Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 295 95,2%
  • BMC

    Glasovi: 15 4,8%

  • Ukupno glasača
    310
Ako nijedan od turskih proizvođača ne ispunjava uslove tendera za solo, da li postoji mogućnost da do sutra niko ne dostavi ponudu? Baš sam nestrpljiv da čujemo rezultate...
 
Ako nijedan od turskih proizvođača ne ispunjava uslove tendera za solo, da li postoji mogućnost da do sutra niko ne dostavi ponudu? Baš sam nestrpljiv da čujemo rezultate...
Ispunjava Otokar od turskih proizvođača, a ispunjavaju takođe Solaris i Man za koji čisto sumnjam da će slati ponudu u Srbiji, tako da su u opciji Otokar i Solaris.
 
Sutra do 09:30 je rok za dostavljanje ponuda, a otvaranje ponuda je u 10:00, tako da se još uvek ne zna ko će podneti ponude.
Ko god se prijavi i dobije tender za solo autobuse, isporučiće tehnoliški i bezbedonosno najnaprednije autobuse koje je GSP ikada imao. U tom smislu, solo autobusi će biti napredniji i od zglobnih koji se sada nabavljaju. Pitanje koje može biti za diskusiju je da li je uslov da se u solo autobuse ugrađuje GSR sistem (EU’s General Safety Regulation) namerno napisan kako bi se forsirao neki proizvođač (potencijalno iz EU).
 
Možda su dobili packe malo iz EU, pa su prisiljeni na taj potez.
@Pumba
Jasni su i nedvosmisleni nalozi za ljude na pranju, al opet ko sve radi tamo, da brišu i rukodržače i stolice, i uopšte sve redom, al uglavnom tako na dnevnom i noćnom pregledu smandrljaju patos, a ostali izmrljaju ako stignu, sve dok se vozilo ne ostavi za generalno pranje. Nije lako naći ni kadar za takve poslove. To je moralo ostati u privatnim rukama, a ne da se GSP bavi time. Privatnik donosi sve od opreme, a najvažnije stara se o radnoj snazi, i mnogo ga je lakše pritegnuti da to bude na pristojnom nivou. Čeka se do početka oktobra da se vidi šta će biti sa ljudima angažovanim na pranju vozila. Dal ostaje to nama ili dajemo privatniku, što bi po sam GSP bilo daleko bolje rešenje.
 
Evo ovako sto se tice odrzavanja vozila svako vece prolaze ciscenje spolja sa cetkama i unutra se prebrisu sedista i drzaci za ruke i patos , volan , staklo vozaca ,u kabini pokupe djubre . posto pogon ima izmedju 150 -250 vozila svako vozilo se obrise za 5 minuta i to mu je to . Preko dana se pere generalno i to 15 vozila dnevno do 30 mozda 50 leti zavisi od pogona .zimi ispod 0 nema pranja samo se cisti metlom eventualno ako je bas prljav operu ga i upaljen stoji sa grejanjem .Sto se tice prljavog ujutru to znaci da su ga popravili posle 02 i pustili pre 06 kada dolaze peraci na posao i tu je kriv vozac sto je primio takvo vozilo . Sto se tice privatnog pranja oni zaposle za minimalac ljude na ugovor o delu i ljudi nece to da rade imajte na umu da ste vi napolju od -25 do +40 i da nemate nikakva prava ni bolovanje ni placen odmor .
 
Privatnik donosi sve od opreme, a najvažnije stara se o radnoj snazi, i mnogo ga je lakše pritegnuti da to bude na pristojnom nivou.​
Obzirom da se na vrhu grada nije ništa promenilo, teško da će se nešto menjati u radu privatnika, ako se izuzme da preuzimaju veći broj linija.​
 
Obzirom da se na vrhu grada nije ništa promenilo, teško da će se nešto menjati u radu privatnika, ako se izuzme da preuzimaju veći broj linija.​
Reakcija ljudi u GSP-u na toliki broj oduzetih linija je krajnje žalosna. Kao da su 2-3 linije oduzete, a ne da se veći deo javnog prevoza privatizuje. Biće dobro ako se na ovome zaustave. Da mi je neko pre par godina rekao da će većina linija biti pod privatnicima, a najgora turska vozila najzastupljenija, rekao bih mu da je lud.
GSP kakav ćemo uskoro imati će biti nešto što niko nikada nije mogao da očekuje i predvidi. Iako su ovi ugovori na 10 godina, nadam se raskidanju istih pri prvoj promeni gradske vlasti. Do tada, jedno Sarajevo će imati javni prevoz bar 50 godina ispred našeg.
 
Poslednja izmena:
IMG_2427.jpeg
IMG_2429.jpeg
 
Obzirom da se na vrhu grada nije ništa promenilo, teško da će se nešto menjati u radu privatnika, ako se izuzme da preuzimaju veći broj linija.​
Mislio sam na angažovanje privatne firme pod ugovorom za pranje vozila. Tako su se mnogo duže prala vozila u GSP-u, nego u sopstvenoj režiji. Ne treba GSP-u problem sa tom vrstom kadra i opremom za rad. Pritom, troškovi su ovako daleko veći, nego dok je bio privatnik, a zaposlenih na higijeni vozila biju dosta visoke plate zbog noćnog rada. Da je bar efikasnost u skladu sa tim, pa nema veze. Vozila ništa čistija, a troškovi daleko veći, plus što Grad neće odobriti da se ti ljudi prime na neodređeno. Brojno stanje oko 110 ljudi. Zato se i čeka oktobar.
Evo ovako sto se tice odrzavanja vozila svako vece prolaze ciscenje spolja sa cetkama i unutra se prebrisu sedista i drzaci za ruke i patos , volan , staklo vozaca ,u kabini pokupe djubre . posto pogon ima izmedju 150 -250 vozila svako vozilo se obrise za 5 minuta i to mu je to . Preko dana se pere generalno i to 15 vozila dnevno do 30 mozda 50 leti zavisi od pogona .zimi ispod 0 nema pranja samo se cisti metlom eventualno ako je bas prljav operu ga i upaljen stoji sa grejanjem .Sto se tice prljavog ujutru to znaci da su ga popravili posle 02 i pustili pre 06 kada dolaze peraci na posao i tu je kriv vozac sto je primio takvo vozilo . Sto se tice privatnog pranja oni zaposle za minimalac ljude na ugovor o delu i ljudi nece to da rade imajte na umu da ste vi napolju od -25 do +40 i da nemate nikakva prava ni bolovanje ni placen odmor .
I za pet minuta može da se uradi dosta. Dok sam radio na PP poslovima, i sam sam kao klinac prao te iste autobuse, doduše ne iste, al opet znam vrlo dobro šta je taj posao, kao što isto tako znam sa čim trenutno raspolažemo od kadra. Srednja žalost najkraće rečeno, a za debele pare. Kako ih je plaćao privatnik nije probem GSP-a. A realno nije ni normalno da imaju platu na nivou kvalifikovanih majstora, pa i veću, opet zbog noćnog rada, a odgovornost ravna nuli. Uđu mlatnu krpom i to je to. Dok smo mi na silu kao angažovani na PP poslovima radili to, iako imamo i neke škole, vozila su bila kud i kamo više pažena. Ovo sad je mlaćenje prazne slame. Odlaze, dolaze, izvoljeva se, rade koliko moraju samo, jako teško ubosti dobrog radnika, i pored vrlo solidnih primanja. Zato lepo to opet privatniku, pa neka se prijavljuje non stop, kao i nekada što se radilo. Činjenica je da bi to privatna firma držala mnogo lakše pod kontrolom, a da to ni Grad ni GSP ne košta previše.
 
Zdravo svima, hocu da vas upoznam sa jos jednom novoscu. Potez 100, linije (101...110) koje pripadaju Gsp- u, uveliko se pripremaju za Strelu. Lasta ima linije 160 Beograd - Sakule
161 Beograd - Farkazdin
162 Beograd - Opovo
163 Beograd - Sefkerin
164 Beograd - Glogonj
Kapirao sam da ce dolaskom Strele na potez 100, takodje doci do same promene linija, te se po svim pricama koje sam cuo Lasta sprema da "odleti" sa Banata. Govori se o ustupanju linija privatniku o kom niko ne zna koji je, ali se podrazumeva kom bi odgovara ta kilometraza.
 
Zdravo svima, hocu da vas upoznam sa jos jednom novoscu. Potez 100, linije (101...110) koje pripadaju Gsp- u, uveliko se pripremaju za Strelu. Lasta ima linije 160 Beograd - Sakule
161 Beograd - Farkazdin
162 Beograd - Opovo
163 Beograd - Sefkerin
164 Beograd - Glogonj
Kapirao sam da ce dolaskom Strele na potez 100, takodje doci do same promene linija, te se po svim pricama koje sam cuo Lasta sprema da "odleti" sa Banata. Govori se o ustupanju linija privatniku o kom niko ne zna koji je, ali se podrazumeva kom bi odgovara ta kilometraza.
Ja imam informaciju od vozača linije 96 da strela preuzima potez 100 od 14.07. Pisao sam o tome u "privatnim prevoznicima". Videćemo 14. jula da li je to tačno

Sent from my RMX3710 using Tapatalk
 
Zdravo svima, hocu da vas upoznam sa jos jednom novoscu. Potez 100, linije (101...110) koje pripadaju Gsp- u, uveliko se pripremaju za Strelu. Lasta ima linije 160 Beograd - Sakule
161 Beograd - Farkazdin
162 Beograd - Opovo
163 Beograd - Sefkerin
164 Beograd - Glogonj
Kapirao sam da ce dolaskom Strele na potez 100, takodje doci do same promene linija, te se po svim pricama koje sam cuo Lasta sprema da "odleti" sa Banata. Govori se o ustupanju linija privatniku o kom niko ne zna koji je, ali se podrazumeva kom bi odgovara ta kilometraza.
162 i 164 su ukinute, ako je verovati Polazak.rs. Inače postoji nova 162 u Lazarevcu.
 
juce zadnji 65 sa Kose-3429. da su toliko pametni bili za zimskog reda voznje, mnogo bi ustedeli.
 
gde piše da su solo otokari? ponuđač za solo je "buses and coaches"
 
Buses and coahes d.o.o. je generalni uvoznik Otokar vozila za Srbiju.
1.png

Ako uzmemo u obzir da je na tenderu hteo da učestvuje i Higer i da je uvažen njihov zahtev za produženje roka, ali da na kraju nisu poslali ponudu, Otokar mu dođe premija. Po meni najbolja turska marka.
 
Procenjena vrednost nabavke zglobnih autobusa: 5.600.600.000 dinara
Ponuda BMC/MPN: 48.106.949 eura=5.614.605.314 dinara bez PDV-a

Procenjena vrednost nabavke solo autobusa: 2.029.000.000 dinara
Ponuda Otokara: 19.255.609 eura=2.247.339.456 dinara bez PDV-a

Obe ponude premašuju procenjenu vrednost nabavke.

PS. istovremeno kad i Vinča
 
Vrh