Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 295 95,2%
  • BMC

    Glasovi: 15 4,8%

  • Ukupno glasača
    310
Videćemo, ali ne verujem da bi dali višu cenu ako se nisu dogovorili oko toga već, setite se, živimo u Srbiji, raju korupcije.
 
Procenjena vrednost nabavke zglobnih autobusa: 5.600.600.000 dinara
Ponuda BMC/MPN: 48.106.949 eura=5.614.605.314 dinara bez PDV-a

Procenjena vrednost nabavke solo autobusa: 2.029.000.000 dinara
Ponuda Otokara: 19.255.609 eura=2.247.339.456 dinara bez PDV-a

Obe ponude premašuju procenjenu vrednost nabavke.

PS. istovremeno kad i Vinča
Pa zar nije logično da premašuju? Ako je vrednost procenjena na X i ponuđač ponudi X ostaje mu 0 posle tog posla. Za grad je bitno da bude što bliže toj vrednosti
 
Procenjena vrednost javne nabavke određuje se kao maksimalna vrednost ugovora. Ukoliko ponuđena vredost pređe procenjenu, ponuda se ocenjuje kao neprihvatljiva.
Primer može biti tender za trolejbuse od pre par godina koji je bio nameštan Škodi. Njihova ponuda premašivala je procenjenu (maksimalnu) vrednost javne nabavke, te je ocenjena kao neprihvatljiva.
 
Videćemo, ali ne verujem da bi dali višu cenu ako se nisu dogovorili oko toga već, setite se, živimo u Srbiji, raju korupcije.
Svi tenderi moraju da padnu zbog toga, raspisaće oni drugi u to budi siguran. Ali mi je neverovatna toliko mala razlika za Bmc, kao da su namerno to uradili, baš je smešno da premaši za 2 hiljade evra po komadu.
 
Procenjena vrednost javne nabavke određuje se kao maksimalna vrednost ugovora. Ukoliko ponuđena vredost pređe procenjenu, ponuda se ocenjuje kao neprihvatljiva.
Primer može biti tender za trolejbuse od pre par godina koji je bio nameštan Škodi. Njihova ponuda premašivala je procenjenu (maksimalnu) vrednost javne nabavke, te je ocenjena kao neprihvatljiva.
Jasno, hvala
 
Nije loš, ali godine će svakako pokazati da nije bolji od Solarisa. Čak i da se ponovi tender (a i ne mora nužno to da se desi), dobićemo potpuno iste autobuse, pa makar se i još neko konkurisao. Vrlo je jasno da je nameštaljka u pitanju, a ovi autobusi moraju biti pušteni u saobraćaj najkasnije 1.9. sledeće godine zbog starosne granice, zbog koje gubimo Solarise i Zemunske zglobove. Šapić je takođe najavio još jedan tender za 150 autobusa (pored ovog), tako da verujem da će i to da nameste tako da ih puste do 1.9. sledeće godine, kako se ne bi osetio manjak autobusa na ulicama.
 
Po ovoj raspodeli sa privatnicima i ako gsp planira da ostavi dizel Higere, Bmc i Ikarbuse, onda na taj drugi tender možemo i da zaboravimo, jer gsp-u 300 novih autobusa uopšte neće ni trebati. Najverovatnije će raspisati novi tender ako ovaj padne, a ostatak novca za nova vozila iz kredita će iskoristiti za još tramvaja i to bi nam bilo to.
 
Ne vredi nadati se. Zaboravih da kazem u jucerasnjem postu, okretnica linija sa poteza 100 je u Padinskoj Skeli, verovatno je jako nebitna stvar ovo sto pricam, al okretnica se trenutno pravi kod Frikoma, odma uz Zrenjaninski put. Takodje tu se pravi kruzni tok zbog boljeg protoka saobracaja. Zanimljivo o mestu na kom se trenutno pravi okretnica, jeste to sto je '99 bombardovana benzinska pumpa koja se tu nalazila.
Slika od pre dva dana, krsina u kvaru, a bice toga mnogo.
 

Prilozi

  • IMG_20240621_164634_1.jpg
    IMG_20240621_164634_1.jpg
    90,5 KB · Pregleda: 273
Svi tenderi moraju da padnu zbog toga, raspisaće oni drugi u to budi siguran. Ali mi je neverovatna toliko mala razlika za Bmc, kao da su namerno to uradili, baš je smešno da premaši za 2 hiljade evra po komadu.
Namerno da izgleda nenamešten, ali svakako kontraproduktivan potez.

Činjenica je da je i sama procenjena vrednost nabavke previsoka za bilo šta iz te zemlje i pored inflacije, svakako bez obzira na način finansiranja.

Komšije su prošle godine Zagreb ponovile sa (samo) 20 Citara G po ceni od 9,1mil što bi danas bilo 9,38mil ili 469k/kom. Ne precizira se da li je PDV uključen u cenu, mada uz stopu od 20% ne bi prešao 563k/kom.

Da belaj bude veći, zahvaljujući tome što Hrvatska spada u grupu zemalja sa BDP-om manjim od 90% EU proseka Zagreb ostvaruje pravo na subvenciju do 85% pokrivenih troškova (Cohesion fund) ZET je platio samo 15% ove sume ili cca 85.000 evra. Pa nek "naše paše" dobro porazmisle o spoljnoj politici za koju se zalažu.

Zagreb nije jedini. Ima gradova bez pristupa tim fondovima poput Minhena koji je uspeo da dobije odličnu ponudu upravo od Mercedesa. Krajem 2019. je za 15 miliona nabavio 45 Citara G Mild Hybrid što bi danas s inflacijom iznosilo 404k/kom. Sa stopom PDV od 20% ne više od 485k/kom. Sad zamisli koliko bi Beograd uštedeo na recimo 300 vozila ako bi na 100 vozila ostvario 10% popusta i po 5% na opcije. Anulirao bi PDV, pri čemu ne bi bio ništa skuplji ni od u manjim serijama jeftinijeg Solarisa.

Solaris je zadržao odnos cene i kvalileta ali Mercedes i dalje "rastura" imajući u vidu mogućnost povoljne nabavke Citara i pored "imidž premijuma". To ga čini kompetitivnim i atraktivnim na pojedinim tržištima, pa ako Solaris batali Sirbistan Mercedes bi ga zasigurno vratio na evropski kolosek.

Nije loš, ali godine će svakako pokazati da nije bolji od Solarisa. Čak i da se ponovi tender (a i ne mora nužno to da se desi), dobićemo potpuno iste autobuse, pa makar se i još neko konkurisao. Vrlo je jasno da je nameštaljka u pitanju, a ovi autobusi moraju biti pušteni u saobraćaj najkasnije 1.9. sledeće godine zbog starosne granice, zbog koje gubimo Solarise i Zemunske zglobove. Šapić je takođe najavio još jedan tender za 150 autobusa (pored ovog), tako da verujem da će i to da nameste tako da ih puste do 1.9. sledeće godine, kako se ne bi osetio manjak autobusa na ulicama.
U slučaju ostvarivanja predložene dinamike zanavljanja na samo 5 godina irelevantno je koliko kaska za Solarisom kad je ispred konkurencije u svojoj cenovnoj klasi. Za 5 godina Otokar je puna kapa pa ne treba da žalimo za solo, samo prava je šteta što nisu uzeli i zglob, i to 0,75m kraći (18m) poput dizela iz Bukurešta, a pre toga 250 solo dizela umesto BMC i Higera. Bilo bi kudikamo bolje od BMC pašaluka™.

Ipak mislim da GSP zaslužuje bar pola premijum voznog parka do Ekspa, što nije neizvodljivo u slučaju da od 1.9.26 uvedu starosni maksimum od 5 godina. Onda bi leteli i ovi CNG pa je bitno da ponište zglobnu partiju da bi ih se ubrzo rešili. 50 solo može Otokar, ali umesto 100 zglobnih CNG BMC da se traže Citaro G Mild Hybrid iz više pogona tako da 50 već vozi ako ne od septembra onda od oktobra ove godine. Ranije bi eliminisali i Ikarbuse. Idealno bi bilo da unificiraju i solo ali bolje i tako nego onako kako je objavljeno.

Kratak rok je sasvim izvodljiv imajući u vidu da je Mercedes Budimpešti 2012. isporučio 159 Citara (79 solo i 80 zglobnih) za 6 meseci iz dva pogona. Ako bi u julu raspisali novi tender provereno bi svi izašli u saobraćaj najkasnije do nove godine, a prvi lot do kraja oktobra.

Prosto neverovatno šta nam rade, ovog puta Srbi Srbima za Turke. Program obnove im je jedna velika nula. Umesto razbacanih turaka trebalo je da uzmu 100+100 Citara G, i izvrše kaskadu (ljudski remontovanih) Solarisa na sporednu zglobnu mrežu. Izuzevši bolje održavanje to je najmanje što se od GSP-a očekuje po pitanju voznog parka u ovom momentu. Sve solo linije su mogli dati privatnicima pod uslovom da bar pola od onih koje nemaju tehničke prepreke konvertuju u zglob, a da se za Mercedes i Otokar vozila ostvaruje pravo na veću naknadu. Nažalost grad se prema GSP u ponaša kao maćeha, a privatnike ne stimuliše na bolje niskobudžetne modele.

Ne vredi nadati se. Zaboravih da kazem u jucerasnjem postu, okretnica linija sa poteza 100 je u Padinskoj Skeli, verovatno je jako nebitna stvar ovo sto pricam, al okretnica se trenutno pravi kod Frikoma, odma uz Zrenjaninski put. Takodje tu se pravi kruzni tok zbog boljeg protoka saobracaja. Zanimljivo o mestu na kom se trenutno pravi okretnica, jeste to sto je '99 bombardovana benzinska pumpa koja se tu nalazila.
Slika od pre dva dana, krsina u kvaru, a bice toga mnogo.
Ajde što BMC leži, nego što i privatnicima Cobra *ebe kevu kad blokira Trg republike i poremeti proređenu 37. Danas haos napravio. Kud ćeš, šta ćeš, ti ka drugom turčinu na Zelenjaku kreni da bi stajao na jednoj nozi (pa kad se i na 52 pojavi solo možeš samo da smišljaš putovanje u jednom pravcu što dalje od pašaluka).
 
Svi tenderi moraju da padnu zbog toga, raspisaće oni drugi u to budi siguran.
Samo da dodam na ovo - gde piše da svi MORAJU pasti? To što je jedan pao zbog toga ne znači da će svaki, može se tolerisati malo viša cena. Ipak, treba verovati samom sebi i onome što svojim očima vidimo - a to je da je ovaj tender namešten, te nema logike da bi ga oni kojima je namešteno rušili. Ne treba slepo uzimati sve što drugi kažu, jeste da neki imaju veliko znanje o ovome i to poštujem, ali ne treba se svaka njihova reč uzimati zdravo za gotovo.
 
Znaš nešto više o tome? To je bukvalno manje-više u nedođiji, nije za pešačenje ni do Kovilova, ni do Glogonjskog rita... Padinjak da ne spominem.
Otisao bih mnogo politicki sa pricom, ali u planu je da se Borca prosiri do same petlje obilaznice, duz puta ka Zemunu, takodje od Frikoma ka Glogonjskom sva napustena imovina bivseg pkb - a bi trebala da se srusi, i u planu im je da tu sazidaju stambene zgrade.
Radovi su uveliko u toku, svakog dana ljudi tamo ciste teren. Meni je iskreno cudno kako je moguce da od osnovanja pkb - a, nikome nije palo na pamet da napravi pesacku stazu pored puta, oni sto se usude da idu pesaka ka Skeli, lagano ih prozvati samoubicama...Mislim da ce znaciti mnogo taj kruzni tok, cesto kad se ukljucujem iz pravca Glogonjskog ka Borci, znam da cekam jace od 3 minuta. I nadam se da ce one uske puteve vec jednom sanirati, autobus mora da se "spusti" 15-20cm sa puta da bi mogao da se mimoidje...
Slikacu ti sutra da vidis.
 
Voze i to nije nikakvo iznenađenje, već sa najavio to. Bar 10 njih je izlazilo od početka letnjeg reda.
 
Voze redovno... Juče je kod mene ujutru dolazio #198 koji je otišao posle do Vinče, pa prešao na 307.
 
Vrh