Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 295 94,9%
  • BMC

    Glasovi: 16 5,1%

  • Ukupno glasača
    311
GSP je od 2017. zaista krenuo pravom linijom na dole. Podatak da je od 2018. do 2021. nabavljeno 254 solo vozila i 0 zglobnih je stvarno zastrašujuće. Plašim se da ovde nema spasa osim ako se ne napravi ozbiljna i skupa reforma.

Sve je krivica Grada kome očigledno nije stalo da se GSP bavi autobuskom delatnošću, slično se desilo i u Sarajevu, možda i još gore.
 
Иако стиже још 100 зглобних БМЦ бусева и 52, 56 и 88 иду приватницима, повлачењем Солариса ће општи колапс направити јер се 200 солариса не може заменити са 200 бмца који се неупоредиво више кваре, бар 300 њих. Свакако најбоље решење када већ купују те кршеве је да остану солариси и бмц и тек ћемо онда можда доживети да се деси да зглобне линије ГСПа буду заправо зглобне
 
Наравно да не мислим то и најбоља возила се могу покварити, а и солариси колико год били добри су далеко од најбољих. Једино што кажем је да колико видим и чујем солариси се мање кваре од бмц
 
Svakako manje od BMC-a, a i u pitanju su autobusi koji su već 11 godina na ulicama, nije baš za poređenje.
Kesha koji je u GSP-u nam je i sam preneo iskustva da nisu zadovoljni sa BMC-om i da imaju dosta problema.

200 aktivnih BMC-a se nakon 2 godine više kvare od 200 Solarisa nakon 2 godine, ta je matematika.
 
Budite realni ljudi, Solarisi se daleko više kvare od BMC... Ne možete porediti autobuse stare 2 i 11 godina, naravno da će biti bolji oni koji su stari 2 godine.
 
Sve je krivica Grada kome očigledno nije stalo da se GSP bavi autobuskom delatnošću, slično se desilo i u Sarajevu, možda i još gore.
Mislio sam da se podrazumeva. Sigurno je budžet GSPa blistav kad im grad nabavlja autobuse 🥲.
Rekao bih da je problem kod Sarajeva što je njima celokupan GRAS bio, donekle je i sad, ono što je kod nas zemunski pogon. Ipak i oni imaju Centrotrans, privatnika koji odlično održava bilo koji autobus, nešto slično Barbadosu i B&B Linei, što im "vadi prosek".
 
Ja pričam o trenutnom stanju, a kako će biti u budućnosti nije sporno, samo mi je nejasno kad ljudi govore da su sada Solarisi daleko bolji od BMC, a realnost je malo drugačija, ne traje autobus večno...
 
Baš bih voleo da vidim prosečan broj ispravnih Solarisa & BMC-a, vrlo verovatno da je BMC u prednosti, ali samo zbog godina i to tanko.

U poslednjih mesec dana sam samo BMC viđao pored druma, Solarise jako retko, ne kažem da se ne dešava, ali nije baš nešto učestalo i za njihive godine je veoma pohvalno.
200 BMC-a menja 200 Solarisa, pogledajte koliko se oni kvare već sada, a koliko će za npr 5 godina. Treba samo staviti uporedno prosečno broj ispravnih BMC & Solarisa nakon 2 godine, jer će dosta govoriti kako će biti u budućnosti.

90 ispravnih je za radni dan neki minimum koji očekujem za BMC (uvek se uračuna za prevoz i određen broj vozila u autu znači nekih 5 komada grubo rečeno), bilo bi lepo videti cifru, ako može da se iskopa iz nekog izveštaja o poslovanju.
 
Kada bi tacno oni hteli da povuku Solarise ? Ako je to 2025. septembra, onda ima sanse da se povuce ta idiotska starosna granica.
 
Ima šanse koliko i da se organizuju pre toga izbori u Beogradu i da na njima pobedi opozicija.
 
Ja pričam o trenutnom stanju, a kako će biti u budućnosti nije sporno, samo mi je nejasno kad ljudi govore da su sada Solarisi daleko bolji od BMC, a realnost je malo drugačija, ne traje autobus večno...
Ja sam više pokvarenih BMC-a video za nepune dve godine, nego Solarisa za 11 godina, a koristim dosta linija koje su pokrivene Solarisima/BMC-om. Ne govorim ovo reda radi ili u cilju da još nacrnim BMC, već bukvalno ono što sam video. Prvi put da sam bio prinuđen da izađem iz Solarisa jer ne može dalje zbog kvara mi se desilo tek prošle godine. 3191 se tad pokvario na 43. Pre toga nikada iz tog autobusa nisam izašao jer se pokvario. Da vidim ovako da Solaris stoji negde zbog kvara, to se desilo 5-6 puta za 11 godina.
Možda sam samo ja imao tu sreću i tako se prosto potrefilo.
BMC i Solaris su nebo i zemlja u svakom slučaju. Nikako se ne može porediti vozilo koje je uzeto prvenstveno radi stvarnog poboljšanja kvaliteta prevoza i baš zbog toga je i odabran Solaris i vozilo koje je ništa više nego deo prljavih poslova vlasti.
 
Ja sam više pokvarenih BMC-a video za nepune dve godine, nego Solarisa za 11 godina, a koristim dosta linija koje su pokrivene Solarisima/BMC-om. Ne govorim ovo reda radi ili u cilju da još nacrnim BMC, već bukvalno ono što sam video. Prvi put da sam bio prinuđen da izađem iz Solarisa jer ne može dalje zbog kvara mi se desilo tek prošle godine. 3191 se tad pokvario na 43. Pre toga nikada iz tog autobusa nisam izašao jer se pokvario. Da vidim ovako da Solaris stoji negde zbog kvara, to se desilo 5-6 puta za 11 godina.
Možda sam samo ja imao tu sreću i tako se prosto potrefilo.
BMC i Solaris su nebo i zemlja u svakom slučaju. Nikako se ne može porediti vozilo koje je uzeto prvenstveno radi stvarnog poboljšanja kvaliteta prevoza i baš zbog toga je i odabran Solaris i vozilo koje je ništa više nego deo prljavih poslova vlasti.
E vidiš, kod mene je potpuno suprotna situacija, nijednom mi se nije zadesilo da mi zglobni BMC crkne, a Solaris mi je više puta crkao u toku vožnje. Opet, ponavljam, nemoguće je da se busevi stari 2 godine koji su još pod garancijom manje kvare od buseva starih 11 godina.
 
Svakako manje od BMC-a, a i u pitanju su autobusi koji su već 11 godina na ulicama, nije baš za poređenje.
Kesha koji je u GSP-u nam je i sam preneo iskustva da nisu zadovoljni sa BMC-om i da imaju dosta problema.

200 aktivnih BMC-a se nakon 2 godine više kvare od 200 Solarisa nakon 2 godine, ta je matematika.
Kukaju naši na BMC, al ipak nisu Solarisi od njih pouzdaniji. Godine čine svoje, i teško se može izvući zaključak na osnovu ličnih utisaka sa ulica. Solarisi se sigurno više ostavljaju za rad u samim pogonima, ne moraju stati samo na trasi. Sad, naravno, pitanje je na šta će ti BMC ličiti ako dočekaju osam, devet godina rada, na primer. Solarisi se dobro drže, pogotovo karoserijski, al daleko su oni više od sjajnih. Mehanika propada neumitno, elektrika, takođe, zasigurno zadaje probleme. Bez punog remonta vitalnih sklopova, a tu su i silna creva, cevi tekućina, vazduha, kompresori, desetine različitih ventila, teško da autobus star 11 godina može biti baš jako pouzdan. Uvek će nešto imati da se radi, mislim u ne nešto dugim vremenskim razmacima.
 
Može autobus da bude pouzdan ako se ulozi novac i isti se sredi, primer su Mercedesi Conecto iz 2005 koji su pouzdaniji od Ik 112 LE koji su 10 godina mlađi. Problem je što su Solarisi potpuno zapušteni od 2021 i dolaska zglobnih Bmc, da nisu i danas bi bili u mnogo boljem stanju.
 
Naravno da mogu i starija vozila biti dosta pouzdana. No, ti imaš preventivno održavanje, koje pre svega podrazumeva redovne servise, i korektivno koje se, logično, radi tek kad nešto zakaže. Naravno da se preventivno mogu menjati i razni sklopovi, al to teško ide kod nas, pa sa vremenom prosto sve propada, tako da veruj mi ništa Solarisi nisu posebno zapušteni, nego vreme čini svoje. Kad se pređe preko milion kilometara, plus godine, nema tu bez remonta daljeg kvalitetnog rada. Još jedan veliki problem, a tiče se i toliko hvaljenih Conecta, jeste i redovno zaduženje. Mnogo više vozači mogu sačuvati autobuse, nego li održavanje. Neće majstori da idu i gledaju nasumice šta ne valja. Često vozači nisu u stanju da iznesu problem valjano, jer realno nemali broj prosto boli uvo. Samo redovna posvećena posada može očuvati autobus da bude pouzdan i nakon višegodišnjeg rada. Apsolutno ne mora biti u samom startu najkvalitetniji, jer i taj BMC ne mora baš da se raspada, ako se malo povede računa. Ti i kola kad oteraš u privatni servis, pa čak i ovlašćeni (nekad teža bag** od ovih bez posebnih ovlašćenja), ne možeš doći kao mutav, ako ti sa kolima nije sve u redu. Moraju se znati osnovne stvari, pa se tako ljudima i u mom okruženju dešavalo da im kola iz servisa izađu da im čak ni nivo ulja u motoru nije bio na optimalnom nivou. Ako se samo oslanjamo na majstore, a u smislu neka gleda i traži, nema od tog vozila ništa, pa bio to automobil ili autobus svejedno, a i kola pate ako ih koristi više vozača. Svako na svoju ruku. Zato donekle stoji ono i novo je novo, jer će bar nekoliko godina biti uvek zadovoljavajuće pouzdano, ma o kom nivou kvaliteta pričali. Ne može sve toliko baš da dotraje, kao na vozilima starim preko 10 godina. Tako da Solarisi imaju oduvek isti tretman, al prosto i propadaju. Nisu neuništivi, pa mi ograničenje u godinama i nije baš bez smisla, govorimo o našim uslovima, a opet da ponovim da bi onda i obnova voznog parka morala da se radi planski, a ne kad im dune. Na stranu šta se kupuje, jer to je tek posebna priča.
 
Evo crko upravo #3562 na Zrenjanincu.:ROFLMAO:

GSP će u narednim godinama biti u problemu, kada im na naplatu stigne odabir BMC krševa, kao kičma prevoza u Beogradu, a vidim da im nije dovoljno, nego su iz Otomana naručili još...

I biće mi drago, jer ih zanimaše samo pare, potpuno odsustvo vizije nabavljati nešto nepouzdano.
Juče sam se na žalost vozio sa #3580 na 31, i toliko je brunda da nije normalno, vožnja beše jako neprijatna, olakšana radom klime.
Uvek bi birao Solaris ako mogu.

Iskreno se nadam da će primitivci naučiti nešto od samih običnih ljudi,njihovih iskustava, pokupiti dodatne informacije od vozača/majstora, pa da naredne nabavke budu kvalitetnije od BMC krševa.
 
Apropo one priče od pre neki dan o liniji 24. Evo slike iz devedesetih. Ja ne znam kako je tad linija bila puna, a sad je dovoljan minibus? Jel sad svi idu kolima, pešice, letećim taksijem? Ne kapiram stvarno. Ako neko ima drugo objašnjenje voleo bih da čujem. :)

1000018846.jpg
 
600-650.000 * registrovanih automobila u Beogradu u 2023. U tome je razlika.

(*Vlast ne da egzaktne brojke)

Ispravka, još je gore - 687.000, podatak iz 2024.
 
Sve to stoji. Ali pitam se ponekad da li baš svi koji su išli ili koji bi išli busom voze ili se voze kolima. I da li je suženje i pretvaranje linije u minibus uticalo na to da ona izgubi putnike. Na stranu što mislim da je skandalozno da javni prevoz ispašta zbog parkinga za kulove i snobove.
 
Vrh