecito se predstavljaju kao firma koja pozitivno posluje. Ili da pustimo sve gubitase niz vodu, ili sve da ih cuvamo, jer ne podnosim selektivnost.
 
Exspres, lep rezime :) Više puta sam pisao o dobrim, a nikad zaživelim ikarbusovim projektima. Kad god je predstavljen kvalitetan proizvod, koji nije mnogo odudarao od onoga što su proizvodili renomirani evropski proizvođači, a tu pre svega mislim na IK112.3 i IK218.3, dok je IK106, iako dosta dobro napravljen, bio pomalo siromašan, kukalo se na nešto višu cenu koja mora pratiti proizvod u koji je uloženo više radnih sati i ugrađene kvalitetnije komponente, pa se onda pribegavalo jeftinijim rešenjima, navodno specijalno prilagođenim otežanoj eksploataciji kakvu imamo u Beogradu. Dovoljno je samo videti razlike, ko je imao prilike da bude na sajmu 2008 godine, između 218-ice za italijansko tržište i 112-ice za Beograd (prvi od 100 proizvedenih (GB498)), pa videti koliko autobus može biti bolje odrađen na svakom nivou, samo kad to ima ko da plati. GB498 je još i bio dobro odrađen, a bio je i jedini sa tapaciranim sedištima.

Gašpare, džaba više toliko kukaš na Ikarbus. Gotovo je sa njihovim proizvodnim programom. Opusti se malo čoveče, ili se okreni nekoj drugoj svojoj frustraciji, ako ti je tako lakše.

Biftek :kk:
 
@Gaspar18

Da li možeš podeliti sa nama to koji je to LE i IK218M koji su negde van linije u servisu? Mislim na garazne brojeve, cisto da znamo.
 
Како би било лепо када би Икарбус био једини проблем у градском превозу Београда као што дотични покушава да представи.

Послато са SM-G960F уз помоћ Тапатока
 
Ево синоћ одшлепаше Солариса са Зеленог венца.
 
Conecto #188 2005. godište u originalnoj žuto-plavoj kolor šemi radi polazak u 04:25 sa Zelenog Venca na liniji 53.

I pored toga što je solo pri čemu ga održava ozloglašeni Kosmaj u iznenađujuće je dobrom stanju, toliko da mislim da je bolje rešenje od Karaburminih IK201 leševa. Ti noviji "dvestakečevi" sa displejima jesu bili dobri na početku eksploatacije, međutim uoči predaje linije 53 Kosmaju Karaburma nije mogla nešto da se pohvali.

39792.jpg


Sofijski O345G sa podignutim hladnjakom, tri sedišta pozadi i ZF osovinama "obučen" u žuto-plavu Lidl reklamu.

Gore pomenuti #188 je solo verzija Sofijskog sa slike. Nepopravljiva je šteta napravljena što nisu nabavljeni i zglobni.
 
Vaaaaaauuuu, cela dva Ikarbusa u servisu! Pa koliko Solarisa stoji na klocnama na Novom Beogradu?
 
Blizu istine

NA MEDICINI RADA:

- Ime i prezime?
- Mića Petrović.
- Koliko godina imate?
- 67 za dva meseca.
- Pa što ste došli kod nas?
- Poslali me iz firme, treba da uradim sistematski pregled ,a ne mogu još u penziju dva meseca...pa moram.
- Dobro, obavimo to na brzinu .Čujete li dobro?
- Ne čujem vas.
- Čujete li inače dobro!?
- Ah to. Na jedno uvo slabo,a na drugo gotovo ništa.
- Dobro, napisaćemo da je sluh u granicama normale. Stavite si ove slušalice ,ja ću vam puštati zvukove,a vi dignite ruku kad nešto čujete, može?
- Može.
- Čoveče,pa zar ništa niste čuli,sedam puta sam vam puštao zvuk!?
- Molim?
- Čujete li uopšte u glavi kakve zvukove!?
- Ne, samo glasove.
- Kakve glasove!?
- Ponekad čujem glasove.
- Kada ?
- Uglavnom kada ne popijem lekove.
- Kakve lekove?
- Od kojih ne čujem glasove.
- A ti Isusa! A da li vidite dobro?
- Koga da li vidim?
- Kakav vam je vid?
- Kako-tako.S naočarima vidim bolje.
- A gde su vam sada naočare?
- Negde sam ih izgubio.
- Pa što ih niste tražili?
- Tražio sam ih, ali bez njih slabije vidim,pa ih nisam mogao naći.
- Čitajte ova slova u ovom osvetljenom staklu.
- Kakva slova, ja tu ne vidim nikakva slova,vidim samo ovu žutu mačku koja drži kašiku u ustima.
- Gledajte u ovo staklo,a ne kroz prozor! I to što napolju vidite nije mačka sa kašikom nego bager!
- Ovde ne vidim ništa.
- Dobro, napisatću vam da vam je vid u granicama normale. Rešite sada ovaj psiho test.
- Evo izvolite.
- Šta je ovo pobogu!? Šta ste ovo ovde uradili? Vidite šta piše ispod slike?
- Da.
- Piše: precrtaj ono što se ne uklapa.
- Da.
- Na slikama su mačka,pas,krava i ventilator i vi ste precrtali mačku!
- Da.
- Zašto pobogu?
- Pa zato jer se ne uklapa..
- Kako se mačka tu ne uklapa!?
- Pa lepo. Pas i krava su doneli ventilator da se ohlade,a mačka ih smeta..
- Kakve sve lekove vi pijete?
- Imam svakakvih..
- Kakve najčešće pijete?
- Obično žute,zelene i plave.
- Pijete tablete prema bojama?
- Uglavnom da, jer često izgubim naočare pa ne vidim pročitati natpise na kutijama.
- Oh Bože! Dajte da vam krv izvadim.A šta vam je to na ruci?
- Narukvica.
- Kakva ?
- S imenom,prezimenom i adresom.
- Šta će vam to?
- Ponekad zaboravim kako se zovem i gde stanujem, pa da me onda znaju kući vratiti.
- Oooo bože! A za šta vi uopšte obavljate pregled?
- Za vozača.
- Kakvog vozača!!??
- Vozača autobusa.
- Vi vozite autobus!????
- Da. Gradski.

- Čekaj malo..Da niste vi onaj koji je prošli mesec odvezao autobus pun putnika na gradsku deponiju i tamo ih isterao napolje?
- Taj sam.
- Pa zašto ste to uradili?
- Nisam bio sto posto siguran vozim li za gradske autobuse ili za gradsku čistoću jer ujutro nisam popio sve tablete.
- Pa koja bu**** vas tera da još vozite autobus pun ljudi????
- Teraju me ministri i premijer svojim zakonom da radim do 67. godine.A zašto mislite da su oni budale?
- Vi mislite da nisu?
- Mislim da nisu.
- Na osnovu čega to mislite?
- Oni i njihova deca se ne voze javnim prevozom...
 
Vrh