Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 295 95,2%
  • BMC

    Glasovi: 15 4,8%

  • Ukupno glasača
    310
Sto se tice punjenja ako se nadjete u neke sitne sate (2 ili 3 ujutru) u Takovskoj npr. videcete nove autobuse kako idu u depo, najverovatnije sa punjenja na Orlovaci. Sami procenite koliko je to akanje vozaca i autobusa jer mora da se radi svake noci.
 
2f644b78b53e66d5c22b448a2bbd2258.jpg


Послато са SM-A528B помоћу Тапатока
 
Cuo sam negde informaciju da je trecina higera van funkcije...a ik-103 su poslali u presu...
Već par nedelja ako ne i duže primećujem da prođe tek poneki Higer, obično bez putnika. Jednostavno ih ne viđam čak ni "na kosmajskom terenu". Na linijama sve više Konekta koji su nadživeli Japance. Recimo na 30 su po dolasku Higera svi polasci bili opsluženi njima, sada jedan il nijedan (ako ima jedan onda je upravo on najčešći uzrok neobavljenih polazaka). Na 53 ako ih im 3-4 komada pa ne znam. Viđao sam i IK103 i mutante, ali glavnina su sad konekti i to matori. Pre samo godinu dana Higer je na toj liniji bio dominantan model uz koji su se viđali M, LE i noviji konekti iz 2005. Čak i na 70 je postala nemoguća misija uhvatiti Higer. Na 38L su isto vozili, sad ne možeš ni LE, a kamoli Higer da vidiš. Sve Konekto ako mi veruješ. Kad se prisetiš koliko ih je zapravo preostalo i od onako malog broja ima lako zaključiš da je situacija alarmantna i u solo podsistemu. To nas inače čeka i sa zglobnim, a već po dolasku novih je moguće videti kako već počinju serijski kvarovi. Solarisi nisu ni blizu toliko falični bili.
Kad već pomenu Japance, juče sam se vozio Japancem kratko na 601. Trocifreni karaburmin, ne mogu da se setim broja. Zaista u očajnom stanju, ne peru ih a vrata više ne mogu ni da se zatvore na 0C. I to ti poslužuje onu Galeriju. Tuga. Čim sam ušao pomislio sam da mi je to možda i poslednja vožnja tim modelom autobusa. Solo verzijom se odavno nisam vozio ali mi je u sećanju ostala svakodnevna vožnja po dolasku 2003. godine. Ni u dvestakec nisam odavno ušao, a bogami ni u zglobni N. Sad kako stigoše BMC i Solaris je znatno proređen, a posebno M. Osim zglobnih BMC najčešće mi nailaze raznorazni solo Turci jer su isti zaposeli većinu brojnih solo linija. Sve su to posledice nazadne politike upravljanja javnim prevozom. Moglo je tu još štošta da se sačuva, da se dotera kao konekti, i zglobno i solo.
Dajte po jedan za muzej! :p
Ma kaki, ne bi lenštine dale ni da im platiš. Nažalost to je taj balkanski mentalitet sirotinje koja živi danas za sutra. Ništa se ne planira unapred, mrzi ih da se posvete postizanju odloženih rezultata. Zato im je lakše da ih pošalju na otpad i dobiju kakvu siću koju će u najkraćem roku spiriti hroničnom neefikasnošću koja zapravo dolazi do našeg džepa.
 
Solarisi koji su bili redovni na 65 pre BMC (3135,3190)jos uvek imaju svoje polaske na ovoj liniji i pored toga sto je presla na BMC.
 
Ikarbus 103 775 i Ik 201 939 vraćeni iz Kosmaja u saobracaj već posle par nedelja kako su završili tamo. A od 1.1. se najavljuju podele pogona na mnogim linijama radi smanjenja nulte kilometraže, deliće se mnoge linije kojima je isključenje sa odredjenog terminusa bliže drugom pogonu u odnosu na onaj koji drži liniju trenutno
 
npr 902 je bio jedan od najpouzdanijih rezervnih buseva u pogonu, ali eto njega bezveze na ovom groblju jer je tako odlučeno. ludilo mozga.
1029 isto ovde nikako nije mesto. i još nekim (i odavde i iz kosmaja).
ovo su većinom i solidno zdravi busevi inače (bar ovi s karaburme). 900 od ovih ikara s snimka jedini nije prolazio onaj standardni ćordolski remont. jeste da ima 6-7 godina od tih remonta ali daleko je to od nekog zabrinjavajućeg stanja. 857 je jedini bio u kvaru od letos, ostali su odvezeni tamo praktično s linije.
sve u svemu šihte su mogli da voze još par god i zlata bi vredeli, još leti kada su višak + nemaju klimu da se imobilišu to je dva meseca odmora.
zato su u pogonu ostale i neke 218ice koje služe samo tome da zvuče lepo kad se pročita inventar i da se pokvare kad izađu na liniju.
verovatno ste već videli da opet ne izlaze sve šihte...
 
Ikarbus 103 775 i Ik 201 939 vraćeni iz Kosmaja u saobracaj već posle par nedelja kako su završili tamo. A od 1.1. se najavljuju podele pogona na mnogim linijama radi smanjenja nulte kilometraže, deliće se mnoge linije kojima je isključenje sa odredjenog terminusa bliže drugom pogonu u odnosu na onaj koji drži liniju trenutno
To znači da su stvarno dotakli dno. Nadam se da će to značiti bolje dane za neke kosmajske linije.
 
@Vinča307
Та подела није лоша идеја и чини ми се да је изводљива у пракси. Мислим да највише измена можемо очекивати на Карабурминим линија попут 16,23,65 и 95 које би вероватно одржавао и Нови Београд.
Генерално та подела би највише значила линијама које одржава Космај, да раде 2-3 зглобова, а да шихте на зглобним линијама ради Космај. На пример 27 и 27Е, 52 и 53, 56 и 89, 23 и 302 и тако даље.
 
npr 902 je bio jedan od najpouzdanijih rezervnih buseva u pogonu, ali eto njega bezveze na ovom groblju jer je tako odlučeno. ludilo mozga.
1029 isto ovde nikako nije mesto. i još nekim (i odavde i iz kosmaja).
ovo su većinom i solidno zdravi busevi inače (bar ovi s karaburme). 900 od ovih ikara s snimka jedini nije prolazio onaj standardni ćordolski remont. jeste da ima 6-7 godina od tih remonta ali daleko je to od nekog zabrinjavajućeg stanja. 857 je jedini bio u kvaru od letos, ostali su odvezeni tamo praktično s linije.
sve u svemu šihte su mogli da voze još par god i zlata bi vredeli, još leti kada su višak + nemaju klimu da se imobilišu to je dva meseca odmora.
zato su u pogonu ostale i neke 218ice koje služe samo tome da zvuče lepo kad se pročita inventar i da se pokvare kad izađu na liniju.
verovatno ste već videli da opet ne izlaze sve šihte...
Po meni, ako možemo da vozimo ik-103 i mutante i to van šihte, mogli smo i ik-201 barem u šihti. Ali, eto, može nam se da tako bacamo zglobove ko da ne znamo šta ćemo s njima koliko ih imamo! Kad sve stavimo na papir da tako kažem, za sad nismo ni loši kako je bilo planirano da bude. Trebali su kompletno svi ik-201, uključujući i one iz 2006. da idu na sečenje, a sa njima u paketu su trebali i svi Japanci i solo i zglobni, te mnogobrojni ik-218. Prema planovima s početka ove godine, u ovom periodu 90% zglobnih vozila nije trebalo da bude starije od 2012. godišta, s tim što bi onih 10% trebalo da čini uglavnom ik-218 iz 2008. Mnogo autobusa je već izgubljeno, te se zaista nadam da će se sada stati sa masovnim rashodovanjem starijih zglobova, naročito jer se BMC pokazao kao katastrofalno loše vozilo.
 
Sav besmisao povlačenja ovih autobusa sa Kresojevog snimka se najbolje vidi po tome što nisu imali vremena ni da im poskidaju ispravne validatore, već su ih samo oterali na livadu...

Mogu misliti onda po kojem su kriterijumu odlučili koji autobusi idu na livadu, a koji ostaju u pogonu...

Ajde što nisu u stanju da sačuvaju nekoliko primeraka za muzej, al mi nikad neće biti jasno jel moguće da makar ovi Japanci nisu mogli da se poklone nekom mestu u unutrašnjosti? Verujem da bi mogli još nekoliko godina da se voze.
 
Sav besmisao povlačenja ovih autobusa sa Kresojevog snimka se najbolje vidi po tome što nisu imali vremena ni da im poskidaju ispravne validatore, već su ih samo oterali na livadu...

Mogu misliti onda po kojem su kriterijumu odlučili koji autobusi idu na livadu, a koji ostaju u pogonu...

Ajde što nisu u stanju da sačuvaju nekoliko primeraka za muzej, al mi nikad neće biti jasno jel moguće da makar ovi Japanci nisu mogli da se poklone nekom mestu u unutrašnjosti? Verujem da bi mogli još nekoliko godina da se voze.
Za stare ikarbuse se samo cekalo kad ce ih oterati. A mogli su jos.

A sto se tice japanaca, to nije dobra ideja jer u slucaju nesrece ili bilo kakvih losih dogadjaja moze da padne tuzba gspu. Jer japanci su pod garancijom 20 godina, a nakon toga su za otpad, po ugovoru potpisanom sa Japanom.
 
Po meni, ako možemo da vozimo ik-103 i mutante i to van šihte, mogli smo i ik-201 barem u šihti. Ali, eto, može nam se da tako bacamo zglobove ko da ne znamo šta ćemo s njima koliko ih imamo! Kad sve stavimo na papir da tako kažem, za sad nismo ni loši kako je bilo planirano da bude. Trebali su kompletno svi ik-201, uključujući i one iz 2006. da idu na sečenje, a sa njima u paketu su trebali i svi Japanci i solo i zglobni, te mnogobrojni ik-218. Prema planovima s početka ove godine, u ovom periodu 90% zglobnih vozila nije trebalo da bude starije od 2012. godišta, s tim što bi onih 10% trebalo da čini uglavnom ik-218 iz 2008. Mnogo autobusa je već izgubljeno, te se zaista nadam da će se sada stati sa masovnim rashodovanjem starijih zglobova, naročito jer se BMC pokazao kao katastrofalno loše vozilo.
apsolutno. tim pre što nema dovoljno vozača zglobovi moraju da imaju prioritet.
a po mutantima se najbolje vidi taj stepen nepromišljenosti. oni su bili pre 3 god spremljeni za odstrel, a po povratku iz mrtvih su neki od njih nadživeli dosta kosmajevih buseva koji su istom tom prilikom bili planirani za opstanak (neke starije mečke, neki ik103 iz poslednje serije itd)
čak su se ovog leta opet bili navrzli na mutante, pa su tek skoro opet registrovali par komada (76, 87, 83 ja mislim, nek me ispravi neko ko zna bolje).
ti godišnji planovi često uključuju defakto rashodovane autobuse koji se još vuku na stanju pa nisu uvek merodavni za poređenje. na plan s početka godine treba dodati i fijasko s tenderom za trole, zbog kog su busevi angažovani na 40.
za japance koji su imali generalku u srboautu nije ni bilo planirano da se rashoduju sada i u njih je dosta ulagano ove godine, ne samo tekuće nego i da kažemo investiciono (spoljno osvetljenje iznad vrata, novi video nadzor od ovih vama vidljivih stvari). i od ostalih par je sređivano pre 5-6 meseci, ali to zato što su bmc kasnili i u jednom trenutku nije imalo šta da se vozi. mesecima su mnogi japanci i ik201 stajali na stand by nerasturani i imobilisani, pošto im je bila ili istekla registracija ili 6omesečni.
inače karaburma je samo pred dolazak bmc bila u manjku za 30ak buseva u odnosu na početak godine koji pominješ. kad se na to doda ovo što je sklonjeno u novembru, ono što je donirano... sračunaj sam. nbg jeste u nekom malo većem plusu. zemun je dobio ove m, ali i njima je to dosta otišlo na popunjavanje manjkova. 15 je sada cela zglobna (u teoriji), ali su i njima neke linije redukovane.
da je pameti pa da se nešto od ovih zglobova s poljane sada pretera u kosmaj umesto onih koji će otud biti vraćeni u saobraćaj, pa da se vidi kako će se razvijati situacija... svakako će onde potruliti vrlo brzo, a i razgrabiće se sve što može s njih. međutim šanse da to nekome padne na pamet su verovatno 0.
 
Poslednja izmena:
Vidim na 601 radi sve više zglobova, juče sam video dva Solarisa i Japanca i sad vidim prolazi Solaris 3102, ranije je bila bas bas retka pojava da idu zglobovi na 601, možda jedan i to na sihti
 
Nabavka BMC autobusa umesto Solarisa je spomenik tome koliko njih boli svaka ćelija njihovog beskurpuloznog tela za ljude.

I neko reče Solaris je najbliže civilizovanom autobusu, ne to jeste civilizovan autobus koji i dan danas kada ga vidite, čujete ili vozite se njime (uz naše održavanje i ulaganje ispod minimuma) steknete dobar utisak.
 
Koliko vidim 601 je postala skroz zglobna i rade Solarisi, tako da ima neka dobra stvar u dolasku Bmc buseva, bio je pakao guranje u solo busu na 601
 
Vrh