Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 270 95,4%
  • BMC

    Glasovi: 13 4,6%

  • Ukupno glasača
    283
3104 na liniji 83
a86d1daccb52825151dbbff4708f7270.jpg


Sent from my SM-A528B using Tapatalk
 
@Bender Rodriguez
Jasno mi je o čemu pričaš, al opet, meni je to ograničavanje na dva tipa vozila pre odraz naše nefleksibilnosti, odustva zdravog razuma, rada bez ikakvog plana itd. Naravno da nisam za smanjenje kapaciteta zarad neke uštede, već za optimalno korišćenje, jer tako bi i putnicima trebalo biti lakše na kraju. Za obične furgone smo već apsolvirali, a malo kraće buseve od nepunih 11m bi mogli na linije tipa 38, 44, 54, 57, 87, 404, 502, 503, 533..., dajem primere samo. Kažem nije tu stvar toliko o uštedi na prostoru, al imaju kompaktnija vozila dosta prednosti, pogotovu za one koji ih voze. Manje će trošiti goriva, nude i više nego dovoljan kapacitet za neke linije, lakše će se i brže provlačiti kroz problematične ulice, koje će i manje habati, čak će i gume trajati duže verovatno itd. S jedne strane imamo prepune solo buseve od 12m na jako opterećenim linijama, a sa druge strane na liniji 533 busevi istog kapaciteta voze vazduh dobar deo trase preko dana. Prosto mi je to bespotrebno bacanje resursa sa kojima inače kuburimo. A kad već pominjemo liniju 24, za nju je upravo bus kao što je Urbino 8.9. E sad za gorivo, tu se slažemo u dosta toga, mada ja nisam nikako za potpun prelaz na električne autobuse. Ne može to odmah i na sve linije. Mislim, to ne sme da se uradi naglo na prostoru čitavog grada. Polako tamo gde im prednosti dolaze do izražaja, a gasne samo po ravnom, i to ne toliko zbog ekologije, iako jesu manji zagađivači, već isključivo zbog solidno jeftinije eksploatacije.
 
Neka se zapamti ovaj dan - danas na EKO1 3437, 3438, 3461 i 3464...

U trenutku pisanja nijedan jedini električni Higer nije na toj liniji.
ne znam zasto, ali mislim da je to možda zbog promene trase. a sto se tice higera, 2102 je u kvaru, a 2104 se sredjuju ona mrtva vrata zahvaljujuci mojoj prijavi. tako da zahvalite meni sto je danas i juce krstario 3437.
 
Stariji slikan u Pancevu
Pogledajte prilog 208011
I noviji na Lepenskom viru, ne znam kakva im je tabla, meni je ovaj drugi izuzetno lep autobus, samo me jako nervira ovaj prvi prozor posle vrata, to je moglo nekako lepse da odrade... Podseca me na neki autobus ne mogu da se setim odakle su to kopirali. Kako god, bar je bio nas proizvod. Pogledajte prilog 208013Pogledajte prilog 208012
Stariji iz 2005. su bili pravi zmajevi. Imali su MANov motor od 360 konja. 2005. proglašen za autobus godine pretekavši i Ikarbus i FAP i Neobus. Eh već ova druga generacija od 2010. do 2012. godišta se iskvarila.
Zdržana je ista tabla, sedišta koja su se ugrađivala još u Sanosima. Izgled je bio veliki "glow up" za Nibus, ali opet ima zamerki. Pored prvog prozora zameram i prednja vrata. Baš sam nedavno gledao Neoplan Cityliner iz 2008. i njega i mislim da je bilo mnogo bolje da su popunili skroz vrata umesto što su ostavili ovo dole parče. Pozadi je iskopiran MAN Lion's Coach i Neoplan Tourliner koji isto imaju tako malo izbačen zadnji kraj. Žao mi je što drugu generaciju serije 400 nisu proizveli i u verziji 400.41 koja je nešto niža od ove. Verujem da bi bio pun pogodak.
Ipak poslednju seriju Nibusa 350 su po meni baš usavršili. Došla je nova VDO tabla, nova sedišta, sve je ispravljeno da model bude "aktuelan".
 
I ja mogu do okretnice lagano peške, što često i radim, pogotovo u povratku, al iskreno moja iskustva nisu nešto posebno na strani 56-ice, mislim da se nešto posebno brže stigne. Možda popodne ka Petlovom brdu, i to ne od Sajma, nego gledano od Banovog brda i Žarkova. Od Brda naravno da i namamo direktan bus, al dok odeš do Žarkova, pa dok sačekaš malo 56, često sa 23-jkom i 53-jkom stignem isto ili ranije čak. Vidim nekad i po aplikaciji. U pravcu ka gradu, 23 često do Ade stigne i pre. Žarkovo je postalo dosta zakrčeno od kola, semafori zaustavljaju redovno, oko Ade stalno gužva, pa i onaj novi smafor pride kod OMV pumpe. Iskreno, sutra bih bez trunke razmišljanja menjao 56 za 23. Iako ne uvek brža veza, trasa 23-jke je neuporedivo bolja, plus je tu i veza sa Brdom, jer stvarno ne vidim nikakvu korist od veze sa Padinom, gde skoro pa da nema ničeg bitnog. I da su to uradili po onom planu, sigurno bi 23-jka dobila još vozila, pa bi možda i bilo bolje svima. Ostaje pitanje Žarkova, Padine, al to bi verovatno moglo da se reši i drugim vezama. No, sve ovo ne znači da sam za ukidanje 56-ice, nego samo kažem, da mi konkretno ne bi možda ni prošli tako loše da se onaj plan i ostvario.
Takođe je ada1 trebala preko petlje radnicka kao 23 vidno bi rasteretila 23,53,37
 
ADA linije idu samo leti, vikendom i to kad je lepo vreme, čisto da te podsetim. Intervali su slabi, tako da tu nema neke velike šanse da i jedna od tih linija rastereti neku od redovnih gradskih. A kad bi išle ceo dan preko nedelje, da sigurno da bi rasteretila linije koje si pobrojao.
 
Ja bih kombi zabranio zakonom. Samo pravi mini/midi bus. Ovi furgoni sa gibnjevima koji su prerađeni u domaćoj radinosti su još jedan korak nazad u našem prevozu, a popularni su i u provinciji, zbog svoje jeftinoće u odnosi na pravi autobus.
Ne bih ga ja baš zabranio (mogu ih koristiti za ugovoreni prevoz manjih grupa, ali ne u svrhu gradskog prevoza) ali moram priznati da isti simboliše negativne faktore poput veoma niske patronaže, previše fragmentovane mreže linija, veoma uske ulice i veoma skroman budžet prevoznika i/ili nosioca prevoza (lokalne samouprave).

Kada vidite za kakva se vozila odlučuju možete pouzdano da zaključite ko vam pruža uslugu na mreži JGP.

Italijani recimo imaju dosta minibusa, posebno nadograđenih furhona, ali i mnogo veći udeo mini-autobusa nego u Španiji. Opet, ni kod njih nisu svi gibnjari. Suprotno tome, u Beogradu se neogibljena vozila kraća od 8m mogu nabrojati na prste.

Nije ni IK107 pojam kvaliteta i funkcionalnosti iako je postojala primetna razlika. To nije odskakalo ali jeste lupalo i probijalo bubne opne, uz izostanak trećih vrata koja su karakteristika kod italijanskih modela.

Dodao bih još da se kraći standardni autobusi (10,5m) mogu koristiti tamo gde širina ne predstavlja problem a bolje manevarske sposobnosti olakšavaju kretanje. Njihovom primenom bi ublažili fragmentaciju voznog parka, budući da nisu zasnovani na različitoj osnovi u odnosu na 12. i 18-metarske modele. Osim toga, pomenuta vozila ne moraju prevoziti isti broj putnika kao malo duža, što bi smanjilo gužvu pri nešto kraćem intervalu nailaska, a zahvaljujući većoj širini ulazišta u odnosu na kapacitet i kraća zadržavanja na stajalištima.

Upravo se u iz tog razloga danas čest prizor u manjim italijanskim urbanim sredinama gde bi se u suprotnom koristili duži standardni autobusi ili kraći midibusi.

Beograd je svojevremeno raspolagao sa nažalost samo dva takva autobusa (ne niskopodna), oba iz italijanske donacije nalik ovom muzejskom primerku. Na obe linije su se iako kraći pokazali kao komotniji od dužih, pogotovo niskopodnih. Paradoksalno, duža, četvorovratna verzija (koja bi osamdesetih kao nova) bila pravi gejm čejndžer za ovaj grad nikada nije bila domirana, iako je bila praktičnija i od uobičajenih vozila za našu regiju, kamoli nemačkih dvovratnih donacija koje su inače slali na sve najnepovoljnije linije.
 
Vrh