Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 265 95,3%
  • BMC

    Glasovi: 13 4,7%

  • Ukupno glasača
    278
ja sam generalno protiv privatizacija svih vrsta, al ikarbus stvarno bolje da se bombarduje nego da pravi krseve, aj sto placamo te subvencije, nego sto su to uzasno lose dizajnirani busevi, bolje da im povade sva sedista da svi stoje nego onako usko da bude da ne mozes da udjes u bus bukvalno, o kvarovima da ne pricam, bolje imati 900 normalnih autobusa koji se kvare normalnom brzinom nego 1500 koji se kvare 5 puta brze i onda realno na ulicama imas 800
 
Bender

Očekivao sam da bar ti razumeš o čemu pišem, sudeći po tvojim dosadašnjim postovima :)

Uopšte nemam ništa protiv privatizacije Ikarbusa, ali imam protiv, kao što već napisah, bombastičnim naslova i najave, po ko zna koji put, velikih izvoznih poslova. Odavno su trebali da ga privatizuju ili zatvore, ako ne mogu da ga spasu, a ne da ga opet koriste za političke igranke. Da je u igri neka velika kompanija, pa da razumem toliki optimizam, a ovo mi pre deluje kao dil da Beograd dobije "malo jeftinije" električne autobuse uz neku lepu proviziju verovatno. Kod nas oduvek postoji problem da se u javnost iznese o čemu se zaista radi, onog momenta kad tajnost već gubi svaki smisao. Pomenuta suma novca je jednostavno takva, da se teško može raditi o privatizaciji, al ajde videćemo. Kad pogledaš da je onih 5 e-buseva koštalo oko 2.500.000 evra, nije teško sabrati dva i dva, pa shvatiti da tu nešto ne štima. Bojim se da se radi o tek još jednom poslu za posrnulu fabriku, a to apsolutno ničemu ne vodi.
 
Ok za bombastične naslove se slažem, više sam komentarisao celokupnu priču oko privatizacije. I to ne samo za Ikarbus nego generalno. Ljudi se ovde ježe kad čuju ''privatizacija''. I to mogu da razumem, jer imaju mnogo lošeg iskustva sa prethodnim događajima jelte. Ali zaboravljaju da mutne privatizacije nisu ništa štetnije na duge staze nego državno upravljanje. U 90% slučajeva.

Ja ne želim da Ikarbus propadne. Bilo bi mi krivo itekako. Ali kako vreme odmiče, kako gledam njegov način poslovanja, kako ga upoređujem sa slučajevima drugih fabrika, i kako usput sve više gledam gde idu novci koje ja ostavljam društvu, ne mogu da se ne približim onoj tački ravnodušnosti kad mi postaje svejedno oće li propasti ili ostati u ovom istom stanju.
 
Provozao 1289 malo
IMG_20180921_110449.jpg
 
Mene uvjek zanimalo ko cupa te lampice i prekidace kod sofera jel to rade putnici vozaci odrzavanje
 
ako idemo po nasem principu prebacivanja odgovornosti najverovatnije vanzemaljci onim zrakom za usisavanje
 
Поента јесте да се навикне неко на нормалне технологије, а не да се живи у договорној економији, поента јесте усвајати стандарде који важе негде, а не живети од тога да ће један државни паразит попут ГСПа, купити још гору ствар од државе а то је Икарбус... У том колу смо ми који рмпамо за једног радника Икарбуса, а то мене итекако нервира, јер ипак треба да се среди тамо производња, а управо је Жика погодио целу поенту, боле их уво, јер знају да ће ГСП купити те франкенштајне, и који уместо да су линији, висиће у сервису, малтене то испада као да си купио половњак са 5 до 7 година старости, да издржи још 10, па га наплатиш дупло као рецимо 4 или 5 Икарбуса... Е зато Икарбус каска, нека иду мало у локалније средине попут Чачка, Ниша, Крагујевца, који су ипак сиромашнији у односу на Београд, е ту је још гори хаос, што их још више заболе...
 
Cena koštanja + cena eksplatacije + manjak ostvarenog rada + radni vek
Kad se sve to sabere vidi se šta je najbolji izbor.
Još od osamdesetih pričam da je Ikarus+bus rak rana GSP-a.
 
Rak rana GSP-a je uprava, nacin na koji osnivac u vlasnik upravlja kao i 'kur__bolja' vecine zaposlenih.

Da Ikarbus nije vrhunski autobus jasno je svima, ali posto se u GSP-u vec raspadaju i rasklapaju i Solarisi OPRAVDANJA za njihov odnos nema.

Sent from my HTC Desire 526G dual sim using Tapatalk
 
U javnom transportu u Subotici još uvek rade IK-111 i u savršenom su stanju.

Problem je u GSP Beograd.
 
Много фактора утиче на трајање возила јавног превоза, од квалитета израде, преко одржавања, начина употребе, оптерећења линија које ради, квалитета путева...
 
Održavanje saobraćajnog sredstva je najvažniji faktor.
 
Solaris Interurbino. Nisu ga nešto mnogo ni prodavali čini mi se. Potraži na netu njihov turistički bus od pre možda malo više od deset godina, pa tek da vidiš šta je dobro dizajniran bus :)
 
Kineska fabrika li jok ako sam dobro razumio dolazi da pravi elektricne autobuse
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=569099#p569099:3ia45rdb je napisao(la):
ACA » Sub Sep 22, 2018 10:26 am[/url]":3ia45rdb]U javnom transportu u Subotici još uvek rade IK-111 i u savršenom su stanju.

Problem je u GSP Beograd.

Porediš Suboticu ravnu kao tepsija sa Beogradom ?
Uslovi saobraćaja u Beogradu se debelo razlikuju u odnosu na Suboticu ili bilo koji drugi ravničarski kraj. Ili čak u unutrašnjosti.
Čisto sumnjam da se vozila toliko opterećuju kao u Beogradu, da je konfiguracija terena smrt za autobuse (naročito mekane Ikarbuseve), da su vozači konstantno pod stresom kako bi stizali nenormalne redove vožnje. Sve to dokusuri loše projektovane autobuse.

Što se tiče održavanja GSP kada je imao sopstvena sredstva daleko ozbiljnije je održavao autobuse. Bio je i ozbiljniji odnos vozača prema vozilu.
Bile su i česte unutrašnje kontrole vozača i svi su pazili. Nije se smelo brže ući u krivinu a ne nešto drugo.
Danas koliko vidim druga priča. Danas nema ničeg u magacinima.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=569164#p569164:qzi6oo2e je napisao(la):
Žika » 22 Sep 2018, 17:23[/url]":qzi6oo2e]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=569099#p569099:qzi6oo2e je napisao(la):
ACA » Sub Sep 22, 2018 10:26 am[/url]":qzi6oo2e]U javnom transportu u Subotici još uvek rade IK-111 i u savršenom su stanju.

Problem je u GSP Beograd.

Porediš Suboticu ravnu kao tepsija sa Beogradom ?
Uslovi saobraćaja u Beogradu se debelo razlikuju u odnosu na Suboticu ili bilo koji drugi ravničarski kraj. Ili čak u unutrašnjosti.
Kako su drugi gradovi u inostranstvu odavno rešili ovaj problem?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=569131#p569131:23ps17ft je napisao(la):
direktor » Sub Sep 22, 2018 1:15 pm[/url]":23ps17ft]Kineska fabrika li jok ako sam dobro razumio dolazi da pravi elektricne autobuse

Danas se pojavila informacija u medijima da će kineska kompanija Li Jong preuzeti Ikarbus, i proizvoditi isključivo električne autobuse. Sad, dal će samo sklapati nešto iz postojećeg proizvodnog programa pomenute fabrike, ili će pak razviti novi model, koji će Ikarbus prodavati pod svojim imenom, nije razjašnjeno.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=569059#p569059:fdpkujwk je napisao(la):
Gaspar18 » 22 Сеп 2018 12:38 am[/url]":fdpkujwk]не да се живи у договорној економији, поента јесте усвајати стандарде који важе негде
У ком ли ти свету дечко живиш, цео свет се заснива на томе, само што више држава не убира паре, већ приватници. Оно што је вероватно јесте да ће Икарбус променити власника, а држава ће да даје разне субвенције и обавезаће ГСП да купује те електричне аутобусе. Слично што ради са Фијатом, па ћемо те онда питати јел ти лакше када "твоје" паре иду у туђ џеп, далеко од ове усране банане. И тај Макси у ком ти радиш је плод сличног начина пословања. У то име ево ти нешто најлепше што је икада изашло из Икарбуса.
Икарбус ИК218 by Somi303, on Flickr
 
Večeras na Dnevniku spomenuše reč "montaža", ne "proizvodnja". Znači ista priča kao sa TAFE-om. Sa Hindusa na Kineze, ne zna se ko ima dužu tradiciju kvaliteta od Zapada.
 
Nemamo mi sa Ikarbusom sta da ocekujemo zapadne investitore ili kupce. Nemojmo se zanositi.
Niti je Ikarbus uspeo kvalitetom da zainteresuje potencijalne ulagace, niti ima velike proizvodne kapacitete.
Sa druge strane, ni mi kao trziste nismo atraktivni proizvodjacima autobusa iz zapadne evrope, jer jednostavno mi za njihov proizvod nemamo standard, nemamo novac.
Zato se maosovno i kupuju iranski,turski i istocnoevropski autobusi.

Na zalost, jedino sto je Ikarbus moga da uradi je prva opcija. No nije. Naprotiv, u zadnjih 10 godina sve je radjeno naopako. Sve kontra i pogresno. Rezultati su takvi da skoro da ne mogu biti gori.
Ikarbus danas je i po nacinu rada (karoserista) i po kapacitetima, a na zalost i po kvalitetu losiji od privremenog karoseriste iz Zeleznika koji je svojevremeno odradio preostale volvo sasije preostale od novosadskog Neobusa.

Sent from my HTC Desire 526G dual sim using Tapatalk
 
Vrh