Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 265 95,3%
  • BMC

    Glasovi: 13 4,7%

  • Ukupno glasača
    278
Henry_Chinasky":li948vsq je napisao(la):
Ja se redovno vozim Ikarbusovima autobusima na relaciji 65, skoro uvek pa pogodim Veoliju. Njima ama bas nista ne fali, lepo se odrzavaju i odlicno funkcionisu. 20 evra na Bazingu.
Poređenje solo i zglobnog vozila nije baš na mestu ;) A i održavanje, Veolia je institucija za GSP :)

bazinga":li948vsq je napisao(la):
Rekao sam da ti necu vise odgovarati, ali moram jos ovaj put
Ja nigde nisam napisao da pada visina zbog resetke, i nesto ne vidim da na novima pada visina, visina pada na N seriji, A i M serija su sasvim lepo iznivelisane. Drugo, sipki ima mnogo jer tako GSP trazi zbog velikog broja putnika, kao i gomilu drugih stvari koje njihovi inzenjeri uslovljavaju. Pogled na vrata jeste uzasan ali se jako lako resava postavljanjem ogledala iznad 3. i 4. vrata kao sto je uradjeno na tzv Japancima, ali GSP ne zeli ta ogledala jer su kako kazu nepotrebna, tako da za to uputi kritike GSP ne Ikarbusu. Vrata se steluju, jer kako si video ta ista vrata su ugradjivana i na druge autobuse pa se brze otvaraju i zatvaraju, to sto nekoga mrzi da to odveze na garantni rok (ili mozda nema cime drugo da radi) takodje nema veze sa projektantom vozila. Slazem se da je Beograd specifican jer skoro celokupno opterecenje javnog prevoza trpe autobusi umesto metroa, ali ne mozes zbog toga ostati u proslosti i zanemarivati bezbednost samih putnika, na kraju krajeva ti senzori recimo na vratima pomazu i vozacu jer ne daj Boze da putnik ispadne zbog ne zatvorenih vrata on bi robijao do kraja zivota. Potrebno je dosta toga izmeniti, od samih linija do turaza, ali to opet nema veze sa samim autobusom, niti sa GSP, vec sa direkcijom. Takodje, da bi ti isti autobusi funkcionisali normalno, GSP mora da poradi nesto i na svom odrzavanju, koje se trenutno svodi na staru narodnu "seci usi krpi dupe", znam za brdo primera gde su N seriji SECENI senzori jer nisu imali nove da zamene pokvarene i jos brdo nebuloznih ideja kako treba odrzavati vozilo. I jos nesto, brdo vozaca mora da shvati da se niskopodni autobusi ne teraju prenatrpani preko rupa i dzombi sa gasom do patosa, ma koliko kasnili na sledeci polazak. Tu opet dolazimo do GSP koji forsira vozace da urade neizvodljivo, zadato od strane direkcije ali to opet nikakve veze nema sa samim autobusom...
Ljudi poenta nabavke novih vozila je da pored poboljšanja sistema ono ne donese mnogo promene, koji će ti moj 30 novih autobusa ako moraš da promeniš 20 drugih stvari da bi oni radili koliko toliko u normalnim uslovima, kao i CAF tramvaji, da bi ih vozili prekopali pola Beograda, ne odgovara im kiša, sneg, vetar, k***** palac, šta oćemo tepih da im prostremo da bi se vozili, pa koji će ti to u životu. Vozila treba da se prilagode gradu, a ne grad autobusu. Problem sa turažama je u tome što su to ljudi koji guzicu nisu izvukli iz toplih kancelarija, a samo usecaju presecaju polaske, nabijaju turaže, još malo pa će i pauze izbaciti. Pitam ja tebe, kako su se pre 20 godina vozila kola bez senzora pa nisu ginuli ljudi? Kako su matori Sanosi, Ikarusi, Automontaže i druga kola radila bez tih senzora 20 godina unazad? Sad odjednom ti trebaju senzori? Ajde to je za mene čisto sviranje k**cu, pametovanje glavonja koji nikada nisu izašli u taj saobraćaj. Senzori mogu da se koriste u gradovima tipa Subotica,Novi Sad, Kruševac, gde obrt putnika nije toliki, gde gužve nisu tolike a u milionskom gradu gde se baš koristi javni prevoz teško ;) Problem sa vozačima postoji, to je ok, ali to ne znači da možeš da nam šalješ serije nedovršenih kola, pod izgovorom vozači su divljaci pa što bih ja dovršavao vozilo.
stf":li948vsq je napisao(la):
becks89
Зар то што редовно зашрављујете панеле није помало и кривица путева који су у ужасном стању? Тачно је да Икарбус на завршној обради ошљари, али је исто тачно да је стање путева средње жалосно. Па нпр. отпадају раткапне и са немачких аутомобила, прођи поред неког магистралног пута па види. Нема тога што наше рупе не би раскимале.

Деље, не бих се сложио са тим да возачи не чувају аутобусе јер им не одговарају. Колико сам упознат са њиховим мишљењем, Мерцедеси конекто су им изузетно пријатна возила па и њих терају као да возе Дакар рели. Наравно да возаче треба питати, и да се то често не чини, то се слажем.

Међутим, не бих се сложио за тонирање стакала. То ће много значити путницима лети а нарочито у оном периоду преласка на лето када још температура није за климу али је вруће. Већи проблем је таман материјал плафона који упија енормну количину светла.
Nije pomalo, velika je krivica, ali paneli ne mogu da se rastresu na 90km kao kod M serije, evo juče nam doterao čovek na pauzi iz Ikarbusa vozilo, na 91 km on škripi kao nenormalan, nedotegnuto landara bre. To je drsko i bezobrazno prema kupcu tih vozila!
Danas smo morali da se isključimo sa terminusa, pa smo deo trase kratili po autoputu, za 20 min vožnje, panel jedan se čuo nije, jer su dotegnuti, a glavni razlog je zato što je put ravan i u odličnom stanju. Mada N serija i po tome škripi kao luda.
Vozači su specifični jer imaš masu ljudi koja je ne znam na koji način dobilo dozvolu da radi u GSPu, pola njih je za psihijatriju, ali da li zbog neke grupe treba da ispašta većina koja hoće da radi i da čuva to što ima? NE!
Za stakla se nebi složio, tonirano staklo koje se nalazi na vratima ne znače ti ništa, što nisu tonirali spoljna stakla, ovo je čista glupost i na sve to dodatno otežava posao vozaču, dakle provozao sam sinoć A seriju, ne vidi se ništa ni pod razno, tonirana stakla na vratima - nepotrebna!
nunca mas":li948vsq je napisao(la):
U potpunosti se slazem sa Bazingom. Pogresna i losa navika ljudi da uperuju prstom u jednog i misle da ce time ista postici, nece! Naravno da su svi delom krivi za stanje kakvo imamo na ulicama Beograda, sa autobusima... Od Ikarbusa preko Gsp-a, grada do ljudi koji se njima voze.
Pritom, nije mi jasno kako neko moze da prica o konstrukciji autobusa, o njegovom projektovanju, a da pritom o tome ne zna nista. Price vozaca nisu pogodan izvor ''znanja''.
Nije mi jasno kako ti možeš da pričaš a da ne znaš ništa, ja sam pomenuo da vozače treba pitati za mišljenje, kažem vam lepo ljudi provedite vremena u busevima koliko i ja, pa onda možete da mi pričate neke stvari. To što pojedinci hoće Ikarbus, fora patriotizam ovo ono, ma mani me toga, valjda treba da se kupuje kvalitetno, a ne ono što je naše, pa jel vi kupujete neku čokoladu zato što je naša, ili kupujete onu koja je bolja?

Tema je kompleksna, poenta nije ko će pobediti, nego da se sagledaju realni parametri koji su doveli do ovog stanja, ovde imamo masu frazi koje slušam zadnje 2 godine, ništa još konkretno nisam video i čuo od "nadležnih i stručnih", sve što sam rekao argumentovao sam, vaše priče se svode na to da ja nemam diplomu da pričam o tome, pa dobro vi verujte ovim ljudima sa diplomama i vozite se dalje u krševima, ja nemam ništa protiv :)
 
Постаде "Беобилд" кладионица :lol:
Па не може то тек тако, за(ба)џабе ! Молим проценат ("пикслу") оставити за пиво, за прво следеће окупљање :D
 
Niko tebe ne napada zato sto nemas diplomu, nego zato sto odredjene stvari ne sagledavas do kraja. Kao sto sam kazes A serija je dobra, tu A seriju su napravili isti ljudi koji su napravili M i N seriju, za M ne znamo kakva je, N je u raspadu jer od starta nije odrzavana, a i ima propusta i na samim autobusima, znaci nije sve do Ikarbusa, znaju i oni da naprave autobus.
Mi cemo do kraja godine imati oko 500 niskopodnih vozila, sto starih sto novih, moja neka predvidjanja su da ce se i Solarisi raspasti brzo jer su putevi uzasni, odrzavanje nikakvo zbog nedostatka delova koji se iz nekog razloga ne kupuju, i zbog preopterecenja. Grad se sad zaduzio debelo, tako da sledece vece nabavke ne treba ocekivati narednih 5-6 godina, a tada ce svi stariji ikarbusi, japanci, mercedesi, a realno i N serija biti za momentalan rashod, sto je opet nekih 400-500 autobusa, a ako se moja predvidjanja ostvare dobar deo solarisa i ovih novih ikarbusa ce biti u takodje ocajnom stanju, i mi smo onda u velikom problemu. Znaci samo malo kad se pogleda unapred, vidi se da ako se nesto drasticno ne promeni, GSP cekaju cupave godine. Samo sto tada nece Ikarbus biti glavni krivac za sve probleme u gradu jer ce manji broj vozila biti domace proizvodnje, ali dobro mozda ce odredjeni ljudi shvatiti da nije samo marka vozila bitna za njegovu dugovecnost i stanje u kom se nalazi
 
GSP je bio primoran da kupuje godinama Ikarbusove autobuse, to je činjenica, na sve to u firmi je rastao nemar i nebriga. Nikoga nije bilo briga, para je koliko toliko bilo, pa problemi nisu bili tako bitni, sad kad je kriza veća nego 1997. kada je bio štrajk, pa se opet radi, a situacija je gora. Dakle, do kraja godine biće konačan rasplet sa gspom :)
 
Нископодни аутобуси имају далеко нежнију и фрагилнију конструкцију, самим тим и далеко теже трпе преоптерећење, а када то саберемо са дневном експлоатацијом дужом од предвиђене, животни век возила се многоструко скраћује.

Такође, нископодна возила теже подносе лоше путеве, а када се то сабере са преоpптерећењем, резултат је јасан.

Осврнуо бих се и на критике према Икрарбусу о лошој завршној обради апропо сталног цвиљења пластике и шкрипе. Користио сам конекто од њихове куповине и од тада до данас шкрипе и цвиле на све стране.
 
Konekto je na Kosmaju, pogonu gde reč održavanje ne postoji. U ostalim pogonima koliko toliko ima održavanja, ovde nema!
Ja se pitam po kom pravilniku GSP, mora da kupuje niskopodna vozila, dok Lasta i pojedini privatnici mogu da voze sa srednjepodnim vozilima? Meni to liči na čisto pranje para, ja ne kažem da je nepotrebno nisko vozilo, ali pobogu ljudi pa gde su bili niskopodni zadnjih 30 godina, pa se opet niko nije žalio....
 
bazinga":7krj924e je napisao(la):
Niko tebe ne napada zato sto nemas diplomu, nego zato sto odredjene stvari ne sagledavas do kraja. Kao sto sam kazes A serija je dobra, tu A seriju su napravili isti ljudi koji su napravili M i N seriju, za M ne znamo kakva je, N je u raspadu jer od starta nije odrzavana, a i ima propusta i na samim autobusima, znaci nije sve do Ikarbusa, znaju i oni da naprave autobus.
Mi cemo do kraja godine imati oko 500 niskopodnih vozila, sto starih sto novih, moja neka predvidjanja su da ce se i Solarisi raspasti brzo jer su putevi uzasni, odrzavanje nikakvo zbog nedostatka delova koji se iz nekog razloga ne kupuju, i zbog preopterecenja. Grad se sad zaduzio debelo, tako da sledece vece nabavke ne treba ocekivati narednih 5-6 godina, a tada ce svi stariji ikarbusi, japanci, mercedesi, a realno i N serija biti za momentalan rashod, sto je opet nekih 400-500 autobusa, a ako se moja predvidjanja ostvare dobar deo solarisa i ovih novih ikarbusa ce biti u takodje ocajnom stanju, i mi smo onda u velikom problemu. Znaci samo malo kad se pogleda unapred, vidi se da ako se nesto drasticno ne promeni, GSP cekaju cupave godine. Samo sto tada nece Ikarbus biti glavni krivac za sve probleme u gradu jer ce manji broj vozila biti domace proizvodnje, ali dobro mozda ce odredjeni ljudi shvatiti da nije samo marka vozila bitna za njegovu dugovecnost i stanje u kom se nalazi

Потписао бих ово твоје предвиђање - и понудио једино могуће решење: што хитније повећање удела шинског саобраћаја у јавном превозу Београда: пре изградње метроа, максимално унапређење трамвајске мреже и градске железнице и евентуално преметро.
 
Za Gradsku zeleznicu se podrazumeva,tramvajska mreza je unazadjena,za premetro je kasno,a gradice se prava stvar.Ko jos razmislja o parama kada nam pljuste milijarde sa bliskog istoka i kine..mozemo samo da pricamo hocemo li 5 ili 15 linja metroa.. :kafa:
 
2012":19j1tudh je napisao(la):
Za Gradsku zeleznicu se podrazumeva,tramvajska mreza je unazadjena,za premetro je kasno,a gradice se prava stvar.Ko jos razmislja o parama kada nam pljuste milijarde sa bliskog istoka i kine..mozemo samo da pricamo hocemo li 5 ili 15 linja metroa.. :kafa:

xexexe :laugh: :pob:
 
becks89":2j4mn6o8 je napisao(la):
Konekto je na Kosmaju, pogonu gde reč održavanje ne postoji. U ostalim pogonima koliko toliko ima održavanja, ovde nema!
Ja se pitam po kom pravilniku GSP, mora da kupuje niskopodna vozila, dok Lasta i pojedini privatnici mogu da voze sa srednjepodnim vozilima? Meni to liči na čisto pranje para, ja ne kažem da je nepotrebno nisko vozilo, ali pobogu ljudi pa gde su bili niskopodni zadnjih 30 godina, pa se opet niko nije žalio....


:idea: :idea: :idea:

Tako je , drago mi je da ipak malo racionalnije razmisljas posle nekih dobronamernih kritika .
A ja cu ti dati i odgovor. Zato sto smo mi srbi skloni sminkeraju.
Prvo kupimo fensi tramvaj, za koji nemamo koloseke, pa onda prilagodjavamo postojece.
Prvo kupimo niskopodne autobuse, pa tek onda shvatimo da nam ulice izgledaju kao Offroad staze.
A trebalo bi upravo suprotno da radimo.
P.S.
Ne bi me cudilo da sad kupimo i metro vozila, pre nego zapocnemo kopanje tunela :bash:
 
Pa kad smo mogli CNG autobuse da kupimo, pre nego što smo pumpu napravili što nebi moglo i to.
Ponavljam vozila treba da se prilagode potrebama gradu, a ne grad njihovim potrebama!
 
Danas se vozio sa 218M na 96 i pri preletanju jedne od mnogobrojnih rupcaga koje majstor nije konstatovao, otpade mu rampa za invalide, kako je to lupalo uzasno, ali majstor je se nije dao obeshrabriti i uspesno je pogadjao svaku rupu do trga bez i malog usporavanja vozila...
 
nije se vukla, ali se deo ocigledno otkacio i udarao jako u patos autobusa, zvecao je ceo putnicki salon od toga...
 
2012":16nyjmd5 je napisao(la):
Za Gradsku zeleznicu se podrazumeva,tramvajska mreza je unazadjena,za premetro je kasno,a gradice se prava stvar.Ko jos razmislja o parama kada nam pljuste milijarde sa bliskog istoka i kine..mozemo samo da pricamo hocemo li 5 ili 15 linja metroa.. :kafa:


Ponekad se pitam šališ li se ti sa nama, ili ti ovakvo pisanije čini nekakvo nedokučivo telesno zadovoljstvo?
 
stf":2erc5sfe je napisao(la):
Искрено бих волео да видим нископодно возило које се не би расклиматало и раздрндало са вожњом преко сваког сливника и рупчаге, са оптерећењем већим од атестираних од стране фабрике и у дневној експлоатацији далеко дужој од прописане....
То је све.
 
Veceras opet scene na Zrenjaninskom putu. Ikarbus 218N cini mi se gb 947 za garazu, ispustila prikilocia sav vazduh i legla, a majstor u desnoj traci pici 60 preko onih kratera... I onda ovde komentari kako je Ikarbus krs, kako je rasklimatan kako puca sasija itd, pa normalno da ce da puca kad ih voze balvani, koji nisu ni za upravljac freze
 
Opet 947, preksinoć ostao kod ušća u kvaru, umalo se ne zakucasmo u njega, bez ikakvog obeležja stoji u žutoj traci, čobani sa Karaburme još nisu čuli za 4 migavca -.-"
 
Prerano smo prešli na niskopodne modele...

Evo današnjih fotki "lepotana" u selendri:

529522_566025196763343_2012901248_n.jpg


563716_566025190096677_1503104668_n.jpg


I jedna fotografija nuslovne ulice u istoj selendri:

531780_566025273430002_1897087509_n.jpg


https://www.facebook.com/media/set/?set ... 926&type=1
 
zar je moguce da ce niskopodne da voze po obodima bg :O
pa sto lepo starije buseve ne puste tamo tj sto se kaze koliko para toliko muzike :)
 
Матеја Бељан":3msl01ga je napisao(la):
Prerano smo prešli na niskopodne modele...

Evo današnjih fotki "lepotana" u selendri:

Тај 370 је задужен на линији 601. Данас је само ''залутао'' на 706. :)
 
Vrh