Kesha":2v8uiiv9 je napisao(la):
Šasije su stigle iz rasformiranog Alfa busz-a iz Mađarske, ako mislite na Mega bus.
Da, totalno sam "prrbacio" , hvala na ispravci.
Gaspar18":2v8uiiv9 je napisao(la):
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=569217#p569217 je napisao(la):
laki72 » Sat Sep 22, 2018 9:16 pm[/url]":2v8uiiv9]Nemamo mi sa Ikarbusom sta da ocekujemo zapadne investitore ili kupce. Nemojmo se zanositi.
Niti je Ikarbus uspeo kvalitetom da zainteresuje potencijalne ulagace, niti ima velike proizvodne kapacitete.
Sa druge strane, ni mi kao trziste nismo atraktivni proizvodjacima autobusa iz zapadne evrope, jer jednostavno mi za njihov proizvod nemamo standard, nemamo novac.
Zato se maosovno i kupuju iranski,turski i istocnoevropski autobusi.
Na zalost, jedino sto je Ikarbus moga da uradi je prva opcija. No nije. Naprotiv, u zadnjih 10 godina sve je radjeno naopako. Sve kontra i pogresno. Rezultati su takvi da skoro da ne mogu biti gori.
Ikarbus danas je i po nacinu rada (karoserista) i po kapacitetima, a na zalost i po kvalitetu losiji od privremenog karoseriste iz Zeleznika koji je svojevremeno odradio preostale volvo sasije preostale od novosadskog Neobusa.
Sent from my HTC Desire 526G dual sim using Tapatalk
Шта то мене треба да занима? Проста логика, толике године ти намештају тендере, а ти упорно, али упорно понављаш катастрофалне и ужасне грешке у производњи...? Шта је Мишко написао Кеши на аутобуси нет у вези изолације и вентилатора, шта овде Жика пише, е то је поента... Икарбус је ниво радионице са Ибарске Магистрале, где муда за бубреге могу ми просипати они који даље од Икарбуса не виде, а опет видим да се просипа прича о унутрашњим проблемима фабрике, које крајњег и потенцијалног купца не треба да занимају... Ако си неспособан да правиш нормалан аутобус достојан човека, па ти си за катанац и ћао, нека и тих 300 људи из Икарбуса пошаљу на биро, не занима ме, јер 40 година заостају... Рецимо ја хоћу као газда неког превозника да купим пример дајем 10 аутобуса у држави у којој послујем, ограничен сам параметрима старости возног парка (не и квалитета), да дајем пример ограничења 8 година, и шта ми преостаје
1. Куповина домаћег производа где послујем, а где човек појма где је дошао, док не чује унутрашње проблеме тог произвођача, па треба ми гарантује за 6 месеци ИСПРАВНИХ 7 АУТОБУСА НА ЛИНИЈИ
2. Куповина аутобуса за исту цену половних са запада Мерцедеси и МАН, старости до 5 година, јер знам да ће ме ти аутобуси довести до стабилности возног парка, у смислу да неће путници испаштати,
3. Куповина МАЗ 203.069 и Лиаз 5292, и Темзи последњих серија
To bre covece pricas takve neistne i izmisljotine da to vise nije smesno.
Ajd da ostavimo na stranu Ikarbus.
Ko bilo kom privatniku ogranicava koji autobus ce kupiti??????????
Dakle, budi ljubazan pa nam pokazi jednu jedinu uredbu, zakon, ili odluku grada u kojoj pise da privatni prevoznik mora da kupi domaci proizvod (autobus)?
I? Sto ne kupuju MAN, Mercedes, ili makar Solaris (...) ???
Druga stvar, znas li ti kako teku tenderske procedure?
A javna preduzeca MORAJU da nabavke realizuju preko TENDERA.
Pa posto imam nekog iskustva sa tenderima, mogu da ti kazem da je za nabavku automobila jako lako namestiti tender trazenom tehnickom specifikacijom, no posto je gradski autobus sam pi sebi vrlo specifican proizvod, onda su tegnicke karakteristike prilicno slicne, bez obzira na proizvodjaca.
Samim tim, "malo je teze" namestiti tender Ikarbusu.
No da se vratimo i koju godinu u nazad. Secas li se nabavke Solarisa?
E pa toj nabavci je prethodilo raspisivanje tendera, a pogodi cija je ponuda stavljena van snage?

Favorizovanog domaceg proizvodjaca. Kako to, kad je favorizovan, kad ga tetosemo, kad nam je mezimce?
Evo, ja ne znam, meni to nije logicno, pa ti meni to objasni?
Dalje, budi ljubazan pa mi objasni dal je MAN i MB postao krš po kvalitetu?
Jer ako stalno ostaje u kvaru zemunski bus koji je na nemackoj samohodnoj sasiji, onda da razglasimo da su "nemacki kvalitet" samo price iz prolosti.
Do sad smo Ikarbus "ostavili po strani"

HAjdmo se sad malo pozabaviti njime.
Dobar? NE, nije.
Bolji nego pre 10 godina?
Neuporedivo bolji!
Dal dugorocno ima sanse da samostalno opstane na trzistu?
samostalno ne!
Pa sta mozemo da uradimo sa njim?
2 stvari.
Ili da ga pustimo niz vodu i ugasimo ili da od njega napravimo makar pristojnog proizvodjaca pa da se nadamo da ga neko kupi i nastavi proizvodnju.
A proizvodnju dragi moj gaspare ne cini samo pogon u zemunu i njegovih 300 zaposlenih. Jel za taj bus se proizvode delovi i u nekim drugim fabrikama! I to je mozda jos dodatnih ne 300 vec 2x300 radnika, a mozda i vise...
I ti bi ih na biro, jer "tebe kostaju"?
A nece te kostati ako ne rade, ako su na socijali? Sta mislis, ide li socijala iz poreza?
A onda, kad nemaju prihode, hoce li da pazare u maxi-ju gaspare?
Hoces li i ti onda zavrsiti na birou?
(Da me ne shvatis pogresno, daleko bilo, naravno da to ne zelim ni tebi ni nekom drugom)
I to je ono sto TI 'ne razumes' ili ne zelis da razumes.
Nije stvar u tome da mi (koji smatramo da Ikarbus treba pomoci da se prilagodi novim okolnostima) imamo neku sentimentalnu, emotivnu vezu sa doticnom fabrikom, vec pokusavamo da ukazemo da nema zemlje na kugli zemaljskoj (ako zanemarimo 'egzoticne poreske rajeve za pranje love) koja nista ne proizvodi, a da joj je dobro.
Dal je Ikarbus pravi izbor za spasavanje? Vrlo diskutabilno. Pravo pitanje, da je postavljeno pre 15 godina.
Danas, na zalost to nije pitanje. Izbora vise na zalost nema. Vecinu proizvodnji metalskog sektora smo zatvorili. Nema Zmaja, IMT-a, Neobusa, lole, ikl-a, 'nema' FAP-a (formalno ima, realno nema)...
Taj nesrecni Ikarbus je medju retkim preostalim proizvodjacima. Da ugasimo i njega?
Jer mi "zasluzujemo" bolji bus? Malo nam Djilas 'nasvirao' ego, a?

Pa hajde, sto se onda vozimo u jos gorim krsevima? Sto se hvatamo za POKLONJENE 'japance' poluraspale i matore? Sto rasklapamo za delove Solarise?
Sent from my HTC Desire 526G dual sim using Tapatalk