Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 265 95,3%
  • BMC

    Glasovi: 13 4,7%

  • Ukupno glasača
    278
Greju ali leti.

Redom , boce za vazduh su na svim vozilima (osim niskopodnih, zbog konstrukcije) u donjem delu vozila. Bilo da su autobusi bilo da su kamioni.
Alkohol ? Koji crni aklohol kad sva nova vozila imaju sušače, ti tzv antifrizeri su odavno izbačeni.
Japanci su imali najmanje muka što se tiče zaleđivanja.
Kešo koja spiralna cev ? Ako pričamo o spiralnoj cevi odmah posle kompresora ona upravo ima ulogu da se hladi komprimovani vazduh .
Problem kod nje nastaje zbog loših kompresora koji ubacuju ulje u sistem koje kasnije dovodi do začepljenja.

Što se tiče vazdušnih instalacija problem je uglavnom zbog neodržavaja. Ako se ne menjaju patrone sušača, ne servisiraju kompresori, ne ispušta kondenz eto brzo problema.
 
Japanci imaju antifrizer i sipa se alkohol. Patron centrale se redovno menja, a i centrale kad ih ima na stanju. Kondez se ispušta svakodnevno zimi. Oduljivači su mislim naknadno ugrađivani, al nemoj me držati za reč. Svi autobusi imaju u principu isti tretman, al kod Japanaca je problem stvaranja leda u instalaciji najizraženiji. Spiralna cev i služi za hlađenje vazduha, tu si upravu. Ne možemo govoriti o lošim kompresorima kod novih autobusa, a kompresori su logično došli sa šasijama. Problem se pojavio pri prvom mrazu, samo kod M serije od svih novijih Ikarbusa. Po rečima kolega iz održavanja, odgovor ovlašćenog servisira je bio kako sam i naveo u svom prethodnom postu.
 
Pre par dana na NBGD ugledah jedno olinjalo GSP vozilo i krene mi suza niz obraz.
 
A pa ovaj je jos i dobar kakvi umeju da budu :D
Inace to je IK-201 iz 2006. ako se ne varam.
 
Ovaj pripada seriji iz 2004 godine. Iz 2006 se lako prepoznaju, jer su jedini sa lepljenim staklima :) Ujedno su i jedine 201-ice sa identičnim motorom, kao kod zglobnih Japanaca, što znači 310ks naspram 260ks kod svih prethodnih serija.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=569552#p569552:l9kiv85c je napisao(la):
Kesha » Pon Sep 24, 2018 9:32 am[/url]":l9kiv85c]Japanci imaju antifrizer i sipa se alkohol. Patron centrale se redovno menja, a i centrale kad ih ima na stanju. Kondez se ispušta svakodnevno zimi. Oduljivači su mislim naknadno ugrađivani, al nemoj me držati za reč. Svi autobusi imaju u principu isti tretman, al kod Japanaca je problem stvaranja leda u instalaciji najizraženiji. Spiralna cev i služi za hlađenje vazduha, tu si upravu. Ne možemo govoriti o lošim kompresorima kod novih autobusa, a kompresori su logično došli sa šasijama. Problem se pojavio pri prvom mrazu, samo kod M serije od svih novijih Ikarbusa. Po rečima kolega iz održavanja, odgovor ovlašćenog servisira je bio kako sam i naveo u svom prethodnom postu.

Nema potrebe za antifrizerom ako postoji sušač.
Ako je ispravan sušač tj. uložak u instalaciji ne bi smelo da bude vlage. Centralu ili reducir ventil nema potrebe menjati ako ispravno radi.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=mFouJ_Z8jTk[/youtube]

Koliko znam zimi se redovno ispušta kondenz, leti ređe.
Japanci su retko stajali zbog zaleđivanja instalacija pre bi rekao da je obrnuto.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=569584#p569584:22y1ezc8 je napisao(la):
Bender Rodriguez » Pon Sep 24, 2018 12:03 pm[/url]":22y1ezc8]A pa ovaj je jos i dobar kakvi umeju da budu :D
Inace to je IK-201 iz 2006. ako se ne varam.
Autobuse raspoznajem prema boji, broju na displeju ako ga ima i ako me baš interesuje marka pa pogledam. A istina je što pišeš. Pre ovoga je prošao jedan krš, samo što se nije raspao ali mi je umakao. Uočila sam da mu nedostaje karoserija između točkova pri dnu i bio je potpuno ruiniran. U takav ne bih ušla pa makar išla peške.

Inače, moje interesovanje za autobusima počinje od kada sam na Beobuildu i ne samo za autobuse. Čudim se sama sebi koliko sam mnogo toga naučila, od oplata, šipova i ostalih građ. stvarčica. Ako još koju godinu budem bitisala na BB forumu i napregla vijuge, eto meni zanata pa makar da umem održavati kućicu u cveću. :D

Momci, divim vam se s koliko podataka baratate. :gobb:
 
To što pišeš Žiko ima logike svakako, al opet znam šta sam radio, kakve sam naloge puštao i šta su mi ljudi pričali. Centrale, ili ventil isušivač, ne menjaju se često za razliku od uložaka ili ti patrona, al opet zimi bude njih dosta zamenjeno, verovatno polovnim. Ispušta se kondez iz boca i po par puta na dan kad je potrebno, dok je to na pregledima obavezno. Lede dosta i to ne od juče. Moguće da su i centrale malo felerične same po sebi. No, verovatno bi kompletan remont vazdušne instalacije znatno umanjio problem.
 
Ksenija":6q03n6h8 je napisao(la):
Pre par dana na NBGD ugledah jedno olinjalo GSP vozilo i krene mi suza niz obraz.
"Olinjalo" vozilo ?!
Mora da je prethodno bilo maljavo, dlakavo

Sorry Ksenijice, malo šale, znam da si mislila na olindralo (ofucano) vozilo...
Al ipak nisam odoleo :D
Ljubi cika Laki ;)

Sent from my HTC Desire 526G dual sim using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=569648#p569648:2ftoku73 je napisao(la):
laki72 » Pon Sep 24, 2018 4:04 pm[/url]":2ftoku73]"Olinjalo" vozilo ?!
Mora da je prethodno bilo maljavo, dlakavo

Sorry Ksenijice, malo šale, znam da si mislila na olindralo (ofucano) vozilo...
Al ipak nisam odoleo :D
Ljubi cika Laki ;)
:D Ma naravno da ti ne zameram, naprotiv. A da sam odvalila jesam, priznajem. :lol:
Čika laki?! Pa da ti dodam koju deceniju onda? :D
Sada se ja šalim.

Somi303

+ za fotografiju
3021264613.gif
Svetski izgleda a moja... kao da prizor nije sa Novog Beograda. :mrgreen:
 
Vladivoje, to je računska radnja oduzimanja a sada bih prešla na sabiranje jer se izjasnio kao "čika". Za decu jeste ali za mene nije. :D
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=569525#p569525:27q5iolb je napisao(la):
Kesha » Mon Sep 24, 2018 7:26 am[/url]":27q5iolb]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=569501#p569501:27q5iolb je napisao(la):
Gaspar18 » Pon Sep 24, 2018 12:41 am[/url]":27q5iolb]Лаки, не може Икарбус да нам буде паразит, мислим може, али ако ће да нам донесе квалитетан производ са бољом завршном обрадом... Скандалозни пропусти приликом сваког испорученог аутобуса су једноставно за сваку могућу осуду, а уместо да сви ми имамо квалитетан возни парк, да можемо да се уздамо у ред вожње, сад испада да мораш да гледаш у пасуљ за неке ствари... Трпим и ја на мојим леђима Икарбус Лаки веруј ми, много више од тебе, само чекам зиму, кад буду кренули да се залеђују Икарбуси дуж пута, а то је неминовност, а тада ће због ужасне заврше обраде коју Икарбус има, аутобуси бити хладњаче, све серије од 2012 па на даље... Нек нам је Бог у помоћи...

Ajde ne zvoni više života ti. Neke stvari stoje i sažvakane su po 100 puta do sad, al većina tvojih ispisanih reči čista su neistina i teška laž. Autobusi lede uglavnom zbog, spoljnom uticaju, izloženih boca za vazduh. Upravo Japanci imaju dosta problema po tom pitanju, a to nije samo do održavanja (boce leže tek malo iznad asfalta). M-ovi su takođe imali sličnih problema, ponajviše zbog spiralne cevi, za koju je od zvaničnog uvoznika i predstavnika za vozila MAN i Neoplan, stigla sugestija da se pomenuta jednostavno isključi, što je i učinjeno. Boce se kod niskopodnih autobusa obično nalaze pod krovom, pa će daleko teže doći do zaleđivanja. Alkohol se sipa normalno, al kondez, najviše kod Japanaca, prevlada. Na to naravno utiče i rad određenih ventila vazdušne instalacije. Čak i ozloglašena N serija nema problem sa tim, ali zato ima sa šipkama ventila visine.

Što se grejanja tiče, sem M-ova iz 2013 godine, koji jesu imali određenih problema po tom pitanju, svi ostali Ikarbusi greju kao blesavi, pogotovu noviji M-ovi, koji mogu da greju i preko grejača i radijatora, kao i preko klime, pa u autobusu ume da bude taman i za kratke rukave, bez obzira na spoljnu temperaturu. Sve se mora održavati, pa i sistemi za grejanje. Važi za sve autobuse, pa i za Ikarbus normalno.
Не свирај живота ти, да се неке ствари раде по правилу. мислиш да би до оваквих свињарија дошло што се тиче Икарбуса? Мислиш да би у некој нормалној држави дозволили да ти грбави ИК103 из последње серије који је возио данас на 67 у нормалном свету? Мислиш да би у Тамнави ја већ видим 3 комада којима се задњи део спустио до пода за све паре( сваки дан их гледам на 94 колико су савијени на доле од других трећих врата на доле), које је видим чак и 8ог спрата моје зграде да ту не ваља нешто...? За Икарбус не важи никако, јер због ужасне изолације тешко да може да ваља, а у 90% не ваља... Али добро, договорна економија зарад здравља Икарбуса, а мене који ћу рмпати за једног радника Икарбуса ко шиша, који ће ми се још шегачити да не прима плату, и да нема довољно посла то ником ништа? Извини, али 1980.година и период пре исте је плусквамперфекат што се Икарбуса тиче!
 
Најјочигледнији пример како се неки грбави ИК103 препозна на километар, гаражни број 361, брука и срамота шта вози по овом граду, јесте да је 2003 или 2004.годиште, али да мора нешто попут тога на улицу, онда и ја боље да радим у тренерци на каси и да пуним рафове... Па није фер мајке ми... Зар није битно имати квалитетнији возни парк, или шта?
 
A što je više dosadan sa jednom te istom pričom. Grbave 103-jke, pa grbave 103-jke. Aman čoveče, kako ti više ne dosadi. Te iz 2003 godine, a među njima ima i onih koje još uvek nisu prošle pravi remont, boga oca su prešle i naradile se pošteno. Već ja apsolvirano da im je zadnji prepust slab, al opet može da se odradi. GB740, 103-jka koja je stara skoro 20 godina. Lepo su je utegli. Izvarili je gde treba, odradili karoseriju i sad je to kud i kamo pristojan bus za divno čudo.

Od ovih novijih, jednu sam banbusovu iz 2011 godine video sa zadnjim prepustom, koji je već počeo dobro da popušta. Moguće da su počele da rade i tamnavine iz prve serije, al ja takve još ne vide, iako ih viđam na linijama 25, 25P i 39. Prestove tek nisam, a koristim ih svakodnevno. Ajde da ne ispadne da pričaš u prazno, okači i neku fotku, pa da svi vidimo kako izgleda 103-jka, čiji se zadnji prepust spustio do patosa, a da je iz poslednje serije kako kažeš. Znači iz 2015 godine.
 
Pa koju je sliku pa okačio, kad tražiš sliku, ide tetki da odnese lek. Klasičan hranitelj ega, samo to u životu ima da ide i lupeta, i što jeste i što nije. Ratove vodimo kako na 610 zimus voze i Solarisi, ma ne samo krševi Ikarbus, kad ono kad skinuše NBGD kuknjava, vratite Solarise i Manove, pa koje kad su samo krševi radili?
Karatker i mentalni sklop morskog krastavca.

Poslato sa Huawei Honor 9 uz pomoć Tapatoka
 
E kad smo kod grba... al ovde pričam samo o estetici... videh juče opet onaj odvratni zglobni Volvo na 511 što ima belu grbetinu na preko šoferke. Ako se dobro sećam on beše ima pogon na TNG?

Ubedljivo spolja najružniji autobus koji sam video. A bez grbe (bi) izgleda(o) sasvim lepo.
 
Jedini zglobni VOLVO za kojeg znam, je onaj što je kao poslednji kompletiran u Megabusu. Šasija je godinama ležala u Alfa busz-u verovatno. Ta grba na krovu skriva rashladni sistem motora, pošto se pomenuti nalazi u prednjem delu busa, kao kod MAZ-a 215 :wink:
 
Ne znam čiji je i koliko je star, ali verovatno je to taj. Onaj beli zglobni što je radio (valjda) prvo na 6xx linijama a sad je na 511.
Mislim da si mi baš ti bio rekao prošli put nešto o njemu. Samo eto pomešah, nije TNG nego mu treba ta grba zbog hlađenja dizel motora.

Ali sve u svemu najodvratnije rešenje koje sam ikad video. A ne znam ni koliko je pametno. Npr u slučaju da vozilo skreće i namešta se negde gde nema mnogo prostora, pa vozač stalno pazi na ćoškove vozila i ''vodi'' se njima, a onda zvekne tom grbinom u nešto ispred... :roll:
 
Šasija je stara možda i celih 10 godina, mada to i nije toliko bitno, a bus je kompletiran kad su privatnici držali potez 600. Dal to beše 2015 ili 2016 godina, nisam ni ja siguran. VOLVO je mislim najduže u proizvodnji držao šasije za niskopodni zglobni bus, a sa motorom u prednjem delu (puler). Delovao je malo i nedovršeno kad je "kompletrian" pravo da ti kažem. Bilo je tu nekih detalja da čovek uopšte i ne pomisli da je u pitanju novo vozilo. VOLVO odavno ne proizvodi gradske autobuse sa pogonom samo na dizel. Sigurno da bi ga VOLVO uradio tako da to ipak liči na nešto. Ovako je ispao poprilično ružan i nedovršen, kao što već i napisah.
 
Укуси су различити мени је тај једини Mega Bus Lokalo A прелеп.
 
Vrh