Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 265 95,3%
  • BMC

    Glasovi: 13 4,7%

  • Ukupno glasača
    278
Sad na Beogradskoj Hronici javiše da Kinezi ulažu u Ikarbus, da se kupuje 80 električnih autobusa, nekoliko "malih" kako Vesić reče (verovatno misli na mini ili midibuse), kao i da se planira nabavka i 200 "običnih" (verovatno misli na dizel pogon, ne obavezno solo).

Jadna li nam majka sa Ikarbusovim avanturističkim projektima kad evo pre par sati u Požeškoj kod parka u smeru od grada 112M otvori vrata na sred ulice. Putnici se prepadoše. Kamikaze.

Sent from my SM-J600FN using Tapatalk
 
mali autobusi, obični autobusi...
Vesić počinje da zvuči ko Selja Ilić sa onim ''ono sa onim napred kao škorpija''.

Što se tiče Ikarbusa, neću ni da se radujem ni da kritikujem. Čekam da vidim dela pa ću onda da donosim zaključke.
 
Vesić: U Kini dva veoma važna ugovora za Beograd

Zamenik gradonačelnika Beograda Goran Vesić kaže da su od 11 ugovora koji će biti potpisani u Kini, dva veoma važna za Beograd, a to je finansiranje obilaznice oko Beograda od Ostružnice do Bubanj Potoka i investicija u Ikarbus.

„Ta obilaznica je veoma važna za Beograd. Predsednik Srbije Aleksandar Vučić je juče najavio da su počeli razgovori o sektoru C na obilaznicu, a to je čuveni most preko Dunava koji ide od Vinče prema Pančevu. Onda ćemo imati potpunu obilaznicu“, naglasio je Vesić.

Potpisivanje ugovora za Ikarbus u Kini znači novi život za fabriku autobusa, a Vesić naglašava da će grad do kraja godine kupiti 80 novih električnih autobusa.

„Oni jesu skuplji, ali se isplate za četiri godine. Ikarbus je bila dobra fabrika , ali je preživljavala na osnovu toga što je Beograd kupovao autobuse. Ona će sada biti fabrika koja će izvoziti autobuse“, pojasnio je on za Tv Pink.

izvor: studio B
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=568290#p568290:3u2nj388 je napisao(la):
Kesha » Tue Sep 18, 2018 12:53 pm[/url]":3u2nj388]GSP nema ama baš nikakve veze sa naplatom usluge, a privatnici još manje. Grad šverc koristi kao izgovor za loše funkcionisanje GSP-a, i to je ko zna koliko puta ovde ponovljena činjenica. Privatnici dobijaju paušal po pređenom kilometru, dok se GSP finansira kroz unapred određenu masu novca, očigledno neadekvatnu rashodima i potrebama za novim delovima, alatima itd. Interesantno je što se privatnici smatraju za savesne, iako je i više nego očigledno da dobar deo njih ima održavanje i ispod nivoa nekih pogona GSP-a. Jel treba da ih nabrajam? Jel se neko vozi Ćurdićem, Lekonom, Transproduktom, Arrivom (Imaju nemali broj poprilično izakanih i štrokavih autobusa), Luijem, Košavom i da ne idem dalje. Evo, jednog relativno novog niskopodnog Liaza Tamnave transa, viđam već par meseci sa komplet ulubljenom i oguljenom levom stranom. Na mestu jednog razbijenog stakla stavljen pleksiglas. Kako je moguće da takav mesecima izlazi u saobraćaj? Naravno da je GSP daleko od sjajnog, al predstavljati privatnike kao toliko bolje potpuni je apsurd, imajući u vidu starost voznog parka na prvom mestu. Ima ih i sa stvarno kvalitetnim održavanjem, ali uopšte ne bih mogao da se zakunem da su u većini.

Sto se tice održavanja privatnika, vidi, možda kada se podvuče crta jeste tako kao što kažeš, ali ja živim u južnom delu Beograda koji te lepe autobuse izabranih pogona GSP-a vidi samo kada ode preko mosta i slično. Godinama leševi na 42/47/48/50 itd.. Dolaskom privatnika, meni lično, je mnogo bolje. Znam da ona 42ka kada dođe 99% je niskopodni autobus i 90% je klimatizovan. Vozio sam se u poslednjih mesec dana 59 par puta, isto radila klima uvek. Ne znam, možda je negde druga situacija, ali ja kada vidim ona vozila Kosmaja, nije mi dobro. Eno 53ku prepoznam sa 100 metara, ne moram ni da vidim broj. 23ka (iako nije Kosmaj) bez preterivanja ne prođe 2 dana da u špicu ne stoji crknuti Japanac kod Avala Filma.
 
Kinezi preuzimaju "Ikarbus" i proizvodiće potpuno DRUGAČIJE AUTOBUSE

Kinezi koji će uskoro preuzeti “Ikarbus” u njemu će proizvoditi električne autobuse, što znači da će ovo preduzeće postati izvoznik električnih autobusa, najavio je juče zamenik gradonačelnika Beograda Goran Vesić.

- “Ikarbus” ih neće prodavati samo u Srbiji već i po Evropi, što je takođe dobro za nas jer ćemo na taj način postići da drugi sprski gradovi mogu da dobiju električne autobuse, što do sada nije bio slučaj - dodao je Vesić.

I genijalna izjava Vesića:
Zamenik gradonačelnika je najavio da će do kraja godine u pešačkoj zoni u centru Beograda biti uvedena tri mala električna autobusa, poklon kompanije NIS.

- To će biti mali električni autobusi koje će građani, a i turisti, moći da koriste za kretanje po pešačkoj zoni. Na taj način ćemo dati dodatni doprinos očuvanju životne sredine.

Jer ljudi u pešačkoj zoni zagađuju prirodu svojih hodanjem...


https://www.blic.rs/vesti/beograd/kinez ... se/ee50ys8
 
Ta elektro vozila u pjesackoj zoni su za starije sugradjane i pisalo se o tome u temi o pjesackoj zoni ...
Meni sporno sto se ne navodi ime firme koja ce da preuzme ikarbus niti pod kojim uslovima ...
Sve obavijeno velom tajne ....
 
Neka su za starije sugrađane, za koga god, ne kažem ništa da ne treba tu da voze. Samo onda neka tako kaže, a ne da lupeta gluposti da će da doprinose očuvanju životne sredine kada je to već i pešačka zona.
 
Previse uzimas sivec izjave za ozbiljno to su poluinformacije citas izmedju redova i nadas se da ce ispasti najbolje ....
 
Po ovome ispada da će Ikarbus proizvoditi samo električne autobuse, ne i njih. Znači proizvodnja autobusa na fosilna goriva se obustavlja?
Malo me čudi takva odluka. Mada dobro, možda Kinezi ne žele da ulažu u nešto što ne mogu da prodaju van Srbije pa zato ciljaju na električne autobuse.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=568522#p568522:2d0e447m je napisao(la):
direktor » 19 Sep 2018 05:30 pm[/url]":2d0e447m]Previse uzimas sivec izjave za ozbiljno to su poluinformacije citas izmedju redova i nadas se da ce ispasti najbolje ....
Pa ne daje on, direktore, izjave samo za mene, nego za javnost. Valjda treba da bude precizan i razumljiv.
 
Što, da neće snositi neke posledice ako ne bude takav? :D Da neće možda ostati bez podrške i glasačkog tela?

Inače on ima najjače intervjue, pitaš ga npr ka' će novi tunel od 29. novembra do Save, on ti ispriča šta je sve urađeno u poslednjih 3 meseca i koliko novih planova nas čeka u narednih godinu dana. :D
 
Sad će da bude debeli, off od mene, ali moram da kažem. Baš upravo zbog toga što većina "normalnih" kaže upravo što i direktor, da se ne obaziremo na te gluposti, zato smo i u ovakvom dubokom... Znaš već šta. I dozvoljavamo da se daju takve izjave i da takvi ljudi upravljaju našom državom i našom budućnošću. Zato nam je i takvo stanje u prevozu i Ikarbusu. Kriva je i vlast, ali smo i mi još više krivi što sedimo i ćutimo.
 
Ma ja se slazem s tobom nego se salim malo jer bukvalno nista vise nam i ne preostaje. Mislim... za sad...
Mozda jednog dana...
Al to je vec druga tema.
 
U nekim elektronskim medijima sam mogao naći podatak da će, trenutno nepoznata, kineska kompanija uložiti u Ikarbus 2.6 miliona dolara. Ne pominje se preuzimanje 100 akcija Ikarbusa. Tačnije, nema baš konkretnih podataka. Ne može se naslutiti dal je reč samo o investiciji, ili pak preuzimanju, tj u kom procentu će akcije Ikarbusa biti prodate. U svakom slučaju, pomenuti iznos mi deluje pomalo smešan da tako kažem. Definitvno nedovoljan da bi se mogao smatrati malo ozbiljnijom investicijom. Proizvodnja električnih autobusa, a zbog ne tako jake konkurencije u Evropi, može biti interesantna i na prvom mestu profitabilna, ali opet, ne mislim da kompletan trenutni proizvodni program Ikarbusa treba jednostavno eliminisati. Nije da se ne može unaprediti uz ne baš tako velike investicije, a kako se kapaciteti fabrike, verovatno, neće mnogo uvećavati, neće ni biti potrebno veliko tržište za održivu proizvodnju. Sumnjam da je sa autobusima na konvencionalni pogon svršeno, pogotovu na tržištima manje razvijenih zemalja. Konkurencija je doduše, poprilično jaka na tom polju.

Imamo i primer nekadašnjeg giganta sa prostora bivše Jugoslavije, slovenačkog TAM-a, preuzetog od strane nekog kineskog investitora. Kao i u slučaju Ikarbusa, nije reč o nekoj većoj kompaniji, već o investiciji jednog čoveka, ako se ne varam. Imali su zanimljive autobuse, uglavnom turističke, srednje (midi) kategorije po veličini (oko 10m). Ostavljali su utisak više klase i po enterijeru i po eksterijeru. Ne mislim na starije Marbus-e koje se mogu videti i na našim putevima, već na pre nekoliko godina predstavljenu familiju Vive. Nisu ni oni krenuli od nule, već su samo detaljno unapredili i modernizovali postojeće modele nekadašnjeg TAM Durabusa. Tu su bili i autobusi za aerodrom. Međutim, izgleda da su se okrenuli proizvodnji isključivo manjih električnih i eventualno autobusa za prevoz putnika između aerodromskih terminala. Očekivao sam, da budem iskren, mnogo više, tj učešćem na prestižnom sajmu u Hanoveru, TAM je odavao utisak da bi mogao krenuti putem stare slave, a umesto toga, danas je to jedna mala fabrika, sa možda stotinak zaposlenih, koja teško da može odigrati i približno značajnu ulogu na domaćem, pa i svetskom tržištu, kao nekadašnji TAM. Zbog svega napisanog, nisam neki naročiti optimista, kad nekada velike fabrike (ne mislim da Ikarbus spada u tu kategoriju, ali opet nije baš ni na nivou majstorske radionice) preuzmu sitni kapitalisti, umesto da to učine velike kompanije (ima ih nemali broj i u Kini), obično već značajni igrači na tržištu, samim tim i vlasnici krupnog kapitala, sa značajnim tehnološkim i kadrovskim kapacitetima, uz znatno veće iskustvo u organizovanju proizvodnje i nalaženju adekvatnog tržišta.

Hiavata

Većina privatnih prevoznika u Beogradu, po mom ličnom utisku, održavanje svodi tek na onaj minimum, nebi li se to vozilo kotrljalo i donosilo novac. Prinuđeni su da rade sa mlađim vozilima, pa je i pouzdanost na višem nivou u odnosu na GSP. Naravno, nikako im nebi bilo u interesu da ne ostvaruju polaske, ali sam kvalitet usluge nije baš na nekom visokom nivou. Klime rade, ali se u nemalom broju autobusa one baš i ne osećaju preterano, što opet zavisi i od samog autobusa. Solarise ili nešto slično, sigurno kupovati neće, tako da su i tu u prednosti u odnosu na GSP. Uglavnom kupuju najjeftinije autobuse, što opet znači i niži nivo komfora za putnike. Skori potez Arrive je izuzetak, mada kakvo im je održavanje, pitanje je na šta će ličiti za koju godinu. Kod privatnika dominiraju autobusi proizvođača MAZ i Liaz. Ok, novi su, ali vrlo brzo postaju kante kod manje odgovornih prevoznika. Šta misliš, kakvi bi bili nakon 15 godina eksploatacije? Ne vidim da ih nešto prodaju kad ih isluže u Beogradu, uz poneki izuzetak. Teško je raditi sa autobusima koji su zgazili boga oca radeći i preko petnaest godina u nimalo lakim uslovima kakve imamo u Beogradu. GSP zavisi od politike Grada, dok privatnici dobijaju keš, pa bar mogu na naprave kalkulaciju dal im se isplati da rade ili ne. Zato većina u skoro svim aspektima nudi tek onaj minimum, što na prvom mestu podrazumeva ostvarivanje polazaka, što je za putnike i najvažnije. No, nagledao sam i njihovih kraćenja trase na svoju ruku, bežanja sa poslednjih polazaka itd.

Nemoj me pogrešno shvatiti. Nije da branim GSP po svaku cenu, ali jednostavno smatram da se GSP po uslovima u kojima mora da radi, ne može porediti sa "slobodom" koju privatnici imaju. Čak i da imamo dovoljan broj ispravnih autobusa, skoro nikad nemamo dovoljan broj vozača, pa samo u jednom pogonu u trenutku može biti i preko 30 smena prazno. Kad na desetine njih odjednom sindikat pošalje na rekreativni oporavak, pa onda isto tako veći broj njih odjednom da krv, što automatski znači 3 slobodna plaćena dana, pa ih onda imaš u nekim momentima i njih sedamdesetak na bolovanju, a gde su tek godišnji odmori? Plate jesu slabe, ali nije ni da kod privatnika zarađuju preko 50.000, dok u GSP-u ipak može, u zavisnosti od smene, prekovremenih sati, noćnog rada itd, preći i preko 65.000 dinara. Nisu ni to nikakve pare za taj posao, ali opet, retko koja struka u Srbiji može reći da je zadovoljna primanjima, pa oni čije se trenutno zanimanje traži, beže put država članica EU. Mnogo toga zavisi od države, odnosno od politike, nažalost. Kao što i pre pisah, Grad da hoće, može GSP postaviti na zdrave osnove, i verujem da nemali broj ljudi zna šta se pod tim podrazumeva, tj šta je sve potrebno da jedna velika firma normalno funkcioniše.
 
Почело вађење ручица ретардера Соларисима остао без исте 3007.
 
@Kesha:

Ma naravno, ne blatim ja GSP po svaku cenu, htedoh samo da pokažem da je stanje šareno, od jednog do drugog dela grada.

Što se tiče ove priče o E-Busevima i Ikaru ne bi me čudilo da je prava priča da Kinezi ulože deo para, Srbija da fabriku, neke ludačke subvencije i obaveže se da će ceo trolejbuski i deo autobuskog voznog parka u Beogradu zameniti e-busevima proizvedenim u toj fabrici.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=568535#p568535:2tpzkm16 je napisao(la):
Bender Rodriguez » Sre Sep 19, 2018 6:27 pm[/url]":2tpzkm16]Što, da neće snositi neke posledice ako ne bude takav? :D Da neće možda ostati bez podrške i glasačkog tela?

Inače on ima najjače intervjue, pitaš ga npr ka' će novi tunel od 29. novembra do Save, on ti ispriča šta je sve urađeno u poslednjih 3 meseca i koliko novih planova nas čeka u narednih godinu dana. :D


Pa zna se ko je kriv za NEprobijanje tunela .. Đilas, Janković & Jeremaya! Ko drugi ?! 8)
 
Само ми ове Кешине изјаве не иду у главу... Шта је проблем приватизовати проклети Икарбус? Разумем и ја, нема се кадрова, али људи, јер морамо да се вртимо око истог кола у које нас је наш домаћи произвођач довео? Наравно да не... Зашто се упорно неке ствари набијају и тим кинезима на нос, кад они барем раде, овде је технологија стала још пре 40 година... Све могу да разумем, али никако да поједини укапирају, да је Икарбусово време договорне економије, са државним паразитима, које ја као порески обвезник одавно плаћам, а враћа ми свакодневним споменицима крајпуташима, или оним наказама од грбавих ИК103, које ни под либелу да ставиш, не може... Е то је поента... Нека дође неко, као у Турској, да Соларис купи Икарбус, нека им донесе технологије, ако хоће, али они ако дођу, мислим да би биро богатији за те раднике које Икарбус има на папиру, а у пракси су бројке различите... Опет понављам, нека нам се деси ЕРБД сваких 5 година, али барем да имамо аутобусе који немају проблем са катастрофалним проблемима којима Икарбуса обилује сваком могућом серијом...
 
A kredit EBRD-u ti nece smetati da vracas kroz poreze ;)


Sent from my HTC Desire 526G dual sim using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=568836#p568836:1ak7jds3 je napisao(la):
Gaspar18 » Pet Sep 21, 2018 1:12 am[/url]":1ak7jds3]Само ми ове Кешине изјаве не иду у главу... Шта је проблем приватизовати проклети Икарбус? Разумем и ја, нема се кадрова, али људи, јер морамо да се вртимо око истог кола у које нас је наш домаћи произвођач довео? Наравно да не... Зашто се упорно неке ствари набијају и тим кинезима на нос, кад они барем раде, овде је технологија стала још пре 40 година... Све могу да разумем, али никако да поједини укапирају, да је Икарбусово време договорне економије, са државним паразитима, које ја као порески обвезник одавно плаћам, а враћа ми свакодневним споменицима крајпуташима, или оним наказама од грбавих ИК103, које ни под либелу да ставиш, не може... Е то је поента... Нека дође неко, као у Турској, да Соларис купи Икарбус, нека им донесе технологије, ако хоће, али они ако дођу, мислим да би биро богатији за те раднике које Икарбус има на папиру, а у пракси су бројке различите... Опет понављам, нека нам се деси ЕРБД сваких 5 година, али барем да имамо аутобусе који немају проблем са катастрофалним проблемима којима Икарбуса обилује сваком могућом серијом...

Ne znam šta da ti kažem. Mislim da nije teško razumeti ono što sam napisao u svom prethodnom postu. Problem je što tebe mnogo i ne interesuje mišljenje drugih sagovornika, niti si u stanju da vidiš dalje od svog nosa.

Šta je problem u privatizaciji Ikarbusa? Glupog li pitanja. Koliko je "privatizacija" uspelo u našoj zemlji, i ko je na kraju krajeva i spomenuo privatizaciju Ikarbusa? Ništa se konkretno i ne kaže, već se samo spominje investicija od tričavih 2.6 milona dolara, koliko košta "malo bolja" kuća na Dedinju. Misliš da se za taj novac može nešto ozbiljnije uraditi? Ne sećaš se šta je urađeno privatizacijom 2009 godine? Ne sećaš se čuvene priče o ulasku giganta Mercedesa u Ikarbus, a dobili smo samo dil koji je podrazumevao kupovinu gotovih šasija i tehničku podršku. Sila božija modela najavljivana i šta bi na kraju sa tim? Jel ti sad malo jasnije o čemu sam pisao. Ključ svega je razlika između investicije nekog pojedinca u odnosu na "pravo" preuzimanje od strane neke ozbiljne kompanije. Neka to bude i kineska kompanija, uopšte nije problem. Imaju oni već sada firme i sa imenom i sa renomeom.

Normalno je da Ikarbus u sadašnjem stanju malo kome može biti interesantan, ali problem je u večitim bombastičnim naslovima i najavama velikih poslova od kojih na kraju obično ne bude ništa. TAM sam naveo kao primer velikih očekivanja, od kojih bar za sad nema ništa, a dakako je bio i veće ime i daleko značajnija fabrika u odnosu na Ikarbus u bivšoj Jugoslaviji. Vide li možda šta je Renault napravio od Dacia-e, i šta trenutno grupa Renault-Nissan pravi do ruskog Auto Vaza, ili ti Lade? U tu priču ulazi i jedna Škoda. Tu je razlika između pravog preuzimanja od strane nekog velikog proizvođača i neke "pojedinačne investicije". "Veliki" obično imaju planove i primenljive strategije razvoja, a uz to još i sačuvaju brend, koji uopšte ne mora biti neko značajno ime (ako je Škoda i predstavljala nekada nešto, Dacia sigurno nije). Malo je primera, pogotovu na našim prostorima, spašenih nekad velikih firmi od strane malih investitora. Vidim i Neobus je spasao Arapin koji ga je kupio pre koliko godina. Valjda sad ima dovoljno materijala da razumeš o čemu pišem.
 
Neuspele i mutne privatizacije se najčešće završavaju zatvaranjem preduzeća i otpuštanjem ljudi.
Zadržavanje državne uprave se najčešće završavaju gubicima, stagnacijom i upumpavanjem višestruko više para da bi se preduzeće održalo u životu.

Jel može sad neko da mi kaže šta je bolje od te dve opcije? Ja već znam odgovor, ali bih voleo da čujem mišljenje drugih. Po čemu je to fabrika koja svojom politikom i pristupom nema šta da traži u modernom svetu i na modernom tržištu, vredna beskonačnog spasavanja i upumpavanja para? Ne pričam samo za Ikarbus nego generalno.
Opet se vraćamo na ono - koja je svrha postojanja preduzeća? Da država može da kaže da ima toliko i toliko...? Ili je možda svrha postojanja preduzeća da prave nešto i da zarađuju?

A što se tiče Ikarbusa... Oni su za poslednjih 20 godina imali nekoliko prilika da okrenu novi list, postanu deo velikih stranih kompanija i barem pokušaju da se izvuku iz ovog večitog gacanja u živom pesku. Svaku od tih prilika proćerdali su. Zašto bi se onda iko tangirao ako neko hoće da ih napokon privatizuje? Pa čak i ako namerava da ih kupi i onda rasformira? Čime je mene to Ikarbus zadužio da treba da se odvajaju javne pare, koje čine i moji novci dati državi, da se on održi u životu?
Isto mogu da pitam za još xyz drugih fabrika koje su otišle na doboš, i koje su se ovde decenijama uporno opisivale kao ''industrijski giganti i svetski brendovi'', iako 2/3 njih to nije bilo još od 80ih godina prošlog veka, kad su postale neprofitabilne, nekonkurentne i apsolutno inertne na sve promene i nove uslove tržišta. Ali su se svi pretvarali da je sve super i živeli u ideji da će svet da se prilagođava njima, a ne obrnuto.

Inače, privatizacije su prirodna težnja moderne ekonomije. Naravno, do neke mere jelte. E sad, to što se ovde na Balkanu sve radi naopako i pokvareno, što smo imali razne Dinkiće i Đeliće, kao i to što gro ljudi ovde želi da radi po socijalističkim normama, a da zarađuje po kapitalističkim... to je već druga stvar.
 
Vrh