Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 295 95,2%
  • BMC

    Glasovi: 15 4,8%

  • Ukupno glasača
    310
42 nije možda baš za zglob, al nije baš ni naivna linija, pogotovo sa opterećenjem kroz sam Kneževac. Nije da ponekad i zglob ne bi dobro došao, al ok nije kritična baš toliko. Uglavnom, nema šta da traži u društvu lokala tipa 36 i 44, pa i 57-ice. 30 ne ide baš često, al ima putnike. 20 isto tako. Kao što već i pisah, niko sa sigurnošću ne zna ni u GSP tačan raspored, al ipak postoje i neke naznake. Iskreno, nadao sam se zglobu na 37-ici, al kako čujem, teško da će se to desiti. 58 ajde i može bez zgloba. 74 verovatno ima dobre šanse. Za 78 nema ni nekih priča još. No, Kosmaj se mora uposliti, jer realno gubi najviše od svih. 26 i 37 jesu realni scenario za njih, dok Higeri jesu korak unazad za 37, pa i 26 naravno.
 
Zglob je više nego potreban 26-ci, ali pitanje je da li on može bezbedno da saobraća njenom trasom?
 
57 ide privatnicima. Ne znam zasto nagadjate, u onom dokumentu od pre par strana ima tacno koje linije su zglobne, koje solo ili mesovite. Mislim da je tu definisano za sve linije u gradu
 
Ne sećam se dal je bilo tu definisano i za linije koje ostaju/idu GSP-u.
Zglob je više nego potreban 26-ci, ali pitanje je da li on može bezbedno da saobraća njenom trasom?
Puno puta smo pričali na tu temu. Normalni niskopodni pušer od 18m na 26 ne može. Svakako da je 26 dovoljno opterećen za zglob, al kad se provlači kroz sve moguće beogradske tesnace.
 
Problem Kosmaja je to što će na početku zimskog reda vožnje imati 50 vozila manje u odnosu na prethodni, te u tom pogonu nema preterano lufta za nekakva pojačavanja. Mislim da će im biti sasvim dovoljno ako dobiju samo 25 i 26.
 
Ma meni je tu sve jasno kao dan...i stvarno bih bio iznenadjen ako bi uradili drugačije...jedino logično rešenje je staviti zglobove na 37 i 74,pritom dok su ove 2 linije bile pre 2016 godine u GSP-u bile su zglobne,37 je držala Karaburma,a 74 Novi Beograd...tada je jedini privatnik koji je imao zglobna vozila bio CLC koji je sve zglobove svoje stavio na 511.U medjuvremenu kad se sve realno sagleda,sve ostale linije koje se vraćaju u GSP su realno solo kapaciteta izuzev 26 koja jeste velika linija,ali sa užasno uskim ulicama i ogromnim čepovima u koje upada i teško da tu zglob može da bude prisutan u velikoj meri.Dakle,Kosmaj sa Higerima može kvalitetno da isprati 25 i 26 jer mu realno dovoljan broj vozila ostaje da bi tu mogao da vozi i da to isprati.Možda bi bilo dobro sve zglobne autobuse na gas prebaciti na Karaburmu ako će uskoro svi tamo da se pune kad krene da radi to postrojenje na Karaburmi,faktički time će biti lakše da linije kao što su 23 i 37 kvalitetnije prevoze veći broj putnika na Čukarici jer će na tom potezu od Sajma ka periferiji i obrnuto biti najveće linije koje drži GSP, jer će sve ostalo držati privatnik.Liniji 18 vratiti lepo zglobove sa Novog Beograda i na njoj ne vršiti više nikakve idiotske eksperimente sa Zemunom,jer ovo je za tu liniju sramota šta su joj uradili.74 treba da bude zglobna linija jer je konstantno puna na svojoj trasi,ja taj bus ne videh nikad prazan,a kad god sam ga koristio uvek je bio pun.Jedino imam dilemu za liniju 78,tu bi mozda kombinacija zglob i solo bila najbolja,i da je drži Zemun ako uopste ima vozila za nju dovoljno.Mislim,jedno je ovo šta bih ja,a drugo je šta će oni da urade....a logika je rastegljiva stvar pogotovo kad je gospoda koriste koji se time bave jel....

Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока
 
tada je jedini privatnik koji je imao zglobna vozila bio CLC koji je sve zglobove svoje stavio na 511.
C&LC je tek krajem prvog kvartala 2016., otprilike, kupio zglobove za potez 600. Pre njih, u isto doba kad su i 37 i 74 bili zglobni, jedino su Autokodeks (FAP A559.4) na 605ici i M&M Trans (x2 IK-218 i sajamski IK-218N) na 88ici imali zglobove.
 
Stabilizovala se dok ne izlaze matori zglobovi, videćemo ponovo cirkus u septembru, možda veći nego ikada do sad.
 
_IMG_000000_000000.jpg



Prvi put posle X godina da vidim Ruski krš u kome klima zapravo hladi. Mislim i dalje je bila mlitava i unutra je bilo 25 stepeni iako je bio skoro pa prazan. Ali ajde, daj šta daš.

Jedini problem sa Ruskim krševima i Govn... ovaj Tamnavom Trans je što zamandale prozore svakom koji na papiru ima klimu. I to stave neke providne plastike, jer ipak je to Tamnava. Tako da i onda kada klima objektivno ne radi, ne mož' da otvoriš prozore.

Sve u svemu, jedva čekam da Ruski krševi odsluže svoje pa da ih zamene. Čak je i BMC čudo tehnike naspram njih.

P.S.
Reče mi neko da je čak i Đoković jednom javno rekao neku foru na račun 39ke, kao nešto u fazonu "skuvao sam se ko u 39ci". 😆 Verovatno je mislio na Tamnavu i njene krševe. Eto postadoše nadaleko poznati. Kad ne možeš po dobrom, ti budi poznat po lošem. 🙂👍
 
Па клима се сервисира и одржава као и све друго. Тако да ту нема везе са произвођачем веч корисником. Већ после прве две године ако не и раније потребно је сервисирати климу.
 
Zavisi od sistematizacije, nema ni Srbijavoz mehaničara, pa mora na tender.
 
GSP se jedared žalio kako svaka popravka klime mora na tender " jer oni nemaju frigo mehaničara". Firma sa preko 500 autobusa nema mogućnost da samostalno popravi klimu, to je isto kao da su rekli da nemaju vulkanizera....
Nije kriv gsp, u svim državnim firmama se ukida održavanje, majstori se bukvalno proteruju iz firmi i svi majstorski poslovi se daju trećim licima za ogromne pare.
 
GSP ima frigomehaničare, al ne u velikom broju. Tražilo se da održavanje klima ide trećem licu pod ugovor. Masivni je to posao, pa i kad rade ljudi iz drugih firmi, naši vrše kontrolu. Teško je realno i naći frigomehaničare za plate u državnim firmama.
 
Kasno, konkurs za prijem vozača je zatvoren prvi put posle ko zna koliko godina. Biće ih vrlo brzo i viška, tako da nam angažovanje voznog osoblja još od trećeg lica apsolutno nije potrebno. Postoji šansa da ćemo mi davati vozače na ispomoć, što mu dođe, na neki način, i početak kraja još uvek najvećeg javno komunalnog preduzeća u Beogradu.
 
GSP se jedared žalio kako svaka popravka klime mora na tender " jer oni nemaju frigo mehaničara". Firma sa preko 500 autobusa nema mogućnost da samostalno popravi klimu, to je isto kao da su rekli da nemaju vulkanizera....
Nije kriv gsp, u svim državnim firmama se ukida održavanje, majstori se bukvalno proteruju iz firmi i svi majstorski poslovi se daju trećim licima za ogromne pare.
Istina je, i to ne samo sa državnim firmama, nego i u privatnim. Nekada su preduzeća i kompanije imali svoje ljude za održavanje automobila, liftova, zgrada... Sada ni sijalica u liftu više ne sme da se zameni bez ugovora sa spoljnom firmom.

Lepote (preteranog) autsorsinga.
Što se više rasparčava svaki posao, svaka delatnost, to više ima prostora za razne posrednike i parazite.
 
Sistematizacija je uništila javna preduzeća, jer su ukinuta mnoga radna mesta (pojedina opravdano), a ne uvode se nova koja su u 21. Veku potrebna, jer mora da se drži taj broj radnika.

Srbijavoz će uskoro doslovno pojedine delova održavanja dati kompletno 3. Licima, državu baš briga što je veći trošak dati njima, nego zaposliti svoje i tako, "domaćinsko poslovanje"..
 
Tako je i kod privatnika. Gomila firmi sa 0 zaposlenih koje samo služe da sklope posao a onda angažuju drugu, koja angažuje treću koja stvarno radi.

Nisam ekonomista ali od njih sam čuo da se zbog preteranog "autsorsinga" povećavaju inflacije na globalnom nivou (između ostalog). Imaš gomilu karika u lancu koji ništa ne doprinose već samo povećavaju cenu i od toga prihoduju.
 
Vrh