Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 300 94,6%
  • BMC

    Glasovi: 17 5,4%

  • Ukupno glasača
    317
Svakako je uticalo, znam neke ljude koji nekada nisu imali kola (a žive u urbanim delovima Beograda) a sad svuda idu njima.

A mislim da jeste uticao i prelazak na minibus jer otkako se to desilo, ja kad god pomislim na liniju 24, pomislim na gužvu u Njegoševoj i probijanje kroz tesne i zakrčene ulice. Iako, doduše, minibus tj. kombi nekad ume brzo i lako da savlada to. Ali nažalost, asocijacija na te manje Vračarske ulice su - gužve i haotične zakrčene ulice. E sad, takve ulice i vozači i jesu jedni od krivaca za prelazak na minibus, tako da nisu linija ili DJP krivi. Ali da, često ljudi i zaborave da postoji linija 24. Pogotovu što su ista vozila kao E linije pa ljudi vide na ulici, ne obrate pažnju i misle da je neki od tih E minibusa. Nije isto kao kad vidiš autobus od 12 metara.

Inače i Njegoševa i Mileševska treba da budu čiste i prohodne baš zato da bi mogle da služe kao alternative kad god se nešto radi u Makenzijevoj i Cara Nikolaja. Doduše Mileševsku su malo skembali tamo na spoju sa Cara Nikolaja, jer je sa novom postavkom ostavljeno jako malo prostora za skretanje iz Mileševske ka Crvenom krstu i obrnuto. Što je potpuno bezveze.
 
Poslednja izmena:
E kad se setim Mutanata na 24-rci. A sećam se i garažnog broja duže redovnog na toj liniji. 107. Koliko je linija realno izgledala ozbiljnije, a može da se prođe lagano. E tu bi bus od 10.5m bio ekstra. Taman malo kraće međuosovinsko rastojanje, plus dovoljno kraći od 12m, i eto super rešenja. Pritom, kapacitet je negde između 80 i 90 putnika. Ne toliko manji u odnosu na normalnog solaća.
 
Apropo one priče od pre neki dan o liniji 24. Evo slike iz devedesetih. Ja ne znam kako je tad linija bila puna, a sad je dovoljan minibus? Jel sad svi idu kolima, pešice, letećim taksijem? Ne kapiram stvarno. Ako neko ima drugo objašnjenje voleo bih da čujem. :)

Pogledajte prilog 208884
Pre par meseci sam se vozio 24-kom između 16:30 i 17:00 popodne. Ušao sam na stajalištu Novopazarska koje je prvo posle terminusa, usred najgoreg špica je bilo mesta za sedenje. Vozio sam se do Dušanove, ne pamtim da je bilo ikakve gužve u vozilu. Ova linija je i inače poznata kao jedna od retkih u Beogradu koje nemaju problem sa manjkom kapaciteta, za nju je minibus apsolutno dovoljan. Rak-rana Beograda su 27E, 37, 46, 48, 50, 53, 74, 78, 89 i da ne nabrajam, na njima nema jednog zglobnog autobusa i verovatno ih neće biti ni posle ovog prestrojavanja 1. septembra. U bilo kom normalnom gradu bi linije sa tolikim dnevnim brojem putnika bile strogo 100% zglobne bez daljnjeg, to bi bio uslov svih uslova vozio na njima privatnik ili ne.
 
Ima 24 i te kako putnika. Nikako ona nije za kombi. Kaže čovek koji je na Dorćolu svaki dan, i to ne samo u špicu, a prolazim i delom trase na Vračaru. Znaju ljudi da ne ide baš često, plus kombi, pa i ne trče baš svi na nju. I sam nisam ušao više puta, baš zbog kombija na liniji. Kad bi normalan bus išao češće, pa samo od Dorćolu do Njegoševe, malo Bulevar, Skupština, i te kako bi pomogla i 26-ici i 37-ici par stanica. Kreću su ljudi dosta, stanice nisu na tako malim razmacima, plus Francuska ulica. Ljudi baš ne trče da uzbrdo idu peške.
 
Nije realno da se krene 1.9. ako je otvaranje ponuda 26.8. Vozačima iz Niš Ekspresa koji idu na 56 su rekli da je početak rada sredina septembra.
 
24 je postala minibus 2009, kada nije imala ovoliko putnika i išla je na 20 minuta. Razlog za prebacivanje na minibus nisu bile ulice (mada jesu problem), već upravo manjak putnika.
Midibus na 10 minuta ili mini na 5 minuta je savršeno rešenje za 24.
 
Bolje i BMC na 74, samo neka je zglobni. Daj bože da NBG uzme i 37, pa da na njoj vidimo bar neki zglob posle toliko godina sardinizacije.
sto se tice linija, mozda bi najlogicnije bilo da ce :

74 otici NBG I tu ima nade za zglobove,
78 uzeti zemun, (ako bude zglobna, nbg vraca 18?)
25 bi trebalo karaburma (mada to donekle ovisi o broju slobodnih buseva u kosmaju) , 26 kosmaj,
58 karaburma,
71 NBG, (mozda zglob?)
37 kosmaj zbog velikog broja slobodnih buseva(mada s obzirom na broj slobodnih zglobova mozda roknu i zglobove sa karaburme ali tesko)
32 karaburma,
35 kosmaj,
84 zemun,
68 NBG.

nadam se da nisam nesto zaboravio.
 
Mora da se izračuna ko koliko gubi linija. Realno Kosmaj gubi skoro sve linije i iskreno ne znam šta mu ostaje. Verovatno uzima 25, 26, 37 i 78 sa mnogo vozila. I mislim da će opet imati dosta slobodnih. 27E bi red bio da dobije zglobne bilo s Karaburme ili Novog Beograda. 71 ne mora zglob, samo ne bi bilo loše da se pojača još jednim vozilom. 68 solo, 35 zglobna, ako ih ima dovoljno.
 
134 vozila će imati Kosmaj posle 1.9. 26 i 37 nisu dovoljne i moraće da dobiju još nešto uz to. S ozbirom na situaciju na Nbgd-u, tamo teško da će išta ići jer i sad u sred leta ima redovnih solo Bmc na 17, a tek kako li je na ostalim linijama. Na Karaburmi će se osloboditi vrlo malo zglobova sa poteza 100 i tu me očekujem više od 1 linije, tako da će većinu pokupiti Kosmaj i Zemun.
 
Pa eto, 25 i 78 i još nešto. To je sigurno 100 autobusa radnim danom. Ali opet 34 slobodna su mnogo. Karaburma može zglobove koji se oslobode na 16, 65 i 95 da se više ne pojavljuju solo. Znači neće biti ni za 27E. Nego da li sad postoji mogućnost da se GSP linije pojačaju? Vozača ima, vozila ima. Koliko je realno?
 
Sasvim je realno i vrlo moguće da će pojacavati linije i time nadoknaditi visak vozača u gsp-u, jer im nije prošao plan da vozači gsp-a odu i pređu u Strelu.
 
Bilo bi dobro da nije prošao plan o slanju vozača GSP-a Streli, al iskreno nisam nešto ni siguran više u to. Svašta se šuška po ćoškovima, pa ako im to prođe na kraju, onda treba postepeno rasformitati GSP. Iskreno, nema tu dalje smisla mrcvariti firmu na takav način. Nelogično je, besmisleno, bezobzirno, neverovatno glupavo bez i jednog smislenog argumenta zašto to uopšte i raditi tako.
 
busic.jpeg
IMG_0569.jpg
merc.jpeg
 
sto se tice linija, mozda bi najlogicnije bilo da ce :

74 otici NBG I tu ima nade za zglobove,
78 uzeti zemun, (ako bude zglobna, nbg vraca 18?)
25 bi trebalo karaburma (mada to donekle ovisi o broju slobodnih buseva u kosmaju) , 26 kosmaj,
58 karaburma,
71 NBG, (mozda zglob?)
37 kosmaj zbog velikog broja slobodnih buseva(mada s obzirom na broj slobodnih zglobova mozda roknu i zglobove sa karaburme ali tesko)
32 karaburma,
35 kosmaj,
84 zemun,
68 NBG.

nadam se da nisam nesto zaboravio.
Po meni će Karaburma preuzeti 35 pre nego 37, a za 74 mi ni Kosmaj nije isključen.
Imajte u vidu da se Karaburmi ne oslobađa veliki broj zglobova, već tek oko 10 komada, što je dovoljno za liniju poput 35. Sve i da preuzmu 35 ili 74, ne verujem da će bilo koja moći da zaobiđe Higere. Takođe, ima tu i polazaka na 27, 43 i 65 koji su sada pod Higerima, a i 16 i 95 neretko imaju Higere, iako je letnji red vožnje.
Za 84 mi je i Nbg realna šansa. Ostaje im dosta solo BMC-a, već sad ih ima viška, a tek će ih biti predajom 53 i 89, a 84 koliko znam nije baš preporučljiva za zglobna vozila.
 
Лично не мислим да треба претварати соло линије у зглобне пре него што зглобне линије не буду 100% зглобне. Слажем се да многе од тих линија (али и мишљења да разне у уговору са приватницима) морају бити зглобне, али оне које су сада зглобне су са разлогом (и даље) зглобне и треба прво оне да буду приоритет, а тек онда, ако и после буде вишак зглобова треба претварати соло линије у зглобне.
 
Pa da rezimiramo. https://tenor.com/bnofA.gif
Nakon primopredaje linija (Strela potez 100 + BG prevoz plus) oslobađa se 68 zglobnih vozila od toga 16 sa poteza 100 (11 - 101, 3 - 108, 1 - 109, 1 - 110) i 52 sa 52, 56 i 88 (12 - 52, 18 - 56, 22 - 88), po pogonima Karaburma - 16, Novi Beograd - 52.
Solaća se oslobađa 150 (46 - gradske linije, 26 - potez 100 + 202, 46 - potez 300, 32 - potez 400), po nekoj mojoj računici :violina:(uračunata su vozila i sa 72 jer ne vidim da su upotrebljena u vidu pojačanja nekih linija) . Po pogonima Karaburma - 26, Novi Beograd - 28, Kosmaj - 83.
A sad da vidimo gde će ta vozila moći da se upotrebe. Odmah da naglasim da može biti više scenarija, ipak svi mi ovde samo nagađamo. GSP je ovde jedini koji zna šta će biti na kraju.
Linije koje će se "vratiti" GSPu su 25 (13 solo vozila) , 26 (25 solo vozila), 32 (6 solo vozila), 35 (12 solo vozila), 37 (27 solo vozila), 58 (11 solo vozila), 68 (3 solo vozila), 71 (7 solo vozila), 74 (19 solo vozila), 78 (16 solo vozila) i 84 (11 solo vozila). Tako bi Karaburma mogla preuzeti samo linije 32 i 35 od solo linija, a od zglobnih nijednu jer su juče poslali 12 solo vozila na zglobnim linijama koje im ostaju. Kosmaj bi trebao najveći zalogaj pojesti. U taj zalogaj svrstavam 25 i 26 koje same uzimaju 40 vozila, a ostalih 43 na povratak nekih linija koje trenutno drži Zemun, poput 3A, 36, 44. Kod Novog Beograda situacija sa zglobovima je već drugačija. Za 37icu sa nekim intervalom od 8-10min treba otprilike 12 do 15 zglobnih vozila. Pored nje mislim da bi se 18ica trebala vratiti kući 😁. I tako sa 18 i 37, Novi Beograd bi ostao sa 16 nezaduženih zglobova. 15 ih je bilo nakon predaje poteza 600 i zato bi ih ja ostavio kao rezerve kako se ponovo ne bi desio fijasko sa zglobnim vozilima. Zemun bi zato sa zglobovima sa 18ice vratio 78 u zglobnu, verovatno delimično jer već sad znamo šta se dešava sa 18 :bg4:... Sa solašima, koji bi došli sa nekih linija koje bi Kosmaj povratio, bi uzeo 84. Linije 58, 68, 74 su mi baš nesigurne oko pogona, dok sam za 71 gotovo siguran da će se Novi Beograd vratiti. 58icu može uzeti Novi Beograd ili Kosmaj, 68 Novi Beograd ili Zemun, a 74 Novi Beograd ili Kosmaj. Ukoliko Novi Beograd uzme 58, onda može i 68, ali ne može 74. Ukoliko uzme 74 ne može više ništa. Pravi matematički problem :rolleyes:.
 
Nekad davno čuo sam da 35, 37 i 58 sve treba da budu zglobne i da ih uzme Karaburma, ali jasno je da je to nerealno (osim ukoliko ne degradiraju neku od linija koju već drže). Mada, uskoro treba da stigne novih 100 zglobnih BMC, ne znam kada će biti sposobni za rad, ali ukoliko bar 30 ode Karaburmi ima šanse da se gorepomenuto desi.
 
Ne zna ni GSP tačno raspored još, al 37 će verovatnije ići Kosmaju, nego li nekom drugom pogonu, kao i 58. 25 bi mogla uzeti Karaburma.
 
Da rezimiramo onda, koje dosadašnje solo linije imaju najveće šanse da za mesec dana postanu zglobne ili makar delimično zglobne? 25, 27E, 35, 37, 58, 71, 74, 75, 78 ? Realna potreba za zglobovima postoji bukvalno svuda osim možda na 42, 44, 34, 20, 30, 57, 104 i još možda nekolicinu najslabijih linija. Ove su mi prve pale na pamet, skoro sve ostalo se raspada od zagušenja.
 
Vrh