@Toma
Ne bih da razvodnjavam temu po ko zna koji put, al opet preteruješ. Naravno da je sva pouzdanost i dugovečnost na šasijama B10 i B10MA, a ne na karoseriji Neobusa, koja sama po sebi nije toliko bitna kad se montira na šasiju klasičnog U profila. Što reče i
@Igor, na njihovoj strani su svakako i lakši uslovi eksploatacije u Novom Sadu. Slika koju si postavio, pa vidi, nema šanse da remont nikada od 2002 druge nije rađen. Ne mora biti potpuno rekaroseriran, al neki polu remont je morao proći za 20 godina, i to je prosto vidljivo. Imaš 201-ica u GSP-u, koje nisu za 20 godina bukvalno prošle iole ozbiljniji remont, pa nikom ništa, a ne leže na proverenoj švedskoj šasiji. Čim su došla niskopodna vozila, pa da se baš sa njima Neobus proslavio, sigurno da nije. Uporedi njihove, sad možda i potpuno rashodovane "ćubane" sa original Volvo 7700 autobusima, koji su eto slučajno završili u Novom Sadu. Kao nebo i zemlja. Nema tu pravog poređenja, kao ni između Lion's city-a i M serije Ikarbusa. Ti Volvo-i nisu skoro uopšte rađeni, a tu su negde blizu treće decenije. Još kad pročitam to svemirski brod
No dobro, svako ima pravo na svoje mišljenje. O ugledu tek. Kao da su pravili barem 500 autobusa godišnje. Prodavali svoje autobuse JGSP-u Novi Sad, Su-trasnu i Autoprevozu iz Čačka, i to sitno lokalno malo Lasti, malo privatnicima u Beogradu. Sama Lasta nije baš da nije imala zamerke na onu seriju, koja leži na šasijama B7R. Jesu povozni, tu nema dileme, jer Volvo je Volvo, al baš pouzdanost im nije bila reprezentativna, pa su posle hteli nešto na njihovoj konstrukciji sa MAN-ovim motorima. Do te nabavke nije došlo. Ja ne kažem da su oni pravili loše autobuse, al tolike hvalospeve svakako ne zaslužuju, pa ni zbog Lexio-a, modela koji ne bi trebalo da bude ponos ni jednog VDL-a. Uzgred budi rečeno, VDL je dobrim delom kumovao propašću Neobusa, jer se na više portala mogao naći info o njihovim dugovanjima prema Neobusu. Niko ovde nije pravio baš vrhunske autobuse, a što reče Becks jednom prilikom, da se najbolje moglo uzeti od FAP-a, Ikarbusa i Neobusa, pa da dobijemo stvarno baš pristojan autobus. A o toj velikoj protekciji države prema Ikarbusu, ne bih više stvarno. Smešno je o tome pričati, jer sam GSP je duži niz godina bio jedan od, brojčano gledano, marginalnih naručilaca autobusa iz Ikarbusa. Niko privatnike nije terao da kupuju od Ikarbusa. Izlizane floskule, a kao dokaz upravo imamo decenijski šareniš od svih mogućih brendova na beogradskim ulicama. Mogli su samo Lastu od većih AD da teraju na kupovinu domaćeg proizvoda, pa i oni nikao nisu kupovali samo domaće. I da, sa prelaskom na hibrno-električnu eru Volvoa, sve mislim da bi baš Neobus tu zablistao. Treba na kraju biti i realan. Žao mi je što su nestali, al niti je bilo reči o ne znam kako uglednom proizvođaču, još manje velikoserijskom, niti su baš toliko išli u korak s vremenom.