Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 295 94,9%
  • BMC

    Glasovi: 16 5,1%

  • Ukupno glasača
    311
Nikada se promene ne desavaju tokom praznika, vec sa prvim normalnim radnim danom. Ja ih ocekujem tek 09.01.
 
A zasto bi mogao pas, a ne ovca? Znam da ne moze ni pas ali gospoda ih redovno uvode. Ja vise volim i jagnje i prase od psa.
 
Castim rucak onog ko mi nadje spisak koji modeli buseva su imali koje garazne brojeve u gspu.

Cuo sam da taj spisak postoji, pa ako neko zna nesto o tome, bio bi mu jako zahvalan 🙏
 
Мислим да је неки руски или чешки сајт са сликама имао такве спискове. Дуго је био блог из негде 2010-11 са списковима тадашњих возила по погонима и њиховим ГБ. Мислим да члан @becks89 на свом форуму има неке спискове.

Ево овде се може наћи нешто http://phototrans.eu/24,674,0.html
 
Poslednja izmena:
Мислим да је неки руски или чешки сајт са сликама имао такве спискове. Дуго је био блог из негде 2010-11 са списковима тадашњих возила по погонима и њиховим ГБ. Мислим да члан @becks89 на свом форуму има неке спискове.

Ево овде се може наћи нешто http://phototrans.eu/24,674,0.html
Ima u Rusiji ovaj sajt
 
Probaj na jednom od autobuskih foruma koji se bavi gradskim saobraćajem, na početku svake pogonske teme
 
Vidim popraviše displej kod IK112LE #3221 redovnog na 304.

Inače,zna li iko šta se dogodilo sa #3209? Nikad nisam ni video to vozilo.
 
Ne da ovca da je sisaju za kartu.
Možda ni ovca ni njena vlasnica ne mare za kartu, ali to nije ni za očekivati imajući u vidu gotovo tradicionalnu razmetljivost ovdašnjih vlasti (sadašnje i prethodnih).

Koliko smo "bogati" dovoljno je pogledati redove vožnje 23, 51, 52 i 53. 3800 na čas po smeru sa 53 vozila (71 po dodeljenom vozilu). Kilometražu i da ne pominjem. Pomenuto je inače posledica svih prethodnih redukcija, ali bez brige, nastavilo se sa daljim razbacivanjem na još više mesta. Da su razmišljali "izvan kutije", pa uzeli malo drugačija vozila na test primetili bi prednosti koje pojedina rešenja (praktičnija za beogradske uslove eksploatacije) nude. Recimo da bi u Hamburgu linija 23 bila pokrivena većim mercedesom (Capacity L) sa par polazaka više (uz veći ponuđen kapacitet za ceo solo autobus tj. 12x185 ili 2220 umesto 2100), 56 bi hvatala Patrijarha Joanikija, Vidikovački Venac i Zmijicu dok bi solo 51 i 53 kao suvišne bile ukinute. Ne računajući devijaciju 56 kapacitet od 3420 na čas po smeru bio bi obezbeđen sa samo 37 zglobnih vozila (92 po vozilu, što više to efikasnije jer ti treba manji procenat od karte).

Uklanjanje 51 sa privatnim solo dovelo bi do olakšanja gradskog budžeta (koliko samo takvih primera ima), dok bi imajući u vidu probleme i sa novim vozilima veća raspoloživost Kosmajevih autobusa skidanjem s 53 poboljšala pouzdanost njegovih linija posebno na potezima.

Al eto, iako ne nude dobru uslugu (Čukaričane sardinišu, Voždovčane ispaljuju) i neodgovorno posluju ipak samo korisnike optužuju.
 
Na 307 još jedan Higer, 3530 na 5/307 i sad su na svih 5 redovnih polazaka Higera, a 181 Conecto je na sihti, skinut sa 305 i dat na 307. Sreća pa nije mnogo hladno, inače bi bilo smrzavanja u Higerima ove zime.
 
Nista novo u Zarkovu, Solaris ponovo na eko modu
20230104_143059.jpg
 
Vidjen 3034 na 95. Zar nije on sa NBG? Takodje, vozio sam se sa 84 na 27E, zbog cega mi je drago.

P.S Dva solarisa redovnjaka na 65, 3190 I 3194, ne prestaju da voze I pored toga sto je 65 "full BMC linija" 👍😁
 
Vidjen 3034 na 95. Zar nije on sa NBG? Takodje, vozio sam se sa 84 na 27E, zbog cega mi je drago.

P.S Dva solarisa redovnjaka na 65, 3190 I 3194, ne prestaju da voze I pored toga sto je 65 "full BMC linija" 👍😁
Od skoro Karaburma i Novi Beograd dele 95 i 77
 
Na 307 još jedan Higer, 3530 na 5/307 i sad su na svih 5 redovnih polazaka Higera, a 181 Conecto je na sihti, skinut sa 305 i dat na 307. Sreća pa nije mnogo hladno, inače bi bilo smrzavanja u Higerima ove zime.
Video sam ga danas, prelepota kako izgleda i ide.
#3491 napokon sredili prednju šasiju.
Bila bi ledara da je minus.

Kod mene ništa drugačije, bar danas, Higeri I Conecto #187, ide kao zmaj, unutra apoteka... Doduše ima par nezašrafljenih panela ali je ok.
Vikendom voze i IK112LE.

#3259 postao redovan na 304, kao i #3400 na 308.
 
Na 307 još jedan Higer, 3530 na 5/307 i sad su na svih 5 redovnih polazaka Higera, a 181 Conecto je na sihti, skinut sa 305 i dat na 307. Sreća pa nije mnogo hladno, inače bi bilo smrzavanja u Higerima ove zime.
#3530 je baš očuvan i strava ide, jedan od najboljih higera po meni. On je radio dugo na 2/57 kao redovan, međutim kad je ova bag** ukinula polazak 2/57 posle 18h od 28 novembra nama su stavili #199, a #3530 je bio na 53 neko vreme i sad je na 307 otišao :)
 
Nisam samo razumeo kuda bi isla 56 i zasto je 51 suvisna?
Ovuda. Devijacija 56 bi preuzela prifernu deonicu postojeće 52, dok bi preusmerena 52 preuzela 51. Ne znam da li Capacity može u Jug Bogdanovu da skrene ali na tim krajevima 51 i 52 slabo opterećenje ne bi zahtevalo značajno pojačanje 56. Treba imati u vidu da devijacija iziskuje veći broj istih vozila, tako da bi kapacitet najbolje bilo obezbediti većim vozilima, makar po cenu skraćenja do Gepratove (Zeleni Venac bi osim 52 pokrila zglobna 56L, i indirektno zglobna 37 u blizini, a Kraljice Natalije osim njih i metrobusi 23 i 56 na stajalištu Gepratova). Inače ne bi bilo loše napraviti uvučena presedačka stajališta za 52 i 56 između Trgovačke i Vinogradskog venca u Jablaničkoj, a možda bi čak bilo moguće proširenje tog parčeta na 6 traka. To je inače odlično mesto za metro stanicu. Ko želi trasom postojeće 51 ka gradu ili 52 ka Cerak Vinogradima preseda sa 52 na 56, i obrnuto, mada imajući u vidu značajna preklapanja ka gradu većina ne bi ni htela da preseda.

Komasacijom linija bi takoreći "defragmentovali" koridore (manjim brojem koridorskih linija većeg kapaciteta pokrili bi sve ulice), usput povećavši efikasnost. To je samo jedan primer. Zamisli samo šta bi učinila 83 do Medaka 3 s Capacity-jem, ili 6 do blokova. Prva bi eliminisala iovako nepodnošljive i oskrnavljene trole predviđene za preusmerenje Nemanjinom koju inače pokriva i 83, a druga bi ubila tri muve jednim udarcem - pokrila 6, postala alternativa 95 (koja je i pojačala je na delovima trase) i uzrokovala pojačanje 7 kaskadom tramvaja sa 6 na 7L. Plus, pošto tramvaj ne može biti ekspres metrobus 6 bi značajno unapredio i BKA. Uz to, u slučaju poremećaja na tramvajskoj mreži lako bi mogao da se promeni režim iz ekspres u lokalni. Tužno je gledati kako glavni koridori decenijama propadaju uz neko uvođenje minibusa, elektrobus ringišpila, vrabaca i šta ti ja znam sa strane, usput obećavajući neke duboke metroe, tramvajske depoe i ostalo što ne može brzo da obezbedi kvalitetniji prevoz. Paralelno sa razvojem dugoročnih planova moguće je usmeriti sredstva na nešto praktičnije, a lako i brzo ostvarivo.

Nevezano za to, vozio sam se danas sa 182 (na 70) i 185 (na 30). Malo Higera na ulici, ali ne treba ih ni žaliti jer se Konekti dobro drže. Ta dva nisu kao 190 ali manje drndaju i lupaju od mnogih novih vozila, solo i zglobnih. U poređenju s Japancima mogu reći da se dobro drže.

Moram reći da se ovih dana baš primećuje idealan način korišćenja solo autobusa, odnosno nepraktičnost istih u normalnim uslovima. Ne kasne, nema gužve, brzo stigne (kako 37 tako i 55), a tako dobro funkcionišu samo pri prohodnim ulicama i pri slabom opterećenju karakterističnom za mala mesta. Ta anomalija neće potrajati duže od nedelju dana, kada će početi uobičajena agonija.
 
Vrh