Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 265 95,3%
  • BMC

    Glasovi: 13 4,7%

  • Ukupno glasača
    278
bazinga":33btqf7k je napisao(la):
@ Becks89
Tekst ti je totalno pogresan, izbor slika takodje.Prvo za N seriju, autobusi jesu imali problema kada su stigli, ali zato sluzi garantni rok, a fabrika je na 20 min od najdaljeg pogona, ne u drugoj zemlji. Da drzava (citaj Mladja D.) nije zatvorio fabriku svojim prepametnim biznis odlukama oko partnera, ti nedostaci bi bili odklonjeni. Dakle nije grad kriv nego drzava. Onda pricas o nekim losim resenjima i rastresenim panelima, koliko je kostao taj autobus i sta je sve u njega bilo ugradjeno, i po kakvim putevima i pod kojim opterecenjima oni rade, plus kakvo je odrzavanje. Onda prica o 218M, sediste za osobu sa detetom promasaj jer ne mogu dve odrasle osobe da sednu, ovo je takva glupost da je to strasno. Prica 4 tastera za otvaranje vrata umesto jednog za sva vrata, nema nikakve veze sa ikarbusom sto man ne iporucuje takvu mogucnost.
Zatim slike, zamislim autobus se posle 4 godine pokvario i stoji u garazi bez poklopca motora, sram da ih bude sto su napravili tako los autobus, onda ona pocepana reklama, sramota za ikarbus i gsp sto masel nije popravio to.
Ako vec zelite da pisete o ovakvim stvarima, prvo malo ramotrite sve okolnosti, uroke i posledice, pa onda to napisite. Ovako je ispao samo jedan jako neozbiljan tekst koji netacnim i glupim argumentima pokusava da pljuje po gradskoj vlasti ikarbusu i gspu.


Iako sam veliki kriticar Ikarbusa, gradksih otaca, a pogotovo GSP-a, moram se u potpunosti sloziti sa tvojom konstatacijom.
Prvo hvalospev o letos nabavljenim vozilima (2. generacija niskopodnih) nije nicim argumentovan, a svakako je jos nebuloznije pljuvanje novih vozila koja tek ulaze u eksploataciju I tek treba da pokazu svoje osobine.
Ko I Na osnovu ih je proglasio promasajem?
Na osnovu toga sto vam se ne svidja font na displeju? Verujte mi da za kvalitet motornog voyila to nema nikakav znacaj.

Ajde nek pojedinci koji su mladi I ambiciozni iskoriste svoje vreme I malo prostudiraju problematiku, pa onda nek napisu slobodno kriticki ili afirmativni tekst. Ovako se sve svodi na onu nasu `ma rekoh li ja da to nece valjati` .
 
Да похвалим ГСП што су поправили 'армонику на убогом кршу имена 1133, о чему сам писао прошле недеље.
 
Ti si stručnjak pa napiši nešto pametnije.
Pojma nemaš o čemu pričaš, da li je iko uzeo N seriju sem GSP-a, to što ti izvodiš ovde i pljuješ nečiji rad je tvoj problem. Uzmi uradi ti nešto u svom životu, samo pljuješ i ponižavaš nečije delo. Da li je u tom garantnom roku rešen ijedan problem, da li je normalno da autobus star 2 godine krene da diže temperaturu preko 90 ? Ako uopšte znaš šta to znači i čemu to vodi? Da li je normalno da autobusi stari 2 godine krenu da gube visinu na svim delovima, da im otpadaju delovi, da se vuku po putu, da pucaju paneli, da bacaju ulje po salonu i slično, jel su i za to krivi putevi? Kriv je taj GSP, u tome je poenta ako ne shvataš, on kupuje vozila koja ne mogu da urade ništa više od godinu dana bez problema, pa jel smo mi toliko bogati da možemo svakih godinu dana da uzimamo po 100 komada ? A sad prepametni, ko ti je rekao da ne postoji mogućnost tastera za sva vrata, ugrađivanja normalna 2 sedišta napred? Prvo se informiši pa pričaj, druga stvar paneli koji krenu da šrkipe na 10.000 km nisu problem održavanja, jer za tako kratak period da ga voziš po kraterima ne možeš bog zna kako da središ panele. Treća stvar paneli na IK-218M su se rastresli na 1000km, jel i tu kriv neko treći ili GSP koji "mora" da uzima te krševe. Najvažnije, da sam ja dobio odgovor da autobusi neće biti nadograđeni i ispravljeni nedostatci iz prvih 10 modela, ja bih rekao hvala lepo, uvali to nekom drugom, ali GSP mora da ih uzme, tako. Masel ne može sam da ode u GSP i da kaže ej ona reklama ne valja, sad ćemo da uradimo to, nego mora obrnuto GSP da prijavi Maselu ;) A ti uživaj, ako ti se tekst ne dopada slobodno ga zaobiđi, jer me mišljenje takvih osoba kao ti apsolutno ne zanima, jer kao prvo veze nemaš sa ovim o čemu pišeš, kao drugo koliko sam te video ovde na forumu voliš da soliš pamet drugima, ali zamolio bih te da to ne činiš na moj račun u daljem periodu, ukoliko imaš šta pametno da predložiš predloži, ali pre toga EDUKUJ se !
 
laki72":b5u6avvl je napisao(la):
bazinga":b5u6avvl je napisao(la):
@ Becks89
Tekst ti je totalno pogresan, izbor slika takodje.Prvo za N seriju, autobusi jesu imali problema kada su stigli, ali zato sluzi garantni rok, a fabrika je na 20 min od najdaljeg pogona, ne u drugoj zemlji. Da drzava (citaj Mladja D.) nije zatvorio fabriku svojim prepametnim biznis odlukama oko partnera, ti nedostaci bi bili odklonjeni. Dakle nije grad kriv nego drzava. Onda pricas o nekim losim resenjima i rastresenim panelima, koliko je kostao taj autobus i sta je sve u njega bilo ugradjeno, i po kakvim putevima i pod kojim opterecenjima oni rade, plus kakvo je odrzavanje. Onda prica o 218M, sediste za osobu sa detetom promasaj jer ne mogu dve odrasle osobe da sednu, ovo je takva glupost da je to strasno. Prica 4 tastera za otvaranje vrata umesto jednog za sva vrata, nema nikakve veze sa ikarbusom sto man ne iporucuje takvu mogucnost.
Zatim slike, zamislim autobus se posle 4 godine pokvario i stoji u garazi bez poklopca motora, sram da ih bude sto su napravili tako los autobus, onda ona pocepana reklama, sramota za ikarbus i gsp sto masel nije popravio to.
Ako vec zelite da pisete o ovakvim stvarima, prvo malo ramotrite sve okolnosti, uroke i posledice, pa onda to napisite. Ovako je ispao samo jedan jako neozbiljan tekst koji netacnim i glupim argumentima pokusava da pljuje po gradskoj vlasti ikarbusu i gspu.


Iako sam veliki kriticar Ikarbusa, gradksih otaca, a pogotovo GSP-a, moram se u potpunosti sloziti sa tvojom konstatacijom.
Prvo hvalospev o letos nabavljenim vozilima (2. generacija niskopodnih) nije nicim argumentovan, a svakako je jos nebuloznije pljuvanje novih vozila koja tek ulaze u eksploataciju I tek treba da pokazu svoje osobine.
Ko I Na osnovu ih je proglasio promasajem?
Na osnovu toga sto vam se ne svidja font na displeju? Verujte mi da za kvalitet motornog voyila to nema nikakav znacaj.

Ajde nek pojedinci koji su mladi I ambiciozni iskoriste svoje vreme I malo prostudiraju problematiku, pa onda nek napisu slobodno kriticki ili afirmativni tekst. Ovako se sve svodi na onu nasu `ma rekoh li ja da to nece valjati` .
Šta ti nije jasno u tekstu? Šta oko druge serije niskopodnih vozila. Stabilna, kvalitetnija završna obrada, idejna rešenja koja su donekle završena, motori dovoljne snage za sistem eksploatacije u BG-u, VDO tabla koja pruža odlične uslove vožnje, dobra preglednost u vožnji, odlično odrađeni retrovizori, putnički salon odlično zamišljen i odrađen. Imam slike autobusa na 90.000km koji se po ničemu ne razlikuje od buseva koji su sad izašli iz fabrike, mislim na stanje ne na izgled. I taj bus je održavan u GSP-u, pa opet valja više nego N serija i nego M serija.
Font je jedna od stvari koje su promašeni, ja pitam tebe pošto i ti izgleda misliš da znaš mnogo, gde autobus od 19m može da se okrene bez problema, kupićemo autobuse koji na 60% linija na kojima voze zglobovi ne mogu da rade? Kao CAF tramvaji isto, jel to poenta, znate li vi stručnjaci koliko njemu prostora sa standardnih 18m treba da okrene?
Oćete dalje, ajde da uđemo u dublju analizu, završna obrada nula, prokišnjava i nakon 2 "popravke", vrata se kvare iz nepoznatih razloga, čak je ledio i vazduh u sistemu na nekim, tako da sem estetskog izgleda ne pruža ništa drugo. Uostalom, ljudi provedite vi vremena koliko i ja analizirajući javni prevoz, pa će vam se samo reći koliko sam i da li sam u pravu.
Drago mi je što dajete svoja mišljenja, samo drugari ona su jako jako površna. Verujte mi na reč, kroz koji mesec videćete i sami, M serija će biti veći promašaj nego N serija ;)
 
@ Becks89
Kao prvo, derle, ja sam masinski inzenjer gle slucajno za motorna vozila, ne mozes ti meni nekim povisenim tonom da dokazujes nesto sto NEMAS BLAGE VEZE. N seriju je uzeo i Novi Sad ako si zaboravio, i oni nemaj nekih vecih prituzbi na isto vozilo. Taj 218A je malo nasminkanija 218N sa kojom deli skoro sve, osim prenjdnje, zadnje maske, turskih vrata i jos par sitnica. Garantni rok za N seriju je bio 5 godina ali je fabrika bila pred gasenjem 3 puta i zato nije bilo nista od garantnog roka nego je GSP u slobodnom stilu popravljao te autobuse. Za otpadanje delova normalno da su krivi putevi, da li mozda imas predstave sta znaci tezina 150 ljudi, kolika je to sila koja deluje na celu resetku, a samim tim i oslanjanje, pa me ti onda nauci molim te kako to ne deluje na stanje vozila. Ovi sto su stigli letos se cuvaju mnogo vise nego N serija, i ima ih mnogo manje da bi se uocili nedostaci nego na seriji od 100 vozila. A sad tvoj omiljeni deo ocigledno, sediste za osobe sa malom decom, sta tebi tacno tu smeta, i jesam li ja mozda rekao da tu ne moze drugo sediste da se ugradi, ili si ti to kojim slucajem izmislio? I na kraju vezano za M seriju, normalno da ce se pre rastresti jer je autobus laksi samim tim vise i skace po rupama i vise se rastrese, ili je i za to kriv Ikarbus GSP i zavera protiv putnika?
Dajes sebi za pravo da napadas komentar u kome ti je na lep nacin skrenuta paznja na greske u tvom tekstu, plus vredjas i govoris nekome mnogo obrazovanijem od sebe da se EDUKUJE.
 
Džabe tebi ta diploma druže. Ne poznaješ ti mnoge stvari, kao prvo mašinski inžinjeru za motorna vozila, kakva je veza između Beograda i Novog Sada, da li je možda isti broj putnika, da li je možda isti broj linija, da li je isto opterećenje vozila, da li je isti teren na kome se eksploatišu ta vozila? Je li inžinjeru? NIJEDAN OD TIH FAKTORA nije ni približan, kao drugo pošto vidim da tek o JGSP Novi Sad ne znaš mnogo, da ti kažem ovako, tamo su ti gradske linije manje više iste, manje više pokrivaju iste delove grada, tako da se tamo prevoz dosta slabije koristi nego u Beogradu, a i cena taksi prevoza je smešna, ako uzmeš u obzir na to koliko trebaš da čekaš određenu liniju. Dalje, poenta ovog teksta je da se ukaže na to kako se veštački održava taj Ikarbus u životu, jer ljudi prosto ne žele da kompletno urade neki autobus, iz serije u seriju je sve gore i gore. Dalje inžinjeru, rešetka je projektovana da drži tu težinu, /težinu koja je označena kao maksimalna nosivost vozila/ a to stručnjače ali baš nikakve veze nema sa ventilima vazduha, koji drže vozilo u stanju ravnoteže, i koji su napravljeni tako da vozilo gubi visinu zbog samo njemu poznatih razloga. Izvini, a kako si došao do toga da se više čuvaju, jel to nije ista firma? Kakav je to neki inžinjerski zaključak?
Od vas sa nekim diplomama i diplomicama mi se diže kosa na glavi, samo pamet solite, a te autobuse ste gledali samo na slikama, ne daj bože ako se nekad provozare sa njima. Kakve veze ima broj vozila sa održavanjem, kad će pojedinci shvatiti da održavanje kreće od tih vozača, pa na dalje? A tek konstatacija da je lakši mi ne ide u glavu, kako vozilo sa skoro 19m može biti lakše od vozila koje je skoro metar kraće, kao prvo motor se umesto na jednom kraju nalazi po celom zadnjem delu, dakle dolazimo do toga da je uravnoteženo opterećenje te prikolice, ali kao prvo motor koji se ugrađuje je TEŽI, nego na prošloj seriji, kao drugo sama šasija koja je metar duža mora biti i teža, jer se ne razlikuje značajnije od kako kažeš A serije, sem što su vrata pomerena za još jedan red sedišta. A sebi možeš da daš pravo da kažeš da je nešto glupo, kad napišeš nešto bolje i argumentuješ nečije greške, kao što ja tebi mogu da argumentujem zašto sam ti rekao da se edukuješ ;)
 
Ovo moram da pokazem kolegama a i profesorima, sta smo mi to ucili pored tebe takvog znalca, pravo je cudo da ne predajes nesto. Cuti i pokrij se usima, lupas gluposti konstantno, nacuo si za neke izraze i sad prosipas pamet ovde. Idi pisi gluposti ako ti je to cilj. I jos nesto, niko ne odrzava ikarbus zato sto mu je stalo do samog ikarbusa, nego zato sto ce izbaciti mnogo ljudi na ulicu, a to sto oni ne znaju da iskoriste neke polusanse koje im drzava i grad daju je apsolutno druga prica...
 
Ajde pametni, daj ti neki izraz sem što turaš tu da imaš diplomu, možeš da se obrišeš sa njom to ti ja kažem!
Ikarbus se održava jer kroz njega mogu da se peru pare, to nije nikakva filozofija, ako imaš imalo mozga sam ćeš to shvatiti. A o kojim ljudima ti pričaš, uzmi koliko je radnika bilo 1992. kada su se odvojili od Ikarusa i koliko ima danas. Ko još u ovoj zemlji brine o radnicima, gde ti živiš nije mi jasno.
 
Pazi, kad udjes u taj isti Ikarbus, i kad budes malo unutra javi se, nemoj mi pricati ono sto vidis sa kapije. Isto to vazi i za autobuse, super je to sto ti cujes od vozaca, ali mnogo puta to nije bas najtacnije... Nije sve crno i nije sve belo, Ikarbus kakav god da je, i kakvi god da su radnici, nisu bas totalni debili da ne znaju apsolutno nista o tome sto rade, isto vazi i za GSP.
I takodje nije si IkarBus odvojio ni od koga, promenili su ime zbog Madjara, koji su prvi zastitili ime Ikarus. NIje ovo prvi put da ti neko ovo objasnjava ali ti opet teras po svom...
Ovo o diplomi je suvisno i komentarisati...
 
Lepo je što si ti bio tamo, vidi se uticaj toga. Vozači, e moj ti da si pametan kao što nisi, pre nego što se bilo šta napraviš treba prvo njih pitati, jel ko bolje zna šta valja a šta ne valja od njih koji rade 8 sati sa njima? Reci ti kako hoćeš, zbog raznih intresa više nisu sarađivali sa Ikarusom, ja ti kažem da uporediš broj radnika ti opet soliš pamet... Niko nije rekao da su u Ikarbusu totalni debili, rečeno je da je to hrpa neodgovornih i lenjih ljudi, koji znaju ali neće, jer i ne moraju, što bi ti išao i dovršavao nešto sa strane da bi bilo dobro kad lepo možeš da sediš i pušiš, jer ti to šef dozvoljava. Ja ne moram da budem unutra, dovoljno je da vidim ono što oni meni prezentuju, nek on bude funkcionalan i bez propusta, pa nek ga prave vanzemaljci, nek sastavljaju od platna autobus, ali ako će on da bude onakav kakav mora da bude. Koji će meni senzori za ne znam šta, kad to u našem sistemu vožnje nema primenu, jer samo gubiš vreme sa raznim sistemima a prednosti nemaš?
Ti koji su ušli u taj Ikarbus, svi do jednog kreću da ih hvale, ne ulazim u to šta ste dobili za to, ali nemoj meni da pričaš o kvalitetu bilo kog autobusa, kad provodim 3x više vremena u njima i sa njima u vožnji ;)
 
Pricas o senzorima nekim, a da li su ti senzori ikada oprani, sta ti mislis da induktivni enkoder moze da radi sa kilo blata na njemu... Znanje ti se svodi na sofersko znanje i logiku, niti znas sta kako radi, samo znas da to ne treba, a zasto, zato sto je neki vozac tako rekao, jer on mucenik radi 8 sati. Po tvojoj prici ne treba da ima ni jedan senzor, samo volan malo dugmica i udri, ko pre 20 godina, ko sisa putnika koji jos nije usao, kad majstor oce da podje i ne zatvori vrata.Vozaci se konsultuju oko ergonomije njihove kabine, oko preglednosti, ne oko same konstrukcije autobusa...
I da, nisu oni saradjivali sa Ikarusom Zemun, ukapiraj vise, oni su bili Ikarus Zemun pa su dodali B da ih Madjari ne bi tuzili zbog kopiranja imena koje su oni prvi zastitili, ti to ne mozes da razumes a prosipas mi ovde mudrosti o nosecim sistemima, senzorima, postavljanju motora itd...
Apsolutno nemam vise nameru da se objasnjavam i preganjam sa tobom oko ovoga, uzivaj i teraj dalje...
 
Полако људи. Истина је негде у средини.

Наравно да возаче треба консултовати јер возила користе и у њима живе добар део живота, али према њиховим ставовима треба имати критичан став, а нарочито према возачима из ГСП-а.

Један од њихових шефова ми је једном рекао да "возачи имају две вијуге више од пилета".... то је искарикиран стави, али је симболична изјава.

Возачи не знају све, и то што мисле да знају не значи да је то тачно. Возачи у ГСП-у су навилки на јавашлук и анархију на непрофесионално понашање, понашају се први према тим возилима као према непријатељу, а са друге стране знају да их критикују.

Искрено бих волео да видим нископодно возило које се не би расклиматало и раздрндало са вожњом преко сваког сливника и рупчаге, са оптерећењем већим од атестираних од стране фабрике и у дневној експлоатацији далеко дужој од прописане....
 
Ti ćeš nekom da pričaš o senzorima i čudima, a izjavljuješ da vozilo gubi visinu zbog rešetke, izgleda je fakultetska diploma kao i u slučaju Šapić!
Da te pitam ja pametni, kad je taj senzor stigao da se isprlja? Od fabrike do pogona i od pogona do prvog terminusa on se isprljao toliko da ne može da radi? Koga bre lažete ljudi aman, pa taj mučenik i ja provodimo vreme u autobusima, dok vi takvi stručnjaci sa takvim znanjem sastavljate te autobuse, sa takvim "znanjem". Džabe tebi sve to što ti učio, kad ti u praksi nisi video šta i kako. Dođi, ja te pozivam idem ja sa tobom, koji hoćeš konto pa da vidiš i sam šta valja šta ne valja, ovako što ti ideš jednom ili 2 puta nedeljno sa bilo čim i sa takvim znanjem slabo možeš išta da zaključiš.
Ok, priznajem pogrešio oko Ikarusa, posledica loše literature izgleda, ali ti se samo toga uhvatio ko pijan plota, a tvojih odvala ima bar duplo više. Dalje, sistem JGP u Beogradu je specifičan, ne postoji nijedan sličan u Evropi, turaže(ako uopšte znaš šta je to) su na pojedinim linijama nabijene da sa peglanjem i preko dozvole ne možeš da imaš pauzu, na sve to dobiješ ovaj autobus, koji samo otvara/zatvara vrata približno 1 minut, pa ja vas stručnjake pitam kad čovek ispadne jedan krug ceo iz turaže, ko će da nadrlja, taj vozač ili vi pametni inžinjeri što se to nabudžili? Oćeš dalje, pa pogledaj Veolia Transport, oni su imali Mečke sa senzorima koji nisu hteli da zatvore vrata dok se svi ne odmaknu van one žute linije,šta je bilo isključili su ih da bi mogli da rade sa tim kolima. Pitam ja tebe pošto ceniš da se mnogo pametan, da li je iko iz ikarbusa išao na ulicu da vidi kako izgleda bilo koja linija na kojima će raditi ta kola, da li je išao da vidi da li će ti senzori biti korisni ili neće? Nije, u tome je problem, sve je to lepo senzori,elektronika ali to nije za ovaj sistem JGP-a, dakle molim te pre nego što nešto ispišeš razmotri sve činjenice. Kad sedneš za volan, i gledaš ovo
dscf4937m.jpg

Sad se ja pitam šta treba da uradiš da bi video treća vrata, plus druže ja sam skoro 1.90 dakle nisam neki nizak da je to problem, ali ti ne vidiš ništa. Dakle niko nikad od onih tamo nije ni probao da to bude korisno, stavljeno ukrasa radi, na ovim novim to je još gore. Problem je negde između mojih i tvojih stavova, ima stvari koje dobro zboriš, ali zato imaš potpuno promašena mišljenja, verovatno kao i ja....
Pozdrav ;)
 
stf":19mhmqli je napisao(la):
Полако људи. Истина је негде у средини.

Наравно да возаче треба консултовати јер возила користе и у њима живе добар део живота, али према њиховим ставовима треба имати критичан став, а нарочито према возачима из ГСП-а.

Један од њихових шефова ми је једном рекао да "возачи имају две вијуге више од пилета".... то је искарикиран стави, али је симболична изјава.

Возачи не знају све, и то што мисле да знају не значи да је то тачно. Возачи у ГСП-у су навилки на јавашлук и анархију на непрофесионално понашање, понашају се први према тим возилима као према непријатељу, а са друге стране знају да их критикују.

Искрено бих волео да видим нископодно возило које се не би расклиматало и раздрндало са вожњом преко сваког сливника и рупчаге, са оптерећењем већим од атестираних од стране фабрике и у дневној експлоатацији далеко дужој од прописане....
OK, ali nisu svi takvi. Navikli su jer se kralo i u vrhu, sad kad nema šta da se krade onda je frka. Dok ima para svi su srećni.
Evo imamo mi jedno niskopodno vozilo 2 serija, radi evo skoro 2 godine, 87.000km, od prvog dana na 78 ko zna kakav je železnički most i trasa od slavije ka autokomandi sve mu je jasno, ali panele redovno sami dotežemo, redovno se podbačaju novine, redovno teramo da urade servis pa to vozilo i liči na nešto, većina vozača su kompletni id***, ali zbog one male hrpe koji brinu oko onog na čemu rade, ne mogu u potpunosti da se složim sa tobom. Dakle, mora da se krene od tog vozača, ako vi njemu uvaljujete nešto što njemu ne odgovara, nešto za šta ga ne pitate, što bi se on smatrao odgovornim da ga održava. Pazi drugačije je da te neko pita, pa makar ništa ne uzeli odatle, opet je drugačije, drugačije se oseća taj vozač sigurno. Ali verujte, oni možda nisu potkovani kao ovde "inžinjeri" ali majku mu pa daj desetorici papir i olovku, ono što se ponavlja kao greška, pogledaj, rastumači doćićeš do odgovora da li je i kako je to tačno.





Da dodam samo još nešto, ugradnja stakala u boji, vidite i sami kako ograničava vidljivost u vozilu,a tek nakrivljene šipke, haos :bash:
 
Rekao sam da ti necu vise odgovarati, ali moram jos ovaj put
Ja nigde nisam napisao da pada visina zbog resetke, i nesto ne vidim da na novima pada visina, visina pada na N seriji, A i M serija su sasvim lepo iznivelisane. Drugo, sipki ima mnogo jer tako GSP trazi zbog velikog broja putnika, kao i gomilu drugih stvari koje njihovi inzenjeri uslovljavaju. Pogled na vrata jeste uzasan ali se jako lako resava postavljanjem ogledala iznad 3. i 4. vrata kao sto je uradjeno na tzv Japancima, ali GSP ne zeli ta ogledala jer su kako kazu nepotrebna, tako da za to uputi kritike GSP ne Ikarbusu. Vrata se steluju, jer kako si video ta ista vrata su ugradjivana i na druge autobuse pa se brze otvaraju i zatvaraju, to sto nekoga mrzi da to odveze na garantni rok (ili mozda nema cime drugo da radi) takodje nema veze sa projektantom vozila. Slazem se da je Beograd specifican jer skoro celokupno opterecenje javnog prevoza trpe autobusi umesto metroa, ali ne mozes zbog toga ostati u proslosti i zanemarivati bezbednost samih putnika, na kraju krajeva ti senzori recimo na vratima pomazu i vozacu jer ne daj Boze da putnik ispadne zbog ne zatvorenih vrata on bi robijao do kraja zivota. Potrebno je dosta toga izmeniti, od samih linija do turaza, ali to opet nema veze sa samim autobusom, niti sa GSP, vec sa direkcijom. Takodje, da bi ti isti autobusi funkcionisali normalno, GSP mora da poradi nesto i na svom odrzavanju, koje se trenutno svodi na staru narodnu "seci usi krpi dupe", znam za brdo primera gde su N seriji SECENI senzori jer nisu imali nove da zamene pokvarene i jos brdo nebuloznih ideja kako treba odrzavati vozilo. I jos nesto, brdo vozaca mora da shvati da se niskopodni autobusi ne teraju prenatrpani preko rupa i dzombi sa gasom do patosa, ma koliko kasnili na sledeci polazak. Tu opet dolazimo do GSP koji forsira vozace da urade neizvodljivo, zadato od strane direkcije ali to opet nikakve veze nema sa samim autobusom...
 
Oho, ovo postaje zanimljivo. Cek da uzmem kokice i 3d naocare.

20e na bazigu!!!
 
20 evra na becksa, konačno da neko na jasan i precizan način stavi do znanja kakvo sranje je Ikarbus.
 
Ja se redovno vozim Ikarbusovima autobusima na relaciji 65, skoro uvek pa pogodim Veoliju. Njima ama bas nista ne fali, lepo se odrzavaju i odlicno funkcionisu. 20 evra na Bazingu.
 
Problem je sto vecina trazi jednog krivca za sve, a to nije tacno, nije ikarbus kriv za sve, niti je gsp, niti je grad. Svako ima svoj udeo krivice, koji neki mogu da sagledaju a neki ne i onda nadju glavnog krivca kao Bivis Ikarbus.
Kod nas je postala glavna zabava da se uperuje prstom da je neko glavni krivac za sve, da je neko lopov itd, i onda svi udare po tom jednom, koji objektnivno jeste kriv za nesto, a za dosta toga i nije ali mu se to prikaci, dok i drugi koji imaju svoj udeo krivice mirno i dalje ne rade nista i zajedno sa ostalima uperuju prstom u tog jednog.
U ovom konkretnom slucaju, krivica radnika ikarbusa postoji, ali nisu oni krivi sto su putevi takvi kakvi jesu, sto su turaze preforsirane, sto su linije zastarele, sto nema dovoljno autobusa, sto se autobusi ne odrzavaju redovno i odgovarajucim delovima itd. Krivica radnika Ikarbusa je sto ne iskoriste pruzene sanse, sto znaju da isfusere odredjene delove itd... Opet treba sagledati i cenu tog autobusa i nivo njegove opreme itd. Ovo je vrlo slozena tema da bi se tek tako neko proglasio za dezurno zlo...
 
becks89

Зар то што редовно зашрављујете панеле није помало и кривица путева који су у ужасном стању? Тачно је да Икарбус на завршној обради ошљари, али је исто тачно да је стање путева средње жалосно. Па нпр. отпадају раткапне и са немачких аутомобила, прођи поред неког магистралног пута па види. Нема тога што наше рупе не би раскимале.

Деље, не бих се сложио са тим да возачи не чувају аутобусе јер им не одговарају. Колико сам упознат са њиховим мишљењем, Мерцедеси конекто су им изузетно пријатна возила па и њих терају као да возе Дакар рели. Наравно да возаче треба питати, и да се то често не чини, то се слажем.

Међутим, не бих се сложио за тонирање стакала. То ће много значити путницима лети а нарочито у оном периоду преласка на лето када још температура није за климу али је вруће. Већи проблем је таман материјал плафона који упија енормну количину светла.
 
U potpunosti se slazem sa Bazingom. Pogresna i losa navika ljudi da uperuju prstom u jednog i misle da ce time ista postici, nece! Naravno da su svi delom krivi za stanje kakvo imamo na ulicama Beograda, sa autobusima... Od Ikarbusa preko Gsp-a, grada do ljudi koji se njima voze.
Pritom, nije mi jasno kako neko moze da prica o konstrukciji autobusa, o njegovom projektovanju, a da pritom o tome ne zna nista. Price vozaca nisu pogodan izvor ''znanja''.
 
Ja se slazem sa Becksom. Ikarbus je jedna ziva glupost, naravno cast izuzetim modelima koji su dobro prosli. Uporedite samo kvalitet bilo kog Ikarbus autobusa sa Conectom. Conecto, koji je ranije dosao od nekih Ikarbusa je u fantasticnom stanju i vrlo retko se kvare. Eto primer na jednoj liniji, Ikarbus cini vecinu, a pored njih je Conecto, FAP, i LiAZ. Samo prosle nedelje, jedina redovna vozila su bila Conecto i LiAZ, dok su Ikarbus i FAP bili, ili na zameni nekog drugog Ikarbusa, ili jednostavno bili pokvareni u depou.
 
Vrh