Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 238 95,2%
  • BMC

    Glasovi: 12 4,8%

  • Ukupno glasača
    250
Screenshot_2022-12-14-16-39-38-569-edit_com.miui.gallery.jpg

Neko veče u toku prošle nedelje. Kod pošte u Zemunu je krenuo da ima problema sa zadnjim vratima, da ih otvara i zatvara po 10-20x. Kod Džona Kenedija kao nešto čačkao oko vrata i kao sredio. Autobus krenuo da se jako loše vuče i cima i mili. Kod opštine NBG samo nešto zasmrde na paljevinu i svi napolje.
 
Ako je puno cimao, i nije mogao da povuče, verovatno je blokirao neki točak. Kočnice pretpostavljam. Hoće i da zadimi zbog toga, a može doći i do manjeg požara. Zaglave čeljusti, ili pukne disk, na primer.
 
@Vinča307
Та подела није лоша идеја и чини ми се да је изводљива у пракси. Мислим да највише измена можемо очекивати на Карабурминим линија попут 16,23,65 и 95 које би вероватно одржавао и Нови Београд.
Генерално та подела би највише значила линијама које одржава Космај, да раде 2-3 зглобова, а да шихте на зглобним линијама ради Космај. На пример 27 и 27Е, 52 и 53, 56 и 89, 23 и 302 и тако даље.
Подела неких линија на 2 погона није лоша идеја, чак је можда и одлична. Мислим да у Загребу неке трамвајске линије одржавају два погона.
 
Nabavka BMC autobusa umesto Solarisa je spomenik tome koliko njih boli svaka ćelija njihovog beskurpuloznog tela za ljude.

I neko reče Solaris je najbliže civilizovanom autobusu, ne to jeste civilizovan autobus koji i dan danas kada ga vidite, čujete ili vozite se njime (uz naše održavanje i ulaganje ispod minimuma) steknete dobar utisak.
Ali eto vidiš ljude... Ima i onih "stručnjaka" kojima smetaju.
A zamisli šta bismo bez njih 🙄

Garantujem da će nadživeti ove Otomane.
Ej "juče" nov stigao i već mu displej ne radi hahaha 😁
 
@Vinča307
Та подела није лоша идеја и чини ми се да је изводљива у пракси. Мислим да највише измена можемо очекивати на Карабурминим линија попут 16,23,65 и 95 које би вероватно одржавао и Нови Београд.
Генерално та подела би највише значила линијама које одржава Космај, да раде 2-3 зглобова, а да шихте на зглобним линијама ради Космај. На пример 27 и 27Е, 52 и 53, 56 и 89, 23 и 302 и тако даље.
Da je pameti Kosmaj bi i na svoje linije u šihti slao zglobne pullere decenijama unazad. Ne samo što bi imao dosta neotpisanih dvestakečeva, već bi bilo moguće nabaviti i niskopodne polovnjake s pratećom. To izbegavanje pullera u Kosmaju mi je oduvek bilo nelogično i neopravdano. Fazon napravljen za solo a iako može da održava zglobne izbegava ih. Da ih je tužila Opština Rakovica i da je neko platio milionsku odštetu ne bi jug i istok ostali bez zglobova.

Upotreba solo uslovno može na odabranim linijama eksploatacijom drugačijih tehničkih rešenja što imajući u vidu planiranje i realizaciju nabavki nije kratkoročno ostvarivo. Prvenstveno mislim na solo trovrataše s kliznim vratima i potpuno drugačijim rasporedom, mada nije neizvodljivo nabaviti četvorovrataše s minimalnim brojem sedišta, takoreći savremene izvedbe ovog torinskog CityClass-a.

Postojeća gomila krša nikako. Mislim da bi deljenje bilo moguće samo između pogona sa istim tipom vozila (zglob Karaburma, NBG, Zemun), tako da samo Kosmajeve linije mogu biti opslužene i zglobnim (a ne ostale njegovim solo), što svakako zahteva veći broj zglobova. Utoliko je masovna seča visokopodnih pullera u pristojnom stanju još besmisleniji potez.
 
E jedino sa ovakvim busevima bi bila moguca Sapiceva ideja o ulazu na prva i zadnja vrata, a izlazu na srednja vrata
 
67 пребачена на НБГД. Рекао сам на једној од претходних страна 77 и 95 деле Карабурма и НБГД због нулте километраже.

Sent from my LGL322DL using Tapatalk
 
O tome sam pisao iznad, biće još takvih linija koje ce držati dva pogona, tako da nemojte da se iznenadjujete, po meni bi bilo logično da sa 17 drži Karaburma kad se vozila uključuju i isključuju na Konjarniku, a ne da odatle voze čak do Novog Beograda. Evo i Japanca 879 na 31
AE33759C-83B4-46D1-B62A-342BC8F4E8B0.jpeg
 
Pa zar nije lakše od Konjanika do Novog Beograda autoputem, nego da ide kroz grad do Karaburme? Ok, nije daleko preko Mirijeva, al lome se zglobna vozila po rupama uskih ulica, koje su i strme usput, a ovamo faktički odmah na autoput i samo pravo. Ni terminus u Zemunu nikako nije idealan za Karaburmu. 17 i 18 treba da ostanu na Novom Beogradu.
 
Udaljenost od Konjarnika do Karaburme je 5km, a do Novog Beograda je 10km i tu ne samo na jednom vozilu ušteda oko 1500-2000 evra, a takvih vozila po Gspu ima minimum 100 i bukvalno se baci u vodu 2 miliona evra na gorivo
 
Udaljenost od Konjarnika do Karaburme je 5km, a do Novog Beograda je 10km i tu ne samo na jednom vozilu ušteda oko 1500-2000 evra, a takvih vozila po Gspu ima minimum 100 i bukvalno se baci u vodu 2 miliona evra na gorivo

A šta konkretno štediš na toj razlici u kilometrima? Ovamo imaš mahom ravan teren sa konstantnom brzinom kretanja, a ka Karaburmi strmine, koje baš pogoduju kočnicama i potrošnji. Kad vozila idu i vraćaju se na liniju, obično gužve nema na autoputu. Možda samo šihte ima smisla slati sa Konjanika na Karaburmu.
 
Danas je dan pokvarenih BMC na CNG! Idemo redom, 3549 -Linija 17, u kvaru okretnica Konjarnik, servisiran na licu mesta, 3593 - iskljucio se sa 17 ili 31 nisam siguran, otisao u garazu 20 na sat. 3618 - Linija 31, krenuo sa terminusa Konjarnik, ugasio se, zakopao u mestu i ni makac... Cestitke svima koji koriste 67, oslobodili su se muke :D Ajd, pa nadam se da su 27E i 57 sledeci za Karaburmu i NBG...
20221215_104005.jpg
 
A šta konkretno štediš na toj razlici u kilometrima? Ovamo imaš mahom ravan teren sa konstantnom brzinom kretanja, a ka Karaburmi strmine, koje baš pogoduju kočnicama i potrošnji. Kad vozila idu i vraćaju se na liniju, obično gužve nema na autoputu. Možda samo šihte ima smisla slati sa Konjanika na Karaburmu.
Чињеница да је лакше ићи на аутопут је скроз на месту, али возила са 31 када се искључују са Коњарника, иду кроз Миријево и то Витезова Карађорђеве звезде и потом Миријевским булеваром. И много пута сам видео возила са 31 да иду за гаражу тим путем, а чак и Ада линија ишла туда, са све Соларисима. Из тих разлога, има смисла да Карабурма одржава 17.

П.С.
Чини ми се да пар страница уназад има слика Бмц-а код окретнице 50 у Устаничкој, који се вероватно искључио са 31.
 
To je tačno, al 31 za razliku od 17 ide samo do centra grada. Drugi terminus 17-ice je daleko bliži pogonu na Novom Beogradu, a oba terminusa 31-ice nisu tako daleko od Karaburme. I ovo sad što dele ima svojih mana što se tiče logistike oko vođenja vozača i vozila, al ne mogu mnogo da razvodnjavam to. Nije loše deliti neke linije između dva pogona, baš zbog smanjenja nulte kilometraže, al ne treba preterivati. Pomenuta 17-ica ne gubi apsolutno ništa time što je održava Novi Beograd. Verujem da i vremenski putovanje kraće traje od Konjarnika do SP Novi Beograd, nego li do Karaburme, mislim kad nema gužve, a već pomenuh da od uštede goriva zbog kilometraže nema ništa. Bolje konstantno 60km/h autoputem, nego uzbrdo nizbrdo sa kočenjem, iako je put duplo duži navodno. Nisam merio kilometraže stvarno.
 
Pa nista, isključen bus i dali su Higera jer su imali jedino to da daju u tom trenutku..
Svakako su sad redovni 3231 I 3273 na 711 tj jedan solo i jedan zglob..
 
Iznenadio sam se danas kada je u Higeru #3401 radilo grejanje...prosto neverovatno je da WiFi koji bi trebao da bude normalna stvar, naravno ne radi.
Eh šta smo doživeli, da nas iznenađuju obavezne stvari, koliko je u stvari loš kvalitet prevoza... BMC, Higer, Akia, Liaz, gMaz... Sačuvaj bože.
 
Meni nije jasno sto te japance ne ubace kao sihte na 53 i 89? To su linije na kojima su saobracali zglobni autobusi. Dosta bi pomoglo u spicu. Takodje sta ce sa 89 i nultom kilometrazom, ona skoro da prolazi pored pogona Novi Beograd, a Kosmaju ne prilazi ni na 10 km.
 
Vrh