Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 294 95,1%
  • BMC

    Glasovi: 15 4,9%

  • Ukupno glasača
    309
Ostao je #492 u garazi Novi Beograd, meni je vise zao sto Lasta nije sacuvala sajamske primerke IK-312, IK-206 I IK-415. Njima je u interesu da se ubije tradicija i sto pre zaborave stvari, bicemo narod sa 7- godisnjom unificiranom istorijom. Uskoro ce 95% gradskog prevoza ciniti Turska sranja, koja ce onda biti svrha uopste pratiti i voleti autobuse kad ce svi biti isti, zao mi je sto vise nista nece biti nase, cak mi je zao i za Solarise, ali ne mozemo da uticemo na to.
 
Ако већ сматрају да зглобови не требају или боље рећи, не желе да стављају зглобове на постојеће линије кроз Миљаковац и Канарево брдо, макар не би било лоше да се уведе нова линија са зглобовима од Миљаковца 1 до неког дела центра, који није ка Славији и Правном факултету.

Иначе, верујући списку који је изашао, Гсп-у би требало да су додељене следеће аутобуске линије:
15, 16, 17, 18, 23, 24, 25, 26, 27, 27Е, 31, 32, 35, 36, 37, 38, 38Л, 43, 44, 58, 60, 65, 67, 68, 71, 74, 75, 76, 77, 78, 82, 83, 84, 85, 87, 87А, 95, плус 3 и 21
Каква је Ваша претпоставка, везана за расподелу возила на наведеним линијама?
Verujem da će i ako dođe do nekog jedva primetnog pomaka na pojedinim linijama pad izlaznosti Turaka vrlo brzo učiniti svoje.

Sudeći po najavama (opet solo i pored masovne "privatizacije" čitavih grupa linija i skorašnje "obnove" solo inventara, opet isti provereno loši brojčano slabi zglobovi, posebno kada se uzme u obzir povlačenje onoliko Solarisa) ne bih rekao da bi zglobovi dugo ostali na svim polascima, ako ne i linijama, što bi samo "povećalo apetit" za (zglobnim) privatnicima.

Linije 15, 16, 17, 18, 23, 27, 27E, 31, 37, 43, 65, 71, 75, 77, 83, 85 i 95 bi trebalo da budu zglob, 35, 58, 67, 74, 78, 82 i 84 poželjno makar mešano ali budući da nema dovoljno vozila za razuman takt na tolikom broju linija ne bi me čudilo da 27E, (čak i) 37, 43, 71, 75 i 85 budu solo ili u najboljem slučaju mešano a da se oko ostalih baš nimalo ne potrude.

Međutim kako je dosad funkcionisalo, a imajući u vidu dinamiku planirane obnove moglo bi se reći da bi ironično upravo uoči Ekspa GSP uspevao da pokrije zglobnim vozilima jedva 15, 16, 17, 18, 23, 27, 31, 65, 77 i 83 (10 linija bez Solarisa i Ikarbusa, sa 300 vozila i pozamašnom rezervom).

Pretpostavljam da će Kosmaj preuzeti većinu solo, u pojedinim delovima grada sa velikom mrtvom kilometražom i do najbližih terminusa, osim u slučaju mešanja vozila uz ulazak/izlazak samo s bližeg.

Smeo bih se usuditi čak da kažem da širenje privatnika neće u tolikoj meri redukovati solo vozni park GSP koliko zglobni. Sa 300 BMC zglobova naspram 350 solo s 100 novih, a nešto otpisanih Turaka/Kineza izađe za 100 ili 25% manje zglobnih i 50 ili 12,5% manje solo). U prevodu mnogo manje zglobnih mnogo brže planski gubimo i pored činjenice da je GSP dobar koliko i inventar zglobnih autobusa na ovakvoj mreži linija.

Prema tome nema sumnje da kombinacija preuzimanja poteza 700 i planirano zastarevanje vozila kojim grad konačno stavlja tačku na pogon Zemun kao treći pogon po kapacitetu koji može da održava zglobna vozila dovoljno govori koji je konačni cilj za post-ekspo eru.
 
Mobilitasov Volvo upao na 401. Čudno ga je videti na ovoj liniji ali od 1.9. ovo će postati realnost
6c407855cbaf00b9bfaad6044d35bee1.jpg


Sent from my RMX3710 using Tapatalk
Овде се лепо види да линије 401 и 402 иду готово једна за другом.

Јајинци су релативно скоро добили две линије до Славије, јер насеље, иако неурбанизовано, ближе је центру града у односу на нека насеља која су прилично урбанизована, попут Видиковца. Било је невероватно да имају само везу до суседног насеља и да за остале делове града, морају да преседају (нисам рачунао на Ластине линије).

Продужење, поред становника Јајинаца, одговара и становницима Бањице, јер је то најбржи начин да се дође до града, као и да се растерете 47 и 48, које Бањичани и Јајичани итекако користе. Највећи проблем је што 401 и 402 често иду једна за другом или у размаку од 2 минута, па после нема ниједног аутобуса 20 минута. Нема никакве сврхе да тако функционишу и просто оправдано улазе у аутобусе који воде до Трошарине, да би хватали 47, 48 и 78. Чак и када 47 и 48 иду једна за другом, може да се деси да нема ниједног аутобуса чак и 10 минута. На крају, ја лично не видим сврху свраћања 401 до Белог Потока, осим што се продужава путовање, исто тако се и проређује интервал на 35 минута, поготово што линија има и карактеристике градске линије.
 
Ostao je #492 u garazi Novi Beograd, meni je vise zao sto Lasta nije sacuvala sajamske primerke IK-312, IK-206 I IK-415. Njima je u interesu da se ubije tradicija i sto pre zaborave stvari, bicemo narod sa 7- godisnjom unificiranom istorijom. Uskoro ce 95% gradskog prevoza ciniti Turska sranja, koja ce onda biti svrha uopste pratiti i voleti autobuse kad ce svi biti isti, zao mi je sto vise nista nece biti nase, cak mi je zao i za Solarise, ali ne mozemo da uticemo na to.
On je beše modifikovan da funkcioniše kao vučni "traktor" za autobuse u kvaru koji su u depou?
 
Od autobusa je za to namenjen samo 492. GSP ima svašta nešto po garažama, viljuškare, kamione, traktore, pa čak i turističke autobuse Ikarbus Ik-301 i 2 Iveco Magelys-a.
 
Овде се лепо види да линије 401 и 402 иду готово једна за другом.

Јајинци су релативно скоро добили две линије до Славије, јер насеље, иако неурбанизовано, ближе је центру града у односу на нека насеља која су прилично урбанизована, попут Видиковца. Било је невероватно да имају само везу до суседног насеља и да за остале делове града, морају да преседају (нисам рачунао на Ластине линије).

Продужење, поред становника Јајинаца, одговара и становницима Бањице, јер је то најбржи начин да се дође до града, као и да се растерете 47 и 48, које Бањичани и Јајичани итекако користе. Највећи проблем је што 401 и 402 често иду једна за другом или у размаку од 2 минута, па после нема ниједног аутобуса 20 минута. Нема никакве сврхе да тако функционишу и просто оправдано улазе у аутобусе који воде до Трошарине, да би хватали 47, 48 и 78. Чак и када 47 и 48 иду једна за другом, може да се деси да нема ниједног аутобуса чак и 10 минута.​
Da li je iko pisao SJP da se pomeri red vožnje jedne od te dve linije?
На крају, ја лично не видим сврху свраћања 401 до Белог Потока, осим што се продужава путовање, исто тако се и проређује интервал на 35 минута, поготово што линија има и карактеристике градске линије.​
Pogledaj red vožnje za liniju 402, pa će ti se samo kazati zašto 401 svraća u Beli potok. Moglo bi i za to apsurdno radno vreme i svraćanje 401 zbog toga u Beli potok da se piše SJP.​
 
^^^Tri sa svake strane, radi većeg (ribljeg) kapaciteta.

Kad bi (Gangul pašini) banditi vodili malo više računa o tome da tehnička ispravnost pogonskog sklopa ne bude jedini kriterijum za puštanje vozila na liniju, potrudili bi se i oko potreba putnika "bez peraja".
 
Jao kad smo kod čuvenog voljenog reda vožnje, pobednička izjava nadležnih za JGP:

Мањи број возила на улицама не значи нужно и да ће бити мањи број полазака, већ само да ће интервал између њих бити нешто дужи.


7314d007-4180-4c9f-a983-064d813ef2da_text.gif
 
Jao kad smo kod čuvenog voljenog reda vožnje, pobednička izjava nadležnih za JGP:

Мањи број возила на улицама не значи нужно и да ће бити мањи број полазака, већ само да ће интервал између њих бити нешто дужи.
pov: pomešao si rakiju i viski dok si pušio travu.
 
Jao kad smo kod čuvenog voljenog reda vožnje, pobednička izjava nadležnih za JGP:

Мањи број возила на улицама не значи нужно и да ће бити мањи број полазака, већ само да ће интервал између њих бити нешто дужи.


7314d007-4180-4c9f-a983-064d813ef2da_text.gif
Buahahaha odavno se nisam ovako nasmejao. Ma ne, uopšte nadležni neće sutra svoje supružnike prevariti, samo malo s nekoliko švalera/ki. Sitnica.

Žalosna činjenica je da je tako svaki dan i po zimskom redu vožnje. Stalno ne izlaze, što izađe ispada, kvari se, štrajkuju ovi, oni, manifestacije se usiljavaju pa nema dela grada bez neke redukcije i gužve.

U tom smislu bi se moglo reći da letnji red vožnje ne zaostaje mnogo za vanvršnim periodom zimskog reda vožnje pri manjem prosečnom opterećenju, međutim važno je naglasiti da najveći problem predstavljaju poremećaji izazvani tradicionalno sezonski izvođenim radovima, odnosno prelazni periodi karakteristični po većem opterećenju od ponuđenog kapaciteta. Mnogo bi manji problem bio kada bi se držali rokova i bolje organizovanog radnog vremena, odnosno manje oslanjali na 1. septembar, a više na rezultate terenskog snimanja linija. Žali bože para uloženih u brojače putnika iznad vrata.

Ako išta drugo u slučaju manje gužve, veće srednje brzine i kraćih zadržavanja na terminusima može da se poveća efikasnost (da sa manje resursa ponudiš bolju uslugu), ali budimo realni, uzevši u obzir značajnu redukciju i visoku stopu izostajanja i kvarova uz sve gorepomenuto to je teško ostvarivo. U Berlinu verovatno, ovde je u neorganizovanom Budalistanu praktično nemoguća misija.
 
Jedna zanimljivost, ili bolje reĉeno eksperiment sa moje strane:

Majka, tetka i ujna nisu vozači i one koriste GSP, uglavnom linije 16, 25, 23, ponekad 74. Pitao sam ih da li su zadovoljne kakvi su sada busevi y odnosu na ranije, kažu sve tri u glas, jesu, sve su novi busevi i imaju klimu, jedino često gužva, pa im to malo smeta.

Posle sam im pokazao Solaris Urbino i BMC i pitao da li prepoznaju u kojem se od ta 2 busa češće voze i u kojem im više prija vožnju. Keva se dvoumila, ali na kraju je rekla "sve je to meni isto, ja ne vidim razliku". Ujna i tetka su htele da se naprave pamete pa je jednoj bolji Solaris drugoj BMC, ali sam siguran da ni jedna ni druga zapravo ne znaju koji je koji bus, jer na fotku Solarisa u plavoj boji one su rekle "ne vozi ovaj autobus u beogradu".

Dalje sam im pokazao slike Mercedesa Citaro i MAN lions city i pitao da li bi voleli da se umesto u BMC voze u ovim busevima i zašto. Sve 3 su tu već izgubile strpljenje i ugrubo odgovor je bio bus ko bus, kakve veze ima, sve je to isto, ne vidim razliku u odnosu na ove buseve.

Epilog: koji god bus da kupe, da li Solarisa, da li BMC, da li Otokar, realno malo ko će imati zamerke i pitati se zašto nije Citaro ili Man. Ljude to manje više baš briga i biće zadovljni šta god da se voze, naročito stariji koji dobro pamete 90 te ili 2000 te
 
Vrh