Poređenje solo i zglobnog vozila nije baš na mestu A i održavanje, Veolia je institucija za GSPHenry_Chinasky":li948vsq je napisao(la):Ja se redovno vozim Ikarbusovima autobusima na relaciji 65, skoro uvek pa pogodim Veoliju. Njima ama bas nista ne fali, lepo se odrzavaju i odlicno funkcionisu. 20 evra na Bazingu.
Ljudi poenta nabavke novih vozila je da pored poboljšanja sistema ono ne donese mnogo promene, koji će ti moj 30 novih autobusa ako moraš da promeniš 20 drugih stvari da bi oni radili koliko toliko u normalnim uslovima, kao i CAF tramvaji, da bi ih vozili prekopali pola Beograda, ne odgovara im kiša, sneg, vetar, k***** palac, šta oćemo tepih da im prostremo da bi se vozili, pa koji će ti to u životu. Vozila treba da se prilagode gradu, a ne grad autobusu. Problem sa turažama je u tome što su to ljudi koji guzicu nisu izvukli iz toplih kancelarija, a samo usecaju presecaju polaske, nabijaju turaže, još malo pa će i pauze izbaciti. Pitam ja tebe, kako su se pre 20 godina vozila kola bez senzora pa nisu ginuli ljudi? Kako su matori Sanosi, Ikarusi, Automontaže i druga kola radila bez tih senzora 20 godina unazad? Sad odjednom ti trebaju senzori? Ajde to je za mene čisto sviranje k**cu, pametovanje glavonja koji nikada nisu izašli u taj saobraćaj. Senzori mogu da se koriste u gradovima tipa Subotica,Novi Sad, Kruševac, gde obrt putnika nije toliki, gde gužve nisu tolike a u milionskom gradu gde se baš koristi javni prevoz teško Problem sa vozačima postoji, to je ok, ali to ne znači da možeš da nam šalješ serije nedovršenih kola, pod izgovorom vozači su divljaci pa što bih ja dovršavao vozilo.bazinga":li948vsq je napisao(la):Rekao sam da ti necu vise odgovarati, ali moram jos ovaj put
Ja nigde nisam napisao da pada visina zbog resetke, i nesto ne vidim da na novima pada visina, visina pada na N seriji, A i M serija su sasvim lepo iznivelisane. Drugo, sipki ima mnogo jer tako GSP trazi zbog velikog broja putnika, kao i gomilu drugih stvari koje njihovi inzenjeri uslovljavaju. Pogled na vrata jeste uzasan ali se jako lako resava postavljanjem ogledala iznad 3. i 4. vrata kao sto je uradjeno na tzv Japancima, ali GSP ne zeli ta ogledala jer su kako kazu nepotrebna, tako da za to uputi kritike GSP ne Ikarbusu. Vrata se steluju, jer kako si video ta ista vrata su ugradjivana i na druge autobuse pa se brze otvaraju i zatvaraju, to sto nekoga mrzi da to odveze na garantni rok (ili mozda nema cime drugo da radi) takodje nema veze sa projektantom vozila. Slazem se da je Beograd specifican jer skoro celokupno opterecenje javnog prevoza trpe autobusi umesto metroa, ali ne mozes zbog toga ostati u proslosti i zanemarivati bezbednost samih putnika, na kraju krajeva ti senzori recimo na vratima pomazu i vozacu jer ne daj Boze da putnik ispadne zbog ne zatvorenih vrata on bi robijao do kraja zivota. Potrebno je dosta toga izmeniti, od samih linija do turaza, ali to opet nema veze sa samim autobusom, niti sa GSP, vec sa direkcijom. Takodje, da bi ti isti autobusi funkcionisali normalno, GSP mora da poradi nesto i na svom odrzavanju, koje se trenutno svodi na staru narodnu "seci usi krpi dupe", znam za brdo primera gde su N seriji SECENI senzori jer nisu imali nove da zamene pokvarene i jos brdo nebuloznih ideja kako treba odrzavati vozilo. I jos nesto, brdo vozaca mora da shvati da se niskopodni autobusi ne teraju prenatrpani preko rupa i dzombi sa gasom do patosa, ma koliko kasnili na sledeci polazak. Tu opet dolazimo do GSP koji forsira vozace da urade neizvodljivo, zadato od strane direkcije ali to opet nikakve veze nema sa samim autobusom...
Nije pomalo, velika je krivica, ali paneli ne mogu da se rastresu na 90km kao kod M serije, evo juče nam doterao čovek na pauzi iz Ikarbusa vozilo, na 91 km on škripi kao nenormalan, nedotegnuto landara bre. To je drsko i bezobrazno prema kupcu tih vozila!stf":li948vsq je napisao(la):becks89
Зар то што редовно зашрављујете панеле није помало и кривица путева који су у ужасном стању? Тачно је да Икарбус на завршној обради ошљари, али је исто тачно да је стање путева средње жалосно. Па нпр. отпадају раткапне и са немачких аутомобила, прођи поред неког магистралног пута па види. Нема тога што наше рупе не би раскимале.
Деље, не бих се сложио са тим да возачи не чувају аутобусе јер им не одговарају. Колико сам упознат са њиховим мишљењем, Мерцедеси конекто су им изузетно пријатна возила па и њих терају као да возе Дакар рели. Наравно да возаче треба питати, и да се то често не чини, то се слажем.
Међутим, не бих се сложио за тонирање стакала. То ће много значити путницима лети а нарочито у оном периоду преласка на лето када још температура није за климу али је вруће. Већи проблем је таман материјал плафона који упија енормну количину светла.
Danas smo morali da se isključimo sa terminusa, pa smo deo trase kratili po autoputu, za 20 min vožnje, panel jedan se čuo nije, jer su dotegnuti, a glavni razlog je zato što je put ravan i u odličnom stanju. Mada N serija i po tome škripi kao luda.
Vozači su specifični jer imaš masu ljudi koja je ne znam na koji način dobilo dozvolu da radi u GSPu, pola njih je za psihijatriju, ali da li zbog neke grupe treba da ispašta većina koja hoće da radi i da čuva to što ima? NE!
Za stakla se nebi složio, tonirano staklo koje se nalazi na vratima ne znače ti ništa, što nisu tonirali spoljna stakla, ovo je čista glupost i na sve to dodatno otežava posao vozaču, dakle provozao sam sinoć A seriju, ne vidi se ništa ni pod razno, tonirana stakla na vratima - nepotrebna!
Nije mi jasno kako ti možeš da pričaš a da ne znaš ništa, ja sam pomenuo da vozače treba pitati za mišljenje, kažem vam lepo ljudi provedite vremena u busevima koliko i ja, pa onda možete da mi pričate neke stvari. To što pojedinci hoće Ikarbus, fora patriotizam ovo ono, ma mani me toga, valjda treba da se kupuje kvalitetno, a ne ono što je naše, pa jel vi kupujete neku čokoladu zato što je naša, ili kupujete onu koja je bolja?nunca mas":li948vsq je napisao(la):U potpunosti se slazem sa Bazingom. Pogresna i losa navika ljudi da uperuju prstom u jednog i misle da ce time ista postici, nece! Naravno da su svi delom krivi za stanje kakvo imamo na ulicama Beograda, sa autobusima... Od Ikarbusa preko Gsp-a, grada do ljudi koji se njima voze.
Pritom, nije mi jasno kako neko moze da prica o konstrukciji autobusa, o njegovom projektovanju, a da pritom o tome ne zna nista. Price vozaca nisu pogodan izvor ''znanja''.
Tema je kompleksna, poenta nije ko će pobediti, nego da se sagledaju realni parametri koji su doveli do ovog stanja, ovde imamo masu frazi koje slušam zadnje 2 godine, ništa još konkretno nisam video i čuo od "nadležnih i stručnih", sve što sam rekao argumentovao sam, vaše priče se svode na to da ja nemam diplomu da pričam o tome, pa dobro vi verujte ovim ljudima sa diplomama i vozite se dalje u krševima, ja nemam ništa protiv