Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 295 95,2%
  • BMC

    Glasovi: 15 4,8%

  • Ukupno glasača
    310
Velika tuga sto je takva fabrika uništena, Novosadski Neobusi rade 20+ godina u Novom Sadu i odlična su vozila, prava šteta sto ta fabrika nije sačuvana, za Ikarbus i ne bi bila neka šteta da se sada ne nabavljaju gora i skuplja vozila od samih Ikarbusa
 
Da se premeste sa linija na kojima su 10 putnika u zglobu, i stave na one linije kojima su zglobovi potrebniji.

Knežević i Bamiron ih već ima u Isuzima, s tim da ih je Knežević počeo skidati.
Šteta. Odlično rešenje za zadržavanje broja sedišta van špica, a povećanje kapaciteta u špicu. Ako nećeš da uzmeš autobus sa 36 sedišta, a sa 40 ti je već tesan jednostavno uzmeš "multipraktik". Primitivan narod, nema šta. Ne kaže se džabe da je batina iz raja izašla.

Videh danas 106 kako jadan puca po šavovima na 56L jer ništa zglobno nije naišlo u međuvremenu. Nakrivio se, ljudi vise ko u Sanosima 90-ih. Čak bi i na toj pomoćnoj liniji dobro došao zglob. Osim njega u Kosmaju tuga, pola lamela puno radnim danom pred novu godinu, nekih 5 Japanaca i dva 218N-a čekaju da budu uklonjeni. Vezano za Kosmaj i njegove pune lamele napisaću više o današnjem cirkusu na temi o zastojima i poremećajima.
 
Malo se preteruje kad se govori o kvalitetu Neobusa. Da, radili su onoliko u Novom Sadu, al ne zahvaljujući ne znam kakvom sopstvenom kvalitetu, već zahvaljujući Volvo šasijama B10 i B10MA. Na kraju krajeva, ta vozila su bila rekaroserirana sve do jednog, i to moguće i po dva do tri puta. Neobusi novije proizvodnje, nije baš da su ne znam koliko dugo trajali i u samom Novom Sadu. Plasman vozila sveukupno, pa poprilično slab, mislim na obim proizvodnje. Imali su dobre serije, nešto je bilo bolje od nekih ikarbusovih, nešto baš i ne. Sad da su baš bili toliko ispred Ikarbusa, i pored švedskih šasija, teško.
 
Jao koja su komedija novi BMC majko moja 😢

Danas sam se vozio sa 2 komada na 31.

#3617 kada sam išao, već mu je nezašrafljen panel na trećim vratima, ka dara kao na reliju, kao da ih niko nikada ne gleda, vožači da li imaju oči?
#3609 u povratku, ne radi mu levo krilo trećih vrata... Grejanje za pohvalu, čisti za sada.
 
Na račun moga imena sva su ti vrata otvorena
4EA74503-BE16-4244-A854-53534E391ECF.jpeg
 
Malo se preteruje kad se govori o kvalitetu Neobusa. Da, radili su onoliko u Novom Sadu, al ne zahvaljujući ne znam kakvom sopstvenom kvalitetu, već zahvaljujući Volvo šasijama B10 i B10MA. Na kraju krajeva, ta vozila su bila rekaroserirana sve do jednog, i to moguće i po dva do tri puta. Neobusi novije proizvodnje, nije baš da su ne znam koliko dugo trajali i u samom Novom Sadu. Plasman vozila sveukupno, pa poprilično slab, mislim na obim proizvodnje. Imali su dobre serije, nešto je bilo bolje od nekih ikarbusovih, nešto baš i ne. Sad da su baš bili toliko ispred Ikarbusa, i pored švedskih šasija, teško.
Neobus je imao manji plasman proizvoda od Ikarbusa znaš li zašto? Zato što je država stalno štitila Ikarbus, oni su ti kojima su se nameštali tenderi levo i desno a prevoznici u bukvalnom smislu prisiljavali da uzmu njihove proizvode. To je i ogledalo Ikarbusovog poslovanja. Da u JGSP-u u Novom Sadu nisu postojali neki pametni ljudi koji su Ikarbus na tenderima obarali kako su znali i umeli, ko zna koliko bi još Ikarbusovih polu-dovršenih feleričnih proivoda završilo kod njih.

Svaki Neobusov proizvod je uvek bio daleko ispred svakog Ikarbusovog. Zamisli 2005. godina, u Novi Sad dolazi 25 Neobusa 501G i 40 Ikarbusa IK103 i 201. Autobusi isto godište, a nebo i zemlja. Ikarbus koji nije znao ništa drugo da proizvede sem tih 103 i 201 koji su iza svog vremena bili iha-haj, i Neobus 501G koji su ljudi u poređenju sa Ikarima gledali kao svemirski brod, rekao bi čovek da nisu autobusi iz iste države.

Dok je Ikarbus hteo da živi od stare slave, a da dupetom ne mrdne, Neobus se stalno usavršavao.

Dok je Ikarbus 2006. godine predstavljao za mene najgoru seriju autobusa u istoriji srpske autobuske industrije, a to je ona famozna N serija, Neobus je u to vreme uvodio promene u dizajnu svojih proizvoda, unapređivao kvalitet enterijera, dodatno zatezao završnu obradu i uveo ISO standarde.

Kada je 2009. godine Ikarbus pao u stečaj, Neobus je doživljavao procvat. Dolazili su talentovani inženjeri da rade u Neobus. Već brutalna mehanika, visoko kvalitetan enterijer, usavršavaju se unapređivanjem tehnologijom proizvodnje.

Malo ko zna da je tada Neobus konkurisao na tenderu za 500 autobusa za Bukurešt, a da je nešto kasnije zahvaljujući svom dobro proverenom standardu kvaliteta i niskoj ceni, VDL ušao u priču sa Neobusom, kako bi svoj model Lexio proizvodili u Novom Sadu. Ugovoreno je da se pravi 150 takvih autobusa godišnje, a da tri primerka idu na proveru u VDL.

Ljudi iz VDL-a su bili prezadovoljni kako ih je Neobus brzo a kvalitetno sklopio, potpisan je ugovor za proizvodnju 450 takvih autobusa čemu je prisustvovao tadašnji amasador Holandije i predsednik Boris Tadić.

Neobus je propao isključivo zbog inertne politike same fabrike. VDL je koji je bio prezadovoljan proizvodnjom hteo da kupi Neobus, ali Arapin Magrabi koji je bio tadašnji vlasnik to nije dao - hteo je mnogo više da dobije. Da skratim priču, tu polako kreću da se zatežu odnosi na relaciji VDL - FFB - Magrabi, kvalitet samih proizvoda kreće da se smanjuje i kasnije dolazi do eskalacije.

Izjava da je Neobus radio samo zbog Volvo B10M/A šasija je glupost teška. To je bio samo mali delić u proizvodnji te fabrike, koji je ruku na srce stvarno bio izvandredan. A ri autobusi su u JGSP-u rekarosirani JEDNOM, ne zato što su morali, već zato što su ljudi iz preduzeća znali da će im ti autobusi još dugo biti kičma javnog prevoza i da moraju biti u svakom trenutku utegnuti. Ti u Novom Sadu i dalje imaš primerke koji nikada nisu rekarosirani, dakle karoserije imaju 25 godina i dalje su u dobrom stanju, što je dokaz da se ništa drugačije ne bi desilo i da to famozno rekarosiranje nije urađeno.

Evo ti premer garažnog broja #789, karoserija je iz 2002, a ima ovakvih i iz ‘97.


Foto: Slobodan Kostić

Neobus je bar imao neki ugled, Ikarbus nije. Neobus je bio sertifikovani karoserista Volvoa, uvek je važio za oličenje kvaliteta i pouzdanosti, kao i dugovečnosti, dok se za Ikarbus znalo da se održava samo zbog nameštenih tendera uglavnom u državnim preduźećima. Takva fabrika nije mogla doveka, zato su sada na tom mestu gde su.
 
Pitanje je kako bi se Neobus pokazao na ulicama Beograda u odnosu na lagani i ravni Novi Sad. Pamtim jedino onaj čudni zglobni Neobus samo sa jednim zadnjim vratima i beše stepenikom u sred putničkog prostora.
 
Nisam se očigledno vozio linijama na kojima su bili ti busevi.
 
Na račun moga imena sva su ti vrata otvorena
Pogledajte prilog 151535
A da, zaboravih i ovo da raportiram ovde na forumu. :D Dap, počela su vrata da im otkazuju, danas je na 31 isto bio jedan kome nije radilo jedno krilo. Biće veselo. :) Jedva čekam da vidim ''racije'' kontolora koji na već haotičnim i disfunkcionalnim presedačkim stajalištima pokušavaju da dovedu u red 150 ljudi a na sve druge probleme, još i vrata rade sporadično do nikako. :)
 
I imamo li negde na jednom mestu sve promene od nedelje? Gde će zglobovi sa 52?
 
Неће зглобови нигде са 52, ако дође соло, становници Церака који очигледно имају страначку везу у врху Општине или Града ће својом само једном претњом протестима успети да врате поново зглобове.
 
Ја јесам особа која је за то да се скину зглобови са 52 али то није потекло од мене него од, претпостављам, малолетних или једва пунолетних чланова "стручњака" за јавни превоз који редовно пишу у овој теми. То се проширило и на супер мега гига ултра "тајни" форум.
 
G.b. 76, na 27e, pokvario se kod stanice " Triglavska" na Partizanskom putu.
Bar je stanica uvucena, pa ne remeti saobracaj.
 
Prema sledećem pričama:
52 od 1.1. sa NBG u Kosmaj
53 od 1.1. sa Kosmaja na NBG
89 od 1.1. sa Kosmaja na NBG.

Koliko sam čuo biće još nekih promena.


Послато са SM-A705FN помоћу Тапатока
 
Prema sledećem pričama:
52 od 1.1. sa NBG u Kosmaj
53 od 1.1. sa Kosmaja na NBG
89 od 1.1. sa Kosmaja na NBG.

Koliko sam čuo biće još nekih promena.


Послато са SM-A705FN помоћу Тапатока
Odakle Novom Beogradu toliko vozila da održava sve te linije?
Uzeli su 83, pa 67, sada ce 53 i 89. To je baš puno autobusa u odnosu na to da samo predaju 52ku. Pritom su uzeli i jedan deo 95ice.
 
Ostaje da sačekamo pa da vidimo. Za sada izgleda kriju informacije ko zmija noge. Ne bi me čudilo da bude još više deljenih linija, što je u celoj ovoj situaciji možda i najbolje.
 
Prema sledećem pričama:
52 od 1.1. sa NBG u Kosmaj
53 od 1.1. sa Kosmaja na NBG
89 od 1.1. sa Kosmaja na NBG.

Koliko sam čuo biće još nekih promena.


Послато са SM-A705FN помоћу Тапатока
Престаните са троловањем за 52. Знамо сви да од тога нема ништа.

Послато са M2102J20SG помоћу Тапатока
 
Vrh