Ако већ сматрају да зглобови не требају или боље рећи, не желе да стављају зглобове на постојеће линије кроз Миљаковац и Канарево брдо, макар не би било лоше да се уведе нова линија са зглобовима од Миљаковца 1 до неког дела центра, који није ка Славији и Правном факултету.
Иначе, верујући списку који је изашао, Гсп-у би требало да су додељене следеће аутобуске линије:
15, 16, 17, 18, 23, 24, 25, 26, 27, 27Е, 31, 32, 35, 36, 37, 38, 38Л, 43, 44, 58, 60, 65, 67, 68, 71, 74, 75, 76, 77, 78, 82, 83, 84, 85, 87, 87А, 95, плус 3 и 21
Каква је Ваша претпоставка, везана за расподелу возила на наведеним линијама?
Verujem da će i ako dođe do nekog jedva primetnog pomaka na pojedinim linijama pad izlaznosti Turaka vrlo brzo učiniti svoje.
Sudeći po najavama (opet solo i pored masovne "privatizacije" čitavih grupa linija i skorašnje "obnove" solo inventara, opet isti provereno loši brojčano slabi zglobovi, posebno kada se uzme u obzir povlačenje onoliko Solarisa) ne bih rekao da bi zglobovi dugo ostali na svim polascima, ako ne i linijama, što bi samo "povećalo apetit" za (zglobnim) privatnicima.
Linije 15, 16, 17, 18, 23, 27, 27E, 31, 37, 43, 65, 71, 75, 77, 83, 85 i 95 bi trebalo da budu zglob, 35, 58, 67, 74, 78, 82 i 84 poželjno makar mešano ali budući da nema dovoljno vozila za razuman takt na tolikom broju linija ne bi me čudilo da 27E, (čak i) 37, 43, 71, 75 i 85 budu solo ili u najboljem slučaju mešano a da se oko ostalih baš nimalo ne potrude.
Međutim kako je dosad funkcionisalo, a imajući u vidu dinamiku planirane obnove moglo bi se reći da bi ironično upravo uoči Ekspa GSP uspevao da pokrije zglobnim vozilima jedva 15, 16, 17, 18, 23, 27, 31, 65, 77 i 83 (10 linija bez Solarisa i Ikarbusa, sa 300 vozila i pozamašnom rezervom).
Pretpostavljam da će Kosmaj preuzeti većinu solo, u pojedinim delovima grada sa velikom mrtvom kilometražom i do najbližih terminusa, osim u slučaju mešanja vozila uz ulazak/izlazak samo s bližeg.
Smeo bih se usuditi čak da kažem da širenje privatnika neće u tolikoj meri redukovati solo vozni park GSP koliko zglobni. Sa 300 BMC zglobova naspram 350 solo s 100 novih, a nešto otpisanih Turaka/Kineza izađe za 100 ili 25% manje zglobnih i 50 ili 12,5% manje solo). U prevodu mnogo manje zglobnih mnogo brže planski gubimo i pored činjenice da je GSP dobar koliko i inventar zglobnih autobusa na ovakvoj mreži linija.
Prema tome nema sumnje da kombinacija preuzimanja poteza 700 i planirano zastarevanje vozila kojim grad konačno stavlja tačku na pogon Zemun kao treći pogon po kapacitetu koji može da održava zglobna vozila dovoljno govori koji je konačni cilj za post-ekspo eru.