Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 300 94,6%
  • BMC

    Glasovi: 17 5,4%

  • Ukupno glasača
    317
Данас сам се возио у једном БМЦ-у на 17 (немам забележн бр.) Углавном клима није радила а бус је био толко непријатно бучан као да сам се возио у неком старијем Икарбусу. Ако је у таквом стању БМЦ после годину ипо дана рада шта очекивати за наредних годину дана?
 
Jedna zanimljivost, ili bolje reĉeno eksperiment sa moje strane:

Majka, tetka i ujna nisu vozači i one koriste GSP, uglavnom linije 16, 25, 23, ponekad 74. Pitao sam ih da li su zadovoljne kakvi su sada busevi y odnosu na ranije, kažu sve tri u glas, jesu, sve su novi busevi i imaju klimu, jedino često gužva, pa im to malo smeta.

Posle sam im pokazao Solaris Urbino i BMC i pitao da li prepoznaju u kojem se od ta 2 busa češće voze i u kojem im više prija vožnju. Keva se dvoumila, ali na kraju je rekla "sve je to meni isto, ja ne vidim razliku". Ujna i tetka su htele da se naprave pamete pa je jednoj bolji Solaris drugoj BMC, ali sam siguran da ni jedna ni druga zapravo ne znaju koji je koji bus, jer na fotku Solarisa u plavoj boji one su rekle "ne vozi ovaj autobus u beogradu".

Dalje sam im pokazao slike Mercedesa Citaro i MAN lions city i pitao da li bi voleli da se umesto u BMC voze u ovim busevima i zašto. Sve 3 su tu već izgubile strpljenje i ugrubo odgovor je bio bus ko bus, kakve veze ima, sve je to isto, ne vidim razliku u odnosu na ove buseve.

Epilog: koji god bus da kupe, da li Solarisa, da li BMC, da li Otokar, realno malo ko će imati zamerke i pitati se zašto nije Citaro ili Man. Ljude to manje više baš briga i biće zadovljni šta god da se voze, naročito stariji koji dobro pamete 90 te ili 2000 te

Okej kao da to nismo znali, wow. 🤣🤣🤣
 
Данас сам се возио у једном БМЦ-у на 17 (немам забележн бр.) Углавном клима није радила а бус је био толко непријатно бучан као да сам се возио у неком старијем Икарбусу. Ако је у таквом стању БМЦ после годину ипо дана рада шта очекивати за наредних годину дана?
Vozio sam se i ja jedan skoriji period par dana od Konjarnika do Zemun /Gornji grad/... I bilo je užas voziti se sa BMC... Jer su baš kao što kažeš bučni i ne radi klima.
Kada mi je pao srećom Solaris, obradovah se kao pas 😁

Kvalitet im je stvarno od A do Š, negde na N.
 
Jedna zanimljivost, ili bolje reĉeno eksperiment sa moje strane:

Majka, tetka i ujna nisu vozači i one koriste GSP, uglavnom linije 16, 25, 23, ponekad 74. Pitao sam ih da li su zadovoljne kakvi su sada busevi y odnosu na ranije, kažu sve tri u glas, jesu, sve su novi busevi i imaju klimu, jedino često gužva, pa im to malo smeta.

Posle sam im pokazao Solaris Urbino i BMC i pitao da li prepoznaju u kojem se od ta 2 busa češće voze i u kojem im više prija vožnju. Keva se dvoumila, ali na kraju je rekla "sve je to meni isto, ja ne vidim razliku". Ujna i tetka su htele da se naprave pamete pa je jednoj bolji Solaris drugoj BMC, ali sam siguran da ni jedna ni druga zapravo ne znaju koji je koji bus, jer na fotku Solarisa u plavoj boji one su rekle "ne vozi ovaj autobus u beogradu".

Dalje sam im pokazao slike Mercedesa Citaro i MAN lions city i pitao da li bi voleli da se umesto u BMC voze u ovim busevima i zašto. Sve 3 su tu već izgubile strpljenje i ugrubo odgovor je bio bus ko bus, kakve veze ima, sve je to isto, ne vidim razliku u odnosu na ove buseve.

Epilog: koji god bus da kupe, da li Solarisa, da li BMC, da li Otokar, realno malo ko će imati zamerke i pitati se zašto nije Citaro ili Man. Ljude to manje više baš briga i biće zadovljni šta god da se voze, naročito stariji koji dobro pamete 90 te ili 2000 te
Kad se čitav život voziš đubretom, navikneš na đubre. Još je ovo sad đubre sa klimom. Pitao bi ih ja šta bi birali da su se 15 godina vozili niskopodnim MAN-om.

To ti je ista analogija kao sa automobilima, narod je navikao na krntije, izraubovane lešine sa zapada, za bolje se nema prosto, i za većinu ljudi je to premija, što se kaže životni cilj, da kupiš nekog 10 godina starog polovnjaka i bog da te vidi, još posle pričaš po čaršiji kako teraš limuzinu, bolja od novih plastikanera, a u realnosti nikad seo u nov auto..
 
kad si se već dotakao niskopodnih manova, zanimljivo je da u Jagodini Zoran Reisen sada ima vozni park isključivo od niskopodnih manova-msm lion's city 12 (još čak msm i da su svi CNG ali nisam siguran) uprkos vlasti koja je u tom gradu.
 
Ima, jer je dovukao polovna vozila iz Holandije stara preko 10 godina.
I to u nenormalnim količinama.
 
kad si se već dotakao niskopodnih manova, zanimljivo je da u Jagodini Zoran Reisen sada ima vozni park isključivo od niskopodnih manova-msm lion's city 12 (još čak msm i da su svi CNG ali nisam siguran) uprkos vlasti koja je u tom gradu.
Video sam u Jagodini skoro i baš sam se iznandio. Dali su ti MAN-ovi Jagodini baš lep centralnoevropski šmek. Samo neka ih dovlači i drugi prevoznici isto.

Ja bi dozvolio čak i za BG da može da se dovlače polovna vozila, tipa do 5 god starosti. Šta bi falilo da voze 5 godina stari Citari, Man-ovi, Iveco/Irisbus i slični. Pa neka i nisu najnoviji modeli, šta bi falilo.
 
Video sam u Jagodini skoro i baš sam se iznandio. Dali su ti MAN-ovi Jagodini baš lep centralnoevropski šmek. Samo neka ih dovlači i drugi prevoznici isto.

Ja bi dozvolio čak i za BG da može da se dovlače polovna vozila, tipa do 5 god starosti. Šta bi falilo da voze 5 godina stari Citari, Man-ovi, Iveco/Irisbus i slični. Pa neka i nisu najnoviji modeli, šta bi falilo.
Rekose na ovim tenderima kako se to ne isplati i da je najbolje samo kupiti nov autobus.
 
Rekose na ovim tenderima kako se to ne isplati i da je najbolje samo kupiti nov autobus.
Samo nek još odluče da je uz to što je najbolje kupiti nov autobus još bolje ako je to autobus proizvođača tipa Mercedes, Man, Scania, Solaris, Iveco i ta ekipa koja se vozi po zapadu, a ne Rakija, BMC, Higer i druge kršine.

P.S. mada je BMC krenuo da se vozi i po zapadu, i to baš ovaj Procity koji vozi u BG, video sam ih svojim očima u Bariju i na Malti. Izneverovao sam kada sam ih video.
 
Samo nek još odluče da je uz to što je najbolje kupiti nov autobus još bolje ako je to autobus proizvođača tipa Mercedes, Man, Scania, Solaris, Iveco i ta ekipa koja se vozi po zapadu, a ne Rakija, BMC, Higer i druge kršine.

P.S. mada je BMC krenuo da se vozi i po zapadu, i to baš ovaj Procity koji vozi u BG, video sam ih svojim očima u Bariju i na Malti. Izneverovao sam kada sam ih video.
Vidi, prosečna predviđena cena vozila za solo autobus privatnika na tenderu za poteze 300,400 i 500je 235k evra i za te pare može da se kupi eventualno Cobra i Otokar, a nešto jeftinija je Akija, tako da je to naša realnost i to će nas dočekati od septembra.
 
Samo nek još odluče da je uz to što je najbolje kupiti nov autobus još bolje ako je to autobus proizvođača tipa Mercedes, Man, Scania, Solaris, Iveco i ta ekipa koja se vozi po zapadu, a ne Rakija, BMC, Higer i druge kršine.

P.S. mada je BMC krenuo da se vozi i po zapadu, i to baš ovaj Procity koji vozi u BG, video sam ih svojim očima u Bariju i na Malti. Izneverovao sam kada sam ih video.
Reče čovek "zapad", nabroji Bari i Maltu i ostade živ.
 
Vidi, prosečna predviđena cena vozila za solo autobus privatnika na tenderu za poteze 300,400 i 500je 235k evra i za te pare može da se kupi eventualno Cobra i Otokar, a nešto jeftinija je Akija, tako da je to naša realnost i to će nas dočekati od septembra.
A može li za tu cenu sa se uglave eventualno polovni Citari i Man-ovi, koji zadovoljavaju kriterijum maksimalne starosti? Ako dobro razumem privatnike ne uslovljavaju da su sva vozila nova, već da je samo 50% novih što znači da bi ostalih 50% mogli da budu polovnjaci tipa Citaro i Man
 
Kad se čitav život voziš đubretom, navikneš na đubre. Još je ovo sad đubre sa klimom. Pitao bi ih ja šta bi birali da su se 15 godina vozili niskopodnim MAN-om.

To ti je ista analogija kao sa automobilima, narod je navikao na krntije, izraubovane lešine sa zapada, za bolje se nema prosto, i za većinu ljudi je to premija, što se kaže životni cilj, da kupiš nekog 10 godina starog polovnjaka i bog da te vidi, još posle pričaš po čaršiji kako teraš limuzinu, bolja od novih plastikanera, a u realnosti nikad seo u nov auto..
I da i ne - mislim da kod nas više vlada opšta nezainteresovanost, pa tako i za prevoz. Ljudima je bitno na kraju samo da dođe autobus na vreme i da se ne pokvari u toku vožnje, pa onda da imaju mesta da sednu, potom da ima klimu i na kraju da je nov - eto tim nekim redosledom oni imaju nekakav prioritet za gradski prevoz. Koliko god bila skandalozna izjava Gangulice da Beograđane ne treba da zanima ko ih vozi, odnosno čiji je autobus, to je nažalost surova istina. Ljudi nisu ni svesni niti imaju pojma šta se dešava sa gradskim prevozom, koji prevoznici voze na njihovim linijama.
E sad, da li su na sve to kondicionirani lošim prevozom, pa tako razmišljaju, nemam pojma. Teško je i provaliti šta nas narod razmišlja, kada ih i one daleko bitnije stvari koje utiču na njihov svakodnevni život ne zanimaju baš puno. Ali je zato bitno, očigledno, da se zabrani neki festival i slično. U suštini - akutna nacija.
 
zar ne mogu da nadju neko elegantnije resenje da vozace ne bije sunce u oci nego da ovako lepe na staklo papire
 
Kad se čitav život voziš đubretom, navikneš na đubre. Još je ovo sad đubre sa klimom. Pitao bi ih ja šta bi birali da su se 15 godina vozili niskopodnim MAN-om.

To ti je ista analogija kao sa automobilima, narod je navikao na krntije, izraubovane lešine sa zapada, za bolje se nema prosto, i za većinu ljudi je to premija, što se kaže životni cilj, da kupiš nekog 10 godina starog polovnjaka i bog da te vidi, još posle pričaš po čaršiji kako teraš limuzinu, bolja od novih plastikanera, a u realnosti nikad seo u nov auto..
Problem je u tome što je većina polazaka (i pre Solarisa decenijama unazad) namenski bila obavljana u njihovim očima teškim kršinama (a zapravo starijim frugalnim Ikarbusima, Liazima, Mazovima) pa se Solarisi nisu ni primećivali u prosečnoj vožnji čak i kad su u prolazu bili upadljivi na najvažnijim saobraćajnicama.

Drugim rečima većina dugi niz godina nije bila izložena (da ne kažem prisiljena) na dobra vozila, te je efekat kuvane žabe učinio svoje. Upravo obrnuto, čak i u vreme komunizma kada je šačica Avtomontaža štrčala u moru lošijeg Ikarusa i zastarelog Sanosa, a praktičniji Italijani s nižim podom, većim brojem vrata i 1+1 rasporedom nisu ni uzimani u obzir (da, ni pored Zastave čiji je teretni program bio zasnovan na italijanskim licencama).

Brendiranje nije samo šminka budući da bi recimo bilo koji bolji dabldeker sam po sebi karakterisao linije u tolikoj meri da bi i najveći duduci neznajući koji model saobraća mogli zaključiti kako je taj dabldeker kvalitetniji i udobniji od ostalih solo vozila. Uvođenje BRT-a nije preduslov za izdvajanje premijum zglobnih modela, ali bi u slučaju izmenjene primarne mreže zglobnih linija (u metrobus s prefiksom M, tipa M95) pokrivene isključivo pomenutim izbegli širokorasprostranjenu ravnodušnost korisnika.

Vidi, prosečna predviđena cena vozila za solo autobus privatnika na tenderu za poteze 300,400 i 500je 235k evra i za te pare može da se kupi eventualno Cobra i Otokar, a nešto jeftinija je Akija, tako da je to naša realnost i to će nas dočekati od septembra.
Ćuti Otokar je premija za onaj krš, mada ruku na srce ni Mercedes (turski) nije precenjen.

Mislim da bi iz tog razloga od privatnika trebalo očekivati baš njihove solo i zglobne modele, uz napomenu da bi upravo GSP trebalo da uzima isključivo najkvalitetnija vozila, što bi ujedno od GSP linija napravilo premijum brend. Ako država finansira Er Srbiju ima Grad i GSP, molim lepo.

Tada bi osećali razliku između GSP i privatnika, iako ni ovi drugi ne bi bili toliko loši kao prethodnih godina.

A može li za tu cenu sa se uglave eventualno polovni Citari i Man-ovi, koji zadovoljavaju kriterijum maksimalne starosti? Ako dobro razumem privatnike ne uslovljavaju da su sva vozila nova, već da je samo 50% novih što znači da bi ostalih 50% mogli da budu polovnjaci tipa Citaro i Man
Može deo voznog parka biti polovan, ali starosna granica i dostupnost unificiranih vozila iz inostranstva predstavljaju izazov.

Da je kojim slučajem Grad odlučio da poveća starosnu granicu sa 10 na 15 godina za GSP onda bi privatnici ograničeni na 10 godina mogli nabavljati veći broj kvalitetnijih Tuuraka u optimalnim konfiguracijama, a GSP oboriti kapitalna ulaganja Grada nabavkom novih i polovnih zglobnih evropskih vozila na istoj bazi.
 
Poslednja izmena:
Gsp i čistoća, gb. 3222 na 307
47721CF2-6154-4B7F-8926-FBAD3492FBBA.jpeg
3B8254B8-803F-48B6-BFFA-8BC4346C4AA7.jpeg
 

Prilozi

  • 4D2E33D1-7C25-4EB7-BF15-D139D9DABD1F.jpeg
    4D2E33D1-7C25-4EB7-BF15-D139D9DABD1F.jpeg
    80,6 KB · Pregleda: 48
  • 6AF37F79-DB65-4420-AA06-F252674F9DF7.jpeg
    6AF37F79-DB65-4420-AA06-F252674F9DF7.jpeg
    92,1 KB · Pregleda: 46
Poslednja izmena:
Ne znam kako im prođe tako, a da se ne pogleda kad izlazi na liniju. E ovde imamo klasičan slučaj gde se apsolutno vozač može smatrati odgovornim. Morao je biti oteran na kanal prvog seriva, ili gde već na Kosmaju peru vozila. Za desetak minuta da uđe troje četvoro u bus, bila bi već druga priča. Mada ko nam sve na pranju radi, mislim ne može ni da se bira nešto, a vrlo su solidno i plaćeni, dobro je da takvi slučajevi nisu češći još.
 
Moje iskustvo kad je u pitanju čišćenje vozila od strane GSP-a a i mnogih privatnika je da su čista tamo gde prelaze prsti i obuća a gde ne prelaze, prst prašine imaju ili su masni. Što znači da ih niko i ne čisti osim putnika samih. Verovatno se ponekad obriše patos i to je to. Plafoni u većini vozila katastrofa izgledaju. Ako ne d'o Bog neki majstor masnim rukama namešta panele, ostaše crni prsti na plafonu do rashoda.
 
Vrh